Onmogelijk, een Kolonel is geen Opperofficier. Een Luitenant- Generaal zit tussen Generaal-Majoor en Generaal.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:58 schreef Nickthedick het volgende:
Eeen Luitenant-Generaal zit in tussen een Kolonel en Generaal.
Sorry, ik was in de war met luitenant-kolonelquote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:00 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Onmogelijk, een Kolonel is geen Opperofficier. Een Luitenant- Generaal zit tussen Generaal-Majoor en Generaal.
KMS > Onderofficierenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:57 schreef Overlast het volgende:
Maar er is toch geen opleiding voor opperofficier?
Elke officier begint toch met een basis officierenopleiding?
En hoever heb jij het geschopt?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
KMS > Onderofficieren
KMA > Officieren
Instituut Defensie Leergangen > Hoofdofficier, Opperofficier
Hoewel ik al het genoegen heb gehad om diverse Nederlandse Generaals te ontmoeten ben ik slechts een Burgerquote:
Arme jij.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hoewel ik al het genoegen heb gehad om diverse Nederlandse Generaals te ontmoeten ben ik slechts een Burger
nog een toevoeging:quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:55 schreef _The_General_ het volgende:
In Theorie blijft men meestal in zijn eigen groep. Een Korperaal zal niet snel onderofficier worden omdat hier een heel andere opleiding voor nodig is.
Ik mis daar de rangen van de Koninklijke Marechaussee.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:55 schreef Electrified het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)andse_Strijdkrachten
Klopt, na het doorlopen van de KMA ben je een jongere officier. Daarna kun je de Hogere Militaire Vorming volgen aan het Instituut Defensie Leergangen om een hogere officier te worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:05 schreef _The_General_ het volgende:
KMS > Onderofficieren
KMA > Officieren
Instituut Defensie Leergangen > Hoofdofficier, Opperofficier
vertellllllllllllllquote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Maar ook als burger kun je daar bepaalde leergangen volgen.
Op het gebied van bedrijfsvoering worden daar een aantal post HBO-opleidingen gegeven voor officieren en hoog opgeleide burgers. Zo heb ik daar Operational Auditing gevolgd. Ze huren dan gewoon een paar gerenommeerde professoren in die de opleiding verzorgen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 09:52 schreef ludendorff het volgende:
vertellllllllllllll
Nog steeds de hoogste voor iemand zonder blauw bloed. Alleen de koning kan generaal/admiraal wordenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:14 schreef Witchfynder het volgende:
Vroeger was Luitenant-Generaal de hoogste rang in het Staatse Leger dacht ik. Dit was de rang die de Stadhouder bekleedde. Maar toen hadden ze sowieso andere rangen dan nu. Helaas heb ik geen lijst. Misschien _The_General_?
Nope, dat is voorzover ik weet niet waar, althans in Nederland niet, ik weet niet hoe het in andere landen is.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:05 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Nog steeds de hoogste voor iemand zonder blauw bloed. Alleen de koning kan generaal/admiraal worden![]()
Jawel, hoogste rang die je kan halen is Luit-Generaal of Vice-Admiraalquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:59 schreef the_Napster het volgende:
[..]
Nope, dat is voorzover ik weet niet waar, althans in Nederland niet, ik weet niet hoe het in andere landen is.
Michiel de Ruyter had pas een excentrieke rang: Luitenant-Admiraal-Generaal.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:05 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Nog steeds de hoogste voor iemand zonder blauw bloed. Alleen de koning kan generaal/admiraal worden![]()
Oh? "Chef" klinkt zo saai. Hebben wij geen maarschalken? Of is "maarschalk" sowieso enkel een rang in staat van oorlog?quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:57 schreef _The_General_ het volgende:
De rang admiraal bestaat niet meer. De hoogste militaire rang is die van viersterren Generaal ( ook soms volle Generaal genoemd ).
De hoogste functie is die van Chef Defentiestaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |