abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29138588
Wie van jullie gaat er wel eens naar een chinees restaurant?
Gaan jullie dan naar een "gewone" babi pangang/foe yonghai chinees of gaan jullie
naar een echte "specialiteiten" cantonees/szechuan chinees?

Vinden jullie dat de "Chinees" met zijn tijd is meegegaan?
Wat vinden jullie irritant bij een Chinees en wat zouden jullie graag veranderd zien worden?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 12:58:35 #2
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_29138623
Babi Pangang met Bami...

Als ik echt wil oosters wil smullen ga ik liever naar de japanner...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:13:44 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_29139023
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:58 schreef whoops het volgende:
Als ik echt wil oosters wil smullen ga ik liever naar de japanner...
Maar dat mag ook wel voor die prijs.

ontopic: Indien mogelijk probeer ik zoveel mogelijk te variëren. Als er iets nieuws op de kaart staat, zal ik het in ieder geval eens bestellen. Daarentegen heb ik ook wel eens zin om de gewone Hollander uit te hangen en bestel ik gewoon de overbekende zaken (die meestal weinig/niets met de Chinese keuken te maken hebben). Wat mij betreft mogen er wel wat meer 'echte' Chinese restaurants komen met authentieke gerechten (en niet de verwesterde zaken die we nu voorgeschoteld krijgen).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_29139353
Ik vind een rijsttafel altijd erg lekker: van alles wat.

Mijn favorieten zijn Koe Loe Yuk, Babi Pangang, Pang-sit en Tjap-Tjoy

In Kraaiensteijn in Den Haag zit een hele lekkere, maar een van de lekkerste blijft nog die op de Willem de Zwijgerlaan in Den Haag (bij de Frederik Hendriklaan)
Doei.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:17:22 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29141016
Als ik oosters ga eten ga ik altijd naar de Mandarijn in Waalwijk Daar hebben ze echt oosterse gerechten (ze hebben ook een goed Japans gedeelte) en dat is heel wat anders dan de standaard babi pangang etc.

Een aanrader daar is het verrassings menu. Erg lekker maar altijd afwachten wat je krijgt. Als we daar ga zitten pak ik ook iedere keer iets anders.

Als ik daar ga afhalen zijn mijn favorieten:
  • Kip in Thaise Sesam saus met thaise nasi
  • Cha Sieuw (originele Chinese babi pangang) met mihoen
  • Varkenshaas in Kantonese stijl (zoet pikante saus) met nasi
  • Ajam Pangang met nasi
  • Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_29144893
    ik ga heel soms naar een chinees.
    laatste keer dat ik er was, was een tijd terug, maar toen had ik een heerlijk gerecht met verse ananas, geserveerd in een uitgeholde ananas.
    heerlijk.
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      dinsdag 26 juli 2005 @ 16:45:46 #7
    77418 Tha_Flash
    bijna 2020 !!!
    pi_29145126
    Als we echt lekker chinees willen eten gaan we altijd naar :

Asian Palace Steenstraat 55, Leiden
    Telefoon (071) 513 18 51 / Fax (071) 514 62 32
    keuken open 12.00-23.00, di gesloten
    Chinees / Japans alleen contant

eten 7.8
    service 7.3
    decor 6.1
    gem. prijs 3-gangen à la carte ¤ 19,75
    minimum vaste menuprijs ¤ 16,00

'Gerenomeerd restaurant waar zowel de keuken zowel de Cantonese, Szechuan als de Thaise keuken onder de knie heeft.' Wijlen Prins Bernard kon het allemaal zeer waarderen. Aan de prijzenkast vol met medailles van de kok is onlangs een wereldprijs toegevoegd, aangezien de kok een tweede prijs in de wacht heeft gesleept in de officiële wereldkampioenschappen Chinees koken in China.

En voor de snelle meeneem hap naar de chinees op de hoek.
      dinsdag 26 juli 2005 @ 16:48:39 #8
    54845 clowncloon
    Oppervlakkigheid troef
    pi_29145237
    We gaan elke twee maanden wel een keer bij de hollandse chinees eten (dwz, bamitroep en andere nepgerechten...wat helemaal niks met chinees te maken heeft...niks mis mee hoor, heerlijke zooi).

Maar als je ECHT lekker wilt eten dan moet je naar Kam Yin in Amsterdam vlakbij de rosse buurt.
    En als je lux wilt eten in de Midden-Beemster bij de Chinees aldaar; duur en fantastisch.
    Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
    Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
    pi_29145327
    je kan bij woo ping in leiden dus ook erg lekker eten
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_29150077
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 16:48 schreef clowncloon het volgende:
    We gaan elke twee maanden wel een keer bij de hollandse chinees eten (dwz, bamitroep en andere nepgerechten...wat helemaal niks met chinees te maken heeft...niks mis mee hoor, heerlijke zooi).
    True that
    Als ik lekker aziatisch wil eten ga ik wel naar mijn ouders toe

Ik geef toe dat ik mij zo nu en dan bezondig aan de afhaalchinees sinds ik in amsterdam studeer
      dinsdag 26 juli 2005 @ 22:50:32 #11
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_29155210
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 19:45 schreef Nam het volgende:
    Ik geef toe dat ik mij zo nu en dan bezondig aan de afhaalchinees sinds ik in amsterdam studeer
    Maar haal je dan ook de "standaard chinese gerechten" of pak je dan toch andere gerechten?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_29155487
    Ik ga standaard voor het afhaalmenu
    Heb je voor 15 euro toch wel een berg eten!

Krijg je geloof ik 7 of 8 gerechten (incluis bami en nasi) die randomly door de kok elke week van de kaart worden gekozen.
    Damn, zou ik toch wel een dag of 4 van kunnen eten, maargoed of 't zolang houdbaar is?
    pi_29155554
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 13:25 schreef Faithy het volgende:
    Ik vind een rijsttafel altijd erg lekker: van alles wat.

Mijn favorieten zijn Koe Loe Yuk, Babi Pangang, Pang-sit en Tjap-Tjoy

In Kraaiensteijn in Den Haag zit een hele lekkere, maar een van de lekkerste blijft nog die op de Willem de Zwijgerlaan in Den Haag (bij de Frederik Hendriklaan)
    Beetje matig dat die in Kraaijensteijn een ongezellig wok-restaurant geworden is
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      woensdag 27 juli 2005 @ 10:24:44 #14
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29163671
    babi pangang en ayam pangang is niet chinees, 'nasi' ook niet.
    maargoed, ik hou niet van chinees eten, wat ik wel lekker vind is wontonsoep... of eend.
    dat is het wel... die zoet-zure troep yegh hehe
    maar als ik veel en goedkoop wil eten dan ga ik wel eens naar fat-kee in de wagenstraat in den haag...
    maargoed de vetsin die ze overal in stoppen ... das ook niet alles he?
      donderdag 28 juli 2005 @ 12:25:36 #15
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_29197623
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 10:24 schreef armpitje_ het volgende:
    babi pangang en ayam pangang is niet chinees, 'nasi' ook niet.
    maargoed, ik hou niet van chinees eten, wat ik wel lekker vind is wontonsoep... of eend.
    dat is het wel... die zoet-zure troep yegh hehe
    maar als ik veel en goedkoop wil eten dan ga ik wel eens naar fat-kee in de wagenstraat in den haag...
    maargoed de vetsin die ze overal in stoppen ... das ook niet alles he?
    Die zoetzure troep zoals jij het noemt, is maar een heel klein deel van de Chinese keuken (en vaak nog enorm verwesterd).
    En wat de babi en ayam en zo betreft heb je ook gelijk, dat is Indisch (hoewel de Indische keuken ook Chinese invloeden heeft, maar dat is weer een ander verhaal).

De Chinese keuken zit heel anders in elkaar dan veel mensen denken, je zou eens een goed boek erover moeten lezen! Ik vond dit boek bijvoorbeeld interessant: Deh-Ta Hsiung - De Echte Chinese Keuken.

China is groot, en in het noorden eten ze weer heel andere dingen dan in het zuiden. Net zoals de Zweedse keuken niet echt lijkt op de Mediterrane keuken

Ik ben wel eens in een écht Chinees restaurant geweest (in Amsterdam, vlakbij het Waterlooplein), en heb daar de menukaart gezien (was een compleet boekwerk), en dan heb je het dus over ingredienten als kwal, darmen en zo. Was mij iets te begrotelijk (ik sta wel voor dit soort dingen open!) maar dit soort restaurants zijn héél wat anders dan de "Chinees" waar je je betaalbaar vol kan proppen met het hele gezin!

Niks mis met die goedkope chinezen, hoor! Maar écht Chinees, dat kennen maar weinig mensen... (ik ken het ook alleen van plaatjes en recepten die ik heb, maar nog zelden heb geprobeerd)
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      donderdag 28 juli 2005 @ 12:36:35 #16
    42327 Goofup
    Goofy skates regular?!
    pi_29197976
    Ik ga weleens naar Ho-Me in Arnhem. Ziet er uit als een of andere cheape snackbar enneh... eigenlijk klopt dat ook wel. Je kunt er ook patat en een "bloodje flikandel" halen (haha, werd echt zo geserveerd! ), maar ik bestel dan liever een chinese maaltijd. Een goed gevuld bord, wat bij hen een kleine portie heet (is echt wel veel) heb je voor ¤ 5,- en smaakt goed. Als je gewoon babi pangang/foe yonghai combinatie neemt is het minder, maar heb je voor 3 euro nogwat al een maaltijd (minder lekker dan die kleine portie van andere gerechten, maar vooral voor die prijs zeer goed te doen
    Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
    al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
      donderdag 28 juli 2005 @ 12:39:05 #17
    66422 dutch-mamma
    pi_29198063
    Oh ja... wat ik irritant vind bij een Chinees... Bij een Chinees-Indisch restaurant, in dit geval.
    Dan verkopen ze er allerlei bijgerechtjes bij, zoals aardappelsticks. En dan blijkt dat rechtstreeks van de zoutjes-afdeling van de supermarkt te komen...!
    Dat soort restaurants zouden met onmiddellijke ingang bovenop een openbare zwarte lijst terecht moeten komen...!!!!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_29198682
    Ik ga zelf eigenlijk nooit naar de ''buurtchinees'' omdat die altijd van dat mierzoete, aan de westersesmaak aangepaste voedsel verkopen. Bovendien is het ranzig vlees (wil niet weten waar het vandaan komt) en heeft het als geheel weinig smaak. Ik kom er alleen maar af en toe met mn schoonouders omdat die het lekker goedkoop vinden (volgens mij de motivatie van de meeste nederlanders) en dan eet ik alleen groentegerechten. Ik waag me niet aan die enge bioindustrievleesjes.

Áls ik echt zin heb in aziatisch eten, dan ga ik naar een gerenomeerd chinees restaurant. Dan kun je wel héle lekker dingen krijgen! Maar dit soort restaurants bieden dan ook meer dan de standaart Babi Pangang/Nasi. En ze durven nog echt pittig te koken. Ik ben liever wat meer kwijt aan goed eten, dan weinig aan prut.
    There is nothing left to prove
    No use deny this simple truth
    Can’t find the reason to keep holding on
    Now that the love is gone
    pi_29198782
    Chinese restaurants in Nederland zijn over het algemeen voornamelijk Indonesisch. Saté babi en ajam is bijv. helemaal niet Chinees.

Echt Chinees is trouwens wel erg lekker Vooral de voorgerechten
      donderdag 28 juli 2005 @ 13:11:07 #20
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29199044
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 13:02 schreef ChrisJX het volgende:
    Chinese restaurants in Nederland zijn over het algemeen voornamelijk Indonesisch. Saté babi en ajam is bijv. helemaal niet Chinees.

Echt Chinees is trouwens wel erg lekker Vooral de voorgerechten
    voornamelijk Indonesisch? de meeste chinezen hebben idd sate ayam, babi, babi pangang, nasi goreng, bami goreng en soms een 'indische rijsttafel'... whatever that may be ... op de menukaart staan... maar dat is toch niet echt VOORNAMELIJK indonesisch of wel soms... 8 gerechten ofzo..
    wat ik wel heel vreemd vind is dat ze rijst nasi noemen bij de chinees...
      donderdag 28 juli 2005 @ 13:11:48 #21
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29199071
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 12:25 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Die zoetzure troep zoals jij het noemt, is maar een heel klein deel van de Chinese keuken (en vaak nog enorm verwesterd).
    En wat de babi en ayam en zo betreft heb je ook gelijk, dat is Indisch (hoewel de Indische keuken ook Chinese invloeden heeft, maar dat is weer een ander verhaal).
    de 'indische' keuken
    Indonesisch bedoel je
    pi_29199243
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 13:11 schreef armpitje_ het volgende:

voornamelijk Indonesisch? de meeste chinezen hebben idd sate ayam, babi, babi pangang, nasi goreng, bami goreng en soms een 'indische rijsttafel'... whatever that may be ... op de menukaart staan... maar dat is toch niet echt VOORNAMELIJK indonesisch of wel soms... 8 gerechten ofzo..
    wat ik wel heel vreemd vind is dat ze rijst nasi noemen bij de chinees...
    En wat zijn de gerechten die het meest besteld worden? Juist Nederlanders eten geen Chinees, maar Indonesisch. Pas de laatste jaren is dit aan het veranderen.

Bij mijn Chinees noemen ze rijst overigens lijst
      donderdag 28 juli 2005 @ 13:46:35 #23
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29200299
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 13:17 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En wat zijn de gerechten die het meest besteld worden? Juist Nederlanders eten geen Chinees, maar Indonesisch. Pas de laatste jaren is dit aan het veranderen.

Bij mijn Chinees noemen ze rijst overigens lijst
    hehe dan heb je een goeie chinees mên
      donderdag 28 juli 2005 @ 13:50:23 #24
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_29200424
    Ik neem iig nooit de standaard, babi pangang, foe jong hai etc. Dat is vrij smakeloze meuk. Mijn buurt chinees heeft best een goeie kok opzich, maar dat merk je pas als je van het geijkte afwijkt en dus de specialiteiten neemt. De gewone dingen smaken zoals bij alle chinezen.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
      donderdag 28 juli 2005 @ 13:58:58 #25
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_29200682
    Meestal naar de standaardchinees. Ik hou niet zo heel erg van aziatisch eten.
    Vampire Romance O+
      donderdag 28 juli 2005 @ 14:33:24 #26
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29201749
    Sinds ik in een écht Indonesich restaurant heb gewerkt ben ik nooit meer teruggeweest naar de Hollandse Chinees-Indonees...

Kwaliteit is vaak bedroevend, het eten veel te vet, ingrediënten niet vers en alles heeft dezelfde laffe smaak...
    Er zullen vast uitzondeingen zijn, maar helaas niet veel.

Gelukkig is de Wagenstraat (Chinatown Den Haag) vlakbij: met restaurants waar je gezellig dineert onder TL-balken, maar elkaar desondanks niet ziet doordat heel China binnen zit te roken... Maar het eten:

Voor dum sum mag je mij 's nachts wakker maken!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_29201798
    Vies.

Geef mij maar een toko.
    Ik post om het posten.
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:06:00 #28
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29204827
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 14:34 schreef Furious het volgende:
    Vies.

Geef mij maar een toko.
    ja lekker naar de indonesische winkel... wat heeft dat met chinese restaurants te maken eik?
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:06:41 #29
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29204851
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 14:33 schreef Hik het volgende:
    Sinds ik in een écht Indonesich restaurant heb gewerkt ben ik nooit meer teruggeweest naar de Hollandse Chinees-Indonees...
    waar heb je dan gewerkt als ik mag vragen
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:17:43 #30
    66422 dutch-mamma
    pi_29205176
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:06 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

ja lekker naar de indonesische winkel... wat heeft dat met chinese restaurants te maken eik?
    Misschien, misschien, is het een toko die ook eten verkoopt of een (afhaal)restaurantje heeft?
    En misschien, misschien, omdat veel mensen (foutief, ja) dat ook "de Chinees" noemen?
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:19:42 #31
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29205229
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:17 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Misschien, misschien, is het een toko die ook eten verkoopt of een (afhaal)restaurantje heeft?
    En misschien, misschien, omdat veel mensen (foutief, ja) dat ook "de Chinees" noemen?
    laten we gewoon ontopic over chinese restaurants praten en niet over indonesische winkels okay?
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:23:26 #32
    66422 dutch-mamma
    pi_29205342
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:19 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

laten we gewoon ontopic over chinese restaurants praten en niet over indonesische winkels okay?
    Vind ik een goed idee!
    En jij hebt er volgens mij echt verstand van, dus... als jij nou eens serieus, en niet met oneliners, het verschil beschrijft tussen Indisch/Indonesisch en Chinees?
    Ik zou ook wel willen, maar ben op dit moment het avondeten aan het maken...
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:25:34 #33
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29205391
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:06 schreef armpitje_ het volgende:
    waar heb je dan gewerkt als ik mag vragen
    Als je niet meer over de visafslag begint ...

Kantjil en de Tijger, in Rotterdam (bestaat niet meer)
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_29205426
    Helaas hebben we in Breda geen fatsoenlijke chinees meer zitten. Maar in Rotterdam wil ik nog wel eens gaan dim-summen. En verder kan ik ook nog altijd bij mijn schoonmoeder gaan eten, dan is het nog authentiek ook
    I'm just a Soul whose Intentions are Good
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:27:25 #35
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29205441
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:23 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Vind ik een goed idee!
    En jij hebt er volgens mij echt verstand van, dus... als jij nou eens serieus, en niet met oneliners, het verschil beschrijft tussen Indisch/Indonesisch en Chinees?
    Ik zou ook wel willen, maar ben op dit moment het avondeten aan het maken...
    ehm, indonesie en china zijn verschillende landen?
    en indisch: dat is geen keuken, je hebt indische nederlanders die indonesisch koken soms he
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:28:07 #36
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29205458
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:25 schreef Hik het volgende:

[..]

Als je niet meer over de visafslag begint ...

Kantjil en de Tijger, in Rotterdam (bestaat niet meer)
    hehe nou ze hebben lekker eten bij de visafslag hehe
    ik heb bij tempat senang en lombok gewerkt erg goed eten
    pi_29205614
    Ik ben echt gek op chinees! Wij gaan dan naar een specialiteiten chinees-indisch restaurant!
    Vaak eten we daar dan ook echt specialiteiten, vind het een beetje zonde om dan de standaard gedoe te nemen!

Maar morgen gaan we daar ook heen en dan hebben ze buffet.. altijd lekker met ook specialiteiten erbij!

[ Bericht 1% gewijzigd door KiwiTjuHh op 28-07-2005 16:42:20 ]
    pi_29205647
    Overigens is cha-sieuw geeeen babi pangang. Je hebt namelijk ook chinese babi pangang, en ook nog babi pangang spek (erg vet varkensvlees, niet mijn ding), dat is dan dus wel chinees. Ik kan alleen even niet op de naam komen van chinese babi-pangang....

De echte chinese keuken kent wel zoet-zuur, maar lang niet zoveel als die afhaal shit. Het enige dat mijn schoonmoeder van de 'hollandse' kaart maakt is po lo kai... pittig beetje zoet zuur, met cashewnoten en veel groente.... (maar wel minder saus, die ook minder gebonden is, dan bij de afhaal)
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:35:30 #39
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29205678
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
    Ik ben echt gek op chinees! Wij gaan dan naar een specaliteiten chinees-indisch restaurant!
    Vaak eten we daar dan ook echt specaliteiten, vind het een beetje zonde om dan de standaard gedoe te nemen!

Maar morgen gaan we daar ook heen en dan hebben ze buffet.. altijd lekker met ook specaliteiten erbij!
    nouja, van de specaliteiten moet je het hebben natuurlijk!!

nouja *sjugt* ik heb nog wat wonton in de vriezer liggen... ga zo efkes lekker een bamisoepje maken met wat wonton erin
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:36:40 #40
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29205707
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:34 schreef djenneke het volgende:
    Overigens is cha-sieuw geeeen babi pangang. Je hebt namelijk ook chinese babi pangang, en ook nog babi pangang spek (erg vet varkensvlees, niet mijn ding), dat is dan dus wel chinees. Ik kan alleen even niet op de naam komen van chinese babi-pangang....

De echte chinese keuken kent wel zoet-zuur, maar lang niet zoveel als die afhaal shit. Het enige dat mijn schoonmoeder van de 'hollandse' kaart maakt is po lo kai... pittig beetje zoet zuur, met cashewnoten en veel groente.... (maar wel minder saus, die ook minder gebonden is, dan bij de afhaal)
    babi pangang is niet chinees... hey maar po lo kai jummie mên....
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:39:23 #41
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29205766
    wij hebben hier in het dorp een chinees nieuwe stijl, niet meer volproppen, maar normale porties, mooi opgemaakt en ook wat specialer spul, mongoolse recepten enzo.

we zijn er regelmatig te vinden.
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:40:47 #42
    120876 armpitje_
    Pron Pron Pron
    pi_29205793
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:39 schreef Klonk het volgende:
    wij hebben hier in het dorp een chinees nieuwe stijl, niet meer volproppen, maar normale porties, mooi opgemaakt en ook wat specialer spul, mongoolse recepten enzo.

we zijn er regelmatig te vinden.
    hey ik ben best wel nieuwsgierig mên, vertel eens wat over de mongoolse gerechten? lekker veel yak enzo?
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:40:59 #43
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_29205800
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:36 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

Cha Sieuw is toch de chinese versie van Babi pangang
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:43:16 #44
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_29205859
    Ik eet elke dag bij een Chinees restaurant
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_29205868
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Cha Sieuw is toch de chinese versie van Babi pangang
    toch echt niet.
    pi_29205897
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:36 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

helemaal mee eens...
    pi_29205901
    Ik kan me helemaal vinden in de reactie van 'dutch-mamma' want ook ik erger me groen en geel aan die nep-chinees die gelukkigerwijs het ook het niet meer redden met de chinese keukens aangezien veel restaurants flink verlies leiden en dus nu overgeschakelt zijn op de Japanse Keuken(overgenomen door chinezen vaak) en dat p.p meer marge geeft en meer redement oplevert.

Babipanggang en Foeyong Hai komen erbij mij niet in.En al helemaal niet die achterlijke bleke bami met dat
    domme eitje met ham erbij waar iedereen zo op loopt te geilen.
    Of die fabrieks kroepoek die je zogenaamd als
    dank mee krijgt bij het afhalen als je boven de ¤ 25,00 hebt bestelt (Die ollanders slikken ook alles he)

Maar als ik mezelf wil verwennen dan ga ik naar speciale chinese restaurants of naar die kleine deli's op de Oude Dijk in Amsterdam waar je fantastisch traditioneel chinees kunt eten en ! spotgoedkoop.
    ( zo dus..)

Ben ik in de Verenigde Staten of Engeland(London) dan ga ik altijd naar China Town of Soho om flink te schransen.

PS:

Van Rotterdam weet ik ook dat er 2 hele goeie traditionele chinese restaurants zitten:

Orient
    en Tai-Wu
    De laatste, Tai Wu, oogt wat rommelig en personeel ongeintresseerd maar dat is typisch chinees
    eigen als je ook in China bent geweest maar het eten is uitmuntend!

[ Bericht 21% gewijzigd door i-spy24 op 30-07-2005 16:41:32 ]
      donderdag 28 juli 2005 @ 16:45:30 #48
    38056 uniekje
    blond... en trots ook
    pi_29205923
    In Maastricht zit vlak naast de markt een heel klein restaurantje waar je echt cantonees kunt eten. Ik ben er vaker met mijn zus gaan eten (chinees tolk-vertaalster) en ik moet zeggen dat dat toch echt veel lekkerder is dan de afhaalchinees. En stokjes
    We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
    De Rukkers van het Zuiden!
      donderdag 28 juli 2005 @ 17:17:04 #49
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_29206801
    Even wat slowchat verwijderd voor de slowchat hebben we [CUL-SC] Deel 23... Keep the Sundried Tomato's Alive hier weer verder over Chinese restaurants
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      donderdag 28 juli 2005 @ 17:19:56 #50
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29206891
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 16:40 schreef armpitje_ het volgende:

[..]

hey ik ben best wel nieuwsgierig mên, vertel eens wat over de mongoolse gerechten? lekker veel yak enzo?
    weing yak denk ik, heb het nog niet geprobeerd, hun pekingeend is gewoon té lekker
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')