Even dit topic hijsen...
![]()
Ik heb het over het hoofd gezien na mijn korte afwezigheid...
Als ik in Hilversum kom, bezoek ik gráág Toko Mee Sin in Hilvertshof. Die zit er al sinds Hilvertshof in 1974 de deuren opende (en is daar 1x van lokatie verhuisd, ergens begin jaren 80).
Het is geen winkel dat elk jaar van interieur en koopwaar verandert (integendeel...!), maar juist daarom kom ik er zo graag terug, als ik in de buurt ben...
Ze verkopen ook andere dingen, soms pure kitsj, en ik vraag me af of ze nog steeds Doe Maar stickers uit 1983 verkopen!
![]()
(toen ik in 1996 uit Hilversum vertrok, nog wel!) maar laat je niet afschrikken door dat feit! Deze toko blijft favoriet bij mij, ook al weet ik dat er bijvoorbeeld op de Amsterdamse Zeedijk betere te vinden zijn (maar ja, ik heb roots in Hilversum en niet in Amsterdam...)
In Almere zit in Haven een aardige Chinese toko, maar die ligt niet echt op mijn route. Toch is die wel het omrijden waard. Zelfs op de fiets, als het regent...
In Stad heb je sinds enkele maanden een behoorlijk breed gesorteerde Surinaamse toko, waar ik erg tevreden over ben (Grote Markt)! Zo'n toko miste Almere al te lang!
Verder heb je in Stad, net om de hoek bij de DA drogist, alweer een paar jaar een islamitische toko. Groente en fruit is helaas niet altijd vers, vlees ziet er idem dito uit (ach, als je het flink verhit dood je elke bacterie), maar verder hebben ze er de "duvel en zijn mallemoer" qua ingredienten. Ook daar kom ik dus graag, al heb ik het idee dat de Suri-toko op de Grote Markt de gedroogde specerijen goedkoper heeft.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)