quote:
op 07-04-2000 om 02:24 PM schreef cucu4caca het volgende:
Is deze M.Mclaren ook de Malcom Mclaren die de Sex Pistols heeft opgericht?
Yep! En hij was ook de producer van 'Bow Wow Wow', misschien nog vaag bekend van het hitje 'I Want Candy'.
quote:
op 07-04-2000 om 12:28 PM schreef Arcee het volgende:
Ik geloof van nietVolgens mij schrijf je het zo: Malcolm McLaren. Bekend van het nummer "Something's Jumping In Your Shirt". Wat een errug lekkere titel is dat toch..
![]()
Ja zo schrijf je het! thanks!
is dus grondlegger van vele dingen zie ik...
quote:
op 07-03-2000 om 09:34 PM schreef Fannetje het volgende:
Wie????Ik ken deze groepen/artiesten niet eens. Dan denk ik dat men ze over 30 jaar ook niet meer kent.
Woon jij onder een steen ofzo??
- Radiohead
- Beck
- Underworld
- Massive Attack
- KoRn
- Live
Niet omdat ik ze zo goed vind (Radiohead en Live doen mij persoonlijk helemaal niks), maar omdat ik denk dat ze "onthouden" gaan worden, en dat er in de toekomst veel bandjes komen die door geinspireerd zeggen te zijn.
[edit]
Misschien i.p.v. Underworld toch eerder de Prodigy, omdat ze excentrieker zijn, dat wordt dus eerder onthouden, en zal wellicht ook meer mensen inspireren.
Ik zag dat NIN, RHCP en Smashing Pumpkins genoemd zijn...die horen er zeker ook bij.
En, tja sorry, maar ik denk ook Destiny's Child. Omdat ze zo'n "zang- en dansgroepje met mooie meiden in weinig kleding die R&B maken" zijn, en onder al die meidengroepjes een van de betere en ook bekendere.
Trouwens over Malcolm McLaren gesproken, kent iemand "Waltz Darling" nog? Die vond ik erg leuk!
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Beatrice (Datum 04 Juli 2000).]
Ik heb het natuurlijk over :
the URBAN DANCE SQUAD , R.I.P.
quote:
op 07-04-2000 om 04:55 PM schreef OnAcid het volgende:
Woon jij onder een steen ofzo??
Uh...effe kijken...nee..volgens mij niet. Maar je weet maar nooit of wij (de mensheid) niet toevallig een heel klein molecuutje van een vuiltje op een kiezelsteentje zijn waarover reuzen naar hun huis lopen.
Dus in dat geval woon ik wel onder een steen ja.
quote:
op 07-03-2000 om 09:43 PM schreef Arcee het volgende:
Heel goed, Fannie! Dat is absoluut waar. In de tweede helft van de jaren 80 was de Nederlandse popmuziek zo goed als dood. Hoogtepunt in die periode was Benny Neyman met Waarom Fluister Ik Je Naam Nog. Nuff said .


PARDON!!!! 


Sorry, niet eens. Frank Boeijen heeft eind jaren tachtig de 'chanson' naar eigen smaak verbouwd en geherintroduceerd! Denk aan 'Zeg me dat het niet zo is' en natuurlijk 'kronenburger park'. Het goede doel was ook nog niet uitgekakt met het album 'souvenir' (teksten waar bluf nog een puntje aan kan zuigen)
Maar goed, uitzonderingen inderdaad...
[Dit bericht is gewijzigd door Lord of the Backstage (Datum 06 Juli 2000).]
quote:
op 07-06-2000 om 01:41 PM schreef Lord of the Backstage het volgende:
Maar goed, uitzonderingen inderdaad...
Precies, dat bedoel ik maar.
Trouwens, het is 'Kronenburgpark', niet 'kronenburger park', wat toch een beetje als een Noorse hamburger klinkt.
Goed laten we het maar eens over muziek hebben.
Onbegrepen Canadees talent : The Tragically Hip,
Heel veel invloed hebben ook de unplugged sessies gehad.
Mariah Carey scoorde ermee. Eric Clapton liet zien dat hij 't niet verleerd is.
Iemand ooit nog wat gehoord van The Prodigal Sons? John Hiatt?
Begin jaren negentig de laatste stuiptrekkingen van Guns 'n Roses. De opkomst van Jamiroquai en Bjork. REM sloot een miljoenencontract af. De comeback van Aerosmith.
En we praten nu over boy/girlbands, maar dat waren de Beattles, The 3 Degrees, The Supremes en cs dertig jaar geleden toch ook?
Over 20 jaar heeft de vrouw van Robbie Williams ook d'r eigen vegetarische voedsellijn 
quote:
op 07-06-2000 om 02:04 PM schreef Arcee het volgende:
Precies, dat bedoel ik maar.Trouwens, het is 'Kronenburgpark', niet 'kronenburger park', wat toch een beetje als een Noorse hamburger klinkt.
quote:
Heeft iemand al Nirvana genoemd?
De allereerste band in de allereerste post (doh).
quote:Voor mij worden de jaren negentig gekenmerkt door het ontbreken van 1 enkele toonaangevende stroming, artiest of genre.
Op 03 juli 2000 16:55 schreef Zanderrr het volgende:
Dus: een kleine poll:<P><B>Wat waren de meest invloedrijke / belangrijke / beste artiesten en cd's van de jaren negentig?<BR></B><P>Of: Welke platen zijn over 20 jaar ook nog goed?<P>
Bepaalde genres, met name R&B en hiphop zijn een karikatuur van zichzelf geworden, al zijn her en der wat lichtpuntjes te ontwaren (Erykah Badu op R&B gebied bijvoorbeeld), maar fragmentering is toch het kenmerk van de jaren negentig.
Bijna iedereen, afgezien van het publiek wat zich door de commercie laat beinvloeden, bepaalt zelf wat hij of zij goed vindt en vrijwel ieder genre is verdeeld in ontelbare subgenres.
Acts die met een album commercieel erg goed scoorden, bleken bij een volgend album volledig door de mand te vallen of volledig te worden genegeerd door het publiek. Single verkopen zijn zo sterk gedaald, dat een gouden plaat bij een beduidend lager aantal verkochte singles wordt uitgereikt.
Op het gebied van house/techno is de fragmentering het beste te zien, kijk in de Groove (D)/Basic Groove (NL) naar de voorkeurslijsten van 20-25 DJ's of de verkooplijsten van de gespecialiseerde platenzaken en er valt bijna geen patroon in te herkennen.
Wanneer ik specifiek naar house/techno kijk, dan zijn verschillende stromingen en ontwikkelingen te zien:
Enerzijds de platte trance, die op mij overkomt als een soort combinatie van gabber en eurodance. Met techno heeft het in ieder geval weinig te maken.
Op het gebied van techno is een ontwikkeling ingezet naar kale/abstrakte/minimale platen, die voornamelijk op de dansvloer zijn in te zetten (DJ-Tools). Daarnaast produceert een aantal mensen wat groovier platen, die voor thuis geschikter zijn.
Namen op dit gebied zijn Surgeon, Adam Beyer, Cari Lekebusch, The Advent en Jeff Mills. Luke Slater alias Clementine alias Planetary Assault Systems maakte al in 1992/1993 platen die nog steeds goed meekunnen in dit genre dus krijgt hij van mij een speciale vermelding
.
Daarnaast is in technokringen ook ruimte voor experimenteler werk, waarbij aan de ene kant elektronica naar voren wordt geschoven en aan de andere kant dub invloeden naar voren komen.
Namen op dit gebied zijn Pole, Autechre, Funkstorung en Speedy J.
Speedy J is van alle markten thuis trouwens, naast het meer dansvloer gerichte eerdere werk en de vorig jaar uitgebrachte Electric deluxe 12" heeft hij ook ambient albums en erg experimentele platen op zijn naam staan.
Als laatste is gebleken dat elektro niet kapot te krijgen is en ieder jaar wel weer een opleving kent; het is een blijvertje geworden.
Namen op dit gebied zijn Ectomorph, DJ Godfather, DJ Assault, Aux 88, I-f en Anthony Rother.
De Underground Resistance crew krijgt van mij nog een speciale vermelding als meest principiele muzikanten; ze weigerden de clubkraker van de Aztec Mystic (Jaguar) te licenseren aan grote platenmaatschappijen.
quote:Bad Brains?
Op 04 juli 2000 19:08 schreef Public Enemy het volgende:
Waar blijven de godfathers van de CROSSOVER in dit verhaal ?
Dit zullen Klasiekers worden en niet direkt grondleggers zijn van nieuwe stromingen zijn...
quote:Die top 100 aller tijden is een doelgroep top 100, ik associeer die lijst met Grolsch en shag reclame.
Op 12 april 2001 13:11 schreef madcap het volgende:
Echte klassiekers zullen de platen worden die in de "top honderd aller tijden" blijven staan....
Dit zullen Klasiekers worden en niet direkt grondleggers zijn van nieuwe stromingen zijn...
Denk jij nu echt dat de huidige "generatie" die platen zo geweldig zal vinden?
Wanneer je naar andere zenders kijkt die met lijsten en dergelijke komen, dan zijn die lijsten zeer sterk beinvloed door de aanhang van de zender in kwestie.
En voor de toekomst:
Linkin Park kan heel goed worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |