Dushi staat in Papiamento voor schatjequote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:33 schreef Aventura het volgende:
Ik weet niet eens wat dushi betekent. Ben ik nu oud?
Toppie heb ik ook niet overgenomen.quote:
Ongi? Wa betekent da dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:42 schreef Augustina het volgende:
Vet!
en wat te denken van Ongi (ik krijg het werkelijk m'n strot niet uit.)
Die is goed! die ga ik vanaf nu gebruiken, vette shizzle manquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:17 schreef Bolderbast het volgende:
masterlijk
je weet tochquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:23 schreef broer het volgende:
"Weet je."
ja die is vervelend idd. Ik zelf wel een stopwoord... nu al een maand of 2 :'Boef'quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:23 schreef broer het volgende:
"Weet je."
leg uit...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:26 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ja die is vervelend idd. Ik zelf wel een stopwoord... nu al een maand of 2 :'Boef'
die is idd erg!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:23 schreef broer het volgende:
"Weet je."
"ouwe" is juist cool.quote:
Echt zo'n studentenwoord, aan de meeste heb ik een hekel, maar deze heb ik toch stiekem -wel- overgenomenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:22 schreef Olmo het volgende:
stufi
Die mag nog..maar dan niet uitspreken als stuffi...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:22 schreef Olmo het volgende:
stufi
ahh bammetjes zijn liefquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:25 schreef Clara3 het volgende:
bammetje(s)
Oh, maar zelfs dat kan nog erger hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind "euri" waarschijnlijk nog de meest verschrikkelijke van alle genoemde woorden
mwehehehehehehequote:Op woensdag 27 juli 2005 02:13 schreef MouseOver het volgende:
Niet helemaal een woord, maar ik vind
ja wheheeh!!!111:D:D:D!`111!
ook vrij kansloos
*RIL*quote:Op woensdag 27 juli 2005 02:03 schreef MouseOver het volgende:
oh, maar zelfs dat kan nog erger hoor
"Euries"
Niet. Ernstig jeukopwekkendquote:
Het is de meest effective manier om taalpuristen op de kast te jagen.quote:
Ik gebruik 'joh' inderdaad enkel als stopwoordje als iemand als een soort spuit elf de hoek om komt aanbanjeren.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:45 schreef Jentin het volgende:
En dat is dan niet eens altijd negatief bedoeld, terwijl 'joh' bij mij altijd iets betekent als 'tjonge, kom je er ook eindelijk achter?'.
AAAAAAAAAAAAAAARRRRRGH!!!! WAT DOE JE??? Ik had liever willen sterven zonder dat woord te hebben gekend.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:38 schreef Jentin het volgende:
Er bestaan mensen die 'topjes' zeggen als dubbel verkrachte vorm van 'toppie'.
Joods toch. Koel woord.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:17 schreef Pauline het volgende:
Woorden waarvan ik blij ben dat zo ongeveer de gehele Nederlandse samenleving er afstand van heeft gedaan (mits niet serieus gebruikt):
schorriemorrie
Vergeet dushies niet....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:30 schreef UncleFunk het volgende:
Matties mag wat mij betreft ook een plaatsje krijgen in dit topic.![]()
Ik vind ze prachtig.quote:Op donderdag 28 juli 2005 01:17 schreef Pauline het volgende:
Woorden waarvan ik blij ben dat zo ongeveer de gehele Nederlandse samenleving er afstand van heeft gedaan (mits niet serieus gebruikt):
rapalje
schorriemorrie
schorem
tuig van de richel
och heden
wel verdraaid
nondeju
nu is het welletjes
quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:29 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
AAAAAAAAAAAAAAARRRRRGH!!!! WAT DOE JE??? Ik had liever willen sterven zonder dat woord te hebben gekend.
Topjes....
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!
Dat is plat Gronings voor barbecueënquote:Op donderdag 28 juli 2005 08:22 schreef Jordy-B het volgende:
of Dik doun in toene... (betekent hetzelfde, maar is net even erger)
Hehe, ik vind hem goed.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:10 schreef Xessive het volgende:
Vorige week was ik met mijn matties op stap. Alles flex en topjes. Blijken ineens alle Euries op. Gruwelijk! Voelde me ineens zo'n pauper. Echt arelaxt. Dus ik vet uit mijn stekker en roepen: dudes! waar moeten we doekoe vandaan halen? Zij tegen mij: chillen gast! Ben je lauw?Altijd wel een oplossing. Je weet toch! Kom, we gaan checken of de stufi al binnen is.![]()
quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:45 schreef Jentin het volgende:
Euri/Euries
Lauw
a-relaxed/a-rielekst/alle andere spellingsvormen. Wat een misbaksel van een woord.
En het uitermate irritanten 'ja joh' of gewoon 'joh' dat overal voor of achter gegooid wordt, op zo'n zeikerig kuttoontje:
'Dat is niet zo best' ->'Ja joooh'
'Lekker weertje' ->'Ja jooh'
En dat is dan niet eens altijd negatief bedoeld, terwijl 'joh' bij mij altijd iets betekent als 'tjonge, kom je er ook eindelijk achter?'.
Aaaaaaargh Kots kotsquote:Op donderdag 28 juli 2005 08:22 schreef Jordy-B het volgende:
Barbeknoei. *ril*
of Dik doun in toene... (betekent hetzelfde, maar is net even erger)
Watskeburt?quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:10 schreef Xessive het volgende:
Vorige week was ik met mijn matties op stap. Alles flex en topjes. Blijken ineens alle Euries op. Gruwelijk! Voelde me ineens zo'n pauper. Echt arelaxt. Dus ik vet uit mijn stekker en roepen: dudes! waar moeten we doekoe vandaan halen? Zij tegen mij: chillen gast! Ben je lauw?Altijd wel een oplossing. Je weet toch! Kom, we gaan checken of de stufi al binnen is.![]()
Ik moest lachenquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:28 schreef n00cL30n het volgende:
"Waarsmebird?"
Tja, vooral ook omdat het tegenwoordig een cover is van een 'artiest' die zich 'niet van gisteren' noemt.quote:
Hoe dan ook... het hoort niet gezegd te worden door mensen in Drenthe, die denken dat ze dan grappig overkomen, verdorie...quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:12 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat is plat Gronings voor barbecueën
Eigenlijk is het: "Dikkedakken in toene"
dikkedakken= eten
dik doun= pronken met je bezittingen
Veel woorden die hier in het topic voorbij zijn gekomen gebruik ik wel eens voor de gein, puur om anderen op de kast te jagen.
In deze samenstelling zijn ze toch wel amusantquote:Op donderdag 28 juli 2005 10:10 schreef Xessive het volgende:
Het is een schande!quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:20 schreef Jordy-B het volgende:
Hoe dan ook... het hoort niet gezegd te worden door mensen in Drenthe, die denken dat ze dan grappig overkomen, verdorie...
Klinkt bekendquote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:22 schreef Atrimar het volgende:
Managertaal!
Een stukje commitment
bweurk!!
Jaaa, dat is écht erg! Ik kan niet onder woorden brengen waarom, maar het is ronduit *brrr* als iemand dat gebruikt.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:09 schreef Malchevia het volgende:
Het begrip: een stukje. Als in: het probleem vraagt een stukje creativiteit om opgelost te kunnen worden... Jak!
Dat zijn ze inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:21 schreef phunkk het volgende:
gehypet What about u?
Vergeet vooral niet stigmatiserendquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat zijn ze inderdaad.
Naast:
''kids''
''shoppen''
''dissen''
''mic''
''female MC''
''wack''
''flow''
''índividualisering''
''islamitisering''
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:55 schreef Tali-banaan het volgende:
al die woorden gebruik IK wel jongensconclusie: ik sta midden in de samenleving
jullie niet, jullie zitten teveel afchter je pc'tje
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:15 schreef Robar het volgende:
[..]
Jij bent grappig . . . en daar bedoel ik mee dat je reactie niet echt slim is.
Nee... 'Gruwelijk' betekent in jongerentaal juist 'geweldig' of 'goed zeg'.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:10 schreef Xessive het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |