Huh?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:40 schreef Waxxer het volgende:
Bono is ook iets puntje-puntje van het jaar he, volgens Time?
Oohh ja nou ja kijk, Time Magazine heeft zo'n lijstje van meest huppeldepuppende mensen van de wereld (invloedrijk of belangrijk o.i.d., in ieder geval ben je dan interessant, als je erop staat) en daar stond Job Cohen ook op, en Bono dus en Bob Geldoff (goed gespeld?), Waxxer en nog wat mensen met veel aanzien.quote:
Wie dan wel? Dacht dat dit nog niet bekend was?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nobelprijs voor de Vrede naar IAEA
Ook dit jaar heeft Bono 'm niet gewonnen.
El Baradei (geen idee of ik dat goed gespeld heb maar ik heb nu ff geen zin om het op te zoeken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:11 schreef kluivie het volgende:
[..]
Wie dan wel? Dacht dat dit nog niet bekend was?
quote:U2
Glendale Arena
Glendale, AZ
April 15, 2005
u2vertvideo project
Silver Stallion DVD Productions
1. City Of Blinding Lights
2. Beautiful Day
3. Vertigo
4. Elevation
5. Gloria
6. The Ocean
7. New Year's Day
8. Miracle Drug
9. SYCMIOYO
10. Love And Peace Or Else
11. Sunday Bloody Sunday
12. Bullet The Blue Sky
13. Hands That Built America
14. Running To Stand Still
15. Bad
16. Pride
17. Where The Streets Have No Name
18. One
19. The Fly
20. Mysterious Ways
21. All Because Of You
22. Yahweh
23. 40
Video: NTSC 29.97 fps
Max/Avg/minimum Video Bitrate: 9,300/4,770/192 kbps
Audio Codec: .ac3
Audio Bitrate: 224 kb/s
video sources:
angle #1: u2rulesmyworld's mini DV master (cloned to a single 8mm digital tape in LP mode)
angle #2: two DVD-Rs burned in XP mode (95 minutes total - missing the last five songs)
Audio Taper: chrisedge
Source: Sound Professional AT933 Hyper Cardioids > Sound Pro Battery Box (Roll off @ 107Hz) > Sony PCM-M1 (@ 44.1khz)
Transfer: Sony PCM-M1 > Core-Sounds 7 Pin to Coax > Zoltrix Nightingale Pro 6 > Cool Edit (Normalized and fades) > CDWav (for track splitting)
Video capture:
8mm digital tape: Sony TRV330 --> firewire --> HD.
DVD-R (captured in analog mode): DVD Player --> S Video cable --> GTH Advanced Digital Converter Video Enhancer --> S Video cable --> Canopus ADVC-100 --> firewire --> HD.
In order to clean up the background (in particular - the red flicker and glare) I reduced the saturation of the analog DVD-R captures by 8%, increased the contrast by 2%, and reduced the brightness by 2%.
Video capture, editing, and mpeg2 encoding done in Vegas Video. DVD authoring done in DVD Architect.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:51 schreef woutf het volgende:
6 oktober was U2 te gast bij Late Night With Conan O BrienZe hebben een aantal nummers gespeeld en een interview gedaan. Te vinden bij uw lokale BT handel
Hoeveel DVD's van deze tour wil je hebben?quote:
dit is pas de 2e die ik tegen kom, en deze kun je wel 'bijna profesioneel' noemenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoeveel DVD's van deze tour wil je hebben?![]()
Er circuleren er nu al zo'n 30 (variërend van 'niet om aan te zien' tot 'bijna professioneel')...
D'r zijn van een heleboel avonden video opnames te vinden. Zo is er een 5 cam mix van San Diego, een multi-cam van het optreden in Nice, 11 cam opname van San Sebastian, 13 cam opname van het optreden in Oslo...... en zelfs een dvd van de 16e in Amsterdam! .. en ga zo maar door. Je wordt er bijna moe vanquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:39 schreef D.Rose het volgende:
[..]
dit is pas de 2e die ik tegen kom, en deze kun je wel 'bijna profesioneel' noemen
2 digitale camera's plus geluidopname's, mooi verwerkt op 2 dvd's met menu' tjes e.d.
klopt kut muziek. Vooral die zanger, boner of hoe heet ie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:08 schreef Airelle het volgende:
Meest overrated band uit de muziekgeschiedenis.
quote:Bono defends his efforts to erase world death
U2 star Bono is stunned when critics mock his efforts to wipe out world debt because his humanitarian work is the most rewarding part of his life.
The rocker is baffled by those who feel his efforts are a waste of time, because he has seen huge changes in seven years of urging the world's leading powers to aid struggling nations.
Bono says: "We started this seven years ago. A lot of people worked for this and now 36 of the poorest countries on the planet have had their debts entirely wiped out, not just by the United States but all the rich countries and the World Bank.
"That is an amazing thing. It's the beginning of a new relationship between the haves and the have-nothings.
"We've got to start describing this as an adventure, not a burden... This is a generation, the first generation ever, to have the technology and the resources to actually turn around this extreme poverty trap and I just can't think of a better thing to be doing with my time."
Bono en The Edge die langs je lopen op weg naar een feestje van Anton Corbijn. Een zitplaats met niemand voor je ter hoogte van het einde van de catwalk. Een geweldige visuele show, met dank aan een overdekte plek. Amerikanen die pas bij In the Name of love echt loskomen. Bono die ZOO Station op een paar meter afstand van je staat te zingen. Adam Clayton met een glimlach van oor tot oor voor je. Bad én 40.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:36 schreef calvobbes het volgende:
MaandagDan zie ik ze weer
In New York![]()
of had ik dat al gezegd
foto's, foto's, foto's!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Adam Clayton met een glimlach van oor tot oor voor je.
Bij een concert ga ik geen tijd verspillen aan proberen foto's te makenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:45 schreef Dandelion het volgende:
foto's, foto's, foto's!
Ehm, staat ook gewoon op de DVD hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:51 schreef calvobbes het volgende:
Via iTunes is trouwens een clip te downloaden van Original of the Species in een live uitvoering. Dat moet haast wel van Italië zijn. Ik zie 'm niet bij de Chicago setlist staan.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:58 schreef Murray het volgende:
Ehm, staat ook gewoon op de DVD hoor.
http://www.u2tours.com/detail.src?ID=20050510
Heb je daardoor ook niet gezien dat er bij bol.com wel een releasedatum bijstaat, namelijk 11.11.2005?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:02 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zat naar de tracklist van die bootleg DVD te kijken
Jetlag he
Neequote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:09 schreef Murray het volgende:
Heb je daardoor ook niet gezien dat er bij bol.com wel een releasedatum bijstaat, namelijk 11.11.2005?
Daar heb ik mij ook over verbaasd in Amsterdam. Staat Bono/Larry/Adam (Edge helaas niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:51 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Bij een concert ga ik geen tijd verspillen aan proberen foto's te maken
Ben blij dat ik 'm op tijd gekocht hebquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:58 schreef Murray het volgende:
Apple lijkt is ook gestopt te zijn met de U2 ipod.
Ik zag in NY zelfs mensen die met hun rug naar Bono gingen staan en dan hun partner een foto lieten maken zodat ze samen met Bono op de foto stondenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:43 schreef Murray het volgende:
Daar heb ik mij ook over verbaasd in Amsterdam. Staat Bono/Larry/Adam (Edge helaas niet.) op een paar meter voor je, staat bijna iedereen om je heen (ok, da's overdreven, maar het waren er wel zoveel dat het mij echt opviel) te hannesen met z'n mobieltje om een foto proberen te maken.
quote:U2 slam gig political fundraisers
Rock band U2 have criticised US politicians including Hillary Clinton for using their shows to raise funds. The band were angered after Democrat Ms Clinton gave supporters a chance to be in her suite at the band's Washington concert in return for a party donation.
