Hee dat is goed nieuws! Je bent dus alweer een stap verder, of liever gezegd je vriend is de drempel over?quote:Op maandag 25 juli 2005 18:31 schreef Moonah het volgende:
Thema 5 is vandaag voor mij/ons aan de orde...![]()
Dankje Lois.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:15 schreef Lois het volgende:
[..]
Hee dat is goed nieuws! Je bent dus alweer een stap verder, of liever gezegd je vriend is de drempel over?
quote:Op maandag 25 juli 2005 19:43 schreef Merisse het volgende:
* Merisse gaat b.t.w. niet kijken wegens te confronterend
Ja, het heeft heel lang geduurd. Ik kwam op mijn computer een tekst van ruim twee jaar terug tegen, die ik als openingspost voor een topic hier heb gebruikt (om al mijn gevoelens, twijfels en frustraties hieromtrent van me af te schrijven).quote:Op maandag 25 juli 2005 19:49 schreef danosa het volgende:
Wauw Moonah ik ben echt blij voor je zeg!
Het heeft idd een tijd geduurd maar het heeft jullie toch dichterbij elkaar gebracht, je hebt samen kunnen praten en beslissen
Ik help het je hopen, alhoewel ik me zo kan voorstellen dat je vakje 4 mogelijk ook maar beter voorbij kan lopenquote:Op maandag 25 juli 2005 19:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat ik alsjeblieftalsjeblieft thema 3 mag overslaan...![]()
Die slaan we zeker over! Mijn vriend is de man van mijn leven. Alleen als hij geen kind van me zou willen zou thema 4 van toepassing zijn (weet hij ook hoor).quote:Op maandag 25 juli 2005 23:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, alhoewel ik me zo kan voorstellen dat je vakje 4 mogelijk ook maar beter voorbij kan lopen. Veel geluk in ieder geval
.
Yep.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:55 schreef Brighteyes het volgende:
Er was trouwens 1 opmerking waar ik me heel sterk in herkende.
Jarenlang is het 'voldoende' om te spelen en te knuffelen met de kindjes van anderen, maar steeds meer heb ik nu het gevoel dat ik ook zo'n frummel wil die als iets niet lukt of als er iets is als eerste naar jou kijkt, jouw gezicht zoekt als ze 'veiligheid' willen.
Dat herken ik.quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:44 schreef Nuek het volgende:
Ach, ik begin gewoon lekker weer helemaal opnieuw alhoewel ik wel denk dat mijn volgende partner de vader van mijn kindjes moet zijn want anders is het misschien gewoonweg te laat![]()
Ik weet niet of je het kunt vergelijken.quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:48 schreef ThE_ED het volgende:
Mijn vriendin wil geen kinderen en ik misschien.
Gelukkig zijn we nog jong, (nouja..) dus we zullen heus wel tot een keuze komen. IIG lijkt me de man nog meer dan de vrouw afhankelijk van de keuze van de partner.
Ik ben 30+ (hou niet zo van persoonlijke info op het web te gooienquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat herken ik.
Hoe oud ben je eigenlijk Nuek?
Toen mijn vriend nog niet wist of hij het al dan niet aandurfde (in geval van 'nee' zou ik de relatie verbroken hebben), heb ik allerlei noodscenario's in mijn hoofd bedacht. Immers, een nieuwe relatie aangaan omdat je zo nodig een kind wil (m.a.w. een zaadschieter scoren) was voor mij geen optie. Ik zou een homopaar hebben gezocht, zoals die ene vrouw in de serie.
Ben jij ook al zo ver aan het denken of zit je meer in de fase van liefdesverdriet?
Ik ook. Gelukkig verkeer ik nu in die positie.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:46 schreef Nuek het volgende:
ik vind een man & vrouw die van elkaar houden wel de meest ideale situatie voor het krijgen van kinderen.
Je hebt 30+ en 30+... Maar mijn ervaring is dat die klok na de 35 wel erg hard tikt.quote:
Ik hoef gelukkig nog niet meteen maar als het ooit alleen moet dan ga ik dat denk ik wel doen.
Vreselijk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:10 schreef Nuek het volgende:
Er wordt ook altijd verwacht dat het allemaal zo makkelijk gaat. Binnen mijn familie wilde men elk jaar weer weten wanneer ik zou beginnen aan kinderen. Dat kwetst zo enorm!
Nu mijn priveleven door de hele familie besproken is (waar ik per toeval achter kwamquote:Op zondag 21 augustus 2005 13:26 schreef Moonah het volgende:
[..]
Vreselijk.
Mijn schoonouders hebben zo lang en erg vaak gezeurd en insinuerende opmerkingen gemaakt over kinderen. Uiteindelijk heb ik het hoge woord eruit gegooid en verteld dat ze dan toch echt bij hun zoon moesten zijn. Als het aan mij had gelegen was ik al lang moeder geweest. Zo, dát kwam even aan!Niets meer over gehoord daarna.
Het was niet mijn eerste keuze, maar in sommige gevallen kan een beetje openheid van zaken geven ook zorgen voor 'lucht'.
Begrijpelijk!quote:
Amen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Begrijpelijk!
Het gaat mensen toch niets aan of, hoe en wanneer jij evt kinderen zou krijgen? En áls ze het dan zo nodig willen weten laat ze het dan gewoon bescheiden/zorgvuldig/voorzichtig vragen. Ik stoor me er ook aan hoor. Niet alleen bij mijn schoonouders, maar ook bv sommige collega's die vragen waarom wij eigenlijk geen kinderen hebben. Flikker toch op! Gaat ze geen reet aan! Hen die ik het wil vertellen weten allang van de vork en de steel.
Misschien niet puur biologisch, maar wel sociaal en psychisch. Niet dat ie bij mij nu erg hard tikt overigens...quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:39 schreef Moonah het volgende:
Ik weet niet of je het kunt vergelijken.
Een man heeft immers geen biologische klok die keihard tikt als je rond de 35 bent. Da's dan weer een voordeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |