abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2005 @ 14:29:41 #176
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_29292788
volgens het vrouwtje van het cb loopt Thijs nog gewoon goed mee volgens haar lijstjes,
Nu maak ik me ook geen zorgen hoor, Thijs is gewoon een wat rustigere baby, en gewoon makkelijk.
zitten kruipen iets pakken doet hij nog niets, zelfs optrekken kent hij niet, of hij heeft er gewoon nog geen zin in.
Wat kruipen betrefd doet Thijs nu wel zijn knietjes onder zijn billen en staat dan een tijdje zo heen en weer te bewegen, maar komt alleen nog niet vooruit, gister stond hij ook op handen en voeten in de ronte te kijken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29293002
Als alles ok is en je vind t onzin moet je gewoon niet gaan. Het is niet verplicht.
En kunstjes opvoeren kan die thuis ook
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 31 juli 2005 @ 22:06:38 #178
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_29306568
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:50 schreef dutchie het volgende:
Zeg, niet gelijk kwaad worden hoor, maar het valt me op: Zijn die dramatische woede-aanvallen meer iets voor meisjes?....
ik vind het hier echt een duidelijk verschil tussen de twee oudsten (beide jongen) en de jongste (een meisje) Lune is dus ook zo'n dramaqueen die zich op de grond gooit na eerst dus heel gehaaid gekekente hebben of ze wel goed terechtkomt (anders verzet ze eerst een paar passen!).Ook dat verschikkelijke gillen ben ik van de jongens niet gewend, dus ik vind het echt meer voor meisjes
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_29311298
het valt bij Piet ook wel mee met het drama-gehalte. tuurlijk komt 't wel es voor maar lang niet zo heftig als wat ik hier lees. Piet heeft de afgelopen 3 dagen wel elke dag een keer even op de gang moeten staan omdat ie iets deed dat echt niet mag en dan niet wil stoppen. net als Bram wil hij dan in eerste instantie niet terugkomen, maar bij de 2e keer vragen wel. ik moet 'm nu wel goed in de gaten houden, hij begint wat vervelend te doen tegen Anna. en hij haalt in 't algemeen wel wat meer 'kattekwaad' uit dan voorheen. maar hij verraadt zichzelf grappig genoeg meestal door als ik de kamer binnenkom zelf alvast "neeneeneeh" te zeggen. of "doejedaar?"
  maandag 1 augustus 2005 @ 08:45:51 #180
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_29315921
Jessai is ook niet zo extreem, maar dat is echt per kind verschillend en vooral per leeftijd, ik zie overigens niet echt een verschil tussen jongen.meisje. Cheyenne kon ook vreselijk driftig zijn als peuter, ze is nu absoluut de rustigste van allemaal. Chinook en Jessai waren/ zijn beiden heel rustig rond de twee/drie jaar, maar Chinook is nu heel druk en soms erg driftig, ik hou mijn hart nog vast voor Jessai dus Junah is ook nog afwachten, tot nu toe is ze heel rustig, en als ik boos wordt maakt het absoluut geen indruk
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:56:36 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29334089
Jolie heeft het de laatste paar dagen een beetje moeilijk. Ik begrijp d'r steeds niet en ze wil van alles maar geen idee wat tranen met tuiten dus. Ze zit heerlijk te spelen en dan ineens begint ze te huilen, ook als we samen zitten te spelen. Ik weet niet zo goed wat er is, of ze ergens pijn heeft of dat ze zich gewoon een beetje rot voelt. Bij de oppas had ze wel de hele dag lekker gespeeld dus ik denk niet dat ze pijn heeft. Maar ja het zal vast wel weer over gaan, we hebben samen een cadeautje voor de oppas geschilderd en dat vond ze heel leuk om te doen. Ik weet ook niet.
Ze heeft wel wat leuks bedacht voor de momenten dat ze zich nooit kon vermaken (als er eten gemaakt moest worden en ze had al zo'n trek enzovoorts) Ik zette eerst steeds de televisie aan als ze niet meer kon spelen maar ze keek nooit. De kindjes die buitenspelen zijn schijnbaar veel leuker! Net als de wind waardoor de was ineens gaat bewegen.

Jubileum moderator maandag 1 augustus 2005 @ 20:01:09 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29334292
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:06 schreef Genuivere het volgende:

Lune is dus ook zo'n dramaqueen die zich op de grond gooit na eerst dus heel gehaaid gekekente hebben of ze wel goed terechtkomt (anders verzet ze eerst een paar passen!).
Hahahahaha Dit is zo herkenbaar!

LB het kan ook gewoon een beetje frustratie zijn van Jolietje, tenminste daar gooi ik het altijd op als Iris zo'n bui heeft/had. Gewoon dat ze iets zou willen maar het nog niet duidelijk kan maken, of dat ze fysiek iets zou willen kunnen wat gewoon nog niet gaat (lopen, rennen etc.)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:04:32 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29334426
Ja dat denk ik ook, neemt niet weg dat ik graag zou willen weten wat ze wil
  Jubileum moderator maandag 1 augustus 2005 @ 20:06:00 #184
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29334484
Dat staat natuurlijk in die gebruiksaanwijzing die je er niet bijkrijgt bij de geboorte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:08:30 #185
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29334581
Job heeft dit soort momenten altijd voor een nieuwe 'doorbraak' . Zo had hij het vlak voor hij ging kruipen, vervolgens vlak voordat hij ging lopen en nu heeft hij weer van dit soort buien en op het moment is hij heel erg bezig met leren praten.

Maar je kunt er inderdaad wanhopig van worden. En als ik mijn nood klaag in het schriftje voor de creche, krijg ik altijd als antwoord dat hij bij hen altijd heel lief is. Hun ergste gedrag bewaren ze toch lekker voor thuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:10:32 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29334658
Er zat helemaal niks bij helaas want af en toe snap ik er niks van. Behalve dan dat de batterij iedere avond opgeladen moet worden

Toch vind ik het al heel knap wat ze allemaal al snapt. Laatst zag ze me een keer huilen en ze wilde me een speentje geven en legde haar hand tegen m'n wang. Dat is echt zo ontzettend Jolietje. Die wil altijd een hand tegen d'r wang als ze moe is of verdriet heeft. Ik vind te lief dat ze die link legt. Jij bent nu niet blij dus jij wil vast een speentje en mijn hand
pi_29336056
Ja heerlijk is dat hč LB. Ze snappen echt zo onwijs veel, en dat wordt vanuf nu alleen maar meer. Ik denk ook dat Jolie gewoon dan ff niet meer weet hoe ze het heeft. Gooi het zelf meestal op vermoeidheid, onevenwichtigheid, noem het maar op.
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:08:20 #188
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_29336943
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:08 schreef livelink het volgende:
Job heeft dit soort momenten altijd voor een nieuwe 'doorbraak' . Zo had hij het vlak voor hij ging kruipen, vervolgens vlak voordat hij ging lopen en nu heeft hij weer van dit soort buien en op het moment is hij heel erg bezig met leren praten.
dat is inderdaad ook heel herkenbaar. Die overgangen bemerkte ik bij Lune ook heel duidelijk in haar gedrag (en dan raadpleegde ik ''oei, ik groei'' weer even en was ik gerustgesteld en kon ik het beter hebben) Maar nu is ze bijna 2 en is mijn handleiding weg Nu gooi ik het maar op de peuterpuberteit
Luchtbel, dat frusterende dat je niet weet wat er is is zoooo herkenbaar, hier huilt Sverre (bijna 3) savonds na het naar bed brengen nog wel eens een tijdje en we kunnen er niet achterkomen wat er is. Hij kan het niet vertellen en ik kan niets vinden. Vaak volgt er in de dagen daarna dan wel een lichamelijk iets zoals verkoudheid of griepje. Maar omdat hij dat als baby/peuter ook wel eens deed en dan steevast zijn eten uitspuugde blijf je toch zoeken. Bovendien spuugt hij makkelijk, dus eigenlijk bij iedere verkoudheid spuugt hij wel een avondje.
pi_29340792
wat lief van jolie, dat troosten. en ja het is ongelooflijk wat die kleine kindjes allemaal al begrijpen, ik sta er bijna dagelijks versteld van. al moet je (nou ja ik) ook oppassen met wat je vervolgens dan weer verwacht van zo'n kind, het is tegelijkertijd echt nog maar een ukkie.

genuivere wat zielig dat huilen van sverre, lastig dat hij dan niet kan vertellen wat er is.

piet is trouwens wel echt aan 't 'peuterpuberen' de laatste tijd hoor, was ik nog vergeten te vertellen. in de zin van overal 'nee' op zeggen, ongeacht wat. en als 't dan iets is wat hij eigenlijk wel heel leuk vindt, haast hij zich om het te veranderen in ja, maar toch wordt er over 't algemeen eerst standaard 'nee' geantwoord. (in combinatie met het herhalen van wat ik zei, dus echt zo lekker zeurderig: piet ga je mee naar buiten? "nee naar buiten!" eehh "ja buiten!!" )
  maandag 1 augustus 2005 @ 23:09:41 #190
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_29342249
Bixister probeer eens om zo'n dingen niet als vraag over te laten komen, maar gewoon te zeggen: We gaan naar buiten. Mijn ervaring is dat dit veel beter werkt.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_29342385
doe ik inderdaad al heel vaak. maar zelfs dan is 't tegenwoordig "NEE... etc." (met zo'n wanhopige blik erbij ŕ la 'wat vraagt ze nú weer van me!' ) een seconde later gaat ie gewoon braaf mee gelukkig. )
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 00:23:38 #192
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29345183
ah jolie wat ben je toch een lieverd
volgens mij wilt ze ook veel meer dan dat ze al kan ..
hier heb/had ik er ook zo eentje

kyllian is gevorderd in puzzels maken hij heeft er nu 1 van 35 stukjes en hij maakt hem zo
gelukkig blijft hij hem leuk vinden (tractor tom ) tot nu toe hij maakt hem toch zeker 6 keer op een dag
maar ze zijn duur 8 euro voor een puzzel en voor meiden hebben ze vele leukere en goedkoper
en dat kan ik niet uitstaan

ik vroeg ook altijd aan kyllian van ga je mee enz enz en dat doe ik soms nog en dan werkt het niet als ik zeg kom we gaan dan is het goed
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 01:07:58 #193
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29346674
Ze is ook zo lief echt waar het is echt een goedzakje.
Ze heeft wel soms van die maffe dingen. Ze kruipt alleen thuis en bij de oppas, voor de rest schuift ze met d'r billen of wil ze aan de hand lopen. Ik heb geen idee waarom. Misschien huilt ze wel om zulke dingen. Ik heb echt geen idee.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 10:51:24 #194
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_29352225
Denk dat Jolie ook een heel gevoelig meisje is en dus alles oppikt en meekrijgt.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 13:53:49 #195
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_29357448
Ah ja lief van Jolie... Dat doet Junah ook zodra Jessai of Cheyenne/Chinook huilt, meteen knuffelen en kusjes geven en als het huilen te lang duurt gaat ze zelf ook huilen Zo zielig is dat, ze kan er niet tegen als een ander verdriet heeft.

Lastig he LB die onverklaarbare huilbuitjes, misschien is het frustratie omdat ze iets wil wat ze niet kan?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:45:24 #196
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29359243
ff een vraagje
omdat kyllian overdag droog is en s'nachts eigenlijk ook niks doet maar ik het risico niet wil nemen
wat kan ik voor kyllian gebruiken?
die nacht luiers vind ik te duur en die zijn niet nodig
toch nog gewoon luiers halen of een makkelijkere en goedkopere oplossing ???
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:44:26 #197
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_29361117
Wat goed zeg overdag droog!!

Ik heb JEssai op een gegeven moment toch 's nachts niks meer omgedaan, was even een risico, maar als ik hem er 's avonds even uithaal voor een plasje is het geen probleem. Aangezien je zelf al aangeeft dat hij ''s nachts eigenlijk niets meer doet, is geen luier (wel een zeiltje onder het laken) de goedkoopste oplossing

Als hij in de ochtend toch een piepsie beetje nat is kun je ook kiezen voor een inlegluier in zijn onderbroek. Die kosten 1 euro voor 28 stuks of zo.
pi_29362665
Katoenen luiers aanschaffen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:48:49 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29370139
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 00:23 schreef babyfeet het volgende:

kyllian is gevorderd in puzzels maken hij heeft er nu 1 van 35 stukjes en hij maakt hem zo
gelukkig blijft hij hem leuk vinden (tractor tom ) tot nu toe hij maakt hem toch zeker 6 keer op een dag
maar ze zijn duur 8 euro voor een puzzel en voor meiden hebben ze vele leukere en goedkoper
en dat kan ik niet uitstaan
Goh, Babyfeet, ik heb hier ook zo'n puzzelaarster thuis, maar mijn ervaring is dat je puzzels echt overal voor een prikkie of zelfs gratis kunt krijgen. Marktplaats staat vol met puzzels, maar ook mensen met iets oudere kinderen geven je graag hun oude puzzels cadeau. Ik vind het juist zo'n lekker goedkope hobby.

Oh, en om ook nog op je luiervraagstuk terug te komen. Ik laat Katja nog zelf kiezen of ze een luier of een onderbroek aan wil 's nachts. Sommige nachten kiest ze voor de luier, andere keren voor de onderbroek (ze heeft overigens wel al een aantal ongelukjes gehad). En als ze helemaal droog is gebleven 's nachts, dan trek ik haar gerust de volgende nacht dezelfde luier aan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:30:18 #200
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_29371567
Ik had voor Storm van die luierbroekjes gehaald, maar bijna niet gebruikt omdat we bij hem heel snel van dag ook naar nacht droog gegaan. Hij wilde savonds ook niet op het potje als wij naar bed gingen. We hadden dus wel een zeiltje op bed gelegd en omdat hij op zolder slaapt had hij het potje op zijn kamer dus lekker dichtbij en gewoon ondergoed aan.
succes ermee, het eerste stuk heb je al voor elkaar en dat is iets wat hier met Sverre nog niet lukt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')