15 foutquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:11 schreef ArTiC het volgende:
Debje geslaagd?
Gaaf hé?quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:24 schreef Juup© het volgende:
[..]
Uploaden
Heej bomen die horizontaal van rechts naar links groeien, da's apart.
Het enige gerommel wat ik op dit moment hoor is gerommel in mijn buik, waarom zijn die verdomde kebab tenten tegenwoordig zo vroeg dichtquote:
Dude. Als je een bliksemflits hebt, duwt ie luchtlagen uit elkaar, zodat je een vacuum hebt. Zodra de flits afgelopen is, vult die leegte zich razendsnel weer met lucht, dat is de rommel die je hoort. Geen inslagquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:29 schreef FlowDesign het volgende:
Ik heb ook een hele tijd naar die wolk staan kijken, was echt gaaf.
Op een gegeven moment werd ie wat minder hoog en breder en toen waren er af en toe wel 5 schichten tegelijk. En geen donder hè. Komt omdat het niet inslaat denk ik.
Iets meer respect voor jou gekregen. Nooit geweten dat een campzone nerd iets van de natuur af kan wetenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 03:05 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dude. Als je een bliksemflits hebt, duwt ie luchtlagen uit elkaar, zodat je een vacuum hebt. Zodra de flits afgelopen is, vult die leegte zich razendsnel weer met lucht, dat is de rommel die je hoort. Geen inslag.
Als het geluid tegengehouden wordt door wolken, danwel dat de afstand tot de rommel heel groot is, hoor je niks. Maar hij is er altijd.
Ik sta ook perplexquote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:00 schreef Juup© het volgende:
[..]
Iets meer respect voor jou gekregen. Nooit geweten dat een campzone nerd iets van de natuur af kan weten
Kerel... Ik had het over die wolken met bliksem erin *zie R8ality's verhaal*.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 02:43 schreef febster het volgende:
[..]
Het enige gerommel wat ik op dit moment hoor is gerommel in mijn buik, waarom zijn die verdomde kebab tenten tegenwoordig zo vroeg dicht, ik zou nu een moord doen voor een lekker broodje schapenvlees met veeeeeeeeel knoflook
Trouwens vrouwen die je verjaardag vergeten en daarna toch nog een leuk kaartje sturen zijn oke
Dat zou dus betekenen dat heel het verhaal van Josti bullshit is en dat ik gewoon gelijk had. (Alleen donder bij inslag, waarbij inslag dus betekent: Contact met de aarde)quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:14 schreef blieblie het volgende:
Bij een inslag hoor je overigens alleen een heel harde knal met een knetter van de elektrische lading die in contact komt met een object. Zet maar eens een tang op een stroomkabel en knip deze door. Dan hoor je ook een knalletje (en is je tang verkloot).
Neej Gerommel in de luchtquote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:18 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat heel het verhaal van Josti bullshit is en dat ik gewoon gelijk had. (Alleen donder bij inslag, waarbij inslag dus betekent: Contact met de aarde)
Hier klopt echt geen zak van. Mijn verhaal wel.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:28 schreef FlowDesign het volgende:
Ok, nu weet ik het.
De bliksem verhit de lucht waardoor deze zo snel uitzet dat er een soort van explosie onstaat. Dit zorgt voor de knal die je hoort.
Echter, als de bliksem in de wolk blijft (het oplichten van een wolk) dan slaat deze dus niet in en is er geen 'bliksemkanaal'. Hierdoor ontstaat er nauwelijks een donder.
Wat ik zei is terug te vinden op meerdere websites.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:44 schreef r8ality het volgende:
[..]
Hier klopt echt geen zak van. Mijn verhaal wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |