juist! dat is beter. Deze brief lijkt net geschreven met prozac in je mik.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:37 schreef MartiniRosso het volgende:
let ook eens op je hoofdletter gebruik,komma's en punten.
Geachte meneer heer De Jong,
Sociaal, enthousiast, vrolijk, teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Tijdens een bezoek aan House zag ik de vacature op de deur geplakt Daarom solliciteer ik graag de functie “Full Timer” waar u naar opzoek bent.
Naar aanleiding van een bezoek aan uw kledingwinkel,genaamd House, zag ik dat u een vacature open heeft staan voor full-time medewerker in uw kledingwinkel. Bij deze wil ik solliciteren naar de functie van full-time medewerker in uw kledingwinkel.
Mijn naam is.........[u]Sociaal, enthousiast, vrolijk, teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. In 2002 heb ik dat diploma behaald en heb enige tijd bij de Primafoon arbeid verricht.
Althans zo heb ik geleerd om een sollicitatiebrief te schrijven. succes ermee
tip.... Val nooit je vorige werkgeven af. Doe net alsof je het erg naar je zin, maar alleen een nieuwe uitdaging zoekt waar je kwaliteiten nóg beter tot hun recht komen....quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:17 schreef Blijepeen het volgende:
Zou iemand even willen kijken naar deze sollicitatie brief? En ik weet dat deze brief niet heel erg fortmeel is.
Naam
Adres
Postcode, woonplaats
Rotterdam, 23 juli 2005
House
A de Jong
Hoogstraat 15a
3121 GJ Rotterdam
Betreft: vacature Full time
Rotterdam, 23 juli 2005
Geachte meneer De Jong,
Tijdens een bezoek aan House zag ik op de deur een vacature voor ....... hangen. Omdat ik al sinds enige tijd op zoek ben naar een nieuwe uitdaging wil ik u bij deze melden dat ik zeer geïnteresseerd ben in deze baan.
Momenteel werk ik bij Primafoon. Heel iets anders dan kleding, maar het hoofddoel blijft hetzelfde. Ik zorg er graag voor dat de klant tevreden naar huis gaat, uiteraard in het bezit van een nieuwe aanwinst. Hoewel ik het momenteel nog erg naar mijn zin heb bij Primafoon ligt mijn interesse toch voornamelijk bij styling. Ik geniet van het gevoel dat je iemand kunt geven door de perfecte outfit te vinden zodat zijn of haar persoonlijkheid nog beter tot z'n recht komt.
Zolang ik me kan herinneren, heeft House zich altijd onderscheiden ten opzichte van veel andere winkels. De kleding wordt niet gekocht, omdat het toevallig van een bekend merk is, maar juist omdat het jouw smaak is. En altijd leuke mensen die je vriendelijk helpen. Wie wil daar nu niet bij horen?
Mijn karakter laat zich het best omschrijven als: sociaal, enthousiast en vrolijk. Daarnaast ben ik een échte teamplayer die goed begrijpt dat het succes van een winkel afhangt van de sfeer binnen het team. Ik wil u graag tijdens een persoonlijk gesprek overtuigen van mijn toegevoegde waarde voor uw bedrijf. Ik hoop dan ook spoedig iets van u te horen.
Met vriendelijke groet,
voornaam achternaam
Bijlage: curriculum vitae
Dat is echt te overdreven en wat enorm slijmballerig. Dat zeker weghalen. Professionaliteit straal je zo niet uit.quote:Ikzelf wil altijd dat de klant tevreden naar huis gaat met zijn nieuwe aanwinst, waardoor ik een glimlach krijg en daarmee mijn werkgever een nog grotere smile door de tevreden klant en het geld wat zojuist met alle plezier overhandigt is aan de verkoper.
Toch is zo'n zinsnede voor sommige brieven/bedrijven juist weer wél toepasbaar. Zeker bij bijvoorbeeld een autodealer...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:11 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dat is echt te overdreven en wat enorm slijmballerig. Dat zeker weghalen. Professionaliteit straal je zo niet uit.
Hij had er net zo goed neer kunnen zetten: ''Ik lik uw kont wanneer u maar wil.''quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Toch is zo'n zinsnede voor sommige brieven/bedrijven juist weer wél toepasbaar. Zeker bij bijvoorbeeld een autodealer...![]()
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:15 schreef Shirley het volgende:
[..]
Hij had er net zo goed neer kunnen zetten: ''Ik lik uw kont wanneer u maar wil.''
Leuke brief!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:17 schreef Blijepeen het volgende:
Zou iemand even willen kijken naar deze sollicitatie brief? En ik weet dat deze brief niet heel erg fortmeel is.
Naam
Adres
Postcode, woonplaats
House
A de Jong
Hoogstraat 15a
3121 GJ Rotterdam
Rotterdam, 23 juli 2005
Geachte meneer De Jong,
Sociaal, enthousiast, vrolijk, teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Tijdens een bezoek aan House zag ik de vacature op de deur geplakt Daarom solliciteer ik graag de functie “Full Timer” waar u naar opzoek bent.
Hiervoor heb ik gewerkt in een Primafoon, heel iets anders dan kleding. Maar het hoofddoel blijft hetzelfde. Ikzelf wil altijd dat de klant tevreden naar huis gaat met zijn nieuwe aanwinst, waardoor ik een glimlach krijg en daarmee mijn werkgever een nog grotere smile door de tevreden klant en het geld wat zojuist met alle plezier overhandigt is aan de verkoper.
Zolang ik me kan herinneren, heeft House zich altijd onderscheiden ten opzichte van veel andere winkels. Kleding die niet wordt gekocht, omdat het toevallig van een bekend merk is, maar juist omdat het jouw smaak is. En altijd leuke mensen die je vriendelijk helpen. Daar zou ik graag onderdeel van willen zijn.
Indien u nog vragen heeft, licht ik graag mijn brief nader toe in een gesprek.
Met vriendelijke groet,
voornaam achternaam
Bijlage: curriculum vitae
Dit soort standaard 'mavo' brieven gaan bij mij linea recta de oud papier doos in nadat ik een vriendelijke afwijzing heb geschreven, ik weet dat het zo aangeleerd word, maar juist door je brief origineler op te stellen zou ik er op ingaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:37 schreef MartiniRosso het volgende:
Naar aanleiding van een bezoek aan uw kledingwinkel,genaamd House, zag ik dat u een vacature open heeft staan voor full-time medewerker in uw kledingwinkel. Bij deze wil ik solliciteren naar de functie van full-time medewerker in uw kledingwinkel.
Mijn naam is Martijn Snoek u]en ik ben Sociaal, enthousiast, vrolijk en een teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. In 2002 heb ik dat diploma behaald en heb enige tijd bij de Primafoon arbeid verricht.
Hoogachtend,
voornaam achternaam
Bijlage: Curriculum Vitae
En toch zou ik je eigen brief houden, alle brieven beginnen met "Naar aanleiding van....." dit valt niet op! Opvallende brieven blijven hangen en je wordt daardoor sneller uitgenodigd.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:37 schreef MartiniRosso het volgende:
Mijn naam is Martijn Snoek u]en ik ben Sociaal, enthousiast, vrolijk en een teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. In 2002 heb ik dat diploma behaald en heb enige tijd bij de Primafoon arbeid verricht.
Hoogachtend,
voornaam achternaam
dont listen to himquote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:47 schreef MDKme2 het volgende:
Uit ervaring heb ik geleerd (29 solicitaties + brieven)
Bij jou waren het zeker de spelfouten die je de das omdeden?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:47 schreef MDKme2 het volgende:
Schroom niet te vragen waarom je het niet geworden bent, Soms blijkt het maar een kleiningheid te zijn die je van de baan veegd(spraak, uiterlijk, gedrag, oogcontact, enz.). Ook de wat grovere fouten komen hier wel naar boven
Haha...ik moest echt lachenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:03 schreef OldSchoolFool het volgende:
Naam
Adres
Postcode, woonplaats
House
A de Jong
Hoogstraat 15a
3121 GJ Rotterdam
Rotterdam, 23 juli 2005
Geachte meneer De Jong,
ik liep langs je dope winkel en dacht, saaaaannggg als ik daar mocht werken zou t vet relaxed wezen.
Vandaar deze brief, ik spreek je tijdens het sollicitatiegesprek aight.
Respect,
Martijn Snoek
Probeer eens een baan te vinden in de ICT als schoolverlater met diploma maar ZONDER werkervaring van minimaal 2 jaar.quote:
Daar heb je een spellingscontrole voor.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Bij jou waren het zeker de spelfouten die je de das omdeden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |