abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34772192
Ik kijk hem nu..
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34774634
Hoeveel van die moorden zijn op deze manier gebeurd? De telefoon en bedbom bijvoorbeeld..
  zondag 5 februari 2006 @ 21:36:59 #78
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34774929
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:29 schreef SHERMAN het volgende:
Hoeveel van die moorden zijn op deze manier gebeurd? De telefoon en bedbom bijvoorbeeld..
kijk de film ff af, op het einde wordt t allemaal verteld
pi_34775109
Oh oke, heb nu net de eerste cd af.
pi_34778217
Wat een film... prachtig...
pi_34785468
Hmmm, gezien. Ik vond er echt niet veel aan. Maarja, spielberg films worden ook steeds minder aan.
pi_34789391
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:47 schreef Raven_ het volgende:

[..]
Alsof we dat nog niet wisten. Moet dit dan nog uitgemolken worden door ome steve?
Ik vond het een teleurstellende film. Teveel overdreven sentimenteel gedoe (met als klapper het einde) en het idealistische beeld van Nederland was van dergelijke proportie om te gaan knarsetanden.
Wij weten het ja, want we zijn al zo'n 30 jaar verder. Het gaat mij om het beeld wat hij van die periode zelf schept en dat verwoordt in die ene zin: "you die where our secrets end" vond ik mooi gevonden.
quote:
Geef mij maar iets dat vanuit een pure betekenis te werk gaat en niet allerlei fanfare erbij haalt. Dan kan ik persoonlijk de beerput wel opentrekken.
Wat houdt dat precies in, dat je meer van documentaires houdt ofzo? Bij films is het gebruikelijk dat er fictie bij te pas komt, dus je had het eigenlijk al kunnen verwachten.
  maandag 6 februari 2006 @ 18:52:02 #83
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_34802867
Dit vond ik ervan:
Dit is een Spielberg Dat is eigenlijk hetgene wat ik dacht terwijl ik de film zag. Hoewel ik Spielberg's kwaliteiten als regisseur altijd wel heb herkend,ben ik nooit echt een fan van de man geweest. En zeker zins zijn laatste 3 films was meneer Spielberg erg in aanzien gezakt. Maar met Munich levert Spielberg een goede film af. Met Spielberg's kwaliteiten als regisseur is niks mis, zoals ik al zei. En nu went die kwaliteiten eens aan om een intelligente goede film af te leveren i.p.v. sentimentele crap en CGI spektakels.
Munich is een intelligente film over hoe Israël reageerde op de aanslagen in München in 1972 . Spielberg weet de ingewikkelde geweldspiraal waarin Israël en de Palestijnen nu al zolang in verkeren goed uit te leggen zonder partijdig te worden. Dit is al een hele prestatie op zich. Daarnaast is door het aankaarten van hoe op terrorisme gereageerd wordt en wat de gevolgen daarvan zijn de film ook erg actueel.
Maar dat is niet alles want de film weet ook nog heel goed de twijfels, schuldgevoelens e.d van de hoofdpersonen in beeld te brengen.
Eric Bana is verder heel goed in de hoofdrol.
En die befaamde sexscené op het einde, vond ik juist heel mooi.
cijfer: 8.5
pi_34804442
Heb Munich ook gezien, maar had er meer van verwacht. Op een een of andere manier kon het verhaal me niet heel erg boeien. Flashbacks zijn trouwens wel gaaf
pi_34815581
Ik heb hem nu ook binnen en ga hem morgenavond kijken. Mening volgt dan.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 06:39:21 #86
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_34927152
Ik heb hem eergisteren gezien. Pfoe, ging best onder de indruk naar huis, maar ik vind deze film zeker niet beter dan Schindlers List. Best goede film, en ik heb er zeker van genoten, maar er zijn betere.

Afijn, het moment dat ik het meest indrukwekkend vond was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ongelooflijk, wat een achterdocht, wat een paranoia, zo goed geacteerd én in beeld gebracht. Top! Hier kreeg ik kippenvel van, was helemaal stil. Zo hoop ik nooit te worden...brrr.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 12 februari 2006 @ 04:27:42 #87
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_34989706
Ik heb hem vanavond gezien. Één woord:

Geweldig.

Echt. Prachtige film! De sfeer word ook prima op je overgebracht, ik ging best triest uit de bios. Gewoon het uitzichtloze moorden... bah. Vooral de moorden op die atleten. Ik kreeg het er koud van, en dan overdrijf ik niet.
Erg mooie film. Meer heb ik eigenlijk niet te zegen.
Guanine en Cytosine! *O*
  zondag 12 februari 2006 @ 09:44:17 #88
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_34990879
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:35 schreef em-tee het volgende:
Heb Munich ook gezien, maar had er meer van verwacht. Op een een of andere manier kon het verhaal me niet heel erg boeien. Flashbacks zijn trouwens wel gaaf
Ik heb hem eergister gezien.. en ben het helemaal eens met deze quote.
Na zulke geweldige kritieken vond ik m echt heel erg tegenvallen. Oke er zijn wel mooie momenten in de film maar dat weegt niet af van het feit dat de film heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duurt als je m niet echt boeiend vind. IK heb de film wel afgekeken maar meer met het idee 'misschien word het nog wel iets ' in plaats van 'gods wat een goede film is het toch'. Als ik m een cijfer moet geven dan krijg het van mij een mager zesje.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zondag 12 februari 2006 @ 13:43:18 #89
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34996473
Ik vond hem heel erg goed. Waren natuurlijk wat minpuntjes, maar de spanning bleef wel aanwezig.

8.0
pi_35015805
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 06:39 schreef Andromache het volgende:
Ik heb hem eergisteren gezien. Pfoe, ging best onder de indruk naar huis, maar ik vind deze film zeker niet beter dan Schindlers List. Best goede film, en ik heb er zeker van genoten, maar er zijn betere.

Afijn, het moment dat ik het meest indrukwekkend vond was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ongelooflijk, wat een achterdocht, wat een paranoia, zo goed geacteerd én in beeld gebracht. Top! Hier kreeg ik kippenvel van, was helemaal stil. Zo hoop ik nooit te worden...brrr.
Dat vond ik juist de meest voorspelbare scene uit de hele film
  maandag 13 februari 2006 @ 01:31:53 #91
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_35024190
Ja natuurlijk, dat van die kledingkast had ik ook zien aankomen, maar desalniettemin kwam die scene op zichzelf heel overtuigend over.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_35112046
Vond het ook een tegenvaller eigenlijk, zeker heel mooi gemaakt. Maar het verhaal kon me niet zo boeien.
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
  zaterdag 18 februari 2006 @ 05:25:33 #93
97348 Matness
Matt about you
pi_35213425
Net gekeken. Viel tegen, duurde te lang en was te mat en Spielberg kan niet kiezen voor wie hij is.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 05:29:16 #94
97348 Matness
Matt about you
pi_35213439
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:25 schreef DMaarten het volgende:
Wie was die ene chick btw op die woonboot in "hoorn" ?
Iemand die verzonnen is door Spielberg.
  Moderator zaterdag 18 februari 2006 @ 08:55:48 #95
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_35214204
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 05:25 schreef Matness het volgende:
Net gekeken. Viel tegen, duurde te lang en was te mat en Spielberg kan niet kiezen voor wie hij is.
Waarom zou 'ie moeten kiezen?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 11:15:33 #96
97348 Matness
Matt about you
pi_35215570
Dat hoeft niet maar je ziet dat ie niet weet of ie dat wil. Een genuanceerd verslag van de feiten is de film ook niet.
  Moderator zaterdag 18 februari 2006 @ 11:29:22 #97
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_35215833
Op het moment dat je niet kiest maar alle kanten van een verhaal laat zien ben je toch juist wel genuanceerd?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 11:35:30 #98
97348 Matness
Matt about you
pi_35215978
Nou, nee, in dit geval gebruikt Spielberg teveel trucjes. Zo is de Hollandse huurmoordenares verzonnen en in het orgasme aan het eind in een orgy aan Palesteins geweld slaat Spielberg erg de plank mis.
pi_35240501
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:35 schreef Matness het volgende:
Nou, nee, in dit geval gebruikt Spielberg teveel trucjes. Zo is de Hollandse huurmoordenares verzonnen en in het orgasme aan het eind in een orgy aan Palesteins geweld slaat Spielberg erg de plank mis.
Nou beticht je hier Spielberg, terwijl in het boek Vengeance: the true story of a Israeli counter-terrorist team (1984) van de Canades journalist George Jonas de Nederlandse huurmoordenares al word genoemd. Ze heeft daar zelfs een naam, 'Jeanette'.
Vengeance is het boek waar Spielberg zijn film op baseerd; als iemand de huurmoordenares 'verzonnen' heeft, is dat niet Spielberg maar George Jonas (of zijn primarie bron, 'Ávner').
Hoewel Vengeance geen waterdicht feiten relaas is, en zich soms baseerd op een of twee bronnen, vond ik het al met al toch géén verholen fictie. Zeker omdat na publicatie, mede door Israel zelf maar ook door andere overheden, informatie is bevestigd, lijkt mij niet dat je het boek af kan doen als nonsens. In Spielbergs film, die het boek redelijk nauwgezet naverteld, worden slechts twee elementen voor aangezet voor dramatisch effect:
[spoilers] Salameh's CIA connectie en de Franse Papa en z'n clubje. [/spoiler].
pi_35240582
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:29 schreef Mike het volgende:
Op het moment dat je niet kiest maar alle kanten van een verhaal laat zien ben je toch juist wel genuanceerd?
Dat komt m.i. , zoals ik eerder stelde, prachtig tot uiting in dat gesprek met Ali in het trappenhuis. Dáár werd de hele Midden-Oosten problematiek in 2 minuten feilloos neergezet. Dát was dan wel weer prachtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')