abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:20:59 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29135291
Gisteren ben ik teruggekomen uit Thailand!
Op vrijdag 8 juli landden we in Bangkok. De hitte sloeg ons tegemoet. Na flink afgezet te zijn door een taxi (fout 1) komen we bij het hotel, dat volgeboekt bleek (fout 2). Als je vlak voor het weekend aankomt in Bangkok, is het moelijk snel accomodatie te vinden, zo bleek. Een uurtje rondrijden in een taxi-meter (voor in totaal 100 BHT =2 euro) hielp ons aan een ander hotel. Overigens met hulp van een 'vriendin' van de receptioniste van hotel. Hoe toevallig! Onze eerste confrontatie met het wijdverbreide commissiesysteem in de toerismesector. Later zouden er nog vele volgen, zoals een taxichauffeur die moest tanken; maar ons in werkelijkheid dropte bij een sieradenhal waar we een kwartier moesten wachten (lees: iets kopen). Niet gedaan natuurlijk, en na 2 daagjes waren we volkomen blasé en zagen we alle trucjes wel door.

Bangkok is een drukke, viezige stad vol smog. Derhalve hebben de meeste verkeersagenten en chauffeurs mondkapjes op. Maar er zijn ook veel mooie dingen te zien. We zijn zoals zovelen naar het Grand Palace geweest, en complex van het koninklijk paleis, regeringsgebouwen en tempels. Heel mooi. Kennelijk waren mijn rokje en shirt kuis genoeg, want ik mocht zo doorlopen terwijl anderen zich moesten omkleden.

Volgende dag wilden we stoer met de gewone lijnbus naar de Weekend Market. Dat bevond zich volgens de aanwijzingen in Mo Chit, dus wij in de bus. Eenmaal aangekomen (na een dik uur rijden, we werden al nerveus) kwamen we er aan. Wat we aantroffen was een busstation en ongeveer 10 kraampjes. Nee, dit kon het niet zijn! Een politieagent wist ons te vertellen dat we dan ook in Mo Chit 2 waren, in plaats van Mo Chit 1. Mkay...Dat zei de busschauffeur er niet bij!
Veel Thai begrijpen gewoon niet zo goed wat je hen vraagt, alleen zullen nooit en te nimmer toegeven dat zij het ook niet weten; een Thai zegt nooit 'nee', Daarom kun je beter op een kaartje dingen aanwijzen. Hoewel velen ook niet kunnen kaartlezen en/of het engelse alfabet machtig zijn.

Later gingen we naar een hardrock-club. Opvallend is dat veel locals overal uitgaan en ook het bier kunnen betalen wat toch in BKK wel zo'n 100 baht kost. En echt overal gaan mensen podia op om karaoke te zingen of gewoon een bandlid even over te nemen. Aandachtsgeil volkje die Thai!

De volgende dag naar Chiang Mai met de trein, een rit van 14 uur. Omdat mijn reisgenoot altijd naar buiten wil kijken, boeken we een dagtrip. Wat een spijt, want de ramen zijn afgestickerd en we vervelen ons 14 uur lang te pletter! Neem dus altijd de nachttrein! En de roomboterspritjes die werden geserveerd zijn vieze viskoekjes, de Thai zijn dol op koekjes en zoutjes met vis, brr. De rest van het treinvoedsel was ook al niet erg lekker.

Na aankomst zitten we wederom in een vrij luxe hotel, voor 899 per nacht. Daar hadden we wel behoefte aan na zo'n reis. Chiang Mai vond ik een verademing na Bangkok. Veel rustiger. We zijn er 5 dagen gebleven, een tour en een trekking gedaan. Was allemaal vrij standaard. We bezochten wat hilltribes, gingen raften, maakten een wandeling (lees: klim) noor de natuur, bezochten de Golden Triangle, bekeken olifanten. Wel leuk, alleen gidsen in Thailand kunnen nog zoveel meer doen met zo'n tour. Het enige wat ze nu doen is je rondrijden en verder niks, terwijl ik verwacht dat zo iemand dan wat meer over de omgeving vertelt..maar goed!

Laatste avond deden we een dinner cruise, maar dat viel tegen. Veel muggen en de toch duurde veel korter dan aangegeven (zoals bijna alle activiteiten in dit land). We kregen weer zo'n verschrikkelijk Tom Yam-gerecht, dat is het enige Thaise gerecht dat ik om te kotsen vind, zo vies. Later begreep ik dat dit komt door toevoeging van citroengras en limoen, wat de soep een soort Dreftsmaak geeft. Dat mensen dit lusten, onvoorstelbaar.

Vanuit Chiang Mai vliegen we domestic naar Krabi. Zo'n vlucht is snel en makkelijk te boeken. Wij hadden niks van tevoren gepland of geregeld. Vanuit Krabi gingen we met de boot naar Rai Leh, een relatief onbekende plaats. Het is een rustige baai aan de Andamanse zee. Daar aangekomen boekten we een resort voor 3 dagen. Na 1 dag strand werden we al gek, zoveel rust, dat konden we niet aan! Bovendien was ik ernstig verbrand ondanks in de schaduw gezeten te hebben, dus zon en zee hadden voor mij afgedaan. Na een dagje snorkelen en eilandhoppen op o.a. Ko Phi Phi namen we de airconditioned bus naar Bangkok, om meteen door de gaan naar Kanchanaburi. De bus arriveerde alleen niet om 6 uur, maar al om half 4 's nachts in de hoofdstad. Heel naar om op een vies met kakkerlakken omgeven busstation te moeten bivakkeren. Na lang wachten toch in Kanchanaburi beland waar we in een guesthouse verbleven. Dat kost even een heel stuk minder dan een hotel! Het guesthouse, zo bleek later, was eigendom van een Nederlander. Dat verklaarde een hoop omdat we het allemaal zo mooi afgewerkt vonden. De Thai, zo ervoeren we, kopen iets nieuw en raggen het dan af, zonder enige vorm van onderhoud. Gevolg is dat bijna alles in Thailand er oud en kapot en vies uitziet. Zo niet dit verblijf, prachtig, met een soort patio hangend boven de rivier Kwai. Wel veel gecko's, maar daar was ik inmiddels al aan gewend.


We hebben fietsen gehuurd en zijn naar de fameuze 'bridge over the river Kwai' gereden, maar het was weinig indrukwekkend. Typisch een toeristische trekpleister, waar we dan ook omver werden gelopen door zwermen Japanners. Ongelofelijk, hoeveel Japanners er in dit land rondreizen. Nou ja, in welk land kom je ze ook niet tegen?

De laatste dagen spendeerden we in Bankok, ditmaal in een andere buurt. Dit bleek dus de meest bekende hoerenbuurt te zijn (Sukhumvit). Oh wel..We vermaakten ons prima in het hotel, the Atlanta. Een mooi gebouw waarin de tijd ongeveer gestopt is in de jaren 50. Schitterend!

Toen weer terug met Thai Airways, waarover ik niets dan complimenten heb. Wat een goede service. Schril contrast met onze aansluitende vlucht vanaf Munchen naar Schiphol, waar lompe (en iets lelijkere) stewardessen ons kortaf van ons drankje voorzagen. Het was een heerlijke (en goedkope!) vakantie. Ik zou zo nog eens kunnen gaan want ik heb zoveel nog niet gezien. Plus dat ik nu weet waar ik op moet letten, en wat ik wel en niet moet doen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 26-07-2005 11:16:55 ]
  Moderator dinsdag 26 juli 2005 @ 10:23:20 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29135339
Volgens mij heb je last van een copy/paste bug.
Ik ga het vanavond eens goed lezen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:23:57 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29135351
Ik ga het nu even mooi opmaken met foto's
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:49:52 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29135896

In Bangkok en andere grote steden wemelt het van de tuk-tuks. Gemotoriseerde rikjsa's. Je kan er een keer een nemen, maar ze zijn vaak veel duurder dan een zgn. 'taxi-meter'.


Met een bootje door de grachten van Bangkok, het is net Amsterdam. (Same same)


Eén van de vele tempels die we gezien hebben.


Hardrocken in Bangkok: 'Lun tloe the hiiiiiils'


Ook Boeddha moet eten!


In het Noorden van Thailand wonen in de bergen een aantal tribes, die gevlucht zijn uit oorlogsgebieden zoals Tibet. Dit is een zgn. Longneck-meisje.


Mangrove op Rai Leh: bij vloed een mooi plaatje, bij eb zie je wrakstukken en rotzooi als gevolg van de Tsunami. (Op voorgrond stukken fundering).


Het leven gaat door..


Komt dit je bekend voor? Kan zijn, hier werd 'The Beach' opgenomen


Bamboo eiland: kijk aan, een varaan!


Prachtig drijvend guesthouse aan de Kwae rivier.


Wij vonden de toiletten wel even wennen.


Werkelijk overal waar je komt, markten en koopwaar. Ongelofelijk. Mensen lopen zelfs achter je aan om hun troep aan je te slijten. Ik werd er gillend gek van!

[ Bericht 2% gewijzigd door Aventura op 26-07-2005 11:14:30 ]
pi_29170325
Zo te lezen heb je een hele leuke reis gehad!

Meer foto's! .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_29310915
Grappig dat je Chiang Mai een verademing vond na Bangkok. Wij kwamen uit Loas en waren bijna spontaan weer omgekeerd uit Chiang Mai omdat het veel en veel te druk was (met name met Amerikaanse toeristen). Alles is relatief

Over de longnecks trouwens. Te triest voor woorden. Wist je dat deze menselijke circusacts EIGENDOM zijn van iemand, die ze letterlijk exploiteert?
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:30:07 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29311541
Ik weet wel dat ze er niet vrijwillig leven, en ook dat ze zelf geen bezittingen hebben (geen land, bv. Ik heb begrepen dat ze hun koopwaar afnemen van een van de grote fabrieken die al die tasjes en sjaals etc. vervaardigen. Daar leven ze van. Niet echt een leuk leven inderdaad. Elke dag bekeken worden als een soort aapje. Vrolijk werden we er niet van. Net zomin als van hoe de Thai dieren mishandelen ten behoeve van het toerisme. (Olifanten en slangen voornamelijk). Dit zijn de grote keerzijdes.
En ja Chiang Mai is echt een verademing naar Bangkok, waar jij blijkbaar niet bent geweest
pi_29329703
Leuk om te lezen, ben zelf nu 6 weken geleden teruggekomen uit azie en mis het best wel. Die weekend market is trouwens heel makkelijk met de metro te bereiken, heb je nu niks meer aan, maar voor de volgende keer....
我要飞得更高 !
pi_29340982
Leuk om te lezen, wij konden de weekendmarkt ook niet echt vinden trouwens in Bangkok
Ik zou de volgende keer ook met een nachttrein gaan ipv de nachtbus naar Chiang Mai, we zaten achter pubers die niet stil wilden zijn en het blijft verdomd moeilijk om in slaap te komen in zo'n bus..
pi_29346421
Hoe waren de hotels op de plaats van the beach film.
pi_29346517
Ik ken veel Nederlanders die naar Thailand zijn geemigreerd. En gelijk hebben ze!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:10:42 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_29346766
Dus je vond er geen ruk aan, behalve dat mooi afgewerkte pension dat door een Nederlander werd gerunned en de terugreis met Thai Airways?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 10:26:35 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29351799
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 01:10 schreef APK het volgende:
Dus je vond er geen ruk aan, behalve dat mooi afgewerkte pension dat door een Nederlander werd gerunned en de terugreis met Thai Airways?
Whahaha nee hoor, zo erg is het niet. Alleen hebben we een aantal dingen gedaan tijdens deze reis die ik niet weer zou doen of niet zou hebben gedaan als ik wist hoe het zou zijn
pi_29352274
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 10:26 schreef Aventura het volgende:

[..]

Whahaha nee hoor, zo erg is het niet. Alleen hebben we een aantal dingen gedaan tijdens deze reis die ik niet weer zou doen of niet zou hebben gedaan als ik wist hoe het zou zijn
Had je ons maar even moeten vragen...daar zijn we voor
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zaterdag 24 september 2005 @ 23:26:00 #15
15869 gr8w8
Better by design.
pi_30902733
TVP. Ik vertrek woensdag richting BKK, 16 dagen. We twifelen nog wel over of we een duikcursus doen, en of we richting Chiang Mai gaan of alleen ten zuiden van BKK blijven...
Welkom bij de V&D der webfora.
  zondag 25 september 2005 @ 01:22:44 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30905571
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 23:26 schreef gr8w8 het volgende:
TVP. Ik vertrek woensdag richting BKK, 16 dagen. We twifelen nog wel over of we een duikcursus doen, en of we richting Chiang Mai gaan of alleen ten zuiden van BKK blijven...
Hm..het is nu regentijd daar he. Ik betwijfel of een duikcursus wel tot de mogelijkheden behoort.
Ik zou het duiken niet doen en rond BKK blijven. In Chiang Mai en noordelijker regent het ws. nog veel meer!
  maandag 26 september 2005 @ 10:01:18 #17
15869 gr8w8
Better by design.
pi_30937390
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:22 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hm..het is nu regentijd daar he. Ik betwijfel of een duikcursus wel tot de mogelijkheden behoort.
Ik zou het duiken niet doen en rond BKK blijven. In Chiang Mai en noordelijker regent het ws. nog veel meer!
Nouja, het is regentijd, maar het valt allemaal wel mee. Bij Ko Chang ed zijn wel veel dingen dicht, maar de rest gaat egwoon door. Nu is het buien en zon ipv zon en buien. We zitten op het randje van regenseizoen, dus het kan sterk wisselen. BKK doen we op het einde een dag op twee, dire, we gaan eerst naar ayutthaya, dan naar Ko Samui, Tao etc en dan zien we het wel verder.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Moderator maandag 26 september 2005 @ 10:48:45 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_30938451
Duiken doe je toch sowieso onder water.

Veel plezier gr8w8!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:24:55 #19
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31445272
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:48 schreef UIO_AMS het volgende:
Duiken doe je toch sowieso onder water.

Veel plezier gr8w8!
1 keer een half uur regen in BKK, één keer regen terwijl we in bed lagen op Ko Tao en één keer een miezertje tijdens het ontbijt, één keer een plensbui van een kwartier op Ko Pha-Ngan. Dat was het wel....
Welkom bij de V&D der webfora.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')