Republican senator Rick Santorum is making a similar offer for U2's Philadelphia show.
"U2 concerts are categorically not fundraisers for any politician," said a band spokesman.
He added: "They are rock concerts for U2 fans."
Political offers
New York senator Ms Clinton is offering the chance for 18 people to join her in a luxury suite at Washington's MCI Center when U2 play the venue on 19 October.
Supporters have to contribute $2,500 (£1,430) to the Democratic Party to get a place.
The former first lady's spokeswoman said: "We do a meet-and-greet with the senator, and then go in and listen to music."
Pennsylvania senator Mr Santorum is holding a similar event at the Philadelphia show this Sunday with places costing $1,000 (£572) per person.
U2 have been involved in political activity themselves, backing campaigns against nuclear testing and nuclear power, while singer Bono has campaigned to help the financial and health crisis in Africa.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Hebben jullie dit filmpje al gezien?
Een 3 minuten durende promo van de DVD![]()
Hm ziet er tof uit. Als ik zo dat fragment van One hoor waren ze volgens mij muzikaal gezien érg goed op dreefquote:Op zondag 16 oktober 2005 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Aiiiksss... kippenvel !quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:12 schreef calvobbes het volgende:
Dat komt op een andere DVDquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:31 schreef Yonderboi het volgende:
Maar van welke dvd? dit is de dvd van de Vertigo tour? Of wat? Want waar zijn anders de opnames (in Italie was t?) .. goed voor geweest?
zodat er tijdens kerst 2006 nog een slaatje uitgeslagen kan worden?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:31 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Aiiiksss... kippenvel !
Maar van welke dvd? dit is de dvd van de Vertigo tour? Of wat? Want waar zijn anders de opnames (in Italie was t?) .. goed voor geweest?
Dat zal per band verschillen. Ik denk niet dat U2 daar aan meedoet en een valse noot van Bono gewoon laten staan. Ik meende in dit stukje ook wel wat 'gekraak' in zijn stem te horen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:10 schreef Dandelion het volgende:
ziet er inderdaad erg goed uit.
Wat ik me nou we altijd afvraag: in hoeverre is de muziek die je hoort nu ook daadwerkelijk live. Zouden ze niet dingen naderhand opnieuw inspelen?
Slane was in eerste instantie niet voor DVD release bedoeld. Is er alleen maar gekomen nadat veel fans daar om vroegen. Eigenlijk zou alleen Boston worden uitgegeven.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:37 schreef Dandelion het volgende:
Kijk maar naar de Elevation Tour, DVD-tje van Boston én van Slane. ws om de europeanen en de amerikanen tevreden te houden ofzo?
Dan ben ik blij dat ze slane als nog hebben uitgegeven, die vind ik toch wel vele malen cooler dan Boston.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:39 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Slane was in eerste instantie niet voor DVD release bedoeld. Is er alleen maar gekomen nadat veel fans daar om vroegen. Eigenlijk zou alleen Boston worden uitgegeven.
Maar nu bij Vertigo hebben ze 2 compleet verschillende shows, dus dan is het eigenlijk ook wel logisch dat ze 2 DVD's uit gaan geven.
Ik lees nu op U2.com wel dit:quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:58 schreef Murray het volgende:
Apple lijkt ook gestopt te zijn met de U2 ipod.
dus misschien vervolgt in een ipod video?quote:Original Apple
U2 are collaborating with Apple on the launch of the new Video iPod.
The band - performing Original of the Species live in Chicago earlier this year - feature in a new TV campaign for the Video iPod which was unveiled by Steve Jobs earlier today. More news as we get it.
Is gewoon live, wel editten ze er eventuele foutjes uit.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:10 schreef Dandelion het volgende:
ziet er inderdaad erg goed uit.
Wat ik me nou we altijd afvraag: in hoeverre is de muziek die je hoort nu ook daadwerkelijk live. Zouden ze niet dingen naderhand opnieuw inspelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |