Zucht... Ik wil hiermee zeggen dat deze meneer niet een standaard west-europees uiterlijk heeft, eerder zuid-europees, iewat Spaans.quote:niet meer dan ik nu, of wil jij hier een Pakistaan of Arabier in zien?
deze meneer ziet er niet opvallend Oosters, of getint uit, het is imo gewoon een blanke, die in de zon gezeten heeft.
Mijn broer ook, bruin haar, bruine huid... maar als jij perse de man zijn uiterlijk als aanleiding wilt zien, be my guestquote:Op zondag 24 juli 2005 12:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zucht... Ik wil hiermee zeggen dat deze meneer niet een standaard west-europees uiterlijk heeft, eerder zuid-europees, iewat Spaans.
Wat knap van jou dat je ziet dat hij in de zon heeft gezeten!![]()
By the way, een Marokkaan ziet er ook zo uit als ie een tijdje NIET in de zon heeft gezeten.![]()
De Braziliaan vond drie gewapende mannen in burger ook behoorlijk extreem. Extreem was ook de lading kogels die hij op zich afgevuurd kreeg nadat hij was overmeesterd.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:58 schreef milagro het volgende:
[..]
hetgeen we niet doen, en er in London ook niet gedaan is, in tegendeel zelfs.
dit was een extreme situatie op een extreem moment.
maar goed, sommigen zien dat blijkbaar graag anders.
Ja, vooral gezien de rustige week , hè, er was zo heel erg niets gebeurd die week, ik snap er niets van.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:02 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
De Braziliaan vond drie gewapende mannen in burger ook behoorlijk extreem. Extreem was ook de lading kogels die hij op zich afgevuurd kreeg nadat hij was overmeesterd.
JIJ trekt de conclusie dat ik z'n uiterlijk als aanleiding wil zien, meis.quote:maar als jij perse de man zijn uiterlijk als aanleiding wilt zien, be my guest
Op de lange termijn komen meer mensen om door het roken en in het verkeer. Een aanslag trekt wat meer aandacht. Ik vind het geen reden om de mensenrechten overboord te gooien.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, vooral gezien de rustige week , hè, er was zo heel erg niets gebeurd die week, ik snap er niets van.
Worden agenten niet getraind om verdachten "neer te halen"? Kogels in de benen of zoiets? Nee, 5 in het hoofdquote:Op zondag 24 juli 2005 13:05 schreef Mikrosoft het volgende:
Vijf schoten in het hoofd van dichtbij kreeg de Braziliaan.
Nee geen politiestaat. Veel erger.![]()
Mocht iemand bommen aan z'n lijf hebben laat ie die natuurlijk afgaan als ie in z'n poten wordt geschoten.quote:Worden agenten niet getraind om verdachten "neer te halen"? Kogels in de benen of zoiets? Nee, 5 in het hoofd
Onze Braziliaanse vriend is niet doodgeschoten omdat hij iets teveel haast had. Hij is doodgeschoten omdat hij zich naar objectieve maatstaven gedroeg als iemand die van plan is zichzelf en zoveel mogelijk onschuldige omstanders op te blazen en vervolgens op de loop ging voor de politie.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:57 schreef Pinobot het volgende:
[..]
En terwijl jij je veilig waant omdat je op iedere hoek van de straat je rugzakje moet laten zien en de kans loopt in de rug geschoten te worden omdat je iets teveel haast hebt om de trein te halen gaat in een ander deel van de stad een autobom af.
En als hij z'n knopje vast heeft, gaat hij niet als stuiptrekking drukken wanneer hij kogels in z'n kop krijgt? Same differencequote:Op zondag 24 juli 2005 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mocht iemand bommen aan z'n lijf hebben laat ie die natuurlijk afgaan als ie in z'n poten wordt geschoten.
Het lijkt wel een futuristische griezelfilm over de samenleving in de toekomst. Dat je gewoon standrechtelijk door agenten wordt geëxecuteerd omdat je het in je hoofd haalde weg te rennen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Worden agenten niet getraind om verdachten "neer te halen"? Kogels in de benen of zoiets? Nee, 5 in het hoofd.
Het is en blijft een blunder van jewelste en hiervoor moeten uiteraard sancties volgen. Als ik in mijn job een fout maak, moet ik ook de gevolgen dragen, begrijpelijke fout of niet.
5 Kogels is inderdaad veel. Wat is de verklaring van de agent hiervoor?quote:Als iemand al overmeesterd ga je geen 5 kogels door zijn hoofd schieten! Dat is het punt! Met een a twee kogels door het hoofd ben je vrijwel zeker dood. Vijf kogels door het hoofd is teveel van het goede. Die politieman is gestoord.
Hij woonde al drie jaar legaal in Londen.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:02 schreef Stratos het volgende:
Misschien rende hij weg omdat hij dacht dat de politie met alle commotie eromheen iemand anders achtervolgde. Met de bomaanslagen vers in zijn hoofd wilde hij zijn eigen leven redden en dus rennen. Misschien is hij daar op vakantie en hij verstaat de engelse taal niet zo goed.
Vragen die je je nu in alle rust kunt stellen. Rust die de Britse agenten niet hadden toen ze op volle snelheid een verdachte achterna zaten die de metro die hij wellicht op het oog had inmiddels bereikt had.quote:Misschien is hij illegaal in Engeland en wilde niet gepakt worden.
Mij niet. Zekere voor het onzekere. Het vergt niet zoveel lichaamsbeweging om een bom tot ontploffing te brengen en uiteindelijk handelden de agenten ook uit hun eigen veiligheid. Het laten afgaan van een bom had zeker ook hun levens geeist. In de split-second die je rest ga je voor de definitieve uitschakeling. En dan kun je maar beter zeker zijn dat iemand dood is.quote:Het verbaasd mij dat iemand al op de grond ligt en dat je met 5 kogels zijn leven beroofd. Schiet desnoods in zijn hand of been.
Met dat soort insinuaties help je de discussie geen stap verder.quote:Het zou mij ook niet verbazen als dit schiet incident een racistische tintje zou hebben, want in de engelse politiekorps zit er een grote groep racisten. Een documentaire van gemaakt op BBC.
Je doet net alsof ze een willekeurige jogger hebben doodgeschoten. Ik ga er vanuit dat je inmiddels weet onder welke omstandigheden de meest recente aanslagen in Londen hebben plaats gevonden. Mensen met rugzakken in metro's zijn simpelweg verdacht, zoals ze ook verdacht horen te zijn, als we tenminste iets hebben meegekregen van Madrid en London.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:16 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Het lijkt wel een futuristische griezelfilm over de samenleving in de toekomst. Dat je gewoon standrechtelijk door agenten wordt geëxecuteerd omdat je het in je hoofd haalde weg te rennen.
Hoe weet jij dat hij verdacht gedroeg? Hij rende weg met de politie achterna. Nu hoor ik dat de politiemannen geen uniformen hadden is dat te bevestigen?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:20 schreef ondeugend het volgende:
*aansluit bij Argento.
Daarbij is het nooit goed.... wat je ook doet.
Als het wel een terechte arrestatie was geweest hadden we de Engelse politie alleen maar bejubeld. Dan waren het helden geweest.
De man woonde en werkte al jaren in London en je kunt er dus van uitgaan dat hij op de hoogte is geweest van alle ontwikkelingen daar. Met een beetje gezond verstand ga je je niet verdacht gedragen. En al helemaal niet als je niets op je kerfstok hebt.
Ik heb liever dat mijn vrijheden worden ingeperkt door een bevoegd handelende overheid en bovendien met een redelijk doel, dan dat mijn vrijheden worden ingeperkt door terroristen wiens doel slechts gelegen is in het maken van zoveel mogelijk burgerslachtoffers.quote:
Dat klinkt allemaal wel erg als symptoombestrijding.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:32 schreef Argento het volgende:
Ik heb liever dat mijn vrijheden worden ingeperkt door een bevoegd handelende overheid en bovendien met een redelijk doel, dan dat mijn vrijheden worden ingeperkt door terroristen wiens doel slechts gelegen is in het maken van zoveel mogelijk burgerslachtoffers.
Dat is de keus die je hebt. De vrijheden die een overheid toestaat, zijn de vrijheden die het terroristen mogelijk maakt hun bizarre plannen tot uitvoer te brengen. 200 doden in Madrid. 50 doden in London. 80 doden in Egypte.
Ik lever wel wat van mijn vrijheden in als u het niet erg vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |