Je gelooft toch dat er maar één God is en als die een boodschap geeft is er toch maar één boodschap van God.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:34 schreef Christine het volgende:
Wat voor naam wil je het geven. Anna?
Maw: ik snap je niet.
Omdat God misschien niet één boodschap heeft gegeven. Net als dat jij niet één post gemaakt hebt op fok (maar een heleboel). En dan zeg ik morgen tegen iemand: ik las op fok dat Akkersloot zei: blablabla. En dat kan die persoon dan wel of niet geloven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je gelooft toch dat er maar één God is en als die een boodschap geeft is er toch maar één boodschap van God.
Dus waarom noemt een godsdienststichter het woord van God (als dat er was) het "christendom" of "islam"![]()
Heeft God of Allah dan een multipersoonlijkheidscomplex ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:43 schreef Christine het volgende:
Omdat God misschien niet één boodschap heeft gegeven.
Heb jij dat dan? Ik zie jou hier ook meer dan één ding posten...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Heeft God of Allah dan een multipersoonlijkheidscomplex ?
Ik kan je vertellen wanneer ik God zou horen dat ik daar dan geen naam voor ga verzinnen. En een ander ook niet. Dé boodschap van God is gewoon dé boodschap van God.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:49 schreef Alicey het volgende:
De christenen geloven toch ook dat zij DE boodschap hebben gekregen, en de islamieten dat zij DE booschap hebben gekregen? Gezien er op een gegeven moment echter meer waren die dit beweerden, en tegenstrijdig waren met elkaar was er onderscheid nodig. Dan krijg je al snel dat een groep zichzelf een label opplakt.
Heb jij niets beter te doen ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:56 schreef Roskoo het volgende:
Jezus Christus, waar men zich al niet druk over kan maken, heb je niks anders te doen of zo?
"god" is ook al een naam.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:33 schreef Akkersloot het volgende:
Stel dat je een boodschap krijgt van God. Waarom ga je daar dan een naam aan geven. Het is toch gewoon dé boodschap van God.
Of zou God gewoon verdeeldheid willen hebben ?
Er zijn duizenden die zeggen dat zij de boodschap van God hebben gehoord. Je zou dan maar een van de velen zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen wanneer ik God zou horen dat ik daar dan geen naam voor ga verzinnen. En een ander ook niet. Dé boodschap van God is gewoon dé boodschap van God.
Wie zegt dat? Misschien wil God wel dat de mensheid beter gaat samenwerken en verspreidt hij zijn boodschap dus in delen. Stukje bij de ene, stukje bij de ander en pas als wij allemaal met elkaar samenwerken, zullen wij de totale boodschap van God zien en begrijpen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:02 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen wanneer ik God zou horen dat ik daar dan geen naam voor ga verzinnen. En een ander ook niet. Dé boodschap van God is gewoon dé boodschap van God.
Juist als je zelf een boodschap van God zou horen zou je geloven dat die anderen leugenaars zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 07:10 schreef Alicey het volgende:
Er zijn duizenden die zeggen dat zij de boodschap van God hebben gehoord. Je zou dan maar een van de velen zijn.
Moet daar dan ook de "goddelijke" boodschappen van leugenaars bij horen ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 07:59 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Wie zegt dat? Misschien wil God wel dat de mensheid beter gaat samenwerken en verspreidt hij zijn boodschap dus in delen. Stukje bij de ene, stukje bij de ander en pas als wij allemaal met elkaar samenwerken, zullen wij de totale boodschap van God zien en begrijpen.
Maar anderen toch niet per sé???quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Juist als je zelf een boodschap van God zou horen zou je geloven dat die anderen leugenaars zijn.
1. Hoe weet je dat die van god is?quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:05 schreef Akkersloot het volgende:
Juist als je zelf een boodschap van God zou horen zou je geloven dat die anderen leugenaars zijn.
Mijn topic is dan ook gericht tegen de godsdienststichters Paulus en Mohammed. Die geloofden toch wel in hun "visioenen" en dat God zich alleen aan hen wenden ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:34 schreef Oud_student het volgende:
1. Hoe weet je dat die van god is?
2. Het hangt er maar vanaf wat de inhoud van de boodschap is. Als expliciet wordt medegedeeld dat jij de enige bent die de boodschap van god krijgt en dat er maar 1 god is, dan zijn de anderen leugenaars. (mits het natuurlijk geen visioen is tgv van drugs, epilepsie etc.)
3. Als de inhoud dat toelaat (zie 2) dan kun je het ook als een bevestiging van het bestaan van god zien, nl. hij openbaart zich ook aan anderen.
wat een uiterst restrictieve, en bovenal, speculatieve assumptiequote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je gelooft toch dat er maar één God is en als die een boodschap geeft is er toch maar één boodschap van God.
Dus waarom noemt een godsdienststichter het woord van God (als dat er was) het "christendom" of "islam"![]()
Dus je gelooft dat er een God én een Allah bestaat ? (Je bent dan dus een polytheist, of hoe heet zo iemand ook weer die in het bestaan van meerdere goden gelooft maar er maar één van aanbidtquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:28 schreef pmb_rug het volgende:
God is genadig in het Christendom en dat is een dusdanige beeld verandering tov Islam bijv. dat het de vraag is of het nog over dezelfde God gaat (sterker: ik geloof dat dit niet het geval is).
Een soort van de sterkste overwint ofzo?quote:Op donderdag 28 juli 2005 08:11 schreef Reya het volgende:
Hoe zou God niet verschillende boodschappen kunnen geven? Misschien is het juist wel zijn bedoeling de mensheid te misleiden en tegen elkaar op te zetten.
Nee, de mensen die zich overal buiten houden winnenquote:Op donderdag 28 juli 2005 08:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een soort van de sterkste overwint ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |