abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29155730
Ik ga verhuizen naar een eigen studio die staat aangeschreven als een "zelfstandige woonruimte".
Ik heb een eigen keuken, eigen wastafel en een eigen huisnummer voor mezelf. Ik deel alleen het toillet en de douche met 1 ander persoon met een ander huisnummer. Het zijn dus bv 10 A en 10 B.
Ik heb gehoord van iemand anders die in het complex woont met dezelfde woonsituatie dat die huursubsidie ontvangt dit zou bij mij dan ook het geval moeten zijn? Maar nu lees ik op de site van het VROM dat ik ook een eigen toilet moet hebben? Is dit ook het geval of kan ik hier omheen?

Op de site staat dit:
De woonruimte waarbij de huurder beschikt over alle voorzieningen (woon/slaapkamer, keuken, douche en toilet) die hij niet met huurders van andere woonruimten hoeft te delen. Een of meerdere voorzieningen moeten afsluitbaar zijn. Er kan wel sprake zijn van een gemeenschappelijke voordeur en/of gang.

Er staat dus een of meerdere voorzieningen moeten afsluitbaar zijn. Nou mijn keuken heb ik dus afsluitbaar want die zit in mijn studio zelf.

Schijnbaar omdat ik een eigen huisnummer voor mijzelf heb kan ik huursubsidie ontvangen volgens een andere bewoner. Maar ik sprak hem in de kroeg dus ik weet niet in hoeverre dit klopt.

PS: Ik ben student dus verdien niet zoveel bij, met inkomen kom ik in aanmerking voor huursubsidie.

[ Bericht 17% gewijzigd door Halfgedraaide op 26-07-2005 23:43:00 ]
pi_29156690
Heeft niemand hier verstand van of ook een studio??
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:16:18 #3
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_29157240
Ik denk dat dit even van de gevallen is waar je pech of enorm geluk mee kan hebben. Gewoon proberen, maar als je de regels leest zoals ze bij VROM staan zou je er geen recht op hebben in mijn ogen.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_29157298
Volgens mij kan je wel huursubsidie krijgen als je huurt via een woning bouw... iedereen met een laag (minimum) inkomen en een zelfstandige woning kan volgens mij huursubsidie krijgen..... Via je woning bouw aanvragen....
pi_29157491
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:18 schreef Zèna het volgende:
Volgens mij kan je wel huursubsidie krijgen als je huurt via een woning bouw... iedereen met een laag (minimum) inkomen en een zelfstandige woning kan volgens mij huursubsidie krijgen..... Via je woning bouw aanvragen....
Het is via de woningbouw. Maar dat vrouwtje zegt eerst tegen mij je krijgt huursubsidie daarna zegt ze ik weet het eigenlijk niet zeker moet ik even uitzoeken. Dus ze laat het nu een beetje in het ongewisse. Maar een jongen die daar dus zit in dezelfde situatie zegt het wel te krijgen. Ongeveer 100 euro per maand.
pi_29157548
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:16 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik denk dat dit even van de gevallen is waar je pech of enorm geluk mee kan hebben. Gewoon proberen, maar als je de regels leest zoals ze bij VROM staan zou je er geen recht op hebben in mijn ogen.
Ik ga het in ieder geval zeker proberen ja.

Iemand nog kennis hiervan of in een gelijke situatie met een studio?
pi_29163972
Nog iemand??
pi_29177529
Zonder eigen afsluitbare toilet (of die op de gang zit maakt niet uit), krijg je geen huursubsidie.

Wat je kan doen, is net doen of je wél een eigen toilet hebt.
pi_29177568
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:44 schreef Barcelona het volgende:
Zonder eigen afsluitbare toilet (of die op de gang zit maakt niet uit), krijg je geen huursubsidie.

Wat je kan doen, is net doen of je wél een eigen toilet hebt.
En als ze komen controleren huur je gewoon een Dixi
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:48:43 #10
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_29177660
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:26 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Het is via de woningbouw. Maar dat vrouwtje zegt eerst tegen mij je krijgt huursubsidie daarna zegt ze ik weet het eigenlijk niet zeker moet ik even uitzoeken. Dus ze laat het nu een beetje in het ongewisse. Maar een jongen die daar dus zit in dezelfde situatie zegt het wel te krijgen. Ongeveer 100 euro per maand.
Als die knul het krijgt zul jij die subsidie ook wel krijgen.

Al lijkt het in je beschrijving er aardig op dat deze studio niet aan de criteria voor zelfstandige woonruimte voldoet.
pi_29177915
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
En als ze komen controleren huur je gewoon een Dixi
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:11:05 #12
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_29180373
Je krijgt wel huursubsidie, als je een eigen adres hebt kun je huursubsidie krijgen. Het gaat er om dat alleen jij op 103 D16 woont. Ik herken veel in jouw situatie en ik heb ook huursubsidie.
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:07:11 #13
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_29182171
Een studio is gewoon een aanduiding voor een appartement wat uit 1 kamer bestaat. Jouw woonruimte is geen zelfstandig appartement en dus ook geen studio. Misschien is je woonruimte een HAT-eenheid of iets vergelijkbaars? Dan krijg je wel huursubsidie. Vraag het gewoon bij de gemeente.
pi_29184113
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:11 schreef Mighty het volgende:
Je krijgt wel huursubsidie, als je een eigen adres hebt kun je huursubsidie krijgen. Het gaat er om dat alleen jij op 103 D16 woont. Ik herken veel in jouw situatie en ik heb ook huursubsidie.
Ja ik zit zeg maar alleen in 10A en niemand anders heeft dat huisnummer, en dan heb je 10B daar zit de gast in waar ik mijn wc en douche mee deel. De buren zitten in 11A en 11B.

Ik heb in 10A een eigen keuken en eigen wasbakje in mijn ruimte. Ik deel alleen het toillet en douche op de gang met 10B. Ik heb dus een eigen huisnummer voor mij alleen.
pi_29184146
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:07 schreef gottegottegott het volgende:
Een studio is gewoon een aanduiding voor een appartement wat uit 1 kamer bestaat. Jouw woonruimte is geen zelfstandig appartement en dus ook geen studio. Misschien is je woonruimte een HAT-eenheid of iets vergelijkbaars? Dan krijg je wel huursubsidie. Vraag het gewoon bij de gemeente.
Mijn ruimte staan aangeschreven als een woonstudio voor jongeren. Het zit in een nieuw complex (zeg maar flat met 4 verdiepingen vol met studio's voor jongeren) Ik heb een eigen huisnummer en het is volgens de woningbouw een zelfstandige woonruimte.
pi_29184249
Volgens mij krijg je vrij snel huursubsidie. Hier in Nijmegen krijgen studenten die bij de studentenhuisvesting zitten en geen eigen keuken en/of badkamer hebben ook huursubsidie. Het criterium waar je wel aan moet voldoen is dat je een eigen deur hebt en een eigen brievenbus.
pi_29185107
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:09 schreef Lexie het volgende:
Volgens mij krijg je vrij snel huursubsidie. Hier in Nijmegen krijgen studenten die bij de studentenhuisvesting zitten en geen eigen keuken en/of badkamer hebben ook huursubsidie. Het criterium waar je wel aan moet voldoen is dat je een eigen deur hebt en een eigen brievenbus.
Yep ik heb beide. Helemaal eigen huisnummer en brievenbus. Voordeur mag je volgens huursubsudie delen met nog een persoon en dat is bij mij het geval. Ik heb wel een eigen voordeur naar mijn studio.
pi_29209677
Niemand meer ervaring hiermee? Ik heb net het huurcontract gekregen thuis en daar in staat "zelfstandige" woonruimte met eigen adres.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:44:51 #19
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_29216588
Ik denk dat je wel in aanmerking komt voor huursubsidie, gewoon aanvragen bij het vrom en dan kun je altijd zien waar het schip strand..Maar volgens mij kom je in aanmerking.

Oja, nog een tip. Zodra je opjezelf woont en staat ingeschreven op dat adres en in die gemeente dan moet je ook gemeentelijke heffingen betalen. Je moet zodra je die brief krijgt een forumulier voor kwijtscheldingen van belastingen halen bij de gemeente en deze invullen en weer terug sturen. Want jij bent immers student en bent "arm" dus hoef je dat ook al niet te betalen en dat scheelt je ook al weer heel wat euro's

Succes ermee!!
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_29217159
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:44 schreef denka het volgende:
Ik denk dat je wel in aanmerking komt voor huursubsidie, gewoon aanvragen bij het vrom en dan kun je altijd zien waar het schip strand..Maar volgens mij kom je in aanmerking.

Oja, nog een tip. Zodra je opjezelf woont en staat ingeschreven op dat adres en in die gemeente dan moet je ook gemeentelijke heffingen betalen. Je moet zodra je die brief krijgt een forumulier voor kwijtscheldingen van belastingen halen bij de gemeente en deze invullen en weer terug sturen. Want jij bent immers student en bent "arm" dus hoef je dat ook al niet te betalen en dat scheelt je ook al weer heel wat euro's

Succes ermee!!
Kijk hier heb ik zeker wat aan. Bedankt voor de tip!!

Alle tips zijn welkom, dus laat maar komen!!
pi_29217898
Huursubsidie wordt slechts toegekend voor de huur van een woning die:
a.
een zelfstandige woonruimte of een onvrije etage is, of
b.
een onzelfstandige woonruimte is, welke deel uitmaakt van een woongebouw of woning, geheel of gedeeltelijk verhuurd ten behoeve van begeleid wonen, groepswonen door ouderen of een daarmee vergelijkbare woonvorm, en in eigendom van en aan de huurder verhuurd door een rechtspersoon zonder winstoogmerk, die mede op het gebied van de volkshuisvesting werkzaam is.
2.
Het eerste lid onder b vindt slechts toepassing als de onzelfstandige woonruimte deel uitmaakt van een woongebouw of woning, die door Onze Minister is aangewezen. Bij algemene maatregel van bestuur kunnen terzake nadere regels worden gesteld, waarbij een lagere maximale rekenhuur kan worden vastgesteld dan uit artikel 13 voortvloeit.
3.

En uit VROM informatie voor verhuurder citeer ik:
Dat een eigen wc met waterspoeling een vereiste is.
Ik kan het citaat helaas niet knippen en plakken maar het is ze vinden op..

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17228
wegwijzer huursubsidie (pdf)
Pagina 8 einde eerste kolom begin 2e kolom.

Dus dat zou betekenen geen huursub. Je verhuurder zou je dat moeten kunnen vertellen.
Dat is eens wat anders...
pi_29217939
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:24 schreef cora4034 het volgende:
Huursubsidie wordt slechts toegekend voor de huur van een woning die:
a.
een zelfstandige woonruimte of een onvrije etage is, of
b.
een onzelfstandige woonruimte is, welke deel uitmaakt van een woongebouw of woning, geheel of gedeeltelijk verhuurd ten behoeve van begeleid wonen, groepswonen door ouderen of een daarmee vergelijkbare woonvorm, en in eigendom van en aan de huurder verhuurd door een rechtspersoon zonder winstoogmerk, die mede op het gebied van de volkshuisvesting werkzaam is.
2.
Het eerste lid onder b vindt slechts toepassing als de onzelfstandige woonruimte deel uitmaakt van een woongebouw of woning, die door Onze Minister is aangewezen. Bij algemene maatregel van bestuur kunnen terzake nadere regels worden gesteld, waarbij een lagere maximale rekenhuur kan worden vastgesteld dan uit artikel 13 voortvloeit.
3.

En uit VROM informatie voor verhuurder citeer ik:
Dat een eigen wc met waterspoeling een vereiste is.
Ik kan het citaat helaas niet knippen en plakken maar het is ze vinden op..

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=17228
wegwijzer huursubsidie (pdf)
Pagina 8 einde eerste kolom begin 2e kolom.

Dus dat zou betekenen geen huursub. Je verhuurder zou je dat moeten kunnen vertellen.
Tja zoals je leest in dit topic zijn er meer mensen die officieel niet voldoen maar toch ontvangen. Bij mij is dat misschien ook zo want de woningbouw wist het niet zeker en een gast die ik ken die daar zit ontvangt het ook.
pi_29218068
Het kan namelijk ook een zogenaamde aangewezen onzelfstandige woonruimte zijn. En dan heb je wel recht op huursubsidie. Dat geldt echter nooit voor nieuwbouw, maar wel voor oudere panden, die bv van oudsher door woningcorporaties aan studenten worden toegewezen. Die panden zijn destijds gebouwd met veel geld van het ministerie van onderwijs en hebben een speciale status.

Maar dat moet je verhuurder je kunnen vertellen. Dus er is toch nog hoop
Zij hebben een zgn bewijs van aanwijzing. ( dat heb jij verder niet nodig) Die lijst van aanwijzingen is ook bekend bij het ministerie.
En dan krijg je gewoon lekker huursubsidie.

[ Bericht 8% gewijzigd door cora4034 op 28-07-2005 23:44:35 ]
pi_29218729
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:29 schreef cora4034 het volgende:
Het kan namelijk ook een zogenaamde aangewezen onzelfstandige woonruimte zijn.
Ja maar waarom zetten ze dan op mijn huurcontract: "Zelfstandige woonruimte"
Ik heb dan toch gewoon recht op huursubsidie anders noemen ze het niet zo op een huurcontract. Voorwaarden is toch dat ik een zelfstandige woonruimte moet hebben en volgens het huurcontract klopt dit.

Wat betekend dit eigenlijk:
Voor de berekening van de Huursubsidie tellen de volgende servicekosten mee:

Energiekosten voor algemene ruimten en installaties,
Schoonmaakkosten voor algemene ruimten,
Kosten huismeester,
Kapitaals- en onderhoudskosten voor dienst- en recreatieruimten.
Let op. Voor alle servicekosten geldt dat maximaal ¤ 12,00 wordt opgeteld bij de kale huurprijs, ook als er een hoger bedrag wordt opgegeven.

Mijn servicekosten zijn 15 euro per maand. Betekend dit dat ik buiten de boot val en door dat hogere bedrag geen recht heb op huursubsidie? Of betekend het gewoon dat maar maximaal 12 euro word meegenomen met de berekening van de huursubsidie?
pi_29218934
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:50 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ik heb dan toch gewoon recht op huursubsidie anders noemen ze het niet zo op een huurcontract. Voorwaarden is toch dat ik een zelfstandige woonruimte moet hebben en volgens het huurcontract klopt dit.
Dat zou niet moeten, maar kan gewoon een fout zijn. Je zou voor de grap even aan je buurman kunnen vragen wat er bij hem opstaat.
Wellicht heeft de dame/heer van de corporatie gewoon een verkeerd contract uitgedraait.
Ik zou ze nog even bellen en even blijven doorzeuren...
pi_29219161
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:55 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Dat zou niet moeten, maar kan gewoon een fout zijn. Je zou voor de grap even aan je buurman kunnen vragen wat er bij hem opstaat.
Wellicht heeft de dame/heer van de corporatie gewoon een verkeerd contract uitgedraait.
Ik zou ze nog even bellen en even blijven doorzeuren...
Ja een gast van 2 deuren verderop ken ik dus. Die is nu op vakantie maar toen ik hem sprak zei hij dat ie 100 euro per maand huursubsidie ontving. Maar nu raak ik dus een beetje in de war omdat de woningbouw het opeens niet meer zeker wist. Dus ik wacht wel even tot hij terug is van vakantie om te vragen op welke manier hij dat heeft geregeld. Want hij zit in exact dezelfde studio als mij.

Wat moet ik overigens allemaal invullen op dat formulier van de huursubsidie? Als ik bv een kopie van mijn contract erbij doe dan krijg ik dus meteen huursubsidie omdat het een zelfstandige woonruimte is??
pi_29219269
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:50 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Wat betekend dit eigenlijk:
Voor de berekening van de Huursubsidie tellen de volgende servicekosten mee:

Energiekosten voor algemene ruimten en installaties,
Schoonmaakkosten voor algemene ruimten,
Kosten huismeester,
Kapitaals- en onderhoudskosten voor dienst- en recreatieruimten.
Let op. Voor alle servicekosten geldt dat maximaal ¤ 12,00 wordt opgeteld bij de kale huurprijs, ook als er een hoger bedrag wordt opgegeven.

Mijn servicekosten zijn 15 euro per maand. Betekend dit dat ik buiten de boot val en door dat hogere bedrag geen recht heb op huursubsidie? Of betekend het gewoon dat maar maximaal 12 euro word meegenomen met de berekening van de huursubsidie?
Je hebt een specificatie van je huur gekregen.

Behalve je kale huur zijn een aantal andere kosten subsidiabel. dwz daar krijg je ook huursubsidie over. Dat zijn de door jouw genoemde posten.
Als jij bv een huismeester hebt waar je ¤ 8 voor betaald. Krijg je daar huursubsdie over.
Alleen voor elke post is er een maximuum van 12 euro.
Betaal je 15 ¤ voor een huismeester, krijg je slechts over ¤ 12 subsdie.
Heb je daarbij ook nog schoonmaakkosten krijg je ook daar weer subisdie op tot max 12 ¤

De kale huur + een aantal servicekosten die subsidiabel zijn maakt de rekenhuur.
En op dat bedrag wordt je huursubsdie gebaseerd.
pi_29219293
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:05 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Je hebt een specificatie van je huur gekregen.

Behalve je kale huur zijn een aantal andere kosten subsidiabel. dwz daar krijg je ook huursubsidie over. Dat zijn de door jouw genoemde posten.
Als jij bv een huismeester hebt waar je ¤ 8 voor betaald. Krijg je daar huursubsdie over.
Alleen voor elke post is er een maximuum van 12 euro.
Betaal je 15 ¤ voor een huismeester, krijg je slechts over ¤ 12 subsdie.
Heb je daarbij ook nog schoonmaakkosten krijg je ook daar weer subisdie op tot max 12 ¤

De kale huur + een aantal servicekosten die subsidiabel zijn maakt de rekenhuur.
En op dat bedrag wordt je huursubsdie gebaseerd.
Ok bedankt voor de heldere uitleg!!
pi_29219443
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:02 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ja een gast van 2 deuren verderop ken ik dus. Die is nu op vakantie maar toen ik hem sprak zei hij dat ie 100 euro per maand huursubsidie ontving. Maar nu raak ik dus een beetje in de war omdat de woningbouw het opeens niet meer zeker wist. Dus ik wacht wel even tot hij terug is van vakantie om te vragen op welke manier hij dat heeft geregeld. Want hij zit in exact dezelfde studio als mij.

Wat moet ik overigens allemaal invullen op dat formulier van de huursubsidie? Als ik bv een kopie van mijn contract erbij doe dan krijg ik dus meteen huursubsidie omdat het een zelfstandige woonruimte is??
Het formulier bestaat uit 2 delen.
Het huurders deel. ( de binnenkant) Dat moet jij invullen en je hoeft maar heel weinig in te vullen.
Adres, naam, sofinummer, datum, handtekening, banknummer ed.

Het verhuurdersdeel. ( de achterkant) Dat moet de corporatie invullen inclusief het moeilijke deel of het een zelfstandige woonruimte betreft, of een aangewezen wooneenheid.
De huurprijs, servicekosten,een stempel, adres corporatie ect ect

[ Bericht 0% gewijzigd door cora4034 op 29-07-2005 00:16:23 ]
pi_29219475
Oo ja je hoeft dan niks mee te sturen verder hoor, geen contract, geen inkomensgegevens, lekker makkelijk dus.
pi_29219478
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:10 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Het formulier bestaat uit 2 delen.
Het huurders deel. ( de binnenkant) Dat moet jij invullen en je hoeft maar heel weinig in te vullen.
Adres, naam, sofinummer, datum, handtekening, banknummer ed.

Het verhuurdersdeel. ( de achterkant) Dat moet de corpratie invullen inclusief het moeilijke deel of het een zelfstandige woonruimte betreft, of een aangewezen wooneenheid.
De huurprijs, servicekosten,een stempel, adres corporatie ect ect
Aha, nou volgens mijn wooncorperatie is het een zelfstandige woning. Ik heb net eventjes bij een meisje langs me gevraagd en die had ook een huurcontract met zelfstandige woning erop. Zij had alleen geen huursubsidie aanvraag gedaan en ze zat er ook net in dus ik heb haar eventjes getipt om het wel aan te vragen. Die jongen die op vakantie is ontvangt dus wel huursubsidie naar eigen zeggen. Dus ik heb hoop. Ik heb maandag een afspraak gemaakt met de woningcorperatie om de huursubsidie te bekijken. Vrouwtje dat ik aan de lijn had wist er niet zoveel van volgens mij.

Ik heb dus een eigen huisnummer, naamplaatje, brievenbus voor mijzelf en hij staat op contract als zelfstandige woonruimte. Met die gegevens moet het maandag toch lukken?
pi_29219814
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:12 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Aha, nou volgens mijn wooncorperatie is het een zelfstandige woning. Ik heb net eventjes bij een meisje langs me gevraagd en die had ook een huurcontract met zelfstandige woning erop. Zij had alleen geen huursubsidie aanvraag gedaan en ze zat er ook net in dus ik heb haar eventjes getipt om het wel aan te vragen. Die jongen die op vakantie is ontvangt dus wel huursubsidie naar eigen zeggen. Dus ik heb hoop. Ik heb maandag een afspraak gemaakt met de woningcorperatie om de huursubsidie te bekijken. Vrouwtje dat ik aan de lijn had wist er niet zoveel van volgens mij.

Ik heb dus een eigen huisnummer, naamplaatje, brievenbus voor mijzelf en hij staat op contract als zelfstandige woonruimte. Met die gegevens moet het maandag toch lukken?
Volgens de letter van de wet, zit de corporatie m.i fout om het een zelfstandige woonruimte te noemen. Die eigen wc is echt een harde eis. Mocht Vrom ooit komen controleren ben ik echt bang dat de huursubsdieontvangers in dat complex een probleem krijgen dat "terugvordering" heet.

Vraag heel duidelijk door bij de woonstichting as maandag hoe dat nou zit met de wc, neem desnoods die print van Vrom mee.
pi_29219850
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:25 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Volgens de letter van de wet, zit de corporatie m.i fout om het een zelfstandige woonruimte te noemen. Die eigen wc is echt een harde eis. Mocht Vrom ooit komen controleren ben ik echt bang dat de huursubsdieontvangers in dat complex een probleem krijgen dat "terugvordering" heet.

Vraag heel duidelijk door bij de corpratie as maandag hoe dat nou zit met de wc, neem desnoods die print van Vrom mee.
Ik zal er eens achteraan gaan.

Ik moet er wel even bijzeggen dat het complex speciaal gericht is op jongeren omdat het in die gemeente een flink tekort aan was. Dus misschien dat er om die redenen recht is op huursubsidie of daarom als zelfstandige woonruimte word aangemerkt of iets dergelijks.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 10:25:19 #34
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_29226499
Ik ken ook mensen die in een vergelijkbare woning wonen en wel huursubsidie krijgen, daar is zelfs de keuken nog gedeeld. De eigen wc is dus helemaal niet zo'n harde eis. De vereisten zijn wel dat de gemeente de woningen op een bepaalde manier oormerkt bv. jongerenwoning of hat-eenheid. Je moet gewoon eerlijk alle gegevens aanleveren en huursubsidie bij de gemeente aanvragen, als de gemeente dan onterecht huursubsidie toekent is dat hun eigen probleem, ze kunnnen die dan niet zomaar terugvorderen.
pi_29228336
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 10:25 schreef gottegottegott het volgende:
Ik ken ook mensen die in een vergelijkbare woning wonen en wel huursubsidie krijgen, daar is zelfs de keuken nog gedeeld. De eigen wc is dus helemaal niet zo'n harde eis. De vereisten zijn wel dat de gemeente de woningen op een bepaalde manier oormerkt bv. jongerenwoning of hat-eenheid. Je moet gewoon eerlijk alle gegevens aanleveren en huursubsidie bij de gemeente aanvragen, als de gemeente dan onterecht huursubsidie toekent is dat hun eigen probleem, ze kunnnen die dan niet zomaar terugvorderen.
Ze staan aangemerkt als zelfstandige woningen voor jongeren. Dus dat zal wel de reden zijn dat er huursubsidie word verleend.
pi_29236971
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 10:25 schreef gottegottegott het volgende:
Dus niet. Jij heb de huursubsidie ontvangen, dus bij jou wordt ie teruggevorderd als hij onterecht is. En daar kunnen best wat jaartjes tussen zitten. De corporatie en de gemeente gaan je daar niet bij helpen. Lees het formulier en de wettekst maar eens door. En nogmaals er zijn zgn aangewezen onzelfstandige woonheden waar je inderdaad huursubsidie op krijgt. Zie de verhuurdersvraag achter op het formulier.
Maar er moet een aanwijzing zijn, verstrekt door het ministerie van VROM.
Gemeentes hebben daar niks mee te maken, maar kunnen je waarschijnlijk wel vertellen of het een aangewezen wooneenheid betreft. En de verhuurder moet dat ook weten. Dus je gewoon goed laten informeren ter voorkoming terugvordering.

[ Bericht 9% gewijzigd door cora4034 op 29-07-2005 16:02:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')