abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2005 @ 18:31:46 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29117658
Donderdag begint een serie van 6 afleveringen over vrouwen die 'laat' zwanger (willen) worden.
Thema's die aan de orde gaan komen:
-Mannen met bindingsangst
-Onvoorspelbare hormonen
-Tegenwerkende eileiders
-Stuklopende relaties
-Stress van verplichte sex op het juiste moment
-Thema 6 staat niet in de gids

Donderdag, Nederland 1, 22.45-23.30 uur.

Ik ben benieuwd. Volgens mij wordt het een en al herkenning.
Thema 5 is vandaag voor mij/ons aan de orde...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Jubileum moderator maandag 25 juli 2005 @ 19:15:06 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29118995
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:31 schreef Moonah het volgende:

Thema 5 is vandaag voor mij/ons aan de orde...
Hee dat is goed nieuws! Je bent dus alweer een stap verder, of liever gezegd je vriend is de drempel over?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 25 juli 2005 @ 19:37:15 #3
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29119640
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:15 schreef Lois het volgende:

[..]

Hee dat is goed nieuws! Je bent dus alweer een stap verder, of liever gezegd je vriend is de drempel over?
Dankje Lois.
Ja, ik heb hem met alle macht de drempel over getrokken.... Mijn hemel, dat heeft veel tranen, gesprekken, frustratie en wanhoop gekost. Thema 1 is dan ook érg van toepassing (en thema 4 was dat bijna...). Ik ken m'n vent. Hij durft niet. Dus uitstellen (wat hij telkens maar wil) heeft geen zin, want hij gaat het nooit durven. Pas als hij ons kind in zijn armen heeft zal hij voor het vaderschap durven kiezen. En ik weet zeker dat hij dat fan-tas-tisch gaat vinden. Hij zal ook echt een geweldige vader zijn.
Maar goed, hij 'wil' het dus uiteindelijk toch...
Nu maar hopen dat ik alsjeblieftalsjeblieft thema 3 mag overslaan...
  maandag 25 juli 2005 @ 19:43:07 #4
1087 Merisse
broddeltante
pi_29119850
Wow Moonah, goed hoor! Gefeliciteerd met de beslissing en succes met nummer vijfen

* Merisse gaat b.t.w. niet kijken wegens te confronterend
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 25 juli 2005 @ 19:44:47 #5
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29119902
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:43 schreef Merisse het volgende:

* Merisse gaat b.t.w. niet kijken wegens te confronterend
pi_29120060
Wauw Moonah ik ben echt blij voor je zeg!
Het heeft idd een tijd geduurd maar het heeft jullie toch dichterbij elkaar gebracht, je hebt samen kunnen praten en beslissen
pi_29120644
wow moonah, wat een leuk nieuws! zet 'm op met dat nummer vijven inderdaad.
  maandag 25 juli 2005 @ 20:39:39 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29121700
Moonah, wat leuk

Het lijkt me trouwens best een leuk programma (al val ik niet in de 'doelgroep') Alleen jammer dat het zo laat komt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2005 @ 21:51:56 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29124215
Als je geen video hebt, kun je de aflevering waarschijnlijk terugzien op www.uitzendinggemist.nl Het lijkt mij ook een heel interessant programma en als ik eraan denk zal ik zeker gaan kijken. Dank je voor de tip
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 25 juli 2005 @ 22:52:45 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29126420
Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve en meelevende posts.
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:49 schreef danosa het volgende:
Wauw Moonah ik ben echt blij voor je zeg!
Het heeft idd een tijd geduurd maar het heeft jullie toch dichterbij elkaar gebracht, je hebt samen kunnen praten en beslissen
Ja, het heeft heel lang geduurd. Ik kwam op mijn computer een tekst van ruim twee jaar terug tegen, die ik als openingspost voor een topic hier heb gebruikt (om al mijn gevoelens, twijfels en frustraties hieromtrent van me af te schrijven).
Dus zo lang speelt het al zeker.
En zoals ik zei, hij kiest nu nóg niet van harte, dat vind ik wel een beetje jammer.
Maar als de natuur meewerkt please please... komt dat allemaal goed.
pi_29128035
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat ik alsjeblieftalsjeblieft thema 3 mag overslaan...
Ik help het je hopen, alhoewel ik me zo kan voorstellen dat je vakje 4 mogelijk ook maar beter voorbij kan lopen . Veel geluk in ieder geval .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 juli 2005 @ 23:40:55 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29128232
Litpho!
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:35 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik help het je hopen, alhoewel ik me zo kan voorstellen dat je vakje 4 mogelijk ook maar beter voorbij kan lopen . Veel geluk in ieder geval .
Die slaan we zeker over! Mijn vriend is de man van mijn leven. Alleen als hij geen kind van me zou willen zou thema 4 van toepassing zijn (weet hij ook hoor).
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:30:33 #13
1087 Merisse
broddeltante
pi_29262933
En hebben jullie gekeken? Ik wel ondanks dat ik het niet van plan was. Maar ja ik zapte erlangs en toen toch maar blijven hangen. Toch wel veel herkenning. Met name de houding van de mannen die vinden dat het allemaal maar spontaan moet gaan en niet snappen waar wij ons allemaal zo druk over maken. Verder viel het me op dat sommige vrouwen echt niets snappen van hun cyclus terwijl anderen er wel een boek over kunnen schrijven (zoals ik).
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:57:38 #14
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29263474
ik wou dat zien, en heb het gemist vinnik ook wel intressant zulke programma's
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:17:39 #15
1087 Merisse
broddeltante
pi_29263892
Je kunt het ook nog online bekijken: hier en hier
  zaterdag 30 juli 2005 @ 14:32:02 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29265564
Ook gemist. Ik ga zo eens via een van die linkjes kijken maar. Ben wel heel benieuwd.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 15:44:35 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29267072
Oef... sommige dingen die gezegd worden zijn zo herkenbaar!
* Brighteyes gaat 'gewoon' verder met geduld hebben... Mijn tijd enzo.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:46:18 #18
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29280702
tnx Merisse

gezien, sommige dingen zijn herkenbaar qua uitspraken en "mannen"
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2005 @ 14:26:59 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29292713
Wauw, een zeer herkenbaar programma en Slaapvriendje en ik hebben hem samen achter de laptop bekeken Vooral grappig dat die "uitstelmoeder" na het horen van de verhalen van de anderen steeds enthousiaster werd om toch maar snel zwanger te willen worden.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 17:47:32 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29447656
Gisteren vergeten, zo maar even online kijken.
Anderen het wel gezien?

Hmmm... de streams zijn niet volledig. 16.38 minuten. Hij stopt dus voortijdig.

[ Bericht 54% gewijzigd door BE op 05-08-2005 18:10:58 ]
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:55:41 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29449691
Er was trouwens 1 opmerking waar ik me heel sterk in herkende.

Jarenlang is het 'voldoende' om te spelen en te knuffelen met de kindjes van anderen, maar steeds meer heb ik nu het gevoel dat ik ook zo'n frummel wil die als iets niet lukt of als er iets is als eerste naar jou kijkt, jouw gezicht zoekt als ze 'veiligheid' willen.
pi_29714408
Ik ben net terug van vakantie en heb de uitzendingen op video bekeken.
Pffff, herkenbaar hoor.
Vooral die Annet... Haar vent wil vrijheid, is bang voor verantwoordelijkheden, twijfelt of hij wel een goede vader zal zijn.... Mijn moeder zei al (voordat ik het had gezien): "Dat gaat over jullie".
Maar inmiddels zijn wíj een stapje verder. Nee, ik ben nog niet zwanger...
We waren op vakantie een week samen met familie, met twee kinderen van 2 en 4. Dat gaf ons de nodige input tot gesprekken over opvoeding etc. We zitten (vooralsnog) behoorlijk op een lijn. Erg leuk!

Morgen de 4e uitzending.
pi_29714425
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:55 schreef Brighteyes het volgende:
Er was trouwens 1 opmerking waar ik me heel sterk in herkende.

Jarenlang is het 'voldoende' om te spelen en te knuffelen met de kindjes van anderen, maar steeds meer heb ik nu het gevoel dat ik ook zo'n frummel wil die als iets niet lukt of als er iets is als eerste naar jou kijkt, jouw gezicht zoekt als ze 'veiligheid' willen.
Yep.
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:44:53 #24
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29832452
Ik dacht ik meld me hier ook maar even. Mijn relatie is onlangs op de klippen gelopen omdat ik wel kindjes wil in de toekomst en hij waarschijnlijk nooit...
In ieder geval heb ik nu het idee zelf een keuze in mijn hand te hebben ipv nooit een keus gekregen te hebben en dat doet me goed.

*zucht*

Ik herkende ook het gevoel van 'Anderen wel en ik niet, waar heb ik dat aan verdiend?!'
Ach, ik begin gewoon lekker weer helemaal opnieuw alhoewel ik wel denk dat mijn volgende partner de vader van mijn kindjes moet zijn want anders is het misschien gewoonweg te laat
Proud Powerpauper
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:48:25 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_29832477
Mijn vriendin wil geen kinderen en ik misschien.
Gelukkig zijn we nog jong, (nouja..) dus we zullen heus wel tot een keuze komen. IIG lijkt me de man nog meer dan de vrouw afhankelijk van de keuze van de partner.
[KNE]-Mod
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:39:24 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29835696
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:44 schreef Nuek het volgende:
Ach, ik begin gewoon lekker weer helemaal opnieuw alhoewel ik wel denk dat mijn volgende partner de vader van mijn kindjes moet zijn want anders is het misschien gewoonweg te laat
Dat herken ik.
Hoe oud ben je eigenlijk Nuek?
Toen mijn vriend nog niet wist of hij het al dan niet aandurfde (in geval van 'nee' zou ik de relatie verbroken hebben), heb ik allerlei noodscenario's in mijn hoofd bedacht. Immers, een nieuwe relatie aangaan omdat je zo nodig een kind wil (m.a.w. een zaadschieter scoren) was voor mij geen optie. Ik zou een homopaar hebben gezocht, zoals die ene vrouw in de serie.
Ben jij ook al zo ver aan het denken of zit je meer in de fase van liefdesverdriet?
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:48 schreef ThE_ED het volgende:
Mijn vriendin wil geen kinderen en ik misschien.
Gelukkig zijn we nog jong, (nouja..) dus we zullen heus wel tot een keuze komen. IIG lijkt me de man nog meer dan de vrouw afhankelijk van de keuze van de partner.
Ik weet niet of je het kunt vergelijken.
Een man heeft immers geen biologische klok die keihard tikt als je rond de 35 bent. Da's dan weer een voordeel.
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:46:42 #27
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29835864
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat herken ik.
Hoe oud ben je eigenlijk Nuek?
Toen mijn vriend nog niet wist of hij het al dan niet aandurfde (in geval van 'nee' zou ik de relatie verbroken hebben), heb ik allerlei noodscenario's in mijn hoofd bedacht. Immers, een nieuwe relatie aangaan omdat je zo nodig een kind wil (m.a.w. een zaadschieter scoren) was voor mij geen optie. Ik zou een homopaar hebben gezocht, zoals die ene vrouw in de serie.
Ben jij ook al zo ver aan het denken of zit je meer in de fase van liefdesverdriet?
Ik ben 30+ (hou niet zo van persoonlijke info op het web te gooien ). Ik ben bezig mezelf te hervinden en me mijn huis weer aan het toe-eigenen (schoonmaken, opknappen, dingetjes veranderen etc.)

Een nieuwe partner zie ik absoluut nog niet zitten maar ik vind een man & vrouw die van elkaar houden wel de meest ideale situatie voor het krijgen van kinderen.
Ik hoef gelukkig nog niet meteen maar als het ooit alleen moet dan ga ik dat denk ik wel doen.
Proud Powerpauper
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:52:54 #28
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29836030
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:46 schreef Nuek het volgende:
ik vind een man & vrouw die van elkaar houden wel de meest ideale situatie voor het krijgen van kinderen.
Ik ook. Gelukkig verkeer ik nu in die positie.
quote:

Ik hoef gelukkig nog niet meteen maar als het ooit alleen moet dan ga ik dat denk ik wel doen.
Je hebt 30+ en 30+... Maar mijn ervaring is dat die klok na de 35 wel erg hard tikt.

Succes met het 'jezelf hervinden' enzo.
  zondag 21 augustus 2005 @ 13:10:19 #29
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29836458
Tnx
Ik gun het niemand maar ergens doet het me wel goed dat er mensen zijn die hetzelfde mee gemaakt hebben of mee maken en waarvan je steun krijgt. Toen ik met mijn shit naar buiten trad bij familie, vrienden & kennissen stonden mensen toch verrassend open voor mijn probleem en zodoende kwam ik erachter dat ik lang niet de enige ben. Er wordt alleen niet veel open gesproken bij mensen omdat het zo gevoelig ligt allemaal.

Er wordt ook altijd verwacht dat het allemaal zo makkelijk gaat. Binnen mijn familie wilde men elk jaar weer weten wanneer ik zou beginnen aan kinderen. Dat kwetst zo enorm!
Ik zei altijd maar dat ik er niet aan toe was en dan mocht ik uren aanhoren wat er zo leuk aan kindjes is enzo... En dat alleen omdat ik geen zin had mijn prive-leven op tafel te gooien bij hen. Gelukkig ben ik daar nu vanaf en hopelijk hebben zij ook hun les geleerd...
Proud Powerpauper
  zondag 21 augustus 2005 @ 13:26:07 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29836849
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:10 schreef Nuek het volgende:
Er wordt ook altijd verwacht dat het allemaal zo makkelijk gaat. Binnen mijn familie wilde men elk jaar weer weten wanneer ik zou beginnen aan kinderen. Dat kwetst zo enorm!
Vreselijk.
Mijn schoonouders hebben zo lang en erg vaak gezeurd en insinuerende opmerkingen gemaakt over kinderen. Uiteindelijk heb ik het hoge woord eruit gegooid en verteld dat ze dan toch echt bij hun zoon moesten zijn. Als het aan mij had gelegen was ik al lang moeder geweest. Zo, dát kwam even aan! Niets meer over gehoord daarna.

Het was niet mijn eerste keuze, maar in sommige gevallen kan een beetje openheid van zaken geven ook zorgen voor 'lucht'.
  zondag 21 augustus 2005 @ 15:59:16 #31
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29840873
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Vreselijk.
Mijn schoonouders hebben zo lang en erg vaak gezeurd en insinuerende opmerkingen gemaakt over kinderen. Uiteindelijk heb ik het hoge woord eruit gegooid en verteld dat ze dan toch echt bij hun zoon moesten zijn. Als het aan mij had gelegen was ik al lang moeder geweest. Zo, dát kwam even aan! Niets meer over gehoord daarna.

Het was niet mijn eerste keuze, maar in sommige gevallen kan een beetje openheid van zaken geven ook zorgen voor 'lucht'.
Nu mijn priveleven door de hele familie besproken is (waar ik per toeval achter kwam ) heb ik al helemaal geen zin meer om nog contact met hen te hebben.
Misschien als ik mijn eerste kind ooit krijg of zals ik helemaal nooit kinderen krijg, dit zal altijd onderwerp van gesprek blijven.
Proud Powerpauper
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:34:54 #32
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29841933
Valt zeker wel op dat het me hoog zit
Proud Powerpauper
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:16:19 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29843178
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:34 schreef Nuek het volgende:
Valt zeker wel op dat het me hoog zit
Begrijpelijk!
Het gaat mensen toch niets aan of, hoe en wanneer jij evt kinderen zou krijgen? En áls ze het dan zo nodig willen weten laat ze het dan gewoon bescheiden/zorgvuldig/voorzichtig vragen. Ik stoor me er ook aan hoor. Niet alleen bij mijn schoonouders, maar ook bv sommige collega's die vragen waarom wij eigenlijk geen kinderen hebben. Flikker toch op! Gaat ze geen reet aan! Hen die ik het wil vertellen weten allang van de vork en de steel.
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:56:56 #34
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_29854510
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:16 schreef Moonah het volgende:

[..]

Begrijpelijk!
Het gaat mensen toch niets aan of, hoe en wanneer jij evt kinderen zou krijgen? En áls ze het dan zo nodig willen weten laat ze het dan gewoon bescheiden/zorgvuldig/voorzichtig vragen. Ik stoor me er ook aan hoor. Niet alleen bij mijn schoonouders, maar ook bv sommige collega's die vragen waarom wij eigenlijk geen kinderen hebben. Flikker toch op! Gaat ze geen reet aan! Hen die ik het wil vertellen weten allang van de vork en de steel.
Amen.
Proud Powerpauper
  zondag 21 augustus 2005 @ 23:01:48 #35
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_29854662
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:39 schreef Moonah het volgende:

Ik weet niet of je het kunt vergelijken.
Een man heeft immers geen biologische klok die keihard tikt als je rond de 35 bent. Da's dan weer een voordeel.
Misschien niet puur biologisch, maar wel sociaal en psychisch. Niet dat ie bij mij nu erg hard tikt overigens...
[KNE]-Mod
  donderdag 1 september 2005 @ 23:20:28 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_30184351
Ik heb net de laatste aflevering gekeken, want ik hoorde dus in mijn vakantie dat een kennis van me in het programma zat en tijdens onze vakantie is haar zoontje geboren. Ik ben zo blij voor haar! Binnenkort gaan we op kraamvisite.
Mooi programma sowieso!
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')