t is toch heerlijk als je zo jong bent: alles wat je meemaakt is nieuw en (bijna) altijd leuk.
BIJNA dus.
de kuikens werden gisteren tijdens het buitenspelen overvallen door een onvervalste hollandse plensbui.
ze vonden het doodeng en renden als kuikens-zonder-kop luid piepend door de tuin. hepie kon het vanuit de overdekte ren ook niet aanzien en zette het ook op een schreeuwen.
ik heb ze snel bij elkaar geraapt en het hok ingedaan, ik wil niet dat ze kou vatten.
ze waren danig onder de indruk, want ik had ze zo te pakken
![]()
om 10 voor 5 had hepie een afspraak bij de dierenarts. ik heb uiteindelijk besloten zonder de kuikens te gaan, maar jeee, het had wel wat voeten in de aarde: van paniek om hun moeder gillende kuikens, 5 kippen die door de paniek van de kuikens aangestoken werden en ook luid kakelend en schreeuwend door de tuin renden en een gillende hepie in een kattenmand.
je wil niet weten hoe het is om met een luid kakelend kattenmandje aan je arm naar de dierenarts te fietsen
![]()
ik ben nogal nagekeken
![]()
ook in de wachtkamer was heep het er nog niet mee eens en liet luidkeels weten dat ze er was.
ze moest op de grote dierenweegschaal (had ik er maar een foto van, want het was geen gezicht zo'n klein beessie op zo'n grote weegschaal
![]()
)
ze weegt 700 gram, niet slecht, maar de dierenarts vond haar wel erg mager. (wat wil je met 7 kinders)
de heeft een vitamineprik gehad en een antibioticaprik en volgende week moet ze terugkomen voor de rest van de prik. ze heeft gegild, t arme dier
![]()
en weer mocht ik met een luidkeels kakelende kip terugfietsen
![]()
thuisgekomen, vlogen de kuikentjes hepie bijna letterlijk om de hals en al gauw was het gezinnetje in diepe tevreden rust