buurvrouw T. is kippenhaatster pur sang. ze vindt ze stom, lawaaierig en vindt dat ze zo snel mogelijk de pan in moeten. gelukkig is ons gevederde zestal niet onder de indruk van buuf's dreigementen, sterker nog, de komst van elk ei wordt nog steeds gevierd met zang en dans
![]()
af en toe maak ik er maar eens een eind aan, daar ik ook nog met mijn buurvrouw door een straat moet kunnen.
zonet was het weer eens zo ver. sandy maakte vanuit het legnest schreeuwend de komst van haar ei bekend. de rest van onze gevederde huisvriendjes rende al schreeuwend en fladderend door hun verblijf. (afgezien van hepie, die stoicijns op dr eitjes blijft zitten).
ik ga naar buiten om de kippen tot rust te manen, maar het was al te laat. buuf T. hing de was buiten en meende haar afkeuring weer overduidelijk te moeten maken.
wat mij betreft tegen dovemansoren: ik weet hoe ze dr over denkt en zij weet hoe ik er over denk.
en zo leven we op ietwat gespannen voet met elkaar.
gelukkig zijn mijn naaste buren juist heel enthousiast: de ene had zelf vroeger kippen en buurman is van slavische afkomst en is niet anders gewend dan dat er kippen rondlopen.
buurman noemt hendrik "bruce" vanwege zijn schorre gekraai en wim is door hem "pavarotti"gedoopt omdat hij zo hoog kan kraaien
![]()
maar al gaat de hele buurt op zijn kop staan: er gaat hier niemand weg of hij moet exorbitante salariseisen gaan stellen.
vooralsnog zijn de dames en heren zijdehoen nog heel tevreden dus voorlopig gaat de kippensoop gewoon door.