Paar weken geleden in de bios mogen aanschouwen en ik ben hier gelukkig niet de enige die dit een goede film vond. Eric Bana acteert zeer geloofwaardig en de rest van zijn team heeft een eigen persoonlijkheid. Ook goed dat men even inging op de situatie van de Palenstijnen maar het niet rechtvaardigde.
Het enige wat ik (en mijn vriendin) opviel wat het noncholante gedrag van zijn vrouw. Ze dwarrelt nogal 'vrolijk' door de film. Nou ben ik geen fan van vrouwen die zeuren maar kom op, deze vrouw heeft zeker recht op tegen haar man te zeuren. Ze hangt zelfs de telefoon op naar haar man weken niet gesproken te hebben, en dit alleen omdat de kleine naar bed moet. Ik neem aan dat dit wel enkele minuten kan wachten?
Sommigen vonden het eindshot met de Twin-Towers goed geplaatst. Ik vond het juist een beetje jammer. De film gaat immers over de relatie tussen Isreal en de Palastijnen. Niet over de V.S. (en, ja... ik ben op de hoogte van de grote rol die de V.S. in de conflict speelt). Wellicht toch weer even laten zien welke rol de Joodse gemeenschap in de Amerikaanse filmwereld speelt.
Top film!!
Wie met niets tevreden is, bezit alles.