abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29183814
Heeft iemand ook ervaring met s-nachts rijden in Frankrijk? Bijv met drukte op tolpunten en beschikbare auto slaap plaatsen langs de snelweg?
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:01:39 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29183930
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:58 schreef Apie74 het volgende:
Heeft iemand ook ervaring met s-nachts rijden in Frankrijk? Bijv met drukte op tolpunten en beschikbare auto slaap plaatsen langs de snelweg?
Ben je nog nooit van je leven in Frankrijk geweest met de auto

Drukte bij tolpunten 's nachts ja er staat een rij van een half uur

parkeerplaatsen stikt het van met zelfs op sommige animatieteams . Maarja hoe veilig het is...mwah de grotere staan zoveel mensen dat het wel veilig is. Mogelijkheden genoeg in ieder geval.
pi_29184003
Hier kan je overnachten:
http://www.hotelformule1.com/formule1/
De status 'bagger-user' voorbij
pi_29184024
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:01 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ben je nog nooit van je leven in Frankrijk geweest met de auto

Drukte bij tolpunten 's nachts ja er staat een rij van een half uur

parkeerplaatsen stikt het van met zelfs op sommige animatieteams . Maarja hoe veilig het is...mwah de grotere staan zoveel mensen dat het wel veilig is. Mogelijkheden genoeg in ieder geval.
Idd ben er nog nooit geweest. Ga volgende week voor de 1e keer. Toch bedankt voor de info
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:27:16 #30
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29188702
Beste tip is misschien nog:

linker knipperlicht continu aan, helemaal aan de linkerkant van de weg gaan rijden en blazen met die hap
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29189408
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:02 schreef MikeyMan het volgende:
PAs wel op dat ze ook veelvuldig rechts inhalen...
Moet je maar niet onnodig links blijven rijden...
pi_29191628


Belangrijkste als je nooit in heuvels hebt gereden in Frankrijk bv, rij bergaf op je versnelling, ga altijd zelfde versnelling af als op. Niet op je rem. TIP !

Neem gewoon 5 liter van alles mee, vergeet je papieren niet, je paspoort, je pinpas, en gaan. En veel vakantieplezier !
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  donderdag 28 juli 2005 @ 03:35:16 #33
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_29191918
Wat ik begrepen heb staan ze wel te laseren en pikken ze je er dan bij de eerstvolgende tolpoort uit.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_29193293
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 03:35 schreef DaMook het volgende:
Wat ik begrepen heb staan ze wel te laseren en pikken ze je er dan bij de eerstvolgende tolpoort uit.
Dat kan ik bevestigen ja.
pi_29193482
Ben net terug...De duurste tol van N naar Z is 23.90, en op route du soleil is het 59 euro in het totaal. Je kan wel goed doorrijden. Ik heb telkens cash betaald, want s`nachts waren maar 2 hokjes open, dus het moest snel gaat. Ik wist perfect waar ik wat moest betalen en waar de flitsers stonden via www. mappy.nl Daarbij mag je maar 110 op de NON tolwegen en ze flitsten daar wel degelijk. Of die boetes aankomen, das wa anders...
pi_29195879
quote:
Heeft iemand ook ervaring met s-nachts rijden in Frankrijk? Bijv met drukte op tolpunten en beschikbare auto slaap plaatsen langs de snelweg?
Jah, ik ben heel wat keren door Frankrijk naar Spanje gereden (eerst met ouders mee, later zelf).
Ook 's nachts kan het druk zijn bij de tolpoortjes op de route du soleil, omdat veel mensen dan rijden. En ze willen nog wel eens hokjes afsluiten 's nachts...

Goedkoop overnachten kan langs de snelweg bij de reeds genoemde F1 of vergelijkbare hotels, maar zorg wel dat je alles van waarde uit je auto haalt dan, en niks in het zicht laat liggen, want je hoort nog wel eens verhalen over opengebroken auto's...
Alternatieven zijn een "normaal" hotel (ook best te vinden binnen, laten we zeggen, 40km van de snelweg), of de goedkope oplossing: een klein tentje meenemen. De gemeentecampings zijn over het algemeen dik in orde in Frankrijk, en zeker goed genoeg om 1 nachtje te blijven op doorreis. Je kunt natuurlijk ook in 1 keer doorrijden, en om de beurt rijden (dat doen wij meestal).

De laatste keer dat ik door Frankrijk naar het zuiden reed zijn we niet over de route du soleil gegaan, maar gewoon binnendoor, aan 1 stuk door. 's Avonds uit Nederland vertrokken, rond middernacht Frankrijk in, en tegen de tijd dat er weer wat leven op de wegen komt ben je al een lekker stuk opgeschoten. Alleen het laatste stuk (vanaf Millau ongeveer) hebben we de snelweg genomen. Om 2 uur ofzo die middag waren we aan de Spaanse grens. 's Nachts rijdt het heerlijk door op die verlaten plattelandswegen in de middle of nowhere Wel zorgen dat je goed wakker bent
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:28:45 #37
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29196045
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:57 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Moet je maar niet onnodig links blijven rijden...
Dat doe ik nooit, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik aan het inhalen was, en dat de betreffende fransoos, tot de conclusie gekomen dat hij niet ingehaald wil worden door een nederlander, hem er rechts weer langs steekt...

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMan op 28-07-2005 12:52:48 ]
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29198331
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:28 schreef MikeyMan het volgende:
Dat doe ik nooit, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik aan het inhalen was, en dat de betreffende fransoos, tot de conclusie gekomen dat hij niet ingehaald wil worden door een nederland, hem er rechts weer langs steekt...
Dat zijn inderdaad vuile streken...
pi_29198408
Haha, die Fransen rijden echt zo kut! Bij een rotonde geven ze geen richting aan, als ze op een snelweg rijden geven ze al richting aan als ze gaan inhalen voordat het kan.

Je moet niet denken dat de tolwegen altjd kleine bedragen zijn, toen ik vorige week terug kwam moesten we na een stuk 19 euro ofzo betalen.

Er rijden trouwens ook veel bejaarden rond, die verschrikkelijk sloom rijden, en veel mensen die gewoon niet kunnen rijden. Over het algemeen vind ik dat er een heleboel mensen rond rijden die gewoon niet kunnen rijden daar. Dat zal in Nederland ook wel zo zijn maar daar viel het me gewoon extra op.
pi_29593739
Hehe, net op en neer geweest naar Biarritz en stukje Spanje. In een stuk gereden (1300 km) tja en dan kijk je niet meer op de teller. Op de randweg van Parijs met 140 geflitst waar je 90 mocht en in Belgie 140 waar 120 mocht. Gelukkig zijn er nog geen verdragen met beide landen, dus verwacht ik er niets meer van te horen.
quote:
Blijf beleefd na een bon in buitenland

door Rudi Buis

DEN HAAG - Geflitst in Frankrijk? Blijven lachen, het vakantiebudget blijft onaangetast. Een parkeerbon onder de ruitenwisser in Spanje? Leuk als souvenir voor in het plakboek.


Zolang de buitenlandse politie toeristen immers niet op heterdaad betrapt, hoeven zij niet meteen te betalen. Pas als je van de weg wordt geplukt is het mis, want dan moet er betaald worden. En in vrijwel alle vakantielanden vallen verkeersboetes fors hoger uit dan in Nederland.

De eerste vakantie-uittocht is inmiddels achter de rug. In Midden-Nederland zijn de schooldeuren dicht en veel bedrijven staan tijdelijk op een lager pitje. Met de drukte van het vakantieverkeer viel het vrijdag en zaterdag mee. Grote caravancontroles zijn er niet gehouden. Alleen bij Rosmalen en Numansdorp waren regionale controles. Volgens de woordvoerder ,,is de technische staat van de caravans over het algemeen best wel goed, maar worden voertuigen soms niet goed beladen''.

Ook zijn er nauwelijks boetes uitgedeeld. Maar medewerkers van de afdeling rechtshulp van de ANWB zitten op het Haagse hoofdkantoor alvast klaar. ,,In vakantietijd krijgen we vele tientallen telefoontjes per dag van Nederlandse toeristen die op de bon zijn geslingerd'', vertelt Yda Matthijssen.

Beste vriend

Buitenlandse agenten halen vakantiegangers die een overtreding begaan het liefst direct van de weg, zodat ze ter plekke de portemonnee moeten trekken. Het is immers amper mogelijk de boete te innen in het land van herkomst van de bestuurder. Wat te doen als je een fout maakt en iemand van de gendarme, Polizei of een Belgische 'flik' je dwingt te stoppen?

In elk geval beleefd blijven, adviseert Matthijssen. ,,De kreet dat de politie je beste vriend is, is typisch Nederlands.'' Ook is het handig een som contant geld in het dashboardkastje te hebben, want lang niet overal kan de boete met creditcard worden betaald of zijn agenten zo vriendelijk even mee te rijden naar een pinautomaat. ,,De Belgen slepen zelfs je auto weg als je niet betaalt.''

Automobilisten die niet van de weg worden gehaald, maar geflitst worden of een (parkeer)bon onder de ruitenwisser vinden, horen daar in de meeste gevallen niets meer van. In Brussel wordt nog gediscussieerd over een eensluidend systeem om boetes te innen in Europa. Een eerste proefproject start echter pas eind 2005.

Nederland heeft al wel verdragen met België, Duitsland en Zwitserland om kentekengegevens uit te wisselen. Uit die landen kan de overtreder een bon verwachten na het negeren van een flitspaal. Matthijssen: ,,Toch zal er geen deurwaarder op je stoep staan als je de bekeuring niet betaalt. Wel loop je risico op een fors hogere boete als je nog een keer in dat land bent en voor een andere overtreding wordt gepakt, of als aan de grens het kenteken wordt gecontroleerd.''

Valkuilen

Voorkomen is beter dan betalen. De meest effectieve maatregel is dan ook simpel: verkeersregels niet te negeren. Plus ervoor zorgen dat een nieuw verbandtrommeltje en gevarendriehoek in de kofferbak liggen, wat in de meeste landen verplicht is. Is het echt zo makkelijk? Nee, want elk land hanteert weer andere verkeersregels die je wél moet kennen.

Matthijssen kent de valkuilen. ,,De maximumsnelheid in Frankrijk ligt twintig kilometer lager als het regent. Veel toeristen weten dat niet.'' Ook berucht in Frankrijk: de stopstreep. De politie staat vaak op de loer bij kruisingen en zelfs wanneer ander verkeer amper voor komt, gaat de toerist die niet even stilstaat voor de krijtstreep onverbiddelijk op de bon.

Toeristen die via België naar de zon rijden, moeten oppassen dat ze het gaspedaal niet te diep in trappen. De Belgen hebben enkele jaren geleden de boetes fors verhoogd en controleren veel vaker dan vroeger. Een kleine overschrijding van de snelheidslimiet kost al 150 euro. ,,Onze zuiderburen hebben ook aangegeven extra te controleren op overbeladen caravans. Vaak bouwen toeristen daar apparatuur zoals koelkasten in, zonder dat ze beseffen dat je dan minder bagage mee kunt nemen."

De Duitsers hebben vooral radarapparatuur langs de snelwegen opgesteld om te controleren of bestuurders voldoende afstand houden. Ook doen toeristen die de bergen doorkruisen er goed aan nog eens te informeren naar voorrangsregels. Vaak gaat stijgend verkeer voor, maar in bijvoorbeeld Italië hebben bussen altijd voorrang.

Bezwaar maken

Toeristen die vinden dat ze ten onrechte zijn beboet, kunnen bezwaar aantekenen. De ANWB adviseert bestuurders die worden aangehouden kalm te blijven, om vervolgens rustig aan de agent uit te leggen dat je bezwaar wilt maken. Die zal eerst een waarborgsom eisen, die moet worden betaald voordat er formeel beroep kan worden aangetekend. Zorg dat je daarvoor papieren krijgt.

De termijn waarbinnen het beroep moet worden ingediend is vaak kort. Bij eventuele onduidelijkheden is het zinvol om met de afdeling rechtshulp van de ANWB contact op te nemen voor advies. De toerist zal wel een gegronde reden moeten hebben om een bezwaar in te dienen. Of zoals in het ANWB Handboek Europa staat: ,,Zelfs de beste advocaat kan een rood licht immers niet van kleur doen veranderen of de geldende maximumsnelheid opschroeven.''


Trouwens, die Fransen rijden pas als gekken.. Bumperkleven is door hen uitgevonden.

