Maar heeft die toewijding van PJ niet geleid tot het resultaat van de film. Met minder toewijding was de film toch niet zo geworden, dus met andere regiseur zou er minder toewijding zijn en waarschijnlijk niet zo een mooi film (voor de fans danquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:05 schreef Hare het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in, maar op basis hiervan zou ik PJ nog geen meester willen noemen. Laat hem eerst nog maar wat meer laten zien. Kijk dus ook zeer uit naar KK.
En wat betreft dat een andere regisseur het ook had kunnen doen bedoelde ik meer vanuit het filmisch aspect. Wat betreft toewijding betwijfel ik ook of een andere regisseur het had gekunt.
Ik vind dat je een prima lijst hebt!quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:59 schreef Tup het volgende:
Voor de goede orde: ik vind de LOTR films meesterlijk hoor. Ik vind actiefilms echter vaak wat vluchtig. Zoals jullie aan mijn top 10 kunnen zien vind ik juist worstelingen met het geweten leuker. ;-). PJ vind ik nog geen meester, en om eerlijk te zijn kijk ik helemaal niet uit nar King Kong, ik ben meestal niet zo'n fan van fictie. (Hoewel Aliens echt briljant was en wat minder realistisch...:))
En inderdaad: het verhaal van Tolkien kent ook niet zo heel veel diepgang, maar méér dan de film. Zo zijn de scenes in Rivendel vrij kort, terwijl er in het boek veel verhalen worden verteld. Ook de appendici dragen bij aan de diepgang van het boek, in de film zien we dat logischerwijs niet terug.
Overigens vond ik Braindead maar een matige film, a la Mars Attack. Heavenly Creatures is dan mooier, dan heb ik toch meer met de NZ kunst van Jane Campion.
Wijziging top 100
Ik wil nummer 94 en 97 resp. vervangen door
As Good as It Gets
About Schmidt
Zomaar vergeten....
Beter wordt het niet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:39 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vind dat je een prima lijst hebt!
Je hebt duidelijk ook het betere werk bekeken
Ik vind PJ op basis van zijn leuke zombie-exploitations eigenlijk een stuk beter te pruimen dan die mallotige voortslepende verzameling kabouters en elfjes, misschien omdat ook het facet humor totaal ontbreekt in die films, terwijl zijn eerste films daar nou juist van overliepen... Maar dat is eens te meer te wijten aan dat oeverloos langdradige en loodzware boek dan aan PJ zelf
Zo'n film als the piano bíijft boeien inderdaad, daar is geen sfx-trukendoos voor nodig. En waarom as good as it gets maar zo laag...?
Briljante en rare combinatie van musical en drama met elf-achtige popster in de hoofdrol. Bjork is overtuigend als Selma, bijna blinde vrouw die voor zoon een operatie wil betalen. Muziek is erg goed, de combinatie van dit alles indrukwekkend. Huiveringwekkend einde.quote:
Meesterlijke film over conditionering en de gevolgen van geweld. De film creëert zijn eigen taal. Felle kleuren maken van de film een surrealistische ervaring.quote:2.A Clockwork Orange (Stanley Kubrick, 1971)
Veronika en Veronique: dezelfde personen of niet. Mooie gele waas over de film, prachtige muziek, mooie symboliek.quote:3.La Double Vie de Veronique (Krzysztof Kieslowski, 1991)
Film over liefde en verraad. Prachtige kostuums. Malkovich haat je eerst, daarna ga je hem waarderen. Close natuurlijk niet.quote:4.Dangerous Liaisons (Stephen Frears, 1988)
Imo de beste actie/sf film die er is. Retespannend, naargeestige sfeer.quote:5.Aliens (James Cameron, 1986)
Grappige en leuke film over leven van Mozart. Wel wat dichterlijke vrijheden. Salieri, wat een eikel!!!quote:6.Amadeus (Milos Forman, 1982)
Ontroerende travo-film. Ik vond de film grappig en diepgaand tegelijk.Een beetje Zen and the art of motorcycle maintenance achtig: roadmovie met "coming of age".quote:7.The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (Stephan Elliott, 1994)
Briljant ingetogen rol van Hopkins. Waarom zegt hij nou niets!!! Grijp die Thompson!!!quote:
8.The Remains of the Day (James Ivory, 1993)
Film naar boek van Paul Bowles over reis van twee Amerikanen in Marokko. Mooie plaatjes, mooie muziek.quote:9.The Sheltering Sky (Bernardo Bertolucci, 1990)
Mooi ingekleurd epos over Lawrence of Arabia (geboren in het dorpje Tremadog in Noord-Wales, mooi gebied trouwens!). Wat zijn we goed en aardig met die Arabieren omgegaan!quote:10.Lawrence of Arabia (David Lean, 1962)
Done.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:06 schreef Sokolsky het volgende:
Gorro, jij vindt het vast niet erg om bij mij Andrey Rublyov er nog in te proppen he? Doe maar op plaatsje 56.
En dan Pulp Fiction er uit; die krijgt al genoeg punten.
Die gedachte was nog niet in mij opgekomen...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:21 schreef RuneRose het volgende:
[edit]Echt stom, nu lijkt het net of ik ook wat wilde veranderen omdat Sokolsky dat ook deed, en dan heb ik ook nog 65, het omgedraaide van 56.[/edit]
omgquote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:06 schreef Sokolsky het volgende:
Gorro, jij vindt het vast niet erg om bij mij Andrey Rublyov er nog in te proppen he? Doe maar op plaatsje 56.
En dan Pulp Fiction er uit; die krijgt al genoeg punten.
Soldaat van Oranje.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:50 schreef Gorro het volgende:
[..]
Deze staat er dubbel in. Ik schuif alles 1 plek naar boven. Wat wordt de nieuwe nummer 100?
Pulp Fiction stond op nr. 98. En dan zag ik die liever er uitvliegen dan de nr. 99 of nr. 100.quote:
Welke films bedoel je hier mee? Ik kan ze niet vinden op IMDb.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:45 schreef Grand_Admiral_Thrawn het volgende:
33. Achilles (
43. The legend of Aeneas (1962)
En deze staat er dubbel in.quote:44. Ice Age (2002)
76. Ice Age (2002)
Welke bedoel je hier mee?quote:100. The bunker (1992)
http://uk.imdb.com/title/tt0056104/ en http://www.imdb.com/title/tt0056174/ misschien.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:02 schreef Gorro het volgende:
[..]
Welke films bedoel je hier mee? Ik kan ze niet vinden op IMDb.
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:02 schreef Gorro het volgende:
[..]
Welke films bedoel je hier mee? Ik kan ze niet vinden op IMDb. De film Achilles geregiseerd door Marino Girolami en de de legend of Aeneas http://www.videofilmexpress.nl/images/catalogus/Aeneas-L.jpg
[..]
En deze staat er dubbel in. Op nr 76 dan Final Fantasy The spirits within
[..]
Welke bedoel je hier mee? Die uit 2001 met de 7 gevangen duitsers
http://uk.imdb.com/title/tt0252963/ of http://uk.imdb.com/title/tt0103896/ ?
Een Star Wars fan die TPM beter vind dan 2 van de oude trilogie. Opmerkelijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:45 schreef Grand_Admiral_Thrawn het volgende:
1. Star Wars III Revenge of the Sith (2005)
2. Star Wars V The Empire strike back ( 1980)
3. Star Wars I The phantom Menace (1999)
4. Star Wars II Attack of the clones (2002)
5. Star Wars VI Return of the Jedi (1982)
6. Star Wars IV A new hope (1977)
Inderdaad, ik ben ook zo'n Star Wars-diehard (eerste deel op 1, de andere 2 uit de orginele trilogie ook in de top 10), maar die troep van de tweede trilogie staat toch echt niet in m'n top 50. En als ik de moeite had genomen om een top 100 te maken dan zou alleen Revenge of the Sith een serieuze overweging zijn.....en de top 100 alsnog niet halen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 05:49 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Een Star Wars fan die TPM beter vind dan 2 van de oude trilogie. Opmerkelijk.
Natuurlijk mag dat.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 05:54 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Gorro, ik ben een aantal films vergeten ondanks mijn uren werk die ik in mijn lijstje heb zitten. Mag ik de aangepaste lijst binnenkort plaatsen, als het niet te veel werk voor je is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |