Jah? CV meenemen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, neem je cv mee.
zoek op internet of het bedrijf een website heeft en of ze actuele projecten hebben verzorgd en bekijk ook eens of er een organogram staat van het bedrijf, wil wel es helpen, weetje ongeveer heo het ineelkaar steektquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:10 schreef wendytje het volgende:
bereid je voor op vragen als:
waarom pas jij in ons bedrijf?
wat is je zwakke kant?
waarom past deze functie bij jou?
verzin een paar problemen die je zou kunnen tegenkomen in die baan en bedenk alvast hoe je ze op zou kunnen lossen, of hoe je ermee om zou kunnen gaan.
bedenk ook dingen die je nog graag over het bedrijf wil weten. Staat goed, want dan heb je goed nagedacht over je toekomst daar.
SUCCES
"Zo oud"quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:25 schreef Mute_Me het volgende:
jezus ben je zo oud en dan ga je voor het eerst solliciteren?
En dan de koffie laten staan? Je kan ook ergens anders om vragen hoor, helemaal niets mis mee.quote:Op woensdag 27 juli 2005 09:42 schreef Lienekien het volgende:
Let ook op je lichaamstaal. Geef iedereen een stevige hand, kijk mensen aan. Als je koffie krijgt aangeboden, altijd aannemen ook als je het niet opdrinkt.
Nooit koffie nemen. Geklooi met suiker en melk leidt af en het is vaak te heet om te drinken. Je koffie laten staan is onbeleefd. Vraag om een glas water. Dat hoef je namelijk nooit helemaal op te drinken...quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:51 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
En dan de koffie laten staan? Je kan ook ergens anders om vragen hoor, helemaal niets mis mee.
Koffie afslaan, dàt is onbeleefd!quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:03 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Nooit koffie nemen. Geklooi met suiker en melk leidt af en het is vaak te heet om te drinken. Je koffie laten staan is onbeleefd. Vraag om een glas water. Dat hoef je namelijk nooit helemaal op te drinken...
Nee, want ze vragen meestal of je iets drinken wilt. En dan vraag je dus om water...quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Koffie afslaan, dàt is onbeleefd!
Ja, de kern is dat 'ja, graag' een prettiger binnenkomer is dan 'nee, dank u'. Het is een ritueel.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:22 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Nee, want ze vragen meestal of je iets drinken wilt. En dan vraag je dus om water...
Die was duidelijk geen fanquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:28 schreef vosss het volgende:
Ik heb jaren geleden een hele grote "don't" gehad bij een sollicitatiegesprek.
Dat gesprek had ik met ene zekere meneer van Binsbergen.
Niks aan het handje zou je zeggen, ware het niet dat ik net van te voren naar Lullo's had zitten kijken.
Dus ik kom daar binnen en die kerel waar ik dat gesprek mee had stelt zich voor als Dhr. van Binsbergen en toen zei ik zonder na te denken: "Hey van Binsbergen, lullo, heje nog geneukt?!"
Ik ben overigens niet aangenomen destijds
Ik geloof niet dat deze in de don't-handleiding hoeft te worden opgenomen (want er zullen er weinig zijn die zo'n domme stunt uithalenquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:28 schreef vosss het volgende:
Ik heb jaren geleden een hele grote "don't" gehad bij een sollicitatiegesprek.
Dat gesprek had ik met ene zekere meneer van Binsbergen.
Niks aan het handje zou je zeggen, ware het niet dat ik net van te voren naar Lullo's had zitten kijken.
Dus ik kom daar binnen en die kerel waar ik dat gesprek mee had stelt zich voor als Dhr. van Binsbergen en toen zei ik zonder na te denken: "Hey van Binsbergen, lullo, heje nog geneukt?!"
Ik ben overigens niet aangenomen destijds
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |