abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29025872
Het zijn onzekere tijden in de wereld, terrorisme, bezetting, oorlogen. Elk land heeft z'n leger nodig om eventueel de veiligheid van zijn burgers te garanderen. Er is 1 land dat na de koude oorlog militair een supermacht is en dat is de V.S. De V.S. heeft de afgelopen tientallen jaren oorlog na oorlog gevoerd en verschillende landen gebombardeerd.

Veel mensen denken dat de V.S. onaantastbaar is, maar is dat werkelijk zo?

Welk land is volgens jullie een geduchte tegenstander van de V.S.?
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  donderdag 21 juli 2005 @ 23:49:59 #2
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_29025931
China en India. Als ze het nu nog niet zijn, dan in elk geval binnen tien jaar.
pi_29026024
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:47 schreef Sukh het volgende:

Veel mensen denken dat de V.S. onaantastbaar is, maar is dat werkelijk zo?
Nee, een Russische ICBM onderzeeer kan NY en Washington plat gooien.
quote:
Welk land is volgens jullie een geduchte tegenstander van de V.S.?
Da's een onzinnige stelling, wat voor oorlog praten we over? Conventioneel? Ter zee? Te land, zo ja welk land? Een front of meerdere?
pi_29026147
meerdere fronten
pi_29026432
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 23:58 schreef Sukh het volgende:
meerdere fronten
Dan zou er sprake van een coalitie moeten zijn tegen de VS, geen enkel ander land is in staat om op meerdere fronten de VS aan te vallen.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:13:15 #6
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29026578
En China?

From Wikipedia, the free encyclopedia.
This is a list of countries ranked in order of active troops in each nation.

Rank Nation Active troops
(in thousands)
1 People's Republic of China 2250
2 United States 1427
3 India 1325
4 North Korea 1022
5 Russia 960.6
6 South Korea 686
7 Pakistan 620
8 Iran 540
9 Turkey 514.85
10 Myanmar 488
pi_29026579
Het grootste gevaar voor de VS komt van binnen uit: waardeloos lager en middelbaar onderwijs, ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen, mensen die te vet zijn, Hillary Clinton, Howard Dean...

Civilizations die from suicide, not by murder
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:18:03 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29026733
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan zou er sprake van een coalitie moeten zijn tegen de VS, geen enkel ander land is in staat om op meerdere fronten de VS aan te vallen.
En als de VS begint? Ik zie nergens dat het een voorwaarde moet zijn dat de VS defensief bezig is tenslotte. .

Hoe dan ook is het lastig tot onmogelijk om de VS 100% uit te schakelen, al is het alleen maar omdat ze aan twee kanten beschermd worden door oceanen (drie eigenlijk, met een blokkade is Canada ook uitgeschakeld) waardoor je eigenlijk alleen via Mexico zou kunnen eventueel (indien je spreekt van een bezettingsoorlog).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_29026750
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:13 schreef Sukh het volgende:
En China?

From Wikipedia, the free encyclopedia.
This is a list of countries ranked in order of active troops in each nation.

Rank Nation Active troops
(in thousands)
1 People's Republic of China 2250
2 United States 1427
3 India 1325
4 North Korea 1022
5 Russia 960.6
6 South Korea 686
7 Pakistan 620
8 Iran 540
9 Turkey 514.85
10 Myanmar 488
Aantallen grondtroepen zeggen vrij weinig in een moderne oorlog. Irak werd verslagen met minimale inzet van grondtroepen, Irak bezet houden echter vergt een veel groter aantal.

Dus dan moet je gaan kijken naar de doelstelling van een oorlog. Het is allemaal zo simpel niet
pi_29026772
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:13 schreef Lyrebird het volgende:
Het grootste gevaar voor de VS komt van binnen uit: waardeloos lager en middelbaar onderwijs, ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen, mensen die te vet zijn, Hillary Clinton, Howard Dean...

Civilizations die from suicide, not by murder
Als dat Amerika zal vernietigen dan hebben we nog maar 20 jaar te gaan
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:24:25 #11
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29026872
alsof amerika de redder is van de wereld......amerika is een deel van het probleem althans de buitenland politiek van het land.
pi_29026998
Waar moet ik beginnen...

De VS grenst aan twee landen die beiden vriendelijke zijn en heeft een enorme watermassa aan de ene zijde en een enorme watermassa aan de andere. De US Navy heeft ongeveer evenveel waterverplaatsing als de andere wereldvloten bijelkaar.

Daarbij is de US Navy technologisch superieur aan elke natie. Elke mogelijke invasie van buiten de Amerika's (Noord en Zuid), is gedoemd te mislukken omdat de US Navy eigenlijk in staat is elke andere vloot of alle gecombineerde vloten (stel al haar trouwe bondgenoten laten haar in de steek..), te laten zinken. (voornamelijk door de grote hoeveelheid onderzeeers.)

Oke over zee gaat dus niet, hoe zit het dan met door de lucht?

De Verenigde Staten is sinds het einde van de WO II trotse eigenaar van de grootste en meest dominante luchtmacht ter wereld. Deze is tegelijk ook de meest technologisch superieure.

Daarbij moeten alle vliegtuigen op weg naar de VS over of de Atlantische Oceaan, danwel over de Pacifische. Dus ook over de US Navy heen.

Los van het feit dat er enkele brandstofproblemen zijn als je je volle luchtmacht de oceaan wil laten oversteken, heb je ook nog het waar-haal-ik-genoeg-vliegtuigen-vandaan-om-een-leger-naar-de-overkant-te-brengen-om-250-miljoen- bewapende-mensen-te-onderwerpen-probleem.

Dat is natuurlijk het invasie-scenario. We kunnen stellen dat dat ronduit onmogelijk is. De VS daarintegen kan elke plaats - waar dan ook ter wereld - op bijna elk moment aanvallen. Dit komt doordat de VS 70% van de aardbol domineert, de zeeen en oceanen. Gekoppeld aan de vele landbasissen die de VS over de gehele wereld heeft, kunnen ze een groot deel van de Aardbol bereiken (bijna zeker 100%).

Het is veilig te stellen dat wanneer jij niet je tegenstander kan raken en je tegenstander jou wel, dat jij een probleem hebt. De VS heeft op dit moment simpelweg geen geduchte tegenstander, dat is het voordeel van de enige hypermacht op aarde te zijn.

Het daarboven besprokene is natuurlijk zonder nucleare wapens, die al 50 jaar onze wereld veilig maken door grote oorlogen tussen supermachten te voorkomen. Economische en diplomatieke factoren zijn ook buiten beschouwing gelaten, deze maken een oorlog tegen de VS voor een serieuze tegenstander ronduit onmogelijk.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:36:27 #13
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29027132
Welk land kan de VS niet binnenvallen volgens jullie? Waar zou de VS op zn bek gaan?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:44:42 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29027278
Ik zou niet teveel uitgaan van de onkwetsbaarheid van de marine, die worden regelmatig verslagen in oefeningen. Onder andere door Nederlandse schepen.

En bij de voorbereiding op de invasie van Irak liet een generaal die de leiding had over de 'bad guys' in één klap duizenden mariniers en een paar vliegdekschepen zinken omdat degenen die de leiding hadden over de invasiemacht niet op zaten te letten.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_29027347
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:44 schreef Dagonet het volgende:
Ik zou niet teveel uitgaan van de onkwetsbaarheid van de marine, die worden regelmatig verslagen in oefeningen. Onder andere door Nederlandse schepen.

En bij de voorbereiding op de invasie van Irak liet een generaal die de leiding had over de 'bad guys' in één klap duizenden mariniers en een paar vliegdekschepen zinken omdat degenen die de leiding hadden over de invasiemacht niet op zaten te letten.
Dus omdat de VS niet alle oefeningen winnen zijn ze niet meer superieur?
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:50:29 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29027382
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:48 schreef Overlast het volgende:

[..]

Dus omdat de VS niet alle oefeningen winnen zijn ze niet meer superieur?
Oh, ze hebben zeker een overmacht maar ze zijn niet onkwetsbaar.

Verdedigend hebben ze het makkelijk en zijn ze nagenoeg onkwetsbaar (kernwapens daargelaten), maar aanvallend kunnen ze zeker in het nauw gebracht worden.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 00:52:05 #17
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29027408
Een ieder die de Amerikaanse motor van zijn oorlogsmachine, de economie, aan het wankelen kan krijgen is een geduchte tegenstander van Amerika. Je moet niet meer in 'nukes' denken. Dat tijdsgewricht ligt achter ons. Juist daarom is de oorlog tegen terrorisme, dat de low budget wijze van schudden aan de boom van de Amerikaanse economie belichaamd, zo een grote speerpunt van de Amerikaanse politiek en de politiek van landen die aan de Amerikaanse economie hangen.
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 01:02:12 #18
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29027623

India

China!
pi_29027677
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 01:02 schreef Sukh het volgende:
[afbeelding]

India

[afbeelding]

China!
Beiden museum stukken, daar gaan ze geen oorlog mee winnen.

India beschikt tegenwoordig over toestellen als de SU-30 en MiG-29 wat wel moderne toestellen zijn.

China heeft ook SU-30's en nieuwe eigen toestellen als de J-11 (SU 27 copie) en betere close air support en fighter-bombers als India. China heeft ook een vloot van zware bommenwerpers.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2005 01:09:23 ]
  vrijdag 22 juli 2005 @ 01:07:18 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29027712
Ik sleur deze trouwens mee naar C&H waar de militaire topics zich in de regel bevinden.

En de grootte van een leger weegt vaak niet op tegen de uitrusting en getraindheid van een leger.

Informatie, logistiek en kunde/ervaring tellen veel zwaarder dan een getal, da's al zovaak bewezen in de loop der millennia.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 01:12:22 #21
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29027799
Noord Korea mogen we ook niet vergeten...
pi_29027868
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:30 schreef DDTM het volgende:
Waar moet ik beginnen...

De VS grenst aan twee landen die beiden vriendelijke zijn en heeft een enorme watermassa aan de ene zijde en een enorme watermassa aan de andere. De US Navy heeft ongeveer evenveel waterverplaatsing als de andere wereldvloten bijelkaar.
Goed stuk.

En als men al Amerikaanse territorium weet te bereiken, dan heb je miljoenen Yanks die met handvuurwapens, van het kaliber "Predator", een hele vervelende guerilla kunnen voeren!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 22 juli 2005 @ 01:16:56 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_29027882
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:36 schreef Sukh het volgende:
Welk land kan de VS niet binnenvallen volgens jullie? Waar zou de VS op zn bek gaan?
China/Rusland/India door de omvang van het land en de grootte van de bevolking. Noord-korea zal meteen naar kernwapens grijpen. Israel zal ook moeilijk worden gezien de kracht van het leger.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 01:28:05 #24
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29028064

pi_29028101
We hebben allemaal gezien wat de VS waard zijn in Vietnam

Zodra die kernwapens van ze geen optie zijn (wat al gauw het geval is), zijn ze niet echt onoverwinnelijk ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')