quote:
Nou okee dan, ff een raszuivere crosspost uit de GC slowchat
![]()
Ach, ik heb wel weer een hoop geleerd
Ik ben donderdag de 14e vertrokken uit Utrecht, met nachttrein 1 naar Warschau gegaan, daar een beetje bijgeslapen in het appartementje van een vriendin. Savonds zijn we met haar huisgenote en nog een vriend met nachttrein 2 naar Zakopane gegaan (het Valkenburg van Polen). Zaterdag kwamen we aan in het huisje, en een paar uur later kwamen er nog 4 gasten uit Warschau bij. Hardstikke gezellig, beetje lullen, beetje bier drinken, zwaar gewandeld en zo, allemaal prima, maar die gasten bleven maar tot zondagavond, dus de laatste 3 dagen zat ik met alleen die 2 meiden. En die vriendin van me is best relaxt, maar haar huisgenote is extreem gedienstig en netjes en ultra-katholiek opgevoed. Dus: je mag niet boeren, je mag je neus niet ophalen, je mag niet slurpen uit je koffie, je mag niet met het lepeltje tgen je mok aan tikken als je in de koffie roert
![]()
want dat is onbeleefd. En als ik weer een biertje pak, meteen gaan klagen "Oh Roland, anaaather wan??"
![]()
Oh en toen we weg gingen vond ze dat ik mijn bed moest afhalen en de vuile lakens netjes opgevouwen op het bed moest leggen
![]()
omdat dat beleefd was... Nou is het volgens mij alleen maar onhandig omdat de gastvrouw dan niet meer kan zien welke bedden er wel en niet verschoond moeten worden, maar ja, je wilt beleefd zijn he
![]()
Je kunt je wel voorstellen dat zulk soort gezeik wel het laatste is waar ik behoefte aan heb als ik op vakantie ben
![]()
Maar goed, morgen weer thuis, waar een schoon bedje en koud bier op me ligt te wachten