abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29203586
Met het risico dat we een beetje offtopic gaan: Ik denk ook niet dat je zoiets bewust zou doen; afgezien van berekende krengen ging het onderzoek er om dat je je niet noodzakelijk voelt aangetrokken tot iemand die jou veel geld geeft. En daar zijn we weer een beetje op-topic, want de TS is niet de eerste die dacht dat een substantiële eenzijdige financiële transactie een schoolvoorbeeld was van onvoorwaardelijke liefde; terwijl de ontvangende kant dat anders zag.
Ik ook, been there, done that. En ik zal ook de enige niet zijn. Gelukkig was de schade voor mij niet zo groot...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 07:56:07 #52
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29224492
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:37 schreef mgerben het volgende:

[..]

Goed idee!
Zo heb je overzicht en krijg je niet het gevoel dat je de controle verliest door allemaal kleinere schulden links en rechts.
Wat betreft aflossing en verhoging maandbedrag: Als ik jou was zou ik niet het maandbedrag verhogen, maar gewoon wat extra aflossing storten wanneer je het kunt missen. Dat scheelt in perioden dat je het niet kunt missen.
Nee.. daar ben ik het niet helemaal mee eens. De trend die zich toch de laatste maanden op mijn bankrekening voordoet is dat het altijd op is aan het einde van de maand. Standaard als mijn salaris binnenkomt wordt binnen een week zo'n beetje alles betaald, incl. een (te) klein bedrag dat naar m'n spaarrekening gaat. En de rest is om van "te leven" en leuke dingen te doen.
Geef ik dan m'n geld uit aan loze dingen. Jup.. dat doe ik. Dus die insteek hou ik nog even niet.

wat ik wel ga doen is budgetteren. Elke uitgave (al is het 0,90 cent bij de Shell aan de snelweg voor een ) noteren. Zo eens goed het inzicht krijgen waar m'n geld allemaal naar toe gaat.
Ik denk dat dat ook al veel gaat schelen. En dan hopen dat ik inderdaad met een maand of wat het inzicht (of de walging) krijg en beter leer om te gaan met m'n geld.
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:28 schreef mgerben het volgende:
Met het risico dat we een beetje offtopic gaan: Ik denk ook niet dat je zoiets bewust zou doen; afgezien van berekende krengen ging het onderzoek er om dat je je niet noodzakelijk voelt aangetrokken tot iemand die jou veel geld geeft. En daar zijn we weer een beetje op-topic, want de TS is niet de eerste die dacht dat een substantiële eenzijdige financiële transactie een schoolvoorbeeld was van onvoorwaardelijke liefde; terwijl de ontvangende kant dat anders zag.
Ik ook, been there, done that. En ik zal ook de enige niet zijn. Gelukkig was de schade voor mij niet zo groot...
Mja... dat klopt wel. Ik denk dat er vanuit een mannelijk oogpunt ook nog de beschermersrol om de hoek komt kijken. Uiteindelijk zijn we allemaal wel gewoon deels ouderwets en wil je als man natuurlijk gewoon voor je vrouw kunnen zorgen. Man is jager [insert oerkreet hier].
Je kijkt ook voor een deel (ik wel in elk geval) naar je eigen ouders. Mijn moeder is altijd huisvrouw geweest en dat ging ook altijd goed. Totdat je dus een keertje met ze gaat praten en er achter komt wat ze er allemaal voor hebben gelaten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29260613
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

Klopt ik geef met de cc dan ook alleen uit wat ik kan betalen de volgende maand.
Die rente is ziekelijk hoog.
Ik gebruik de CC alleen als dat echt nodig is en echt niet anders kan. Daarvoor is het handig, verder is het een onding.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 10:24:46 #54
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_29260884
Goed om te horen dat alles weer de goede kant op gaat. Ik heb zelf nooit in die situatie gezeten, maar ik kan me wel voorstellen hoe je daar kan komen. Daar ben ik zelf al achter gekomen op een vroeg moment gelukkig!

Succes ermee en vergeet niet dat je soms ook wel iets voor jezelf moet doen. 80 maanden lang geen rust/vakantie nemen is ook niet goed he
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')