abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29814624
Moonlight drive lijkt toch helemaal niet op the end

Dat is toch juist zo'n zwierig liedje met grappige jengeltoontjes...?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:42:47 #33
44906 merino
World of Sleepers
pi_29814638
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:35 schreef kamagurka het volgende:
Unknown soldier is zeker een van de meest onderschatte doors nummers
is dat zo?

ik vind eigenlijk The Doors in zijn geheel onderschat
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_29814742
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:42 schreef merino het volgende:

[..]

is dat zo?

ik vind eigenlijk The Doors in zijn geheel onderschat
Nou, ze worden toch wel erg vaak gedraaid (in talloze cafe's), er zijn al diverse covers en muzakversies van hun oeuvre in omloop en in Amsterdam 2 coffeeshops naar ze genoemd...
Onderschat wil ik ze niet noemen, maar dat nummer hoor je toevallig niet zo vaak (en die clip ervan is echt fantastisch!! Destijds verboden in de VS )
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:49:16 #35
44906 merino
World of Sleepers
pi_29814855
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:42 schreef kamagurka het volgende:
Moonlight drive lijkt toch helemaal niet op the end

Dat is toch juist zo'n zwierig liedje met grappige jengeltoontjes...?
hij zij dat when the music is over op the end lijkt
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:51:42 #36
44906 merino
World of Sleepers
pi_29814933
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:46 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nou, ze worden toch wel erg vaak gedraaid (in talloze cafe's), er zijn al diverse covers en muzakversies van hun oeuvre in omloop en in Amsterdam 2 coffeeshops naar ze genoemd...
Onderschat wil ik ze niet noemen, maar dat nummer hoor je toevallig niet zo vaak (en die clip ervan is echt fantastisch!! Destijds verboden in de VS )
dat is denk ik eerder omdat de fans van The Doors nogal fanatiek zijn
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:14:26 #37
44906 merino
World of Sleepers
pi_29815639
Dead cats, dead rats
Can’t see what they were at, all right
Dead cat in a top hat, wow

pi_29834567
Wat ik ook erg gaaf vind, is het album met de gedichten van Jim Morrison ondersteunt door muziek van The Doors. Na zijn dood uitgebracht. An American Prayer. Heerlijke CD. Zowel om erg intensief naar te lusiteren, of als achtergrond als je voor school ofzo bezig bent. Echt een Album dat ik heel vaak opzet
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_29838296
Ja idd, die heb ik laatst op vinyl weten te bemachtigen. Tof zeg, lekkere dingen staan er op.
pi_29842198
Vinyl van The Doors is altijd erg in trek. Ik zou dan ook graag willen weten waar je die dan bemachtigd hebt. En hoeveel heb je er voor betaald.

The Doors op vinyl zou een welcome aanvulling zijn op mijn stijgende platenkast/muur
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:55:23 #41
44906 merino
World of Sleepers
pi_29842534
idd zeg, machtige aankoop

Heb zelf maar 2 platen van ze
pi_29885984
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 14:12 schreef Dracul80 het volgende:
Als je fan bent van The Doors, kom dan ook eens langs op:
http://www.jimmorrison.nl
The Dutch Jim Morrison portal

Je kan hier bladeren in een grote collectie producten, vind hier zijn gedichten songs en nog veel meer.

We organiseren eind 2005/begin 2006 een meeting voor The Doors fans.
klinkt goed
pi_29923202
Heeft iemand toevallig "the lost Paris" tapes helemaal geluisterd?
ik vind dit echt gaaf , erg veel is gebruikt voor an american prayer het geluid is wat minder en Jim praat wat slomer , maar je krijgt hier de kans om Jim goed te horen.
People are strange , When you are a stranger.....
pi_30052772
Geweldige band idd, iemand de film ooit gezien? Ik weet niet in hoeverre deze waarheidsgetrouw is, maar ik vond hem super, vooral t einde met (logischerwijs) "The End".
pi_30053016
The Doors beste band allertijden met superstip op één..

eergister dvd gekocht met tv optredens (soundstage performances) waaronder in denemarken, kopenhagen, mooie beelden goeie kwaliteit en jim die er goed bij is.

het meest interresante vind ik het laatste gedeelte. wat het allerlaatste tv optreden en interview van ze is.
en ook de enigste keer dat ze 'soft parade' 'live' hebben gespeeld. wederom erg mooi... (ik ben fan van the bearded jim)
koele kikkers kwaken niet
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:18:50 #46
44906 merino
World of Sleepers
pi_30055608
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 12:32 schreef SuperSchurk het volgende:
Geweldige band idd, iemand de film ooit gezien? Ik weet niet in hoeverre deze waarheidsgetrouw is, maar ik vond hem super, vooral t einde met (logischerwijs) "The End".
welke film was dat dan?

want ik kan me toch echt herinneren dat The Doors van Oliver Stone eindigt met L.A. Woman

wel erg krachtige scène vind ik dat
pi_30056220
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat zijn hier de meningen over The Soft Parade. Door de fans vaak verguist...ik vind het één van de beste platen die ze ooit gemaakt hebben.
Ga ik helemaal in mee. Fantastische plaat. Onderscheidt zich van de andere platen, met name door de duidelijk aanwezige orchestratie, maar daar hou ik van
L.A. Woman blijft natuurlijk hét onovertroffen meesterwerk van the Doors.
Het talent zit 'm toch in die baard, zo lijkt 't
pi_30056905
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:18 schreef merino het volgende:

[..]

welke film was dat dan?

want ik kan me toch echt herinneren dat The Doors van Oliver Stone eindigt met L.A. Woman

wel erg krachtige scène vind ik dat
Hmm, het zou goed kunnen dat jij gelijk hebt, ik heb die film érg lang geleden gezien. Maar het stuk waar "The End" te horen is, en t stuk daar bij t strand, met dat huisje enzo staat mij nog echt bij. Ik was iig altijd in de veronderstelling dat "The end" ook daadwerkelijk aan het einde zat

Ik ga hem binnenkort maar weer eens kijken denk ik
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:10:22 #49
44906 merino
World of Sleepers
pi_30057448
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:18 schreef SuperSchurk het volgende:

[..]

Hmm, het zou goed kunnen dat jij gelijk hebt, ik heb die film érg lang geleden gezien. Maar het stuk waar "The End" te horen is, en t stuk daar bij t strand, met dat huisje enzo staat mij nog echt bij. Ik was iig altijd in de veronderstelling dat "The end" ook daadwerkelijk aan het einde zat

Ik ga hem binnenkort maar weer eens kijken denk ik
stukje in dat studio huisje aan het strand is bij Light My Fire.

The End is in 2 delen gedeelt, de intro als ze een Mescaline trip doen in de woestijn en daarna het nummer in een 'live' optreden.

Val Kimmer heeft overigens alle nummers zelf gezongen. Echt ongelovelijk wat een Jim Morrisson kloon die gozer is
pi_30060956
Ghe, in de woestijn idd. In wayne's world 2, komt Wayne Jim tegen als die droomt dat hij in de woestijn wandeld
pi_30061000
Die film is leuk ja , vermaak om te zien maar als ik eerlijk mag zijn...
Als doorgewinterde Doors fan vind ik dat Val Kilmer een Hell of good job heeft gedaan maar ook niet meer als dat het zingen doet ie wel leuk ja en hij lijkt er wel op in die film maar gaste get alive , leg er eens een foto van jim naast , nog niet over de andere bandleden gepraat want die lijken al helemaal niet vind ik (volgens mijn vrienden wel) oei oei wat een verschillen. En jim zijn stem is gewoon veel puurder en mooier mijn mening dan ik vind hem niet eens dicht bij komen.
En dan over de Inhoud van de film , hij is idd er vermakelijk en het verhaal steekt wel goed inmekaar , die scene in miami en New Haven zijn echt Far Out! , maargoed ik dwaal af , Oliver stone heeft het naar mijn idee wel wat opgeblazen dat moet ook wel bij zon film anders zou er niet veel aan zijn , maar als je echt wil weten hoe Jim's leven met The Doors is verlopen lees een boek.
pi_30064020
Ik vond die film wel stoer! Vooral de encounter met the factory van Warhol was erg confronterend... Tzal vast aangezet zijn, maar dat hindert geen moment, hoogst vermakelijke film
pi_30068316
ja dat stukje in die Warholl factory wat is dat een vage gast zeg.
Er staat mij ergens bij dat Jim daar een Gouden microfoon heeft gekregen in de film krijgt een een goude telefoon maar dat is bullshit volgens mij krijg hij een goude microfoon maar ik weet het niet zeker:)
pi_30076081
Het optreden van The Doors in de Ed Sullivan Show klopt trouwens niet. Ik heb dat filmpje van het optreden, en daar lijkt het er geenzins op dat er een controversiele act wordt opgevoerd.
  maandag 29 augustus 2005 @ 22:55:27 #55
44906 merino
World of Sleepers
pi_30080813
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 22:37 schreef SanyaN het volgende:
Die film is leuk ja , vermaak om te zien maar als ik eerlijk mag zijn...
Als doorgewinterde Doors fan vind ik dat Val Kilmer een Hell of good job heeft gedaan maar ook niet meer als dat het zingen doet ie wel leuk ja en hij lijkt er wel op in die film maar gaste get alive , leg er eens een foto van jim naast , nog niet over de andere bandleden gepraat want die lijken al helemaal niet vind ik (volgens mijn vrienden wel) oei oei wat een verschillen. En jim zijn stem is gewoon veel puurder en mooier mijn mening dan ik vind hem niet eens dicht bij komen.
mja het blijft wel een film natuurlijk. En natuurlijk was Jim duizend maal beter dan Val Kimmer. Die natuurlijk ook een acteur is

Kyle MacLachlan als Manzarek vond ik overigens echt super gecast
pi_30091063
Gelukkig hebben ze nog iets moois van de film weten te maken, ook al zal het hier en daar idd wat aangedikt zijn. Het zou jammer zijn geweest als de film vreselijk ver van het "verhaal" af zou wijken en uiteindelijk helemaal nergens over ging. Ik ben er iig blij mee
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:32:53 #57
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30092711
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:01 schreef webfreak het volgende:
Ga ik helemaal in mee. Fantastische plaat. Onderscheidt zich van de andere platen, met name door de duidelijk aanwezige orchestratie, maar daar hou ik van
Brr, daarom is 't juist niet mijn favoriete plaat, die arrangementen hebben wel een heel hoog hoempa-gehalte. ("C'mon now touch me babe.." ..PWAAP...PWAAP... ) Misschien moeten ze 'The Soft Parade Naked" maar eens uitbrengen, want er staan wel goede nummers op.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30093142
Heb vandaag An American Prayer op Vinyl aangeschaft. Prachtig kraakje tijdens de gesproken gedichten.

Mooie hoes, mystieke plaat...
pi_30094882
de film van oliver stone is een goed verhaal en geeft naar mijn idee goed beeld van de tijd. maar verteld lang niet het 'echte' verhaal wat in biografieen e.d. veel beter naar voren komt.

jim is , met en zonder baaard , Thé american prayer. imho
koele kikkers kwaken niet
pi_30095872
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:49 schreef Rafterman het volgende:
de film van oliver stone is een goed verhaal en geeft naar mijn idee goed beeld van de tijd. maar verteld lang niet het 'echte' verhaal wat in biografieen e.d. veel beter naar voren komt.

jim is , met en zonder baaard , Thé american prayer. imho
Stone is natuurlijk ook opgegroeid in die tijd

Het échte verhaal is natuurlijk zelden zo glorieus als hetgeen een film ervan maakt..
  donderdag 1 september 2005 @ 17:25:14 #61
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_30171943
heeft iemand deze wel eens gezien:

The Doors - 1969-03-Xx Jim Morrison'S Film Hwy - An American Pastoral
quote:
HWY is a stark 50-minute-long film, almost completely without dialogue. The references to '60s cinema are abundant. The influences of Jodorowsky, Antonioni, Warhol, Anger, and Godard seem to be present. Created by former film students, the references were most likely intentional (especially in the case of Morrison) and, in this way, HWY will likely have a much deeper meaning to experimental film students than to the average Doors fan
http://www.subcin.com/jimhwy.htm

kwaliteit is niet echt super helaas, maar dat kan je verwachten als het met een handcamera geschoten is in die tijd.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 1 september 2005 @ 17:34:33 #62
44906 merino
World of Sleepers
pi_30172213
moet die nog steeds van IrfieJ krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')