abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29212471
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:35 schreef mschol het volgende:

[..]

wat is de beste manier om een sunken highway te maken telkens die hole digger mod gebruiken???
Ja. Maar het is ook handig om het terrein waar je de sunken highway wilt hebben zo vlak mogelijk te krijgen.
pi_29212548
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:35 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe maak je een sunken highway telkens die hole digger mod gebruiken???
en ja ik ben idd een slechte planner
Jup... Eerst het hele gebied vlak maken, dan om het blokje een sunken highway diggermod ding neerplanten en dan in één keer een weg erover heen jassen.
Het is alleen een enorm gekut bij kruispunten .
pi_29212567
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:37 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ja. Maar het is ook handig om het terrein waar je de sunken highway wilt hebben zo vlak mogelijk te krijgen.
hmm in san francisco gaat dat dus niet lukken die mappen zijn zo hobbelig als wat
pi_29212620
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:39 schreef blieblie het volgende:

[..]

Jup... Eerst het hele gebied vlak maken, dan om het blokje een sunken highway diggermod ding neerplanten en dan in één keer een weg erover heen jassen.
note to myself:
krijspunten niet sunken maken

en moderator (dingens .. eff naam kwijt )
die had een mod zodat je boven je snelweg van die borden kreeg of de baan gebruikt werd...
welke mod is dat??
pi_29212641
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:40 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm in san francisco gaat dat dus niet lukken die mappen zijn zo hobbelig als wat
Is op zich niet zo heel moeilijk, maar het is denk ik wel handig om het raster aan te zetten. Dit doe je door op 'G' te drukken.
pi_29212646
Sunken highway maken is wel moeilijk. Maar je moet de grond eerst egaal maken. Daarna lukt het wel.

Ik bouw mijn steden in de regio London. Redelijk egaal allemaal
pi_29212696
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:42 schreef ElmarO het volgende:
Is op zich niet zo heel moeilijk, maar het is denk ik wel handig om het raster aan te zetten. Dit doe je door op 'G' te drukken.
Aha dat is idd makkelijker. Volgende keer meteen ff gebruiken
pi_29212706
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:42 schreef ElmarO het volgende:

[..]

ik wist niet dat je em uit/aan kon zetten cool...
ik moet de hand;leiding echt eens door gaan nemen
pi_29213446
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:41 schreef mschol het volgende:

[..]

note to myself:

die had een mod zodat je boven je snelweg van die borden kreeg of de baan gebruikt werd...
welke mod is dat??
Alstu
Klik

En krijspunten lijken mij ook heel irritant. Dat gegil de hele tijd
pi_29213499
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:06 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Alstu
Klik

En krijspunten lijken mij ook heel irritant. Dat gegil de hele tijd
dont make fun of my typo's
pi_29219667
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:39 schreef blieblie het volgende:

[..]

Klopt. En wat ik ook jammer vindt. Eers diggen, daarna een road plaatsen, en dan moet je je road weer verwijderen en opnieuw plaatsen. Anders blijf je die domme diggers zien
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:41 schreef mschol het volgende:

[..]

note to myself:

welke mod is dat??
deze toch
pi_29221098
Zo... ben effe proberen uitvinden hoe 't een beetje werkt... leer je niet zomaar effe natuurlijk...

Eerste dingen waar ik tegenaan loop...
* het automatisch maken van straten... wil ik zelf bepalen... Ctrl dus?
* huizen moeten worden gedraaid naar de straatkant.. dit geldt ook voor zonering... en da's wel lastig soms trek je net verkeerd en hoppa verkeerd...
* vroegah had je automatisch dat hij willekeurig een omgeving vormde (moest je effe aangeven hoe nat en hoeveel gebergte je wilde) kan dat nu niet?
* vroegah kon je een stad ook tussendoor opslaan als een andere stad... nu overscijft hij altijd de oude,... of mis ik iets... ik zoek de "save as...-functie"
* zat effe te testen... hoe kun je een elevated highway verbinden met een gelijkvloers highwaygedeelte?...
* bij hoeveel belasting klagen mensen "nog niet"???
* all die simtropolis add-ons... werkt dat een beetje goed? of zitten er ook simcity-verziekers tussen (softwarematig dus)
* ok... kom maar op met de lijst met belangrijke cheats...

* verdere beginners-tips?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:41:34 #193
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_29221648
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:16 schreef LennyKravitz het volgende:
Zo... ben effe proberen uitvinden hoe 't een beetje werkt... leer je niet zomaar effe natuurlijk...

Eerste dingen waar ik tegenaan loop...
* het automatisch maken van straten... wil ik zelf bepalen... Ctrl dus?
Ctrl is één vak, shift is meerdere vakken zonder straten.
Of was het nou anders om?
quote:
* huizen moeten worden gedraaid naar de straatkant.. dit geldt ook voor zonering... en da's wel lastig soms trek je net verkeerd en hoppa verkeerd...
Das kut ja, heb ik ook vaak
quote:
* vroegah had je automatisch dat hij willekeurig een omgeving vormde (moest je effe aangeven hoe nat en hoeveel gebergte je wilde) kan dat nu niet?
Jammer dat die optie er niet is, misschien dat er een plugin ofzo voor is
quote:
* vroegah kon je een stad ook tussendoor opslaan als een andere stad... nu overscijft hij altijd de oude,... of mis ik iets... ik zoek de "save as...-functie"
Die is er volgens mij niet. Ik heb er eigenlijk nooit opgelet
quote:
* zat effe te testen... hoe kun je een elevated highway verbinden met een gelijkvloers highwaygedeelte?...
Je moet de één een stukje over de andere slepen, dat ze elkaar een stukje overlappen. Dan komt er een overgangetje.
quote:
* bij hoeveel belasting klagen mensen "nog niet"???
Geen idee . Ik gooi die $$$ en $$ mestaal een stukje omlaag, maar ik speel dan ook met een geld-maak-lot
quote:
* all die simtropolis add-ons... werkt dat een beetje goed? of zitten er ook simcity-verziekers tussen (softwarematig dus)
Nog geen problemen mee gehad tot nu toe, en er verschijnen van sommige plugins ook updates dus af en toe bijhouden is wel handig
quote:
* ok... kom maar op met de lijst met belangrijke cheats...
Nou ik weet dat je ctrl+alt+shift+x moet ik drukken, maar de cheats zelf weet ik niet eens
Als je, terwijl je ctrl+alt+shift+c inhoudt, dan op de god-mode klikt dan kun je sneller boompjes planten, gratis
quote:
* verdere beginners-tips?
zie OP
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
pi_29222323
Voor cheats van Simcity kan je terecht op http://www.avault.com
pi_29224284
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 02:18 schreef blieblie het volgende:
Voor cheats van Simcity kan je terecht op http://www.avault.com
Neuh, wij cheaten niet
pi_29229263
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 06:48 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Neuh, wij cheaten niet
we cheaten niet, we gebruiken alleen gebouwen die wat extra's leveren
pi_29233099
Ik vind die bank tegenwoordig ook wel handig, maar om meteen een tegoed te nemen van 50000000 staat echt stom, plus dat als je later winst gaat maken je dat niet eens zou opvallen.. Ik reset dus gewoon af en toe me budget naar 200.000 en dan speel ik weer verder
Where facts are few, experts are many.
pi_29234429
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:35 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind die bank tegenwoordig ook wel handig, maar om meteen een tegoed te nemen van 50000000 staat echt stom, plus dat als je later winst gaat maken je dat niet eens zou opvallen.. Ik reset dus gewoon af en toe me budget naar 200.000 en dan speel ik weer verder
das mij teveel werk, dan moet ik telkens de bank opzoeken om bme buget te resetten
pi_29243500
Cheaten is toch niks aan. Of je wilt zeg maar een mooie stad bouwen, maar een gewone stad met cheats is niks aan toch...
pi_29245301
Cheaten om op te starten is toch ook wel makkelijk.. Uiteindelijk maken al me steden winst, maar anders moet ik steeds 20 jaar wachten tot ik weer wat kan bouwen
Where facts are few, experts are many.
pi_29250154
Je speelt op hard dan zeker? Gewoon op easy beginnen. Dan kan je wel aardig lang door blijven bouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2005 @ 22:35:56 #202
88815 The_Emotion
98.3
pi_29250339
Als ik in (vooral in het begin) geld nodig heb, doe ik meestal die U-drive-it missies. (met de veerboot het sleepbootje omver varen levert in Easy mode $10.000 op, heli-missies leveren $20.000 op)

Dat scheelt weer cheaten
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_29250464
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:09 schreef Atreidez het volgende:
Cheaten om op te starten is toch ook wel makkelijk.. Uiteindelijk maken al me steden winst, maar anders moet ik steeds 20 jaar wachten tot ik weer wat kan bouwen
Zo doe ik het het ook. Ben te ongeduldig om daar telkens op te wachten.
pi_29255600
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:54 schreef mschol het volgende:

[..]

we cheaten niet, we gebruiken alleen gebouwen die wat extra's leveren
Niemand die dat opvalt
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:38 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zo doe ik het het ook. Ben te ongeduldig om daar telkens op te wachten.
Lang leve de bank
pi_29256736
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:19 schreef Luutgaert het volgende:
Cheaten is toch niks aan. Of je wilt zeg maar een mooie stad bouwen, maar een gewone stad met cheats is niks aan toch...
voor mij blijft het een uitdagng om winst te maken
  † In Memoriam † zaterdag 30 juli 2005 @ 01:43:28 #206
88815 The_Emotion
98.3
pi_29256963
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 01:32 schreef mschol het volgende:

[..]

voor mij blijft het een uitdagng om winst te maken
dat vind ik nog het leukste van het spel, alles uitbalanceren en kloten met de belastingen en dan toch de stad draaiende zien te houden
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 30 juli 2005 @ 10:16:46 #207
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29260766
Ik ben dus ook weer actief begonnen met simcity... ga dit keer een mooie stad proberen te maken
Winst lukt me toch wel....
Ga proberen mijn dorp na te maken.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2005 @ 00:57:29 #208
88815 The_Emotion
98.3
pi_29282974
Ik ben net weer aan het rommelen geweest. Mijn stad heeft nu ruim 230.000 inwoners, maar ik draai nu een kleine verlies ongeveer $500 per maand.
Dat hoop ik de volgende keer dat ik er mee speel te verhelpen.

Enkele screens:

Drukke woonwijk, aan het noorden grenst het met Hi-Tech industriegebied

Een aantal San Francisco landmarks (Sutro Tower en City Hall) in eerdere screenshots staat de Transamerica pyramid

Een tweede downtown, en weer wil het niet echt lukken met hoge kantoren

Nostalgie
- Ian Malcolm
  zondag 31 juli 2005 @ 01:00:13 #209
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_29283063
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:57 schreef Remqo het volgende:

Ik ben net weer aan het rommelen geweest. Mijn stad heeft nu ruim 230.000 inwoners, maar ik draai nu een kleine verlies ongeveer $500 per maand.
Dat hoop ik de volgende keer dat ik er mee speel te verhelpen.

Enkele screens:

Drukke woonwijk, aan het noorden grenst het met Hi-Tech industriegebied
[[url=http://img327.imageshack.us/img327/1407/sc4rpolis71wq.th.jpg]afbeelding][/URL]

Een aantal San Francisco landmarks (Sutro Tower en City Hall) in eerdere screenshots staat de Transamerica pyramid
[[url=http://img327.imageshack.us/img327/2898/sc4rpolis88jg.th.jpg]afbeelding][/URL]

Een tweede downtown, en weer wil het niet echt lukken met hoge kantoren
[[url=http://img327.imageshack.us/img327/6407/sc4rpolis96ol.th.jpg]afbeelding][/URL]

Nostalgie
[[url=http://img327.imageshack.us/img327/3461/sc4microwave3ur.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ziet er al goed uit
Nu de hogere gebouwen nog

Knap trouwens dat je uberhaupt de 500 verlies haalt
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:23:51 #210
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_29335155
Haha, inderdaad. 500 in de min is best een prestatie. Maar het ziet er verder goed uit .

Ik heb nu ook nog een vraagje, ik hoop dat iemand er antwoord op weet. Ik ben nu met de lightrail bezig om een soort van tram netwerk aan te leggen. Ik heb ook al wat verbindingen tussen elevated <-> lightrail gemaakt. Maar welke haltes kun je gebruiken om de lightrail te benutten?
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')