abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:24:49 #201
779 WaStEd
Hellaluha
pi_29135373
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

Uiteraard. En ik maak me er zelf ook al schuldig aan... - Maar laten we eerlijk zijn: Je ziet wel steeds dezelfde verkrampte reacties. Alles wat ook maar enigszins de leefomstandigheden van minima of asielzoekers onder de aandacht brengt, is gelijk 'linkse propaganda' enzo...
Vooral als cijfers niet kloppen, er zijn echt zoooveel mensen in Amsterdam die een caravan hebben ergens in Nederland, die weekendjes gaan, of er een paar weken wonen, maar dat wordt voor het gemak niet meegeteld als vakantiegangers...
too much is not enough....
pi_29136469
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

Uiteraard. En ik maak me er zelf ook al schuldig aan... - Maar laten we eerlijk zijn: Je ziet wel steeds dezelfde verkrampte reacties. Alles wat ook maar enigszins de leefomstandigheden van minima of asielzoekers onder de aandacht brengt, is gelijk 'linkse propaganda' enzo...
Tsja, d'r zijn helaas een hoop nederlanders die het idee hebben dat ze altijd tekort worden gedaan, en die permanent ontevreden zijn. Nou is 't nare dat die groep een stevig deel van 't electoraat vertegenwoordigd (26 zetels is niet niks), waardoor het voor sommige politici erg verleidelijk is die ontevredenheid te willen uitbuiten. Waardoor die mentaliteit gerechtvaardigd lijkt te zijn. Het eindresultaat zie je hier op fok!: vervelende puberale rechtse usertjes zonder relativeringsvermogen, met een vermogen voor het zien van samenzweringen en verbanden waar de gemiddelde WFL-er nog een puntje aan kan zuigen.
pi_29137799
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:20 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Tsja, d'r zijn helaas een hoop nederlanders die het idee hebben dat ze altijd tekort worden gedaan, en die permanent ontevreden zijn. Nou is 't nare dat die groep een stevig deel van 't electoraat vertegenwoordigd (26 zetels is niet niks),
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  dinsdag 26 juli 2005 @ 12:40:52 #204
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29138128
quote:

[..]

Tsja, d'r zijn helaas een hoop nederlanders die het idee hebben dat ze altijd tekort worden gedaan, en die permanent ontevreden zijn. Nou is 't nare dat die groep een stevig deel van 't electoraat vertegenwoordigd (26 zetels is niet niks), waardoor het voor sommige politici erg verleidelijk is die ontevredenheid te willen uitbuiten. Waardoor die mentaliteit gerechtvaardigd lijkt te zijn. Het eindresultaat zie je hier op fok!: vervelende puberale rechtse usertjes zonder relativeringsvermogen, met een vermogen voor het zien van samenzweringen en verbanden waar de gemiddelde TRUWFL-er nog een puntje aan kan zuigen.
pi_29138192
quote:

Tsja, d'r zijn helaas een hoop nederlanders die het idee hebben dat ze altijd tekort worden gedaan, en die permanent ontevreden zijn. Nou is 't nare dat die groep een stevig deel van 't electoraat vertegenwoordigd (26 zetels is niet niks), waardoor het voor sommige politici erg verleidelijk is die ontevredenheid te willen uitbuiten. Waardoor die mentaliteit gerechtvaardigd lijkt te zijn. Het eindresultaat zie je hier op fok!: vervelende puberale rechtse usertjes zonder relativeringsvermogen, met een vermogen voor het zien van samenzweringen en verbanden waar de gemiddelde WFL-er nog een puntje aan kan zuigen.
Volgen de meest recente poll is de meerderheid van Nederland zelfs links... 77 zetels voor PvdA/SP/GL.
pi_29138658
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgen de meest recente poll is de meerderheid van Nederland zelfs links... 77 zetels voor PvdA/SP/GL.
So? Een flink gedeelte van dat electoraat zit honkvast in de linkerhoek. Voor 'hit-and-run' politici dus helemaal niet interessant. Aan de rechterkant van 't politieke spectrum is flinke winst (in termen van zetels) te halen, dus vandaar dat nagenoeg iedere politicus rechts van GL z'n best doet om zo rechts mogelijk te klinken.
pi_29138692
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:26 schreef R_ON het volgende:

[..]

pi_29138733
En ik maar denken dat Femke Halsema het 'verzuurde' gedeelte van Nederland vertegenwoordigt, samen met Agnes K.
Maybe
pi_29138844
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:02 schreef R_ON het volgende:
En ik maar denken dat Femke Halsema het 'verzuurde' gedeelte van Nederland vertegenwoordigt, samen met Agnes K.
Vergis je niet: populistisch rechtse politici zijn ook meesters in verzuurd en verongelijkt kijken.
pi_29138884
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:07 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Vergis je niet: populistisch rechtse politici zijn ook meesters in verzuurd en verongelijkt kijken.
Dat ontken ik ook niet; zeker die pleeborstel van een Van Aartsen.

Ik stem nog steeds vvd, maar aan dat figuur zal ik niet wennen. Net als dinges; die eerst op defensie zat. Wat een patjakker. In kopspijkers met het glaasje prik en het rietje.
Maybe
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:24:07 #211
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29139298
quote:
Op maandag 25 juli 2005 14:23 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Knul, dit is on-topic.
Nee, het heeft totaal niets met deze discussie te maken.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_29141266
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:24 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Nee, het heeft totaal niets met deze discussie te maken.
Lees eerst even '1984' van George Orwell voordat je dit topic verder verneuzelt met je domme geblaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door joshus_cat op 26-07-2005 19:27:03 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:37:33 #213
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29141562
Oh, sorry ik had de link 1984 AT5 nog niet gelegd
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_29141709
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:37 schreef Ludwig het volgende:
pi_29141832
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:37 schreef Ludwig het volgende:
Oh, sorry ik had de link 1984 AT5 nog niet gelegd
een 'cat' in het nauw maakt rare sprongen, he.
Maybe
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:29:13 #216
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_29147894
Ik werk op een incasso afdeling en ik krijg deze tijd regelmatig te horen als ik mensen probeer te bezoeken dat mensen op vakantie zijn en dat erwijl ze bhoorlijke schulden hebben. Mensen met schulden laten zich niet teg houden door de schulden dat ze niet op vakantie gaan. De mensen die nu niet op vakantie gaan zouden het misschien best nog wel kunnen betalen maar nemen hun verantwoordelijkheid en gaan dit jaar een keertje niet.
pi_29166225
och natuurlijk rechtse media is synoniem voor objectiviteit en was de europese grondwet als zoete koek ons strot gepasseerd als nova en netwerk een rechtse draai aan hun berichtgeving hadden gegeven, want rechts zegt dat elke politieke naai-maatregel altijd goed is zolang de onderkant v.d samenleving eronder lijden want dat zijn altijd linkse huilies die men mag negeren omdat zij niet bereid zijn in te leveren voor vooruitgang
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:13:15 #218
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29166482
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:46 schreef R_ON het volgende:

[..]

een 'cat' in het nauw maakt rare sprongen, he.
Volgens mij zit je in het verkeerde forum. Klik voortaan even op TRU.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:30:10 #219
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29166944
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:08 schreef R_ON het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet; zeker die pleeborstel van een Van Aartsen.

Ik stem nog steeds vvd, maar aan dat figuur zal ik niet wennen. Net als dinges; die eerst op defensie zat. Wat een patjakker. In kopspijkers met het glaasje prik en het rietje.
deGrave
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:30:49 #220
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29166960
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

een aanzinelijk deel van de bevolking is dan ook afhankelijk van diezelfde overheid middels baantjes en subsidies
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:54:51 #221
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29167602
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:30 schreef McCarthy het volgende:

[..]

een aanzinelijk deel van de bevolking is dan ook afhankelijk van diezelfde overheid middels baantjes en subsidies
En?

Je wordt hier heus niet naar de goelags gestuurd als je er een andere mening dan de overheid op na houdt.
pi_29167733
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:30 schreef McCarthy het volgende:

Show me teh figures !
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:01:08 #223
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29167784
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:54 schreef JackyVie het volgende:

[..]

En?

Je wordt hier heus niet naar de goelags gestuurd als je er een andere mening dan de overheid op na houdt.
Maar ze hebben wel belang bij zo'n regering...
pi_29168280
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:01 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel belang bij zo'n regering...
'ze'?
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:57:39 #225
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29169412
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:21 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

'ze'?
Een aanzienlijk deel van de bevolking
pi_29169545
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:57 schreef Ludwig het volgende:
Hoe groot is dat 'aanzienlijk deel van de bevolking', en wat voor mensen zijn dat?
pi_29169628
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:57 schreef Ludwig het volgende:

Een aanzienlijk deel van de bevolking
Herhaling: Show me the figures. Ook wel onderbouwing genoemd, da's te doen gebruikelijk als je over percentages praat.
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:30:05 #228
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29170359
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Herhaling: Show me the figures. Ook wel onderbouwing genoemd, da's te doen gebruikelijk als je over percentages praat.
Ben jij een farzin kloon ofzo?
pi_29170410
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:30 schreef Ludwig het volgende:

Ben jij een farzin kloon ofzo?
Nee, jij wel?

Als jij zegt 'aanzienlijke percentages' moet je niet in de verdediging schieten als er dan gevraagd die uitspraak te staven. Zeg dan gewoon dat je het eigenlijk niet weet.
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:33:33 #230
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29170472
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, jij wel?

Als jij zegt 'aanzienlijke percentages' moet je niet in de verdediging schieten als er dan gevraagd die uitspraak te staven. Zeg dan gewoon dat je het eigenlijk niet weet.
Heel Nederland kleeft aan elkaar van de subsidies en overheidsteun. Moet ik dan nog met percentages komen? Moet ik ook een percentage geven in hoeveel gevallen de zon in het noorden opkomt?
pi_29170550
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef Ludwig het volgende:

Heel Nederland kleeft aan elkaar van de subsidies en overheidsteun. Moet ik dan nog met percentages komen? Moet ik ook een percentage geven in hoeveel gevallen de zon in het noorden opkomt?
Volgens jouw redenering zou dan heel Nederland links moeten zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:49:45 #232
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29170965
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:02 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Hoe groot is dat 'aanzienlijk deel van de bevolking', en wat voor mensen zijn dat?
Studenten, politie-agenten, boeren, tramconducteurs, brandweerlieden, ambulancepersoneel, onderzoekers, alle werknemers van het publieke omroepstelsel, ziekenhuispersoneel, IT'ers die zich bezighouden met (semi-)overheidsprojecten en dan hebben we het nog niet eens over het gigantische aantal WAO'ers', AOW'er, WW'ers, bijstandtrekkers, moeders met kindersubsidie, asielzoekers, buurtwerkers, plantsoenbeheerders en nog veel meer lieden.
pi_29171199
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:49 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Studenten, [..]
Je hebt zelf een 'student.uva.nl' -email adres. Betekent dit nou dat je zelf ook zo'n vuige overheidsprofiteur bent?
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:59:07 #234
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29171253
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens jouw redenering zou dan heel Nederland links moeten zijn.
Een aanzienlijk deel van Nederland heeft belang bij een links georienteerde regering. Dat niet iedereen daar ook blijk aan geeft is natuurlijk te prijzen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:59:52 #235
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29171273
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:57 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Je hebt zelf een 'student.uva.nl' -email adres. Betekent dit nou dat je zelf ook zo'n vuige overheidsprofiteur bent?
Ik heb een bedrijf en betaal veel te veel belasting. Elk jaar weer....

Ik praat trouwens niet over profiteurs. Ik praat wel over mensen die wellicht een overgemiddeld groot belang hebben bij een linkse meerderheid in het parlement. Thats all....
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:17:03 #236
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29171703
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:49 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Studenten, politie-agenten, boeren, tramconducteurs, brandweerlieden, ambulancepersoneel, onderzoekers, alle werknemers van het publieke omroepstelsel, ziekenhuispersoneel, IT'ers die zich bezighouden met (semi-)overheidsprojecten en dan hebben we het nog niet eens over het gigantische aantal WAO'ers', AOW'er, WW'ers, bijstandtrekkers, moeders met kindersubsidie, asielzoekers, buurtwerkers, plantsoenbeheerders en nog veel meer lieden.
Ja, van die mensen moeten we zeker af. Stel je voor dat de overhied daarin investeert, dat is al te belachelijk. Over de groep die niet in het vet staat kan je nog discussiëren, ook al vind ik dat je minstens zo sociaal moet zijn de mensen die minder geluk hebben te steunen (ik zeg niet dat dat op dit moment op een goede manier gebeurt), maar als je gaat liggen huilen dat politie, ambulance, brandweer, enzovoort subsidies krijgen, dan is het einde zoek.
pi_29171862
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:17 schreef JackyVie het volgende:

maar als je gaat liggen huilen dat politie, ambulance, brandweer, enzovoort subsidies krijgen, dan is het einde zoek.
Hard-core libertarians gaan ervanuit dat je geen politie nodig hebt, omdat met 'the right to bear arms' criminaliteit vanzelf verdwijnt.

(en in de rocky mountains heb je sowieso niks aan ambulances. Had je maar geen ongeluk moeten krijgen. Eige verantwoordelijkheid!)
pi_29171919
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:59 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ik heb een bedrijf.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:26:47 #239
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29171956
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:17 schreef JackyVie het volgende:

[..]

Ja, van die mensen moeten we zeker af. Stel je voor dat de overhied daarin investeert, dat is al te belachelijk. Over de groep die niet in het vet staat kan je nog discussiëren, ook al vind ik dat je minstens zo sociaal moet zijn de mensen die minder geluk hebben te steunen (ik zeg niet dat dat op dit moment op een goede manier gebeurt), maar als je gaat liggen huilen dat politie, ambulance, brandweer, enzovoort subsidies krijgen, dan is het einde zoek.
Lees nou eens, blinde! Jij vraagt mij aan te tonen dat een aanzienlijk deel van de bevolking baat heeft bij een geldspuwende overheid. Nu laat ik je zien wie daar allemaal belang bij hebben. Ik zeg NIET dat ze niet moeten bestaan! Ik stel alleen dat dit een klein lijstje is van mensen die afhankelijk is van de overheid en dus als eersten zullen gaan zeiken als de overheid zijn bestedingsdrang eens wat intoomt.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:27:12 #240
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29171964
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:25 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Is daar iets mis mee?
pi_29172100
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:26 schreef Ludwig het volgende:

Ik stel alleen dat dit een klein lijstje is van mensen die afhankelijk is van de overheid en dus als eersten zullen gaan zeiken als de overheid zijn bestedingsdrang eens wat intoomt.
Da's gelul: ik werk zelf bij de overheid, en wat mij betreft mag de overheid wel een stuk slanker. Dat kan makkelijk. En ik ken genoeg collega's die d'r ook zo over denken.

Daarnaast zijn er zat (semi)-commerciële bedrijven waar ze wel eens flink met de bezem doorheen mogen gaan, omdat ze ook niet veel beters doen dan een vage dienst aanbieden voor absurde prijzen. Banken, bijvoorbeeld, of de kamer van koophandel, of het hele notariaat. 1700 euro voor een koopakte waar achteraf nog meerdere fouten in blijken te zitten vind ik absurd.
pi_29172160
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:27 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Is daar iets mis mee?
Tegenwoordig heeft iedere mongeaul een eigen bedrijf. 't zegt dus helemaal niets.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:38:00 #243
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29172219
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:33 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Da's gelul: ik werk zelf bij de overheid, en wat mij betreft mag de overheid wel een stuk slanker. Dat kan makkelijk. En ik ken genoeg collega's die d'r ook zo over denken.

Daarnaast zijn er zat (semi)-commerciële bedrijven waar ze wel eens flink met de bezem doorheen mogen gaan, omdat ze ook niet veel beters doen dan een vage dienst aanbieden voor absurde prijzen. Banken, bijvoorbeeld, of de kamer van koophandel, of het hele notariaat. 1700 euro voor een koopakte waar achteraf nog meerdere fouten in blijken te zitten vind ik absurd.
Ik stel dat een aanzienlijk deel er belang bij heeft. Het toont karakter dit je stemgedrag niet te laten beinvloeden. Maar goed, genoeg daarover.
Ik kan een kamer van koophandel niet echt commercieel noemen. Je bent eraan gebonden, aangezien er totaal geen keuzevrijheid is. Ik kan mij niet even leuk inschrijven in Limburg, als ik denk dat de tarieven daar lager zijn en je er meer service is....
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:42:31 #244
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29172374
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:26 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Lees nou eens, blinde! Jij vraagt mij aan te tonen dat een aanzienlijk deel van de bevolking baat heeft bij een geldspuwende overheid. Nu laat ik je zien wie daar allemaal belang bij hebben. Ik zeg NIET dat ze niet moeten bestaan! Ik stel alleen dat dit een klein lijstje is van mensen die afhankelijk is van de overheid en dus als eersten zullen gaan zeiken als de overheid zijn bestedingsdrang eens wat intoomt.
Man, wat kan jij een stevig potje lullen. Alsof elke brandweerman links is. Het is inderdaad zo dat zij gewoon willen dat ze hun werk kunnen blijven doen en als ze daar minder middelen voor krijgen is het logisch dat ze hun mond opentrekken.
Maar dat gebeurt toch op alle niveaus. In een bedrijf dat niks met de overheid te maken heeft zal de researchafdeling er ook niet mee kunnen lachen als ze minder geld krijgen ten nadele van een andere afdeling.
Alsof dat ook maar iets te maken heeft met je politieke oriëntatie. Fuck man, elke overheid, waar ook in het politieke spectrum heeft die mensen nodig. Niet alleen de "linkse geldspuwers", ook die zalige rechtsen die alle problemen kunnen oplossen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:49:33 #245
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29172569
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:42 schreef JackyVie het volgende:

[..]

Man, wat kan jij een stevig potje lullen. Alsof elke brandweerman links is. Het is inderdaad zo dat zij gewoon willen dat ze hun werk kunnen blijven doen en als ze daar minder middelen voor krijgen is het logisch dat ze hun mond opentrekken.
Maar dat gebeurt toch op alle niveaus. In een bedrijf dat niks met de overheid te maken heeft zal de researchafdeling er ook niet mee kunnen lachen als ze minder geld krijgen ten nadele van een andere afdeling.
Alsof dat ook maar iets te maken heeft met je politieke oriëntatie. Fuck man, elke overheid, waar ook in het politieke spectrum heeft die mensen nodig. Niet alleen de "linkse geldspuwers", ook die zalige rechtsen die alle problemen kunnen oplossen.
Kan je even lezen volgende keer ? Ik stel dat er een belang is onder deze grote groep. Dat kan je niet ontkennen. Ik stel niet dat iedereen daarom ineens links is. Er is ook nog zoiets als karakter.

Een bedrijf heeft geen gewelds monopolie, noch een belastingsmonopolie. Jouw vergelijking gaat dus totaal niet op. Als het bedrijf je niet bevalt kan je nog ontslag nemen. Dat gaat bij een overheid helaas een stuk moeilijker.

Nogmaals, een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking is afhankelijk geworden van de overheid. Dat heeft gevolgen die je niet moet onderschatten. Het is via het kiesrecht verworden tot een politiek gevolg.
pi_29172757
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:49 schreef Ludwig het volgende:

Nogmaals, een groot gedeelte van de Nederlandsewereld bevolking is afhankelijk geworden van de overheid Shell / Microsoft / het waterleidingbedrijf. Dat heeft gevolgen die je niet moet onderschatten.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:59:32 #247
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29172848
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:56 schreef joshus_cat het volgende:

[..]
Oke en dan gaan we nu weer over op het verhaal AT5 NOS armoedebericht....
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:08:03 #248
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29173093
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:49 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Kan je even lezen volgende keer ? Ik stel dat er een belang is onder deze grote groep. Dat kan je niet ontkennen. Ik stel niet dat iedereen daarom ineens links is. Er is ook nog zoiets als karakter.

Een bedrijf heeft geen gewelds monopolie, noch een belastingsmonopolie. Jouw vergelijking gaat dus totaal niet op. Als het bedrijf je niet bevalt kan je nog ontslag nemen. Dat gaat bij een overheid helaas een stuk moeilijker.

Nogmaals, een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking is afhankelijk geworden van de overheid. Dat heeft gevolgen die je niet moet onderschatten. Het is via het kiesrecht verworden tot een politiek gevolg.
Zou je mij op gelijke hoogte van jezelf willen plaatsen? Dank u. Ik heb namelijk je post gelezen. Ik zal ook niet meer schelden dan.

Uiteraard is een grote groep van de bevolking afhankelijk van de overheid, dat is namelijk iedereen. En aangezien er evenveel mensen als meningen zijn, kan je nooit iedereen tevreden stellen. Zo ook gaat het met het geld dat een overheid ter beschikking heeft. Dan kan je wel lopen klagen dat anderen meer geld krijgen dan jou, maar daar heeft die overheid een reden voor. Of die reden daarom ook in jouw plaatje past is een andere zaak. Je hebt er verder niets over te zeggen en dat is maar goed ook, om de zo veel jaar, kan je je zeg doen, maar daarna moet je de overheid vertrouwen.

Waar ik mij vooral aan stoor is dat er zo veel mensen zijn die er vanuit gaan dat de overheid het zo slecht mogelijk doet en alles doet om hen het leven zuur te maken. Dat is echt gebullshit. Ik ben ervan overtuigd dat een overheid meer begaan is met de mensen dan bedrijven dat zijn. En dus dat een puur kapitalistisch systeem waarin iedereen alleen voor zichzelf verantwoordelijk is, een slechtere oplossing is dan de huidige vorm van samenleving.

Ik liet me wat meeslepen door de posts van McCarthy die in m'n achterhoofd zaten en daardoor reageerde ik wat overdreven op jouw posts, mijn excuses. Maar wat bv. McCarthy stelt, dat een rechtse overheid alles zo veel beter zou doen dan een linkse, is gewoon zever. Voor hem zou dat misschien zo zijn, maar voor andere mensen dan weer niet. Momenteel zit hij in de hoek waarvan hij vindt dat die zo hard benadeeld wordt, dus zoekt hij overal complotten. Dat doe jij niet en ik liet me wat gaan, nogmaals, mijn excuses.

Maar dus ik blijf erbij dat het geen probleem is dat vele mensen afhankelijk zijn van de overheid.
pi_29173882
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:08 schreef JackyVie het volgende:

Waar ik mij vooral aan stoor is dat er zo veel mensen zijn die er vanuit gaan dat de overheid het zo slecht mogelijk doet en alles doet om hen het leven zuur te maken.
Er is ook gesuggereerd dat een van de redenen dat de overheid 'het zo slecht doet' is dat er altijd wel iemand is die z'n azijn kwijt wil over overheidsoptreden, zelfs als dat overheidsoptreden volkomen terecht is. Als de overheid altijd met wantrouwen bejegend wordt, dan kweek je als vanzelf een overheid die geen daadkracht heeft.

In dit kader is 't wel aardig om op te merken dat rechtse moraalridders voor 'keihard aanpakken' zijn, behalve als ze zelf te snel rijden.
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:38:31 #250
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_29173968
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:35 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Er is ook gesuggereerd dat een van de redenen dat de overheid 'het zo slecht doet' is dat er altijd wel iemand is die z'n azijn kwijt wil over overheidsoptreden, zelfs als dat overheidsoptreden volkomen terecht is. Als de overheid altijd met wantrouwen bejegend wordt, dan kweek je als vanzelf een overheid die geen daadkracht heeft.

In dit kader is 't wel aardig om op te merken dat rechtse moraalridders voor 'keihard aanpakken' zijn, behalve als ze zelf te snel rijden.
Beetje suggestief, vind je zelf ook niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')