abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29164683
quote:
Gezien de politie en justitie het nodig vinden om de aandacht bij verkeersovertredingen te leggen zodat er geen tijd meer is om aangiftes behoorlijk te verwerken en te zorgen dat echte criminelen in de bak komen raad ik iedereen aan om een sticker of mini t-shirtje in de auto te hangen met: "Een echte vent wordt geen agent" en "Een echte vrouw loopt niet in het blauw".

Daarnaast raad ik iedereen aan deze termen zoveel mogelijk te gebruiken te pas en te onpas net zoals het woord "tsjakka" indertijd. Hopelijk worden die lui zelf ook beschaamd van hun praktijken en gaan ze eens echte misdaad bestrijden daar zijn ze immers voor aangenomen. Zodra dat weer op orde is, kunnen ze een deel van hun tijd weer gaan besteden aan deze bekeuringspraktijken hoewel ik dat nog steeds liever in handen zie van een separate verkeerscontroledienst zodat de politie zich kan blijven concentreren op misdaadbestrijding. Voor de commisarissen van politie die vinden dat de burger geen respect meer heeft voor "oom agent" kan ik alleen maar zeggen dat je respect moet VERDIENEN, dat krijg je niet zomaar. Dus als wij weer veilig op straat kunnen lopen of een treinstation in kunnen zonder angst beroofd te worden, heeft u het respect verdiend waar u zo naar snakt dus: hup de straat op en boeven vangen.
geheel mee eens dus

en had mijn quootjes vergeten

[ Bericht 6% gewijzigd door desiredbard op 27-07-2005 11:44:47 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:18:57 #2
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_29164938
De weg vrijhouden van verkeersmaniaken is toch ook geen onbelangrijke taak.
pi_29164963
Leuk joh, jatten uit de Telegraaf..

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23312641/Ingezonden_brief:_Boeven_vangen.html

Zet er dan tenminste een bronvermelding bij..

Edit: linkje ff copy-pasten dan maar..
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
pi_29165047
Een echte vent pleegt geen plagiaat
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:23:58 #5
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_29165072
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:23 schreef j_a_s_p_e_r het volgende:
Een echte vent pleegt geen plagiaat
pi_29165510
Alsof die agenten er iets aan kunnen doen, dat ze geen boeven mogen vangen. Dat wordt toch allemaal opgelegd door de politiek...
Aargh Aargh Aargh
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:38:48 #7
121202 Sheva
lulletje rosenwater
pi_29165528
P
L
A
G
I
A
A
T
Heb jy gezegd dat ik een lul was?
21.5.04 RIP
Fotoboekje
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:40:34 #8
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_29165587
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:38 schreef Aargh het volgende:
Alsof die agenten er iets aan kunnen doen, dat ze geen boeven mogen vangen. Dat wordt toch allemaal opgelegd door de politiek...
Juist.
En dan nog vind ik het een goed gegeven dat de politie ook achter verkeersmaniaken aanzit.
Maar daar komt de TS zelf wel achter als hij door een of andere debiel omver gereden wordt.
En dan moet de politie opeens voor meneer klaarstaan. Hypocriet gezeik ook altijd.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:40:54 #9
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_29165591
Die vent moet niet zo janken... hij woont in Hong Kong en bauwt klaarblijkelijk alleen maar andere "Telegraaflezers" na...

Edit : De schrijver van de ingezonden brief (zie bovenstaande link) woont blijkbaar in Hong Kong

Verkeersveiligheid is nou eenmaal een onderdeel dat we ZELF altijd zo graag bij de politie wilden.

En ach.. laten we nou eens eerlijk zijn.. de politie doet toch echt NOOIT goed?

[ Bericht 18% gewijzigd door hanskepanske op 27-07-2005 11:50:49 (Verduidelijking) ]
===
Blasphemy is bliss
===
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:49:24 #10
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_29165829

[ Bericht 100% gewijzigd door hanskepanske op 27-07-2005 11:49:57 (verkeerde actie) ]
===
Blasphemy is bliss
===
pi_29166013
Hangt er vanaf.... zoals ik al eerder eens poste
Als je een insluiper in huis staande houd moet je 2 keer het alarm nummer bellen en ze na een uur zelf gaan halen want de heren zaten koffie te drinken
Daarna dus wel een boete uitdelen omdat ik en een husgenooit ons nieuwe verzekeringsplaatje nog niet hadden gemonteerd.
Als er een groep TVA's drugs staat te dealen op nog geen 200m van een school en ij rijd een fuik in (gordelcontrolle) en je waarschuwt de heren hierover dan hebben ze het daar te druk voor.
(Niet dat ik tegen die gordelcontrole ben hoor...al tref je zonder gordel vooral jezelf)

Dit telegraafstukje klinkt nl ook erg bekend:
quote:
Ja, aangifte doen van mishandeling bijvoorbeeld is een goed idee. Moet je vooral doen in Amsterdam. Daar mogen die ***Marrokanen je een paar meppen geven, en je achterna rennen met een man of 5 omdat je door "hun" straat loopt.

En dan word je gevraagd door zo'n agent of je het niet een beetje zelf had uigelokt. U had toch ook een andere route kunnen nemen? Domkop. Of nog beter, terug in Leeuwarden. Motor van mijn buurman wordt gejat. In de nacht gewoon op een aanhanger gezet door een paar medelanders. Gelukkig heb ik een camera voor het raam hangen en had dus prachtige foto's, inclusief gezichtjes en nummerplaten. Maar daar kan de politie Fryslan niets mee. Oneigenlijk verkregen bewijs. Of dat leuke voorvalletje in Weert, waar de politie het liever opneemt voor de Marrokaanse medemens dan voor de militairen die door die Marrokanen werden lastig gevallen en uitgescholden. Lekker handig als je Marrokaanse neef bij de politie werkt! Jaaaah, aangifte moet je doen!! Het heeft zin! Als politieagenten niet durven op te treden omdat ze bang zijn voor een reactie van een bepaalde "gemeenschap" moeten ze wegwezen. En aangiften seponeren om zo het misdaadoploscijfer op te krikken, is natuurlijk wel erg makkelijk. Deze regering kan niet van haar electoraat verwachten dat ze dit nog lang blijven pikken. Vandaag of morgen is de maat vol
Toen ik jaren geleden aangifte deed van een poging tot beroving, van een oude van dage, en mishandeling van mijzelf, toen ik tussenbeide stapte, was de politie al niet dolenthousiast. Toen ik zelf drie weken later uitvond waar deze antilliaan woonde en na veel gezeur de politie dan toch maar langs ging werd ik na een kwartier teruggebeld dat ik mijn aanklacht beter kon intrekken.
Ik zou namelijk racistische leuzen geroepen hebben: "bruine hond"
Nou wil ik iemand destijds best K...ehond genoemd hebben maar deze combinatie licht niet in mijn taalgebruik (ik weet wel betere)
Einde verhaal was echter dat het zijn woord tegen het mijne was en dat de heren in blauw mij ten sterkste adviseerden mijn aanklacht in te trekken.
Later uitgevonden dat de mevrouw die beroofd werd met hetzelfde smoesje haar aanklacht in heeft moeten trekken.

Ht politiebeleid heeft niets met veiligheid van de burger te maken, en hoewel het mooi klinkt is verkeersveiligheid ook een lachertje.... bonnequotajagende belastinginners zijn het
Respect voor de fiscus ????
pi_29168638
Okee, maar als hte al bonnenquotejagende belastinginners zijn, dan is dat niet de schuld van de politie zelf, maar van de degene die die quota oplegt: het ministerie. Als je dat wilt veranderen moet je niet bij de politie zijn maar bij de politiek.
Door Antillianen op te pakken, verdien je geen geld. Door verkeersovertreders te beboeten wel. De prioriteit ligt schijnbaar bij het geld innen, en niet bij het helpen van de burgers, waar de politie eigenlijk voor bedoeld is.
Aargh Aargh Aargh
pi_29170134
Je hoort mij ook niet zeggen dat dat geheel de fout is van de politie zelf
Als jij de keus hebt tussen stofzuigen o het toilet uitschrobben weet ik ook wat ik zou kiezen
Het feit is dat hun hoofdtaak het schroben zou moeten zijn
Tegenwoordig worden alerhande mietjes toegelaten bij de politie en die jongens willen nieteens echt politiewerk doen bonnen uitschrijven is veiliger
"Een echte vent wordt geen agent" en "Een echte vrouw loopt niet in het blauw".
pi_29170569
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:23 schreef desiredbard het volgende:
Tegenwoordig worden alerhande mietjes toegelaten bij de politie en die jongens willen nieteens echt politiewerk doen bonnen uitschrijven is veiliger
Als jij het allemaal zo goed weet wordt het tijd dat je zelf eens gaat solliciteren bij de politie.
pi_29171737
Niet bij de nederlandse ik houd niet van luieren en mijn landgenoten naaien terwijl ik verkrachters agressievelingen en ,oordenaars hun gang zou laten gaan.
om dan als je dan al bij de dapperre minderheid van je collegas hoort'te worden tegengewerkt door een rechtsysteem dat de dader belangrijker vindt dan het slachtoffer.
(in alle eerlijkheid dan krijg je ook trek in koffie...maar het verklaart wel de onvrede van de burger met het blauw daar zij eerste aanspreekpunt zijn)
pi_29171935
Tja, een beetje lopen zeiken is zo makkelijk hè? Wat ga je er aan doen? Suffe slogans verzinnen? Stoer joh.
pi_29172022
Over de politie ben ik ook niet te spreken, Zo hebben ze mij eens verwisseld met iemand anders en kwamen met drie personen verhaal halen. Hierdoor kwam ik wel hel wat te weten over die andere persoon en dat lijkt mij schending van de privacy.
Vragen als woon je op? Ben jij bij .... geweest. vragen die een antwoordt al gaven. Ik wist dus die andere zijn naam, woonadres en overtreding/misdrijf.. Toen ze eenmaal doorhadden dat ik het niet was kon ik gaan. Lees dan gewoon mijn gegevens goed, eikels.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29172267
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:26 schreef k_man het volgende:
Tja, een beetje lopen zeiken is zo makkelijk hè? Wat ga je er aan doen? Suffe slogans verzinnen? Stoer joh.
Ach Jij bent zo'n zwijgende sukkel die je bek daarover niet opentrekt?
Jij bent het wel eens met de priorieiten van de politie (Bonnenquota vs oplossen van misdrijven) en het lamlendige justitiele systeem dat hier ten dele schuld aan is (Een verkrachter van een meisje van 11 krijgt 12 maanden?)
pi_29175943
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:39 schreef desiredbard het volgende:
Jij bent het wel eens met de priorieiten van de politie (Bonnenquota vs oplossen van misdrijven) en het lamlendige justitiele systeem dat hier ten dele schuld aan is (Een verkrachter van een meisje van 11 krijgt 12 maanden?)
Ik vind dat wij een justitiele praktijk hebben waar we trots op kunnen zijn ja. Ik denk dat er maar weinig landen te vinden zijn waar het beter geregeld is.

Wat betreft de politie: je hebt volgens mij geen idee waar je het over hebt. Een populistisch stukje in de Telegraaf en zonder zelf even kritisch na te denken is dat weer een mooie aanleiding om de politie af te zeiken. Toch? Of wist je al dat parkeercontroleurs bijv vaak helemaal niet in dienst zijn bij de politie, maar bij de gemeente? Dat er al aparte verkeersdiensten zijn binnen de politie?
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:22:00 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29176876
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:10 schreef desiredbard het volgende:

[..]

geheel mee eens dus

en had mijn quootjes vergeten
Anders ga je zelf bij de politie werken en het goede voorbeeld geven?

Ohnee..natuurlijk niet! Wat zeg ik nu weer voor doms? Dan kan je natuurlijk niet meer ongegrond kankeren....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29177054
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:22 schreef Nembrionic het volgende:
Als ze bij de politie beheersing van de Nederlandse taal nog een beetje belangrijk vinden (voor je het weet staan anders de dieven en verkrachters wegens vormfouten weer op straat, toch?) dan kan de topicstarter een baan in het blauw wel vergeten.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:30:52 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29177115
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:29 schreef dwerg het volgende:

[..]

Als ze bij de politie beheersing van de Nederlandse taal nog een beetje belangrijk vinden (voor je het weet staan anders de dieven en verkrachters wegens vormfouten weer op straat, toch?) dan kan de topicstarter een baan in het blauw wel vergeten.
Hoezo? Je hoeft toch alleen maar als een soort Rambo rond te lopen en boeven neer te schieten?
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:39:57 #23
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_29177388
quote:
Als je een insluiper in huis staande houd moet je 2 keer het alarm nummer bellen en ze na een uur zelf gaan halen want de heren zaten koffie te drinken
Ja, met overdrijving word je idd serieus genomen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:44:55 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29177540
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:39 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ja, met overdrijving word je idd serieus genomen.
"112 Alarmcentrale"
-"Ja met desiredbard. Er staat een inbreker in m'n gang. Hij is wel 2,5m groot en heeft 8 messen bij zich, help!"

pi_29185469
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ohnee..natuurlijk niet! Wat zeg ik nu weer voor doms? Dan kan je natuurlijk niet meer ongegrond kankeren....
Dus alleen als je bij de politie werkt mag je kritiek leveren op de politie? Wat een lekkere kritiekloze domme typisch nederlandse houding weer. Dat is precies die mentaliteit waardoor dit land naar de klote gaat.Lekker alles pikken en vooral geen kritiek leveren.

Je kan de TS populistisch noemen maar ik denk dat iedereen die met beide benen in de samenleving staat wel kan begrijpen wat de TS bedoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')