Op woensdag 27 juli 2005 16:08 schreef JackyVie het volgende:[..]
Zou je mij op gelijke hoogte van jezelf willen plaatsen? Dank u. Ik heb namelijk je post gelezen. Ik zal ook niet meer schelden dan.
Uiteraard is een grote groep van de bevolking afhankelijk van de overheid, dat is namelijk iedereen. En aangezien er evenveel mensen als meningen zijn, kan je nooit iedereen tevreden stellen. Zo ook gaat het met het geld dat een overheid ter beschikking heeft. Dan kan je wel lopen klagen dat anderen meer geld krijgen dan jou, maar daar heeft die overheid een reden voor. Of die reden daarom ook in jouw plaatje past is een andere zaak. Je hebt er verder niets over te zeggen en dat is maar goed ook, om de zo veel jaar, kan je je zeg doen, maar daarna moet je de overheid vertrouwen.
Waar ik mij vooral aan stoor is dat er zo veel mensen zijn die er vanuit gaan dat de overheid het zo slecht mogelijk doet en alles doet om hen het leven zuur te maken. Dat is echt gebullshit. Ik ben ervan overtuigd dat een overheid meer begaan is met de mensen dan bedrijven dat zijn. En dus dat een puur kapitalistisch systeem waarin iedereen alleen voor zichzelf verantwoordelijk is, een slechtere oplossing is dan de huidige vorm van samenleving.
Ik liet me wat meeslepen door de posts van McCarthy die in m'n achterhoofd zaten en daardoor reageerde ik wat overdreven op jouw posts, mijn excuses. Maar wat bv. McCarthy stelt, dat een rechtse overheid alles zo veel beter zou doen dan een linkse, is gewoon zever. Voor hem zou dat misschien zo zijn, maar voor andere mensen dan weer niet. Momenteel zit hij in de hoek waarvan hij vindt dat die zo hard benadeeld wordt, dus zoekt hij overal complotten. Dat doe jij niet en ik liet me wat gaan, nogmaals, mijn excuses.
Maar dus ik blijf erbij dat het geen probleem is dat vele mensen afhankelijk zijn van de overheid.