quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:58 schreef whoops het volgende:
Als ik echt wil oosters wil smullen ga ik liever naar de japanner...
True thatquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:48 schreef clowncloon het volgende:
We gaan elke twee maanden wel een keer bij de hollandse chinees eten (dwz, bamitroep en andere nepgerechten...wat helemaal niks met chinees te maken heeft...niks mis mee hoor, heerlijke zooi).
Maar haal je dan ook de "standaard chinese gerechten" of pak je dan toch andere gerechten?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:45 schreef Nam het volgende:
Ik geef toe dat ik mij zo nu en dan bezondig aan de afhaalchinees sinds ik in amsterdam studeer![]()
Beetje matig dat die in Kraaijensteijn een ongezellig wok-restaurant geworden isquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:25 schreef Faithy het volgende:
Ik vind een rijsttafel altijd erg lekker: van alles wat.
Mijn favorieten zijn Koe Loe Yuk, Babi Pangang, Pang-sit en Tjap-Tjoy
In Kraaiensteijn in Den Haag zit een hele lekkere, maar een van de lekkerste blijft nog die op de Willem de Zwijgerlaan in Den Haag (bij de Frederik Hendriklaan)
Die zoetzure troep zoals jij het noemt, is maar een heel klein deel van de Chinese keuken (en vaak nog enorm verwesterd).quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:24 schreef armpitje_ het volgende:
babi pangang en ayam pangang is niet chinees, 'nasi' ook niet.
maargoed, ik hou niet van chinees eten, wat ik wel lekker vind is wontonsoep... of eend.
dat is het wel... die zoet-zure troep yegh hehe
maar als ik veel en goedkoop wil eten dan ga ik wel eens naar fat-kee in de wagenstraat in den haag...
maargoed de vetsin die ze overal in stoppen ... das ook niet alles he?
voornamelijk Indonesisch? de meeste chinezen hebben idd sate ayam, babi, babi pangang, nasi goreng, bami goreng en soms een 'indische rijsttafel'... whatever that may be ... op de menukaart staan... maar dat is toch niet echt VOORNAMELIJK indonesisch of wel soms... 8 gerechten ofzo..quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:02 schreef ChrisJX het volgende:
Chinese restaurants in Nederland zijn over het algemeen voornamelijk Indonesisch. Saté babi en ajam is bijv. helemaal niet Chinees.
Echt Chinees is trouwens wel erg lekkerVooral de voorgerechten
de 'indische' keukenquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:25 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Die zoetzure troep zoals jij het noemt, is maar een heel klein deel van de Chinese keuken (en vaak nog enorm verwesterd).
En wat de babi en ayam en zo betreft heb je ook gelijk, dat is Indisch (hoewel de Indische keuken ook Chinese invloeden heeft, maar dat is weer een ander verhaal).
En wat zijn de gerechten die het meest besteld worden? Juistquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:11 schreef armpitje_ het volgende:
voornamelijk Indonesisch? de meeste chinezen hebben idd sate ayam, babi, babi pangang, nasi goreng, bami goreng en soms een 'indische rijsttafel'... whatever that may be ... op de menukaart staan... maar dat is toch niet echt VOORNAMELIJK indonesisch of wel soms... 8 gerechten ofzo..
wat ik wel heel vreemd vind is dat ze rijst nasi noemen bij de chinees...
hehe dan heb je een goeie chinees mênquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En wat zijn de gerechten die het meest besteld worden? JuistNederlanders eten geen Chinees, maar Indonesisch. Pas de laatste jaren is dit aan het veranderen.
Bij mijn Chinees noemen ze rijst overigens lijst
waar heb je dan gewerkt als ik mag vragenquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:33 schreef Hik het volgende:
Sinds ik in een écht Indonesich restaurant heb gewerkt ben ik nooit meer teruggeweest naar de Hollandse Chinees-Indonees...
Misschien, misschien, is het een toko die ook eten verkoopt of een (afhaal)restaurantje heeft?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:06 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
ja lekker naar de indonesische winkel... wat heeft dat met chinese restaurants te maken eik?
laten we gewoon ontopic over chinese restaurants praten en niet over indonesische winkels okay?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:17 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Misschien, misschien, is het een toko die ook eten verkoopt of een (afhaal)restaurantje heeft?
En misschien, misschien, omdat veel mensen (foutief, ja) dat ook "de Chinees" noemen?
Vind ik een goed idee!quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:19 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
laten we gewoon ontopic over chinese restaurants praten en niet over indonesische winkels okay?![]()
Als je niet meer over de visafslag begintquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:06 schreef armpitje_ het volgende:
waar heb je dan gewerkt als ik mag vragen
ehm, indonesie en china zijn verschillende landen?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:23 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Vind ik een goed idee!
En jij hebt er volgens mij echt verstand van, dus... als jij nou eens serieus, en niet met oneliners, het verschil beschrijft tussen Indisch/Indonesisch en Chinees?
Ik zou ook wel willen, maar ben op dit moment het avondeten aan het maken...
hehe nou ze hebben lekker eten bij de visafslag hehequote:Op donderdag 28 juli 2005 16:25 schreef Hik het volgende:
[..]
Als je niet meer over de visafslag begint...
Kantjil en de Tijger, in Rotterdam (bestaat niet meer)
nouja, van de specaliteiten moet je het hebben natuurlijk!!quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ben echt gek op chinees! Wij gaan dan naar een specaliteiten chinees-indisch restaurant!
Vaak eten we daar dan ook echt specaliteiten, vind het een beetje zonde om dan de standaard gedoe te nemen!
Maar morgen gaan we daar ook heen en dan hebben ze buffet.. altijd lekker met ook specaliteiten erbij!
babi pangang is niet chinees... hey maar po lo kai jummie mên....quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:34 schreef djenneke het volgende:
Overigens is cha-sieuw geeeen babi pangang. Je hebt namelijk ook chinese babi pangang, en ook nog babi pangang spek (erg vet varkensvlees, niet mijn ding), dat is dan dus wel chinees. Ik kan alleen even niet op de naam komen van chinese babi-pangang....
De echte chinese keuken kent wel zoet-zuur, maar lang niet zoveel als die afhaal shit. Het enige dat mijn schoonmoeder van de 'hollandse' kaart maakt is po lo kai... pittig beetje zoet zuur, met cashewnoten en veel groente....(maar wel minder saus, die ook minder gebonden is, dan bij de afhaal)
hey ik ben best wel nieuwsgierig mên, vertel eens wat over de mongoolse gerechten? lekker veel yak enzo?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:39 schreef Klonk het volgende:
wij hebben hier in het dorp een chinees nieuwe stijl, niet meer volproppen, maar normale porties, mooi opgemaakt en ook wat specialer spul, mongoolse recepten enzo.
we zijn er regelmatig te vinden.
Cha Sieuw is toch de chinese versie van Babi pangangquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:36 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
babi pangang is niet chinees... hey maar po lo kai jummie mên....
toch echt niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Cha Sieuw is toch de chinese versie van Babi pangang
helemaal mee eens...quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:36 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
babi pangang is niet chinees... hey maar po lo kai jummie mên....
weing yak denk ik, heb het nog niet geprobeerd, hun pekingeend is gewoon té lekkerquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:40 schreef armpitje_ het volgende:
[..]
hey ik ben best wel nieuwsgierig mên, vertel eens wat over de mongoolse gerechten? lekker veel yak enzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |