quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:58 schreef whoops het volgende:
Als ik echt wil oosters wil smullen ga ik liever naar de japanner...
True thatquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:48 schreef clowncloon het volgende:
We gaan elke twee maanden wel een keer bij de hollandse chinees eten (dwz, bamitroep en andere nepgerechten...wat helemaal niks met chinees te maken heeft...niks mis mee hoor, heerlijke zooi).
Maar haal je dan ook de "standaard chinese gerechten" of pak je dan toch andere gerechten?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:45 schreef Nam het volgende:
Ik geef toe dat ik mij zo nu en dan bezondig aan de afhaalchinees sinds ik in amsterdam studeer![]()
Beetje matig dat die in Kraaijensteijn een ongezellig wok-restaurant geworden isquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:25 schreef Faithy het volgende:
Ik vind een rijsttafel altijd erg lekker: van alles wat.
Mijn favorieten zijn Koe Loe Yuk, Babi Pangang, Pang-sit en Tjap-Tjoy
In Kraaiensteijn in Den Haag zit een hele lekkere, maar een van de lekkerste blijft nog die op de Willem de Zwijgerlaan in Den Haag (bij de Frederik Hendriklaan)
Die zoetzure troep zoals jij het noemt, is maar een heel klein deel van de Chinese keuken (en vaak nog enorm verwesterd).quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:24 schreef armpitje_ het volgende:
babi pangang en ayam pangang is niet chinees, 'nasi' ook niet.
maargoed, ik hou niet van chinees eten, wat ik wel lekker vind is wontonsoep... of eend.
dat is het wel... die zoet-zure troep yegh hehe
maar als ik veel en goedkoop wil eten dan ga ik wel eens naar fat-kee in de wagenstraat in den haag...
maargoed de vetsin die ze overal in stoppen ... das ook niet alles he?
voornamelijk Indonesisch? de meeste chinezen hebben idd sate ayam, babi, babi pangang, nasi goreng, bami goreng en soms een 'indische rijsttafel'... whatever that may be ... op de menukaart staan... maar dat is toch niet echt VOORNAMELIJK indonesisch of wel soms... 8 gerechten ofzo..quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:02 schreef ChrisJX het volgende:
Chinese restaurants in Nederland zijn over het algemeen voornamelijk Indonesisch. Saté babi en ajam is bijv. helemaal niet Chinees.
Echt Chinees is trouwens wel erg lekkerVooral de voorgerechten
de 'indische' keukenquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:25 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Die zoetzure troep zoals jij het noemt, is maar een heel klein deel van de Chinese keuken (en vaak nog enorm verwesterd).
En wat de babi en ayam en zo betreft heb je ook gelijk, dat is Indisch (hoewel de Indische keuken ook Chinese invloeden heeft, maar dat is weer een ander verhaal).
En wat zijn de gerechten die het meest besteld worden? Juistquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:11 schreef armpitje_ het volgende:
voornamelijk Indonesisch? de meeste chinezen hebben idd sate ayam, babi, babi pangang, nasi goreng, bami goreng en soms een 'indische rijsttafel'... whatever that may be ... op de menukaart staan... maar dat is toch niet echt VOORNAMELIJK indonesisch of wel soms... 8 gerechten ofzo..
wat ik wel heel vreemd vind is dat ze rijst nasi noemen bij de chinees...
hehe dan heb je een goeie chinees mênquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En wat zijn de gerechten die het meest besteld worden? JuistNederlanders eten geen Chinees, maar Indonesisch. Pas de laatste jaren is dit aan het veranderen.
Bij mijn Chinees noemen ze rijst overigens lijst
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |