abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29383049
miss_dynastie: Het zit er hier ook nog steeds op, het was voor ons een snelle goedkope oplossing om het wat op te knappen. Enige nadeel wat ik er nu van heb gemerkt: niet je haar verven in de douche (ik heb het getracht paars te verven dat haar, maar mijn haar is niet echt paars de muur heb wel verfspetters gekregen en die zijn helemaal door de verf opgezogen en krijg ze er niet meer af)

http://www.fok.nl/~knorretje/douche1.jpg
http://www.fok.nl/~knorretje/douche2.jpg
http://www.fok.nl/~knorretje/douche3.jpg
pi_29407420
De verf is helaas niet goedkoop (rond de 35 euro per blik uit mijn hoofd).

Het bleek in ons geval maar 10 euro duurder om de wc te betegelen (over de oude tegels heen). Daar hebben we dus voor gekozen.

Als tip zou ik je dus willen meegeven om uit te rekenen wat tegelen kost en wat het verven kost. Tegelen is trouwens niet zo moeilijk, genoeg info op internet en bij de Gamma kan je een folder krijgen met uitleg.
  † In Memoriam † woensdag 3 augustus 2005 @ 22:35:05 #28
43556 miss_dynastie
pi_29407817
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:24 schreef harlingen het volgende:
De verf is helaas niet goedkoop (rond de 35 euro per blik uit mijn hoofd).
Ik was idd ook geschrokken van de prijzen... maar over de oude tegels heen tegelen gaat écht niet, die zitten schots en scheef...
pi_29416569
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:54 schreef Nivo het volgende:
wat ik mij nu afvraag: kan je ook je vloertegels in je badkamer ermee verven dan? Of is het daar niet voor geschikt (ivm slijtage bijvoorbeeld)?

op de muren ziet het er iig zeker niet verkeerd uit!
Dat vraag ik me ook wel af ja!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_29431807
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 22:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik was idd ook geschrokken van de prijzen... maar over de oude tegels heen tegelen gaat écht niet, die zitten schots en scheef...
Dat maakt niet uit hoor, ze moeten alleen wel goed vastzitten. Zelf tegel je dan gewoon recht. Je kan toch niet 1 tegel precies op de andere leggen (dat moet je juist voorkomen).

Als ze trouwens scheef zitten enzo , dan zou ik juist gaan tegelen ipv verven.

Ben wel benieuwd naar het resultaat als je gaat verven, wat foto's zou mooi zijn. Ik had het ook graag gewild, maarja... die prijs en ik vertrouwde het ook niet echt.
pi_29431855
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 06:17 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel af ja!
Volgens de gebruiksaanwijzing op het blik kon het wel, maar ik zou het niet doen persoonlijk omdat het mij niet goed lijkt te werken.

Waarom kan je eigenlijk niet gewone verf gebruiken? Dat heb ik nooit begrepen. Dat blijft toch goed zitten?
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2005 @ 23:06:43 #32
43556 miss_dynastie
pi_29432367
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:36 schreef harlingen het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit hoor, ze moeten alleen wel goed vastzitten. Zelf tegel je dan gewoon recht. Je kan toch niet 1 tegel precies op de andere leggen (dat moet je juist voorkomen).
Ja, maar er is 'hoogteverschil', de ene tegel zit dichter op de muur dan de andere, het gaat dus niet om het patroon, maar om de onderlaag.
quote:
Ben wel benieuwd naar het resultaat als je gaat verven, wat foto's zou mooi zijn. Ik had het ook graag gewild, maarja... die prijs en ik vertrouwde het ook niet echt.
mister_d ziet het niet echt zitten. Zeker niet na het lezen van de post van knor
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:21:38 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29432652
Wat doe je dan met de voegen? Die verf je ook mee? Dat ziet er dan toch heel raar uit?
pi_29444521
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:21 schreef Aventura het volgende:
Wat doe je dan met de voegen? Die verf je ook mee? Dat ziet er dan toch heel raar uit?
Die verf je inderdaad mee. Je kan natuurlijk proberen om zo netjes te verven dat je alleen de tegel verft, maar dan ben je een maand bezig in een gemiddelde badkamer.

Ik heb het laatst nog een keer op een klusprogramma gezien op tv en toen gingen ze gewoon met een rolletje over de tegels heen verven en dus ook over de voegen. Wat ik zo op de foto's hier zie valt het nog mee qua raarheidsfactor. Maar echt mooi is het niet, zeker niet als je voor een andere kleur dan wit of grijs gaat.
pi_35161396
Even alvast een teeveepee Ben vanmiddag naar een flat gaan kijken, lekker ruim enzo, maar echt spuuglelijke bruine tegels in de keuken, badkamer en 2e toilet.

De mevrouw van de woningvereniging vond het niet zo tof dat ik meteen vroeg of ik dat mocht overschilderen.... (wat ik wel ga doen als ik de woning neem, no way dat ik tegen dat bruin ga aankoekeloeren voor 447 euro huur in de maand )

Maarrruhhh hoe moeilijk is dat eraf halen precies?
En als je plakplastic zou gebruiken, valt dat er niet af na verloop van tijd? Vooral in de keuken, dat moet je toch kunnen afvegen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_35169973
volgens alabastine.com:

Is tegellak toepasbaar op vloeren?
Wij raden aan om voor vloeren 2 componenten tegellak en 2 componenten grondverf te gebruiken. U kunt tegellak beter niet gebruiken op zwaar belaste vloeren zoals een woonkamer, keuken of hal. Op deze plaatsen kan de lak relatief snel slijten. Tegellak (2 componenten) kan wel verwerkt worden op de vloer van toilet en badkamer.

Oftewel: het kan wel, maar gaat slijten...
pi_35170867
Alles kan. Zelfs latex zit muurvast op tegels hebben we in ons huis gemerkt. De hele keuken, inclusief plafond en houtwerk was in dezelfde oudroze latex gezet. Een plafond kun je overschilderen, gelukkig, maar het hout heb ik moeten vervangen en de tegels heb ik proberen af te krabben. Ging niet. Dan maar nieuwe tegels eroverheen geplakt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_35181196
Van de technische meneer mocht ik niet overschilderen, tenzij ik alles er weer afkrab als ik eruitga Eruit meppen en nieuw erin mocht weer wel.

Zodra ik de sleutel heb en foto's kan maken van het getegel open ik een eigen topique
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_60074433
Ik overweeg ook om een oude badkamer te gaan verven met tegelverf. Het gaat mij met name om de badkamervloer. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit met tegelverf of is dit af te raden? Heeft iemand andere suggesties voor mijn "probleem"?

Groet
  zondag 13 juli 2008 @ 16:00:22 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60076761
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:55 schreef XABX het volgende:
Ik overweeg ook om een oude badkamer te gaan verven met tegelverf. Het gaat mij met name om de badkamervloer. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit met tegelverf of is dit af te raden? Heeft iemand andere suggesties voor mijn "probleem"?

Groet
Op de vloer lijkt mij geen aanrader. Denk dat ie niet slijtvast genoeg is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60081801
Mijn tegels zijn ook nog steeds bruin en lelijk Ik heb de kleur van de muren eromheen aangepast, zodat ze niet meer zo erg opvallen. Inmiddels heeft de woningvereniging wel haar beleid aangepast, wat zou betekenen dat ik ze kan verven en ze niet hoef af te krabben als ik wegga.

Maar ik laat het maar zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')