abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29064731
Zou iemand even willen kijken naar deze sollicitatie brief? En ik weet dat deze brief niet heel erg fortmeel is.

Naam
Adres
Postcode, woonplaats

House
A de Jong
Hoogstraat 15a
3121 GJ Rotterdam

Betreft: vacature Full time

Rotterdam, 23 juli 2005

Geachte meneer De Jong,

Sociaal, enthousiast, vrolijk, teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Tijdens een bezoek aan House zag ik de vacature op de deur geplakt Daarom solliciteer ik graag de functie “Full Timer” waar u naar opzoek bent.

Hiervoor heb ik gewerkt in een Primafoon, heel iets anders dan kleding. Maar het hoofddoel blijft hetzelfde. Ikzelf wil altijd dat de klant tevreden naar huis gaat met zijn nieuwe aanwinst, waardoor ik een glimlach krijg en daarmee mijn werkgever een nog grotere smile door de tevreden klant en het geld wat zojuist met alle plezier overhandigt is aan de verkoper.

Zolang ik me kan herinneren, heeft House zich altijd onderscheiden ten opzichte van veel andere winkels. Kleding die niet wordt gekocht, omdat het toevallig van een bekend merk is, maar juist omdat het jouw smaak is. En altijd leuke mensen die je vriendelijk helpen. Daar zou ik graag onderdeel van willen zijn.

Indien u nog vragen heeft, licht ik graag mijn brief nader toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

Voornaam achternaam

Bijlage: curriculum vitae

[ Bericht 2% gewijzigd door nikky op 23-07-2005 18:44:50 (Prive gegevens weggehaald van TS.) ]
Je vader
pi_29064832
En nu met heel Fok! precies dezelfde brief opsturen
pi_29065013
Zijn of haar nieuwe aanwinst
Woo-loo-loo!
pi_29065111
christus zielen.....stuur anders ook ff wat slijm mee.....
pi_29065128
let ook eens op je hoofdletter gebruik,komma's en punten.

Geachte meneer heer De Jong,

Sociaal, enthousiast, vrolijk, teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Tijdens een bezoek aan House zag ik de vacature op de deur geplakt Daarom solliciteer ik graag de functie “Full Timer” waar u naar opzoek bent.
Naar aanleiding van een bezoek aan uw kledingwinkel,genaamd House, zag ik dat u een vacature open heeft staan voor full-time medewerker in uw kledingwinkel. Bij deze wil ik solliciteren naar de functie van full-time medewerker in uw kledingwinkel.

Mijn naam is voornaam achternaam u]en ik ben Sociaal, enthousiast, vrolijk en een teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. In 2002 heb ik dat diploma behaald en heb enige tijd bij de Primafoon arbeid verricht.

Hoogachtend,

voornaam achternaam

Bijlage: Curriculum Vitae

Althans zo heb ik geleerd om een sollicitatiebrief te schrijven. succes ermee

[ Bericht 1% gewijzigd door nikky op 23-07-2005 18:45:22 (prive gegevens weggehaald.) ]
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_29065165
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 16:37 schreef MartiniRosso het volgende:

Naar aanleiding van een bezoek aan uw kledingwinkel,genaamd House, zag ik dat u een vacature open heeft staan voor full-time medewerker in uw kledingwinkel. Bij deze wil ik solliciteren naar de functie van full-time medewerker in uw kledingwinkel.

Mijn naam is.........[u]Sociaal, enthousiast, vrolijk, teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. In 2002 heb ik dat diploma behaald en heb enige tijd bij de Primafoon arbeid verricht.

juist! dat is beter. Deze brief lijkt net geschreven met prozac in je mik.
pi_29065179
Leuke spontane brief. Dat wel. Ik heb op school altijd geleerd dat een solicitatiebrief uit 5 alinea's moet bestaan. De 1e waarin je jezelf voorsteld, de 2e en 3e waarin je iets over jezelf verteld, wat je hebt gedaan bij je vorige werkgevers e.d., in ieder geval dingen die betrekking hebben op de baan waar je naar soliciteert. De 4e alinea kan je gebruiken om redenen te geven waarom jij denkt geschikt te zijn voor die baan. En de 5e is natuurlijk de afsluitende alinea, met clichezinnen als graag leg ik één en ander verder uit in een gesprek, of iets dergelijks.

Belangrijkste is dat je de stijl van je brief aanpast aan hoe je zelf bent, en wat voor bedrijf het is. Kijk, bij een sollicitatiebreif naar een bank hoef je niet te beginnen met yo yo bankdudes listen up, maar bij een kledingzaak hoeft het natuurlijk niet al te zakelijk te zijn.

Tips voor deze brief zijn:
- iets duidelijker zijn in wat je bij je vorige baan hebt gedaan, dus wat voor taken, of je het leuk vond enzo.
- in de 1e alinea jezelf beter voorstellen. Wie je bent, waar je woont, hobbies ofzo, in ieder geval dingen waaruit degene die de brief ontvangt al een klein beeld kan vormen over jou.
- je 3e alinea vind ik persoonlijk heel goed, probeer dat er zeker in te houden. Geeft namelijk aan dat je het bedrijf kent, en er in geinteresseerd bent, dat doet het altijd goed.

Dus m.a.w. probeer de brief iets langer te maken, door meer info over jezelf te geven, en nog meer aangeven waarom je daar graag wilt werken. Hoe gemotiveerder je overkomt, hoe meer kans je maakt op een gesprek.

Suc6!
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
pi_29065729
naar aanleiding van mag tegenwoordig niet meer. Is ouderwets en je hebt dan meteen alles in de eerste zin staan. Ik vind je brief wel ok...bij mij blijven het altijd van de standaard saaie brieven....
  zaterdag 23 juli 2005 @ 17:07:02 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29065798
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 16:17 schreef Blijepeen het volgende:
Zou iemand even willen kijken naar deze sollicitatie brief? En ik weet dat deze brief niet heel erg fortmeel is.

Naam
Adres
Postcode, woonplaats

Rotterdam, 23 juli 2005

House
A de Jong
Hoogstraat 15a
3121 GJ Rotterdam

Rotterdam, 23 juli 2005

Geachte meneer De Jong,

Tijdens een bezoek aan House zag ik op de deur een vacature voor ....... hangen. Omdat ik al sinds enige tijd op zoek ben naar een nieuwe uitdaging wil ik u bij deze melden dat ik zeer geïnteresseerd ben in deze baan.

Momenteel werk ik bij Primafoon. Heel iets anders dan kleding, maar het hoofddoel blijft hetzelfde. Ik zorg er graag voor dat de klant tevreden naar huis gaat, uiteraard in het bezit van een nieuwe aanwinst. Hoewel ik het momenteel nog erg naar mijn zin heb bij Primafoon ligt mijn interesse toch voornamelijk bij styling. Ik geniet van het gevoel dat je iemand kunt geven door de perfecte outfit te vinden zodat zijn of haar persoonlijkheid nog beter tot z'n recht komt.

Zolang ik me kan herinneren, heeft House zich altijd onderscheiden ten opzichte van veel andere winkels. De kleding wordt niet gekocht, omdat het toevallig van een bekend merk is, maar juist omdat het jouw smaak is. En altijd leuke mensen die je vriendelijk helpen. Wie wil daar nu niet bij horen?

Mijn karakter laat zich het best omschrijven als: sociaal, enthousiast en vrolijk. Daarnaast ben ik een échte teamplayer die goed begrijpt dat het succes van een winkel afhangt van de sfeer binnen het team. Ik wil u graag tijdens een persoonlijk gesprek overtuigen van mijn toegevoegde waarde voor uw bedrijf. Ik hoop dan ook spoedig iets van u te horen.

Met vriendelijke groet,

voornaam achternaam

tip.... Val nooit je vorige werkgeven af. Doe net alsof je het erg naar je zin, maar alleen een nieuwe uitdaging zoekt waar je kwaliteiten nóg beter tot hun recht komen....

[ Bericht 0% gewijzigd door nikky op 23-07-2005 18:46:48 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_29065900
quote:
Ikzelf wil altijd dat de klant tevreden naar huis gaat met zijn nieuwe aanwinst, waardoor ik een glimlach krijg en daarmee mijn werkgever een nog grotere smile door de tevreden klant en het geld wat zojuist met alle plezier overhandigt is aan de verkoper.
Dat is echt te overdreven en wat enorm slijmballerig. Dat zeker weghalen. Professionaliteit straal je zo niet uit.
Back in business.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 17:12:51 #11
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29065924
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:11 schreef Shirley het volgende:

[..]

Dat is echt te overdreven en wat enorm slijmballerig. Dat zeker weghalen. Professionaliteit straal je zo niet uit.
Toch is zo'n zinsnede voor sommige brieven/bedrijven juist weer wél toepasbaar. Zeker bij bijvoorbeeld een autodealer...
pi_29065968
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:12 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Toch is zo'n zinsnede voor sommige brieven/bedrijven juist weer wél toepasbaar. Zeker bij bijvoorbeeld een autodealer...
Hij had er net zo goed neer kunnen zetten: ''Ik lik uw kont wanneer u maar wil.''
Back in business.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 17:18:08 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29066013
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:15 schreef Shirley het volgende:

[..]

Hij had er net zo goed neer kunnen zetten: ''Ik lik uw kont wanneer u maar wil.''

Sommige bazen zijn daar overigens best van gecharmeerd...

Maar goed, zonder gekheid... Het is idd niet iets wat je teveel moet benadrukken in een brief. Geef aan dat je graag wilt en plooibaar bent. Niet dat ze zo over je heen kunnen walsen.
pi_29066015
Het voltooid deelwoord van overhandigen is overhandigd
  zaterdag 23 juli 2005 @ 17:23:00 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_29066094
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 16:17 schreef Blijepeen het volgende:
Naam
Adres
Postcode, woonplaats
House
A de Jong
Hoogstraat 15a
3121 GJ Rotterdam
Rotterdam, 23 juli 2005
Geachte meneer De Jong,
Hiervoor heb ik gewerkt in een Primafoon, heel iets anders dan kleding. Maar het hoofddoel blijft hetzelfde. Ikzelf wil altijd dat de klant tevreden naar huis gaat met zijn nieuwe aanwinst, waardoor ik een glimlach krijg en daarmee mijn werkgever een nog grotere smile door de tevreden klant en het geld wat zojuist met alle plezier overhandigt is aan de verkoper.
Zolang ik me kan herinneren, heeft House zich altijd onderscheiden ten opzichte van veel andere winkels. Kleding die niet wordt gekocht, omdat het toevallig van een bekend merk is, maar juist omdat het jouw smaak is. En altijd leuke mensen die je vriendelijk helpen. Daar zou ik graag onderdeel van willen zijn.
Indien u nog vragen heeft, licht ik graag mijn brief nader toe in een gesprek.
Met vriendelijke groet,
voornaam achternaam
Leuke brief! zou bij mij blijven hangen, en zeker een reden zijn om je uit te nodigen voor een gesprek, alleen ik heb geen idee hoe formeel het bedrijf is waar je solliciteerd, daardoor kan het misschien erg vrijpostig overkomen als het een formeel ingesteld bedrijf is....
quote:

Mijn naam is Martijn Snoek u]en ik ben Sociaal, enthousiast, vrolijk en een teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. In 2002 heb ik dat diploma behaald en heb enige tijd bij de Primafoon arbeid verricht.
Hoogachtend,
voornaam achternaam
Dit soort standaard 'mavo' brieven gaan bij mij linea recta de oud papier doos in nadat ik een vriendelijke afwijzing heb geschreven, ik weet dat het zo aangeleerd word, maar juist door je brief origineler op te stellen zou ik er op ingaan.
En ja, ik krijg genoeg (open) sollicitatie brieven, moeilijke tijden he...

ik heb alle enters ff weggehaald zodat de quote's wat minder lang zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door nikky op 23-07-2005 18:49:10 (prive gegevens weggehaald.) ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_29066110
quote:

Mijn naam is Martijn Snoek u]en ik ben Sociaal, enthousiast, vrolijk en een teamplayer. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. In 2002 heb ik dat diploma behaald en heb enige tijd bij de Primafoon arbeid verricht.

Hoogachtend,

voornaam achternaam

En toch zou ik je eigen brief houden, alle brieven beginnen met "Naar aanleiding van....." dit valt niet op! Opvallende brieven blijven hangen en je wordt daardoor sneller uitgenodigd.

Enne.. arbeid verrichten?? Was de primafoon een soort van werkkamp? Arbeit macht frei?? ik zou schrijven dat ik met plezier bij Primafoon heb gewerkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door nikky op 23-07-2005 18:49:39 (prive gegevens weggehaald) ]
pi_29066181
Die van Flugeltje is prima
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_29066239
Jep, die fan Flugeltje zou ik nemen!
pi_29066260
Ik zou alleen betreft aanpassen:
betreft: vacature Full time verkoper.
pi_29066575
Uit ervaring heb ik geleerd (29 solicitaties + brieven),
1 Maak de lezer nieuwschierig.
2 Laat blijken dat je over de benodigde kwalitieiten beschikt.
3 Werk met Geachte, U , enz.
4 Verwijs niet tevaak naar de werkgever in je brief.
5 Maak een solicitatie brief EN een apparte CV van uit de solicitatie brief kun je verwijzen naar je CV.

Sollicitaitebrief tips:
* Max 1 Pagina
* Plaats het adres van de geadresseerde bovenaan de brief.
* Begin NIET met "Naar aanleiding van....."
* Eindig met zoiets als "Ik zie uw reactie dan ook met belangstelling tegemoet,"
* Gebruik een duidelijk leesbaar letter type("Times New Eoman" / "Ariel" groote 12)
* Maak logische blokken van de tekst

CV:
* Gebruik een voorblad
* Gebruik 1 pagina voor je persoonlijke gegevens, hobby's, opleidingen, talen
* Maak een korte periodieke omschrijving van de banen die je gehad, Werk deze eronder gedetailleerd uit.

Solicitatiegesprek tipje, Schroom niet te vragen waarom je het niet geworden bent, Soms blijkt het maar een kleiningheid te zijn die je van de baan veegd(spraak, uiterlijk, gedrag, oogcontact, enz.). Ook de wat grovere fouten komen hier wel naar boven
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_29066599
Haal even je pers. gegevens weg, lijkt me nergens voor nodig
  zaterdag 23 juli 2005 @ 17:52:08 #22
91155 3
kerPOUW.
pi_29066684
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:47 schreef MDKme2 het volgende:
Uit ervaring heb ik geleerd (29 solicitaties + brieven)
dont listen to him
SSSHH#@$ SEKKRRIITT.
pi_29066745
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:52 schreef 3 het volgende:

[..]

dont listen to him
pi_29066911
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:47 schreef MDKme2 het volgende:
Schroom niet te vragen waarom je het niet geworden bent, Soms blijkt het maar een kleiningheid te zijn die je van de baan veegd(spraak, uiterlijk, gedrag, oogcontact, enz.). Ook de wat grovere fouten komen hier wel naar boven
Bij jou waren het zeker de spelfouten die je de das omdeden?
pi_29066924
Naam
Adres
Postcode, woonplaats.

House
A de Jong
Hoogstraat 15a
3121 GJ Rotterdam

Rotterdam, 23 juli 2005

Geachte meneer De Jong,

ik liep langs je dope winkel en dacht, saaaaannggg als ik daar mocht werken zou t vet relaxed wezen.
Vandaar deze brief, ik spreek je tijdens het sollicitatiegesprek aight.

Respect,

voornaam achternaam.

[ Bericht 8% gewijzigd door nikky op 23-07-2005 18:50:08 ]
Bismillahi rahmani rahim
Alhamdu lillahi rabbi al-'alamien
Arahmani rahim
Maliki yawmi-din
  Vis een optie? zaterdag 23 juli 2005 @ 18:07:52 #26
70532 loveli
N
pi_29067004
Het moet "bij dezen" zijn.
crap in = crap out
pi_29067043
Slim, je adres op internet pleuren .
pi_29067125
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:03 schreef OldSchoolFool het volgende:
Naam
Adres
Postcode, woonplaats

House
A de Jong
Hoogstraat 15a
3121 GJ Rotterdam

Rotterdam, 23 juli 2005

Geachte meneer De Jong,

ik liep langs je dope winkel en dacht, saaaaannggg als ik daar mocht werken zou t vet relaxed wezen.
Vandaar deze brief, ik spreek je tijdens het sollicitatiegesprek aight.

Respect,

Martijn Snoek
Haha...ik moest echt lachen

[ Bericht 4% gewijzigd door nikky op 23-07-2005 18:50:29 (prive gegevens verwijderd) ]
  zaterdag 23 juli 2005 @ 18:15:43 #29
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_29067158
Na een komma moet je niet met een hoofdletter beginnen. Daarnaast denk ik dat je aan de tips van de andere users wel genoeg hebt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 23 juli 2005 @ 18:34:37 #30
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_29067535
*werpt blik

(kut........ mis)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  zaterdag 23 juli 2005 @ 18:35:59 #31
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_29067564
Gewoon je cv door de bus gooien of sturen. Die brief leest toch helemaal niemand meer. Veels te weinig tijd voor en het gaat hen er alleen maar om dat jij kan aantonen dat je het werk aan kan. Laat je echt niet zien met een goed geschreven brief.
I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_29102042
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:52 schreef 3 het volgende:

[..]

dont listen to him
Probeer eens een baan te vinden in de ICT als schoolverlater met diploma maar ZONDER werkervaring van minimaal 2 jaar.
My Mind Is The Limit.
pi_29102054
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:02 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Bij jou waren het zeker de spelfouten die je de das omdeden?
Daar heb je een spellingscontrole voor.
My Mind Is The Limit.
  maandag 25 juli 2005 @ 13:39:55 #34
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29109765
Wel nog een tippie.. ook voor je CV.. zet er een fatsoenlijke foto op van jezelf..

het werkt.. trust me..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29111128
waarom gebruik je smile ipv glimlach of gewoon lach?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:17:58 #36
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29150964
Hé maar Blije Peen.... Heb je nog iets gehad aan de reacties? Laat ff weten hoe het afgelopen is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')