abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:02:49 #26
126143 har-el-darb
islam = extreem rechts
pi_29200791
Waarschijnlijk omdat het zo moeilijk vliegt in een burka ...
Voor katten blijft een burka een goed idee.....Geen hond die meer denkt lekker Poesje
Ik de vijand? In mijn eigen land?
wel da's jouw keuze, maar je kan het krijgen raar sektelid
pi_29213236
hmmmm de censuur hier
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:00:38 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29213271
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:59 schreef desiredbard het volgende:
hmmmm de censuur hier
Vertel?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_29213936
tjemig lang niet gezien.....lang niet over je gelezen ook maar da's OT
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_29248164
Het is toch onthutsend om te zien hoeveel ellende één gangster kan veroorzaken.
Noch onthutsender is dat mensen niet in staat zijn om een gangster te herkennen die zich als zodanig openlijk manifesteert. Was het niet Goerring die zei dat hoe groter de leugen deste meer mensen deze leugen geloven. Hoe kan een samenleving, een cultuur functioneren die niet met zichzelf in het reine kan komen. Zie ook Rusland en de verering van Stalin en het onvermogen om de misdaden uit de communistische tijd onder ogen te zien. Heeft een cultuur met een gangster als profeet een toekomst?
pi_29248485
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:40 schreef Godslasteraar het volgende:
Het is toch onthutsend om te zien hoeveel ellende één gangster kan veroorzaken.
Noch onthutsender is dat mensen niet in staat zijn om een gangster te herkennen die zich als zodanig openlijk manifesteert. Was het niet Goerring die zei dat hoe groter de leugen deste meer mensen deze leugen geloven. Hoe kan een samenleving, een cultuur functioneren die niet met zichzelf in het reine kan komen. Zie ook Rusland en de verering van Stalin en het onvermogen om de misdaden uit de communistische tijd onder ogen te zien. Heeft een cultuur met een gangster als profeet een toekomst?
Lijkt me wel, want net zoals het natuurlijk is om een god(+bijbehorende profeten) te verzinnen voor het verklaren van het onverklaarbare, is het natuurlijk dat wanneer je meer kan verklaren je niet meer in goden gelooft.
Al bewijst Amerika misschien het tegendeel met haar vnl gelovige bevolking.
Misschien moet de conclusie zijn dat het geloof iets persoonlijkers wordt wanneer een samenleving meer ontwikkeld wordt.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_29249436
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:49 schreef Overlast het volgende:

[..]

Lijkt me wel, want net zoals het natuurlijk is om een god(+bijbehorende profeten) te verzinnen voor het verklaren van het onverklaarbare, is het natuurlijk dat wanneer je meer kan verklaren je niet meer in goden gelooft.
Al bewijst Amerika misschien het tegendeel met haar vnl gelovige bevolking.
Ik hoorde Arthur Miller in een interview eens zeggen dat Amerikanen niet zozeer in God geloven als wel in religie zelf. Een grote meerderheid trekt zich er in de praktijk niet zoveel van aan.
Al heb ik het idee dat i.v.m. Bush vooral de meer religieuze kiezers het minst kritisch zijn.
quote:
Misschien moet de conclusie zijn dat het geloof iets persoonlijkers wordt wanneer een samenleving meer ontwikkeld wordt.
Ik denk dat naarmate het opleidingsniveau toeneemt, gemiddeld, en mensen een betere algemene ontwikkeling hebben, mensen kritischer worden. Voor moslims lijkt me dat een groot probleem. Christenen zie je in een vergelijkbare situatie alle traditionele christelijke dogma's opzij schuiven als die niet aan de huidige waarden voldoen en zich concentreren op bv. Christus zelf en de positieve uitspraken in zijn naam. Bij Mohammed en Allah wordt dat toch erg moeilijk, zo niet onmogelijk.
pi_29271104
Mohammed is toch alleen maar gezonden om mensen te herinneren en geen druk op te voeren, dus vanwaar alle ophef
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')