al werk je maar een jaar in Luxemburg, en ben je woonachtig in duitsland, op het moment van werkloosheid moet je eerst een uitkering aanvragen in Luxemburg, hierop krijg je een afwijzing, begrond door het feit dat je niet in Luxemburg woonachtig bent ... met dat afwijzingsformulier (E 301), moet je in duitsland een uitkering aanvragen , en ja, dan heb je recht op een door de duitse staat betaalde werkloosheidsuitkering, volgens duitse regels...quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus volgens jouw is het mogelijk dat een duitser die 10 jaar of zo in Luxemburg gaat werken (en in Duitsland woont) en dan werkeloos wordt een werkeloosheids uitkering krijgt betaald door de Duitse staat (en geen Harz 4 bijstand)??
Sorry maar dat hou ik voor een gerucht en zou ik je wel eens willen zien onderbouwen met een degelijke bron.
lijkt nederland wel (ja sorry flauw maar daaorm niet minder waar)quote:Veel zorginstellingen In L. die van overheidsubsidie leven, zijn uiterst ineffectief, maar tevens erg rijk, de luxemburgse regering heeft ruim 20 jaar het budget ervoor bijna continue verhoogd, dit jaar is voor het eerst een bezuiniging op gezondheidszorg en sociale instellingen aangekondigd, omdat de kosten tezeer uit de pan rezen en de effectiviteit en productiviteit werkelijk minimaal was.
dat maken ze dus niet. Je had zelf namelijk net gezegd dat er geen/nauwelijks sociale premies betaald hoeven te worden. Je geeft dus mensen de mogelijkheid en verantwoordleijkheid om zich zelf bij te verzekeren.quote:Het is momenteel binnen EU-kader nog lastig ertegen op te treden, het misbruik dat de luxemburgers maken van de sociale voorzieningen in omliggende landen
Kortom het Duitse Arbeitsamt is dus verantwoordelijk voor de uitvoering van de uitkering, betaald word hij dus echt door luxemburg.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
al werk je maar een jaar in Luxemburg, en ben je woonachtig in duitsland, op het moment van werkloosheid moet je eerst een uitkering aanvragen in Luxemburg, hierop krijg je een afwijzing, begrond door het feit dat je niet in Luxemburg woonachtig bent ... met dat afwijzingsformulier (E 301), moet je in duitsland een uitkering aanvragen , en ja, dan heb je recht op een door de duitse staat betaalde werkloosheidsuitkering, volgens duitse regels...
de duitse uitkerende instantie, kan dan voor een vastgelegde periode daarvoor weer geld ontvangen van het Luxemburgse ministerie van sociale zaken
zie bv
http://grenzgaenger.lu/arbeitslosenversicherung_alv.htm (deze betreft de regeling tussn zwitserland en duitsland, ongeveer een gelijke situatie, ook zwitserland kent een enorm hoog aantal arbeidskrachten die van over de grens komen, in ziwtserland wonen en in duitsland of frankrijk wonen)
een site die wel over de luxemburgse situatie gaat, specifiek gericht op Genzgänger:
http://www.diegrenzgaenger.lu/
ook wel interssant om te zien hoe men daar angst gekregen heeft vanwege de aankomende hervorming van hun ruime sociale stelsel.
Japan, Duitsland, Italië, en welke land was dan nog facistisch?quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:10 schreef Monidique het volgende:
Dan de volgende tien, toch niet echt onsuccesvol:
11 Japan
12 Netherlands
13 Finland
14 Denmark
15 United Kingdom
16 France
17 Austria
18 Italy
19 New Zealand
20 Germany
Zeven koloniserende landen, vier landen die zestig jaar geleden fascistisch waren.
Finland? Oostenrijk?quote:Op donderdag 1 december 2005 23:41 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Japan, Duitsland, Italië, en welke land was dan nog facistisch?
Oostenrijk.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:41 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Japan, Duitsland, Italië, en welke land was dan nog facistisch?
Oostenrijk bestond destijds niet, dat was "heim ins reich"quote:
Desalniettemin staat het in het rijtje en was het fascistisch.quote:Op zondag 4 december 2005 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oostenrijk bestond destijds niet, dat was "heim ins reich"
Nee, er staat 4 landen die 60 jaar geleden facistisch waren, nu, 60 jaar geleden was de tweede wereldoorlog volgens mij al een aantal maanden voorbij, en als er 62 jaar geleden bedoelt werd, destijds bestond oostenrijk niet. Tja, het geheel is niet echt "sound"quote:Op zondag 4 december 2005 13:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Desalniettemin staat het in het rijtje en was het fascistisch.
Weldegelijk, weldegelijk.quote:Op zondag 4 december 2005 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er staat 4 landen die 60 jaar geleden facistisch waren, nu, 60 jaar geleden was de tweede wereldoorlog volgens mij al een aantal maanden voorbij, en als er 62 jaar geleden bedoelt werd, destijds bestond oostenrijk niet. Tja, het geheel is niet echt "sound"
Moeilijk, niet, toegeven dat je een plank misslaat..quote:
Ik ga hier niet ver op in, omdat het topic zich daar niet voor leent, maar het lijkt mij tamelijk duidelijk dat het gelijk zich aan mijn zijde bevindt.quote:Op zondag 4 december 2005 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moeilijk, niet, toegeven dat je een plank misslaat..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |