abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29426204
Heb van de week voor het eerst een Feyenoord speler naar Ajax gehaald in FM 2005, Jepp Lund Curth (speelde niet in de basis bij Feyenoord)
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_29426940
Eredivisie- Zaterdag 24 september 2005: Emmen - AZ 4-0

Had een zeer aanvallende tactiek gekozen: 4-1-3-2, met 3 centrale middenvelders waarvan 2 doorlopen naar de aanvallende linker/rechterkant. Blijkbaar was AZ daar niet op berekend, en stond ik binnen 10 minuten op 1-0. Even later scoorde mijn spits Meija de 2-0, en Kalou maakte voor rust de 3-0. Na rust scoorde Meija opnieuw, en Buskermolen kon voor AZ de eer redden dmv een penal in de 90ste minuut. Maar keeper Muytens, die ik heb geleend van PSV, pakte de penal stijlvol. . Goeie winst.
Hoi.
pi_29427751
Aardig gestart met ASWH:

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29427783
quote:
Emmen doet het toch weer eens beter he...

Hoe kun je trouwens met een amateurclub beginne? .
Hoi.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 19:29:06 #180
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29428159
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:03 schreef pekel het volgende:

[..]

Hij heeft Fortuna eruit gegooid en ASWH erin gezet met behulp van de editor
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_29428727
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:29 schreef PirE het volgende:

[..]

Hij heeft Fortuna eruit gegooid en ASWH erin gezet met behulp van de editor
Oke. .
Hoi.
pi_29443625
Ik ga zo maar weer verder....wel leuk trouwens dat je als GGD-kampioen pas laat in het Amstel-Cup toernooi instroomt. Vergroot toch weer je kansen. .
Hoi.
pi_29443778
Trouwens 7-1 verloren van PSV.... Grootste nederlaag ooit enzo...
Hoi.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 13:58:12 #184
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29444039
volgens mij heb ik m'n hele spel verneukt
Bernie en ik zijn tof.
pi_29444989
Een verslag van het WK 2010 in Zuid-Afrika. Ik moet de Engelsen hun eerste wereldtitel bezorgen sinds tijden. Of dit gaat lukken? Dat lees je hier.
Door lange blessures van onder andere Rooney, Gerrard en Moore moest ik echter wel een paar belangrijke spelers missen.

Engeland werd ingedeeld in Groep B, samen met Denmark, Chile en Jordan. Denemarken werd in de kwalificatie al tweemaal verslagen maar blijven een outsider, de andere twee mogen eigenlijk geen probleem zijn. De wedstrijden:

England - Chile: 4-0
- David Beckham (2)
- James Beattie
- John Terry

Jordan - England:0-3
- James Beattie
- Shaun Wright-Phillips
- Kevin Nolan
Bijz: door deze wedstrijd heeft Engeland al 12 keer op rij gewonnen! Ook is kwalificatie voor de volgende ronde al zeker. Wie er eerste of tweede wordt, zal in de wedstrijd tegen Denemarken duidelijk worden.

England - Denmark: 2-1
- James Beattie
- Michael Owen

- Daniel Jensen

England - Iran: 1-0
- Michael Owen

England - Nigeria: 1-2 n.v.
- Jermaine Devoe

- Henry Onwuzuruike
- Julius Aghahowa

Het toernooi is over. Wat ik ervan geleerd heb? Spelers als Gerrard en Rooney zijn te belangrijk voor dit team om gemist te worden. Vooral voorin werden dan ook veel kansen gemist en de uitstekende vorm uit de kwalificatie kon niet meer worden behouden. Helaas, misschien over twee jaar het EK. Maar mocht Brazilie zich melden, dan is mijn keus snel gemaakt.

Er is overigens wel voldaan aan de doelstelling, dat was de kwartfinale halen. Toch ben ik ontslagen. Balen, maar zo kan ik me beter richten op Wolves. Mocht ik een leuke aanbieding krijgen van een goed land, zal ik dat accepteren.

Voor de liefhebbers nog een 'tree':

There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_29445643
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:03 schreef pekel het volgende:

[..]

Zoals iemand anders idd zei, ik heb Fortuna er even uitgehaald en omgewisseld met ASWH in de editor. Leek me wel aardig, leuker dan met pakweg Fortuna alle ASWH-spelers contracteren.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:37:20 #187
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29446427
zo, ik heb het hele spel opnieuw geinstalleerd en dit was dan ook een mooi moment om die 5.0.5 patch te installeren ik denk dat ik maar met cambuur ga beginnen, in het echt heeft de lokale club het al zo moeilijk
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:07:36 #188
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29448001
Heeft die 5.0.5 patch ook wat betere scouts en wellicht wat logischere beslissingen van de spelers?

Ik zit nu in 2011/2012 met Dordt en ben zopas kampioen geworden, maar ik heb 't voorlopig wel een beetje gezien eigenlijk met zo'n kleine database, dus wil in Engeland of Italie beginnen. Wellicht dat ik die patch ook maar eens ga installeren.
pi_29448666
Je kan toch gewoon de database heel groot laden inladen en dan van een land alles inladen, Nederland ofzo?
www.thuisuiteten.nl
pi_29448775
Na de laatste patch wordt het spel veel beter en realistischer. Vooral qua geld en aantal transfervrije spelers elk seizoen. Ook het irritante probleem met de gele kaarten in de Nederlandse competitie is dan verholpen.

Ik ben trouwens net begonnen met Excelsior. Meteen in het begin het ik El Hamdaoui weten te verkopen voor 5,5 miljoen aan Al Ahli . Dus had ik meteen geld voor het heel nieuw elftal. Zo heb ik onder andere Lamey, Marquinho, Guarin en Mejía kunnen vastleggen. In de winterstop komt Naldo nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nywuob op 05-08-2005 19:04:54 ]
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:57:03 #191
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29448885
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:44 schreef methodmich het volgende:
Je kan toch gewoon de database heel groot laden inladen en dan van een land alles inladen, Nederland ofzo?
Ik ben nou niet echt een expert qua instellingen etc, maar ik heb vanwege m'n gebrekkige geheugen (in een laptop, dus niet zo eenvoudig/goedkoop flink uit te breiden) een kleine DB en in Nederland alle details. Maar nu kan ik toch niet zomaar even een land "bijladen" wanneer de game al gestart is?
pi_29449105
Je kunt dan inderdaad geen land meer bijladen. Verder is het naar mijn mening ook niet nodig om alle details te selecteren, want daar heb je toch weing aan.
pi_29449610
Dan niet meer. Ik kan je binnenkort mijn database wel sturen twi, maar ik weet niet of dat werkt met kopieren.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:57:07 #194
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29449718
Klopt, maar 't is zo jammer dat met een kleine DB de meeste U23/21/19 elftallen van nationale teams meestal leeg zijn, evenaals de Zuid-Amerikaanse games. Zelfs Duitsland had geen enkele speler in het nationale (normale!) elftal in mijn game. Dus eigenlijk heb ik een heel beperkt zoekgebied voor nieuwe spelers. En met attribute masking aan en pedofiele scouts ga ik waarschijnlijk dus gewoon m'n volgende game in een land met wat meer competitieniveaus starten met attribute masking off.

Gelukkig schijnt in 5.0.5 de bug dat topspelers door de scouts niet goed genoeg worden bevonden en je ze daardoor geen goed salaris aan kunt bieden verholpen.

Nog een vraagje over het salaris. Ik kan bijvoorbeeld Pardo 2.5 miljoen per jaar geven, maar Guarin gaat maar tot 1.9 miljoen, terwijl die meer goals, betere stats etc. heeft. Oke, Pardo is vaker MoM, en Pardo is zeer goed, maar je moet key players toch altijd een ongeveer gelijk salaris kunnen bieden?

Mijn budget voor 't salaris is 53 miljoen, en ik besteed er 19 miljoen aan, maar nog kan ik veel spelers maar 500.000 bieden. Zo zijn mij onder andere Fawcett, Barreto en nog wat potentiele toppers door de neus geboord Ook kon ik mijn topscorer van het seizoen ervoor (Lupoli met iets van 25 goals) maar 725.000 bieden aan salaris, natuurlijk veel te weinig als 'ie al 9 ton verdient....
pi_29455129
Is er ergens online een soort guide te vinden hoe je een kleine club succesvol kan maken. Het lukt me namelijk altijd alleen maar om clubs als Manchester en Arsenal enz. goed te managen. Mijn beste prestatie wat betreft een niet topclub was met Tottenham, daar ben ik 5e mee geeindigd, maar clubs uit lagere divisies managen lukt me totaal niet.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 00:38:37 #196
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29456131
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 00:00 schreef trepper het volgende:
Is er ergens online een soort guide te vinden hoe je een kleine club succesvol kan maken. Het lukt me namelijk altijd alleen maar om clubs als Manchester en Arsenal enz. goed te managen. Mijn beste prestatie wat betreft een niet topclub was met Tottenham, daar ben ik 5e mee geeindigd, maar clubs uit lagere divisies managen lukt me totaal niet.
De grootste club in mijn huidige FM2005-carriere is tot nu toe Middlesbrough (seizoen 2009/2010). Door een aantal overstappen na succesvolle runs met nog kleinere clubs ben ik daar uiteindelijk terecht gekomen.

Het eerste wat ik doe als ik bij een club begin is het doorlichten van de hele selectie, wie is, wie niet en dat is meestal lastiger met kleine clubs met onbekende spelers. Neem er dus je tijd voor. Daarna kan je gaan schoonmaken, transferlisten van waardeloze spelers en heb je een lijst met positie's die je moet versterken. Je hebt meestal maar een klein budget, kijk dus goed rond voor je een speler gaat kopen. Is een speler 90% van je transferbudget waard (dat soort dingen).

Zit je in lagere leagues dan kan huren een optie zijn (maar let wel op maximaal aantal huurlingen enzo). Kijk ook in de jeugd-teams van de topclubs in je geselecteerde natie, er zitten vaak behoorlijke talenten in die na het eerste jaar vrijkomen (wel pas signen als ze gereleased zijn, anders betaal je opleidingskosten).

Het is vooral vallen en opstaan. En het kost wat meer tijd om een goed elftal bij elkaar te zoeken. En dan ben je soms best blij als je het op 0-1 houdt als je in de FA Cup uit moet naar Chelsea.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 07:30:43 #197
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_29460173
de manager van Birmingham zei in de pers dat ik kansloos was om voor de titel te gaan, nu denk ik ook niet dat ik die zal winnen maar natuurlijk probeer ik het wel. Bij Robinho stond doen dat hij van plan was het ongelijk van de Birminghamse manager te bewijzen tijdens de 4-3 overwinning van Millwall, 4x Robinho

Zo, europees ga ik weer verder in de FA-Cup heb ik lekker geloot om meteen tegen man u te beginnen maarja, het hoort erbij. In de winterstop komt Kompany voor 9.5miljoen over van Anderlecht en Freddy Guarin en Alexandr Kerzhakov komen transfervrij naar mij toe.

[ Bericht 28% gewijzigd door mordradead op 06-08-2005 07:56:13 ]
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:39:27 #198
24052 R_o_N
World of Warcraft
pi_29460934
tot hoe ver is die 5.0.5 patch ge-updated ? zitten de laatste transfers er al in ?
Trollbane Realm: Aliza: Human Priest [80] Guild: Non Compos Mentis
Trollbane Realm: Saidar: Dranei Shaman [80] Guild: Denial
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:44:25 #199
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29461675
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 09:39 schreef R_o_N het volgende:
tot hoe ver is die 5.0.5 patch ge-updated ? zitten de laatste transfers er al in ?
De transfers van januari 2005 zitten er volgens mij al in. De patch is uitgebracht begin maart. De patch lost vooral een boel kleine vervelende bugs op.
pi_29463705
iemand enig idee wanneer er een nieuwe patch uit komt? Of zullen ze gewoon wachten tot FM 2006 uit komt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')