abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2005 @ 13:10:35 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29108907
Afgelopen zaterdag in in Santiago di Compostella een bom ontploft, voor de centrale van een spaarbank. Het gaat waarschijnlijk om Gallizische Seperatisten.
(bron BBV)

Zijn geen doden of gewonden bij gevallen, dus dit bericht werd een beetje pagina 5 colom vullertje.
Terrorisme is dus wat van overal en altijd, niet iets van moslims en de laatste tijd. Toen ik opgroeide was het de IRA in de UK, de ETA in spanje, de CCC in belgie, BR in Italie, RAF in Duitsland, de RMS in NL.
Dan had je in Japan en VS, en in nog veel meer landen terroristen van links en rechts kaliber. Ze zijn nog steeds meer of minder gevaarlijk en actief.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 25 juli 2005 @ 13:18:40 #2
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_29109127
's ochtends is er op het nieuws op nederland 1 nu ook steeds een terugblik. Vanochtend over de aanslag in Parijs in 25 juli 1995 (precies 10 jaar geleden) door Algerijnen, 7 doden, 86 gewonden.

zie ook Chronology of significant terrorist incidents, 1995
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_29109152
Santiago de Compostella moet wel ETA werk zijn denk ik.
Yeah baby Yeah!
pi_29109179
Volgens mij spel je het als Santiago de Compostela. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_29109317
Het zijn er ook niet ineens veel meer geworden, het is meer de manier waarop, en degenen waartegen ze gericht zijn, waardoor het zo in de media komt, denk ik.

Total International Terrorist Attacks
(1981-2003)

pi_29109455
hmm, die grafiek is wel iets vertekenend denk ik. Je moet ook de slachtoffers meerekenen. De IRA liet bijvoorbeeld van te voren weten waar en hoe ze een aanslag gingen plegen, zodat onschuldige slachtoffers voorkomen kunnen worden. Nu loopt een idioot gewoon een metro in, en drukt op een knopje.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 25 juli 2005 @ 13:32:07 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29109542
Gallizische Seperatisten

Nog nooit van gehoord
pi_29109627
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:29 schreef SocialDisorder het volgende:
hmm, die grafiek is wel iets vertekenend denk ik. Je moet ook de slachtoffers meerekenen. De IRA liet bijvoorbeeld van te voren weten waar en hoe ze een aanslag gingen plegen, zodat onschuldige slachtoffers voorkomen kunnen worden. Nu loopt een idioot gewoon een metro in, en drukt op een knopje.
Dat is gedeeltelijk waar. Aanslagen waar veel slachtoffers bij vallen zijn in het Midden-Oosten, en de Arabische wereld natuurlijk al langer aan de gang. In sommige gevallen reeds decennia.
  maandag 25 juli 2005 @ 13:35:17 #9
45206 Pietverdriet
pi_29109647
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:29 schreef SocialDisorder het volgende:
Je geeft de IRA meer credit dan ze waard zijn. Ook de IRA heeft het nodig aan slachtoffers gemaakt, en vele daarvan onschuldig. Kan me een hotel in Brighton herinneren bv..
  maandag 25 juli 2005 @ 13:40:52 #10
45206 Pietverdriet
pi_29109798
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:32 schreef PLAE@ het volgende:

Gallizische Seperatisten

Nog nooit van gehoord
Das dit gedeelte van spanje,

pi_29109822
when does the hurting stop ?
  maandag 25 juli 2005 @ 13:44:50 #12
45206 Pietverdriet
pi_29109913
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:34 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat is gedeeltelijk waar. Aanslagen waar veel slachtoffers bij vallen zijn in het Midden-Oosten, en de Arabische wereld natuurlijk al langer aan de gang. In sommige gevallen reeds decennia.
In Egypte al zeker sinds de jaren 50, maar in heel noordafrika, ook Libie heeft haar terroristen gehad (wreed onderdrukt door Ghadaffi) net als Tunesie, in Algarije zijn heel veel slachtoffers gevallen, hele dorpen zijn daar uitgemoord. Marokko ook.
pi_29109961
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:32 schreef PLAE@ het volgende:

Gallizische Seperatisten

Nog nooit van gehoord
Niet alleen de Basken willen zich afscheiden, ook in Galicia en Catelonie zijn er grote groepen die dit ideaal hebben. In 1931 kregen deze gebieden een zekere autonomie via de grondwet, maar door de Spaanse burgeroorlog is dit idee eigenlijk weer volledig teruggedraaid.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_29110022
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das dit gedeelte van spanje,
[afbeelding]
[afbeelding]
Worden Asterix en Obelix nu ook al gelinkt aan Al-Quaida?
Yeah baby Yeah!
pi_29110693
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Worden Asterix en Obelix nu ook al gelinkt aan Al-Quaida?
denk het niet, als je onoverwinnelijk bent, kun je ook geen zelfmoordaanslagen plegen......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 25 juli 2005 @ 15:12:18 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29112378
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Afgelopen zaterdag in in Santiago di Compostella een bom ontploft, voor de centrale van een spaarbank. Het gaat waarschijnlijk om Gallizische Seperatisten.
(bron BBV)

Zijn geen doden of gewonden bij gevallen, dus dit bericht werd een beetje pagina 5 colom vullertje.
Terrorisme is dus wat van overal en altijd, niet iets van moslims en de laatste tijd. Toen ik opgroeide was het de IRA in de UK, de ETA in spanje, de CCC in belgie, BR in Italie, RAF in Duitsland, de RMS in NL.
Dan had je in Japan en VS, en in nog veel meer landen terroristen van links en rechts kaliber. Ze zijn nog steeds meer of minder gevaarlijk en actief.
die maakte nauwelijks burger slachtoffers en waarschuwde zoals de ETA meestal op tijd

bij de moeslims gaat het puur om onschuldige mensen kapot te maken
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 25 juli 2005 @ 15:12:54 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29112389
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:46 schreef Lucille het volgende:

[..]

Niet alleen de Basken willen zich afscheiden, ook in Galicia en Catelonie zijn er grote groepen die dit ideaal hebben. In 1931 kregen deze gebieden een zekere autonomie via de grondwet, maar door de Spaanse burgeroorlog is dit idee eigenlijk weer volledig teruggedraaid.
belachelijk eigenlijk
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 25 juli 2005 @ 15:18:12 #18
45206 Pietverdriet
pi_29112522
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:12 schreef McCarthy het volgende:

[..]

die maakte nauwelijks burger slachtoffers en waarschuwde zoals de ETA meestal op tijd

bij de moeslims gaat het puur om onschuldige mensen kapot te maken
De moslims...?
Je bedoelt bij bepaalde terroristen?
maar goed, ik kan me herinneren dat er in Italie wel eens een bom op een station is ontploft met vele, vele slachtoffers. Net als in Japan met de ohm sekte.
Hier in Duitsland is ook nogal eens een aanslag geweest op willekeurige mensen, waarschijnlijk uit extreem rechtse kringen. Er vloog ook nog wel eens een vliegtuig vol onschuldige passagiers de lucht in door RAF geweld, of de PLO.
pi_29112628
Weet iemand meer over het terorisme in Nepal en Peru?
Heb gelezen dat in Nepal ook veel burgers slachtoffers zijn van communisten.

Maar goed, daar horen wij verder niet veel van omdat het verder niks met het Westen heeft.
pi_29115520
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Weet iemand meer over het terorisme in Nepal en Peru?
Heb gelezen dat in Nepal ook veel burgers slachtoffers zijn van communisten.

Maar goed, daar horen wij verder niet veel van omdat het verder niks met het Westen heeft.
Het is toch wel algemeen bekend dat in Nepal de maoisten strijden?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')