[ Bericht 86% gewijzigd door KonnieKipke op 13-08-2005 01:03:04 ]
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:26:39 #41
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_29594499
Volgens mij geldt de snelheidsbeperking ook voor buitenlanders, alleen deze hoeven niet zo'n A sticker achterop de auto te plakken. de kans dat je wordt aangehouden is natuurlijk best klein. Verder flitsen ze vaak rond tankstations met veel ruimte waar je dan aan de kant wordt gezet. Ook de snelheidsmetingen tussen tolpoorten gebeurt zeker wel alleen niet zo vaak. Waar het wel vaak gebeurd is bij tunnels, daar zal je er denk ik niet zo veel van tegenkomen maar toch.
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_29598119
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:
Hehe, net op en neer geweest naar Biarritz en stukje Spanje. In een stuk gereden (1300 km) tja en dan kijk je niet meer op de teller. Op de randweg van Parijs met 140 geflitst waar je 90 mocht en in Belgie 140 waar 120 mocht. Gelukkig zijn er nog geen verdragen met beide landen, dus verwacht ik er niets meer van te horen.
[..]

Trouwens, die Fransen rijden pas als gekken.. Bumperkleven is door hen uitgevonden.
Hoezo er zijn geen verdragen met beide landen? Ik weet toch wel zeker dat de bonnen uit beide landen en zeker die uit Belgie al jaren ook "netjes" in Nederland worden geind.

Die van Frankrijk zal wel weer meevallen, maar die van Belgie...dat kan best eens een paar honderd euro worden.
pi_29598178
blijf als je in de file staat gewoon op de baan waar je zit en kijk goed in je spiegels
want die motorrijders daar vinden het leuk om een file met soms meer dan 100 km per uur tussen de auto`s door voorbij te gaan
dat terwijl je gewoon stapvoets rijd in de file
pies on joe toe
pi_29598305
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 00:56 schreef KonnieKipke het volgende:
Hehe, net op en neer geweest naar Biarritz en stukje Spanje. In een stuk gereden (1300 km) tja en dan kijk je niet meer op de teller. Op de randweg van Parijs met 140 geflitst waar je 90 mocht en in Belgie 140 waar 120 mocht. Gelukkig zijn er nog geen verdragen met beide landen, dus verwacht ik er niets meer van te horen.
[..]

Trouwens, die Fransen rijden pas als gekken.. Bumperkleven is door hen uitgevonden.
Ehhh, uit zeeer betrouwbare bron kan ik je vertellen dat die van Belgie zeker wel gaat komen en die gaat ongeveer 153 euro kosten ....
pi_29598710
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 09:59 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Hoezo er zijn geen verdragen met beide landen? Ik weet toch wel zeker dat de bonnen uit beide landen en zeker die uit Belgie al jaren ook "netjes" in Nederland worden geind.

Die van Frankrijk zal wel weer meevallen, maar die van Belgie...dat kan best eens een paar honderd euro worden.
Volgens velen van autoweek.nl en van flitsservice.nl hoef ik me voor die vanuit Frankrijk geen zorgen te maken.

Ben trouwens nogsteeds verrot van die 1300 km non-stop...

[ Bericht 10% gewijzigd door KonnieKipke op 13-08-2005 10:55:48 ]
pi_29599171
over bonnen innen kan ik meepraten, heb er vorig jaar 2 gekregen, te hard in frankrijk, 15 kilometer per uur en dan 78¤ en fout parkeren in antwerpen, 12,50¤ kreeg ze ongeveer 3 maanden nadien op mijn adres binnen
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:21:06 #47
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29599214
en nog een tip:

een creditcard is goud waard in frankrijk

gewoon bij de tolplaatsen de banen/hokjes nemen waar blauwe pijlen boven staan, rijen zijn stukken korter dan de rijen met krenterig nederland die perse contant wil betalen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29599252
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 10:46 schreef KonnieKipke het volgende:
Ben trouwens nogsteeds verrot van die 1300 km non-stop...
Ach mietje niet zeiken.
pi_29599956
Vorig jaar geflitst met (ik geloof) 170-180 km/h in Frankrijk. Niks meer van gehoord. Van die controle tussen tolpoortjes ook nog nooit van gehoord.
pi_29601225
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:01 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ben je nog nooit van je leven in Frankrijk geweest met de auto

Drukte bij tolpunten 's nachts ja er staat een rij van een half uur

parkeerplaatsen stikt het van met zelfs op sommige animatieteams . Maarja hoe veilig het is...mwah de grotere staan zoveel mensen dat het wel veilig is. Mogelijkheden genoeg in ieder geval.
Nou echt wel dat hte druk kan zijn bij te tolpoorten snachts Zelf met de bus in de file gestaan ergens bij metz ofzo uurtje of 1 half 2 snachts
Wheehee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')