Vooral als cijfers niet kloppen, er zijn echt zoooveel mensen in Amsterdam die een caravan hebben ergens in Nederland, die weekendjes gaan, of er een paar weken wonen, maar dat wordt voor het gemak niet meegeteld als vakantiegangers...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:21 schreef dVTB het volgende:
[..]
Uiteraard. En ik maak me er zelf ook al schuldig aan...- Maar laten we eerlijk zijn: Je ziet wel steeds dezelfde verkrampte reacties. Alles wat ook maar enigszins de leefomstandigheden van minima of asielzoekers onder de aandacht brengt, is gelijk 'linkse propaganda' enzo...
Tsja, d'r zijn helaas een hoop nederlanders die het idee hebben dat ze altijd tekort worden gedaan, en die permanent ontevreden zijn. Nou is 't nare dat die groep een stevig deel van 't electoraat vertegenwoordigd (26 zetels is niet niks), waardoor het voor sommige politici erg verleidelijk is die ontevredenheid te willen uitbuiten. Waardoor die mentaliteit gerechtvaardigd lijkt te zijn. Het eindresultaat zie je hier op fok!: vervelende puberale rechtse usertjes zonder relativeringsvermogen, met een vermogen voor het zien van samenzweringen en verbanden waar de gemiddelde WFL-er nog een puntje aan kan zuigen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:21 schreef dVTB het volgende:
[..]
Uiteraard. En ik maak me er zelf ook al schuldig aan...- Maar laten we eerlijk zijn: Je ziet wel steeds dezelfde verkrampte reacties. Alles wat ook maar enigszins de leefomstandigheden van minima of asielzoekers onder de aandacht brengt, is gelijk 'linkse propaganda' enzo...
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:20 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Tsja, d'r zijn helaas een hoop nederlanders die het idee hebben dat ze altijd tekort worden gedaan, en die permanent ontevreden zijn. Nou is 't nare dat die groep een stevig deel van 't electoraat vertegenwoordigd (26 zetels is niet niks),
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:20 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Tsja, d'r zijn helaas een hoop nederlanders die het idee hebben dat ze altijd tekort worden gedaan, en die permanent ontevreden zijn. Nou is 't nare dat die groep een stevig deel van 't electoraat vertegenwoordigd (26 zetels is niet niks), waardoor het voor sommige politici erg verleidelijk is die ontevredenheid te willen uitbuiten. Waardoor die mentaliteit gerechtvaardigd lijkt te zijn. Het eindresultaat zie je hier op fok!: vervelende puberale rechtse usertjes zonder relativeringsvermogen, met een vermogen voor het zien van samenzweringen en verbanden waar de gemiddelde TRUWFL-er nog een puntje aan kan zuigen.![]()
Volgen de meest recente poll is de meerderheid van Nederland zelfs links... 77 zetels voor PvdA/SP/GL.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:20 schreef joshus_cat het volgende:
Tsja, d'r zijn helaas een hoop nederlanders die het idee hebben dat ze altijd tekort worden gedaan, en die permanent ontevreden zijn. Nou is 't nare dat die groep een stevig deel van 't electoraat vertegenwoordigd (26 zetels is niet niks), waardoor het voor sommige politici erg verleidelijk is die ontevredenheid te willen uitbuiten. Waardoor die mentaliteit gerechtvaardigd lijkt te zijn. Het eindresultaat zie je hier op fok!: vervelende puberale rechtse usertjes zonder relativeringsvermogen, met een vermogen voor het zien van samenzweringen en verbanden waar de gemiddelde WFL-er nog een puntje aan kan zuigen.![]()
So? Een flink gedeelte van dat electoraat zit honkvast in de linkerhoek. Voor 'hit-and-run' politici dus helemaal niet interessant. Aan de rechterkant van 't politieke spectrum is flinke winst (in termen van zetels) te halen, dus vandaar dat nagenoeg iedere politicus rechts van GL z'n best doet om zo rechts mogelijk te klinken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgen de meest recente poll is de meerderheid van Nederland zelfs links... 77 zetels voor PvdA/SP/GL.
Vergis je niet: populistisch rechtse politici zijn ook meesters in verzuurd en verongelijkt kijken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:02 schreef R_ON het volgende:
En ik maar denken dat Femke Halsema het 'verzuurde' gedeelte van Nederland vertegenwoordigt, samen met Agnes K.
Dat ontken ik ook niet; zeker die pleeborstel van een Van Aartsen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:07 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Vergis je niet: populistisch rechtse politici zijn ook meesters in verzuurd en verongelijkt kijken.
Nee, het heeft totaal niets met deze discussie te maken.quote:
Lees eerst even '1984' van George Orwell voordat je dit topic verder verneuzelt met je domme geblaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:24 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Nee, het heeft totaal niets met deze discussie te maken.
een 'cat' in het nauw maakt rare sprongen, he.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:37 schreef Ludwig het volgende:
Oh, sorry ik had de link 1984 AT5 nog niet gelegd![]()
Volgens mij zit je in het verkeerde forum. Klik voortaan even op TRU.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:46 schreef R_ON het volgende:
[..]
een 'cat' in het nauw maakt rare sprongen, he.
deGravequote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:08 schreef R_ON het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet; zeker die pleeborstel van een Van Aartsen.
Ik stem nog steeds vvd, maar aan dat figuur zal ik niet wennen. Net als dinges; die eerst op defensie zat. Wat een patjakker. In kopspijkers met het glaasje prik en het rietje.
een aanzinelijk deel van de bevolking is dan ook afhankelijk van diezelfde overheid middels baantjes en subsidiesquote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgen de meest recente poll is de meerderheid van Nederland zelfs links... 77 zetels voor PvdA/SP/GL.
En?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:30 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een aanzinelijk deel van de bevolking is dan ook afhankelijk van diezelfde overheid middels baantjes en subsidies
Show me teh figures !quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:30 schreef McCarthy het volgende:
een aanzinelijk deel van de bevolking is dan ook afhankelijk van diezelfde overheid middels baantjes en subsidies
Maar ze hebben wel belang bij zo'n regering...quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:54 schreef JackyVie het volgende:
[..]
En?
Je wordt hier heus niet naar de goelags gestuurd als je er een andere mening dan de overheid op na houdt.
'ze'?quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:01 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel belang bij zo'n regering...
Een aanzienlijk deel van de bevolkingquote:
Hoe groot is dat 'aanzienlijk deel van de bevolking', en wat voor mensen zijn dat?quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:57 schreef Ludwig het volgende:
Herhaling: Show me the figures. Ook wel onderbouwing genoemd, da's te doen gebruikelijk als je over percentages praat.quote:
Ben jij een farzin kloon ofzo?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Herhaling: Show me the figures. Ook wel onderbouwing genoemd, da's te doen gebruikelijk als je over percentages praat.
Nee, jij wel?quote:
Heel Nederland kleeft aan elkaar van de subsidies en overheidsteun. Moet ik dan nog met percentages komen? Moet ik ook een percentage geven in hoeveel gevallen de zon in het noorden opkomt?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, jij wel?
Als jij zegt 'aanzienlijke percentages' moet je niet in de verdediging schieten als er dan gevraagd die uitspraak te staven. Zeg dan gewoon dat je het eigenlijk niet weet.
Volgens jouw redenering zou dan heel Nederland links moeten zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef Ludwig het volgende:
Heel Nederland kleeft aan elkaar van de subsidies en overheidsteun. Moet ik dan nog met percentages komen? Moet ik ook een percentage geven in hoeveel gevallen de zon in het noorden opkomt?
Studenten, politie-agenten, boeren, tramconducteurs, brandweerlieden, ambulancepersoneel, onderzoekers, alle werknemers van het publieke omroepstelsel, ziekenhuispersoneel, IT'ers die zich bezighouden met (semi-)overheidsprojecten en dan hebben we het nog niet eens over het gigantische aantal WAO'ers', AOW'er, WW'ers, bijstandtrekkers, moeders met kindersubsidie, asielzoekers, buurtwerkers, plantsoenbeheerders en nog veel meer lieden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:02 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Hoe groot is dat 'aanzienlijk deel van de bevolking', en wat voor mensen zijn dat?
Je hebt zelf een 'student.uva.nl' -email adres. Betekent dit nou dat je zelf ook zo'n vuige overheidsprofiteur bent?quote:
Een aanzienlijk deel van Nederland heeft belang bij een links georienteerde regering. Dat niet iedereen daar ook blijk aan geeft is natuurlijk te prijzen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering zou dan heel Nederland links moeten zijn.
Ik heb een bedrijf en betaal veel te veel belasting. Elk jaar weer....quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:57 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Je hebt zelf een 'student.uva.nl' -email adres. Betekent dit nou dat je zelf ook zo'n vuige overheidsprofiteur bent?
Ja, van die mensen moeten we zeker af. Stel je voor dat de overhied daarin investeert, dat is al te belachelijk. Over de groep die niet in het vet staat kan je nog discussiëren, ook al vind ik dat je minstens zo sociaal moet zijn de mensen die minder geluk hebben te steunen (ik zeg niet dat dat op dit moment op een goede manier gebeurt), maar als je gaat liggen huilen dat politie, ambulance, brandweer, enzovoort subsidies krijgen, dan is het einde zoek.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:49 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Studenten, politie-agenten, boeren, tramconducteurs, brandweerlieden, ambulancepersoneel, onderzoekers, alle werknemers van het publieke omroepstelsel, ziekenhuispersoneel, IT'ers die zich bezighouden met (semi-)overheidsprojecten en dan hebben we het nog niet eens over het gigantische aantal WAO'ers', AOW'er, WW'ers, bijstandtrekkers, moeders met kindersubsidie, asielzoekers, buurtwerkers, plantsoenbeheerders en nog veel meer lieden.
Hard-core libertarians gaan ervanuit dat je geen politie nodig hebt, omdat met 'the right to bear arms' criminaliteit vanzelf verdwijnt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:17 schreef JackyVie het volgende:
maar als je gaat liggen huilen dat politie, ambulance, brandweer, enzovoort subsidies krijgen, dan is het einde zoek.
Lees nou eens, blinde! Jij vraagt mij aan te tonen dat een aanzienlijk deel van de bevolking baat heeft bij een geldspuwende overheid. Nu laat ik je zien wie daar allemaal belang bij hebben. Ik zeg NIET dat ze niet moeten bestaan! Ik stel alleen dat dit een klein lijstje is van mensen die afhankelijk is van de overheid en dus als eersten zullen gaan zeiken als de overheid zijn bestedingsdrang eens wat intoomt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:17 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Ja, van die mensen moeten we zeker af. Stel je voor dat de overhied daarin investeert, dat is al te belachelijk. Over de groep die niet in het vet staat kan je nog discussiëren, ook al vind ik dat je minstens zo sociaal moet zijn de mensen die minder geluk hebben te steunen (ik zeg niet dat dat op dit moment op een goede manier gebeurt), maar als je gaat liggen huilen dat politie, ambulance, brandweer, enzovoort subsidies krijgen, dan is het einde zoek.
Is daar iets mis mee?quote:
Da's gelul: ik werk zelf bij de overheid, en wat mij betreft mag de overheid wel een stuk slanker. Dat kan makkelijk. En ik ken genoeg collega's die d'r ook zo over denken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:26 schreef Ludwig het volgende:
Ik stel alleen dat dit een klein lijstje is van mensen die afhankelijk is van de overheid en dus als eersten zullen gaan zeiken als de overheid zijn bestedingsdrang eens wat intoomt.
Ik stel dat een aanzienlijk deel er belang bij heeft. Het toont karakter dit je stemgedrag niet te laten beinvloeden. Maar goed, genoeg daarover.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:33 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Da's gelul: ik werk zelf bij de overheid, en wat mij betreft mag de overheid wel een stuk slanker. Dat kan makkelijk. En ik ken genoeg collega's die d'r ook zo over denken.
Daarnaast zijn er zat (semi)-commerciële bedrijven waar ze wel eens flink met de bezem doorheen mogen gaan, omdat ze ook niet veel beters doen dan een vage dienst aanbieden voor absurde prijzen. Banken, bijvoorbeeld, of de kamer van koophandel, of het hele notariaat. 1700 euro voor een koopakte waar achteraf nog meerdere fouten in blijken te zitten vind ik absurd.
Man, wat kan jij een stevig potje lullen. Alsof elke brandweerman links is. Het is inderdaad zo dat zij gewoon willen dat ze hun werk kunnen blijven doen en als ze daar minder middelen voor krijgen is het logisch dat ze hun mond opentrekken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:26 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Lees nou eens, blinde! Jij vraagt mij aan te tonen dat een aanzienlijk deel van de bevolking baat heeft bij een geldspuwende overheid. Nu laat ik je zien wie daar allemaal belang bij hebben. Ik zeg NIET dat ze niet moeten bestaan! Ik stel alleen dat dit een klein lijstje is van mensen die afhankelijk is van de overheid en dus als eersten zullen gaan zeiken als de overheid zijn bestedingsdrang eens wat intoomt.
Kan je even lezen volgende keer ? Ik stel dat er een belang is onder deze grote groep. Dat kan je niet ontkennen. Ik stel niet dat iedereen daarom ineens links is. Er is ook nog zoiets als karakter.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:42 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Man, wat kan jij een stevig potje lullen. Alsof elke brandweerman links is. Het is inderdaad zo dat zij gewoon willen dat ze hun werk kunnen blijven doen en als ze daar minder middelen voor krijgen is het logisch dat ze hun mond opentrekken.
Maar dat gebeurt toch op alle niveaus. In een bedrijf dat niks met de overheid te maken heeft zal de researchafdeling er ook niet mee kunnen lachen als ze minder geld krijgen ten nadele van een andere afdeling.
Alsof dat ook maar iets te maken heeft met je politieke oriëntatie. Fuck man, elke overheid, waar ook in het politieke spectrum heeft die mensen nodig. Niet alleen de "linkse geldspuwers", ook die zalige rechtsen die alle problemen kunnen oplossen.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:49 schreef Ludwig het volgende:
Nogmaals, een groot gedeelte van de Nederlandsewereld bevolking is afhankelijk geworden van de overheid Shell / Microsoft / het waterleidingbedrijf. Dat heeft gevolgen die je niet moet onderschatten.
Oke en dan gaan we nu weer over op het verhaal AT5 NOS armoedebericht....quote:
Zou je mij op gelijke hoogte van jezelf willen plaatsen? Dank u. Ik heb namelijk je post gelezen. Ik zal ook niet meer schelden dan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:49 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Kan je even lezen volgende keer ? Ik stel dat er een belang is onder deze grote groep. Dat kan je niet ontkennen. Ik stel niet dat iedereen daarom ineens links is. Er is ook nog zoiets als karakter.
Een bedrijf heeft geen gewelds monopolie, noch een belastingsmonopolie. Jouw vergelijking gaat dus totaal niet op. Als het bedrijf je niet bevalt kan je nog ontslag nemen. Dat gaat bij een overheid helaas een stuk moeilijker.
Nogmaals, een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking is afhankelijk geworden van de overheid. Dat heeft gevolgen die je niet moet onderschatten. Het is via het kiesrecht verworden tot een politiek gevolg.
Er is ook gesuggereerd dat een van de redenen dat de overheid 'het zo slecht doet' is dat er altijd wel iemand is die z'n azijn kwijt wil over overheidsoptreden, zelfs als dat overheidsoptreden volkomen terecht is. Als de overheid altijd met wantrouwen bejegend wordt, dan kweek je als vanzelf een overheid die geen daadkracht heeft.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:08 schreef JackyVie het volgende:
Waar ik mij vooral aan stoor is dat er zo veel mensen zijn die er vanuit gaan dat de overheid het zo slecht mogelijk doet en alles doet om hen het leven zuur te maken.
Beetje suggestief, vind je zelf ook niet?quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:35 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Er is ook gesuggereerd dat een van de redenen dat de overheid 'het zo slecht doet' is dat er altijd wel iemand is die z'n azijn kwijt wil over overheidsoptreden, zelfs als dat overheidsoptreden volkomen terecht is. Als de overheid altijd met wantrouwen bejegend wordt, dan kweek je als vanzelf een overheid die geen daadkracht heeft.
In dit kader is 't wel aardig om op te merken dat rechtse moraalridders voor 'keihard aanpakken' zijn, behalve als ze zelf te snel rijden.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |