abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29011067
Oke, ik heb 3, binnenkort 4 katten,
1 van me katten, weigert om thuis te eten, die wil alleen nog maar bij een buurvrouw eten,
moet ik ander voer kopen, haar binnenhouden?

Wie weet wat ik kan doen dat ze weer thuis blijft dagelijks.. want ze zit daar van 's ochtens 8 uur tot 's avonds 11 uur ongeveer. en dan zit het kattenluikje gewoon dicht, hoe ze eruit komt weet ik niet, maar vandaag was ze er alweer vandoor.. terwijl alles dicht zit..

Ik maak me een beetje zorgen om haar...

Wie weet wat ik kan doen, of heeft dit zelf meegemaakt?
pi_29011497
waarom voert de buurvrouw jouw kat?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_29011503
Misschien moet je tegen die buurvrouw zeggen dat je graag zelf voor je eigen katten wilt zorgen, en dat zij ze dus geen eten moet geven, en al helemaal niet binnen moet halen. Doet ze het wel dan doe je aangifte van diefstal.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:32:43 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_29011744
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:24 schreef Skimmer het volgende:
Misschien moet je tegen die buurvrouw zeggen dat je graag zelf voor je eigen katten wilt zorgen, en dat zij ze dus geen eten moet geven, en al helemaal niet binnen moet halen. Doet ze het wel dan doe je aangifte van diefstal.
Ga eens praten met je buurvrouw, zij hoort jouw katn iet te voeren
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_29011938
mijn kat at op een gegeven moment ook niet meer thuis maar na een gesprekje met de buurvrouw.. eet ie weer gewoon thuis..
pi_29013947
Vraag de buuf eens welk merk brokjes of zo ze te voeren geeft, misschien vind kat jouw brokjes helemaal niet lekker.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_29013981
Praat er eens met de buurvrouw over!
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:51:52 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_29014425
Alle 'lolligheidjes' verwijderd. Graag serieuze (lees: behulpzame) reacties

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29014555
Inderdaad, bespreek dit snel met de buurvrouw, want dit is DE manier om je kat kwijt te raken.
Zij hoort jouw kat gewoon geen eten te geven, klaar.
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:56:50 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_29014584
Wat is de situatie bij de buren ? Hebben die ook katten of wordt die van jou daar voor de gezelligheid gevoerd ? In het laatste geval zou ik de buren vragen omdat niet meer te doen en gewoon zelf een kat in huis te halen.
Hoe gaat de kat met de andere katten bij je thuis om ? Misschien speelt dat ook een rol ? Probeer eens uit te zoeken waarom het bij de buren aantrekkelijker is voor de kat.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:59:20 #11
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29014657
mijn kat is ook zo'n schooier, die heeft ook zo zijn adresjes. Hij is zelfs zo brutaal dat hij bij de buurvrouw naarbinnen sneakt om het eten van haar kat te jatten. Wat kun je er tegen doen? Niets, je mag eigenlijk blij zijn dat ie nog terugkomt
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29034594
als ie vaker bij buuf zit dan bij jou.. dan is het kennelijk bij buuf leuker dan bij jou

misschien vind hij het wel gewoon lekker rustig bij de buuf?

en je mag buufje schppen als ze je kat voert.. want dat hoort niet
stel je voor jouw kat zit op zwaar dieet.. en dan gaat een willekeurige persoon er gewoon kattevoer in stoppen
misschien moet je dat eens tegen dr zeggen.. want afgezien dat de buuf het ongetwijfeld heel lief bedoeld.. is het toch niet zo fijn

ik had op gegeven moment mijn buren afgericht dat ipv het aan de kat geven.. ze bakjes naast mijn achterdeur neerzetten zodat ik het zelf kon geven
(die gaven die kat alles wat los en vast zat en "over" was.. varierend van corned beef tot een halve kilo zalm)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_29035120
De buuf vertellen dat ze in het vervolg heeeel duur dieetvoer moet geven (zo ongeveer het duurste dat je kan vinden), dan houdt het misschien ook wel snel op.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 22 juli 2005 @ 11:53:01 #14
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_29035364
Het is inderdaad een veelgehoord probleem, dat katten bij andere mensen gaan eten. Toen wij nieuwe buren kregen vroegen ze me ook meteen: 'mogen we jouw kat af en toe wat melk geven?' Zij vroegen het tenminste, maar veel mensen zien er geen kwaad in om een kat in hun tuin eten te geven.

Zeg idd gewoon tegen je buurvrouw dat je niet meer wil dat ze jouw kat eten geeft. Je kat is van jou en dus geef jij hem of haar eten. Anders neemt ze zelf maar een kat als ze dit zo leuk vindt.

In het geval dat ze zelf al katten heeft en jouw kat daar gezellig mee-eet, is er niet zo heel veel aan te doen. Dan kan ze proberen om jouw kat weg te jagen en zorgen dat haar eigen katten eten krijgen op een plek waar jouw kat niet bij kan. Zo krijgt-ie vanzelf honger en zal weer naar huis moeten komen om te eten.

Vraag ook eens wat voor voer zij heeft!
I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:46:29 #15
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29038485
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:27 schreef Uhmmie het volgende:
als ie vaker bij buuf zit dan bij jou.. dan is het kennelijk bij buuf leuker dan bij jou

misschien vind hij het wel gewoon lekker rustig bij de buuf?

en je mag buufje schppen als ze je kat voert.. want dat hoort niet
stel je voor jouw kat zit op zwaar dieet.. en dan gaat een willekeurige persoon er gewoon kattevoer in stoppen
misschien moet je dat eens tegen dr zeggen.. want afgezien dat de buuf het ongetwijfeld heel lief bedoeld.. is het toch niet zo fijn

ik had op gegeven moment mijn buren afgericht dat ipv het aan de kat geven.. ze bakjes naast mijn achterdeur neerzetten zodat ik het zelf kon geven
(die gaven die kat alles wat los en vast zat en "over" was.. varierend van corned beef tot een halve kilo zalm)
Ik heb een LAT relatie met mijn kat. Mijn beest vindt het ook niet erg als ik eens ergens anders eet. We liggen wel in een 1 bed.
pi_29038593
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:46 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ik heb een LAT relatie met mijn kat. Mijn beest vindt het ook niet erg als ik eens ergens anders eet. We liggen wel in een 1 bed.
mja die heb ik ook met mijn kat
die vindt het overigens wel erg als ik ergens anders eet/slaap
maar af en toe gebeurd dat nou eenmaal

en het is allemaal niet zo'n drama
tot je kat besluit dt het ergens anders definitief leuker is
of je kat op speciaal voer leeft.. want dan word ie dus hartstikke ziek van het voer van iemand anders

snappu wat ik bedoel?
was niet speciaal bedoelt qua deze kat.. maar meer gewoon dat mensen vaker katten voeren die niet van hun zijn.. maar er heel niet bij nadenken dat het misschien wel helemaal niet goed is voor de kat in kwestie
jobensaskia.nl
pi_29038779
Tja, hou je kat ten eerste eens bij je. Er zijn mensen die niet kunnen waarderen dat er weer zo'n dier door hun tuin rond banjerd en er overal maar zijn behoefte doet....
  vrijdag 22 juli 2005 @ 13:58:17 #18
78780 deedeetee
pi_29038852
Ik voer nooit een ander z'n kat, ik heb maar één keer een uitzondering gemaakt.
Toen bleek dat de mensen op vakantie waren gegaan en de kat gewoon * buiten * hadden gelaten met de gedachte * die scharrelt zijn kostje wel bij elkaar *.

Toen ze terug waren was 't beestje thuis weer welkom.
pi_29039437
hmm misschien moet ik dat ook maar doen
dan kan ik fijn 3 weken op vakantie

zucht.. ik snap soms mensen niet zo goed

ik zit nu onder andere thuis wegens de poezen zegmaar
1 poes ziek.. != vakantie dus

niet dat ik al wat geboekt had ofzo
maar dat zou dan last minute ticket naar finland zijn geworden
maarja.. dan maar niet he

katten zijn niet eens het grootste probleem tho
ik heb nog wat andere huisdieren die ik niet graag in handen van andere mensen achter laat
kan buuf wel vragen of ze de poezen kan voeren denk ik.. maar de rest van de beestjes is lastiger
jobensaskia.nl
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:21:39 #20
78780 deedeetee
pi_29039542
Ik weet er alles van, we gaan niet op vakantie maar mijn man wilde wel een paar daagjes naar Frankrijk om eindelijk de Eiffeltoren te beklimmen met m'n zoon. Dat was hem vorig jaar al beloofd.
Maar ik blijf thuis. Drie poezen die het beter kunnen vinden, maar elke dag nog wel minstens één keertje matten !!!
Gelukkig ben ik nogal een huismus
En mijn buurman is helaas overhoop gereden dus er is geen oppas in de buurt.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:34:16 #21
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_29039948
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:21 schreef deedeetee het volgende:
En mijn buurman is helaas overhoop gereden dus er is geen oppas in de buurt.

Hee en Deedeetee, er bestaat ook nog zoiets als een kattenpension hoor
I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to.
pi_29040041
mja.. ik heb een buurvrouw die als de dood is voor spinnen
dus die wil ik hier niet binnen hebben

en bij de andere buuf moet ik voorzichtig eens peuteren of ze bang is voor spinnen

want if so.. dan hoeft ze heel niet te weten wat ik hier nog meer aan "ongedierte" heb lopen
jobensaskia.nl
  vrijdag 22 juli 2005 @ 14:46:53 #23
78780 deedeetee
pi_29040363
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:34 schreef Abigail het volgende:

[..]

Hee en Deedeetee, er bestaat ook nog zoiets als een kattenpension hoor
Dat ga ik mijn katten niet aan doen ik blijf gewoon lekker thuis Ik heb trouwens een hond en die kan wél uit logeren bij kennissen. Maar die wonen in een andere plaats dus voor de katten zorgen is dan lastiger.

dat van de buurman klinkt wel * blunt * maja ik heb er dan ook vreselijk de pest over in. Heb je maar één leuke buur en dan krijg je zoiets....
  vrijdag 22 juli 2005 @ 17:25:30 #24
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_29044884
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:49 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

mja die heb ik ook met mijn kat
die vindt het overigens wel erg als ik ergens anders eet/slaap
maar af en toe gebeurd dat nou eenmaal

en het is allemaal niet zo'n drama
tot je kat besluit dt het ergens anders definitief leuker is
of je kat op speciaal voer leeft.. want dan word ie dus hartstikke ziek van het voer van iemand anders

snappu wat ik bedoel?
was niet speciaal bedoelt qua deze kat.. maar meer gewoon dat mensen vaker katten voeren die niet van hun zijn.. maar er heel niet bij nadenken dat het misschien wel helemaal niet goed is voor de kat in kwestie
Misschien was het dan wel niet voorbestemd

Mijn kat komt altijd terug, maar 's avonds nadat ie gegeten heeft, laat ik 'm niet meer naar buiten. 's Nachts is het extreme-avonturen-tijd en dat vind ik niet nodig. Voor de rest is ie zo vrij als een vogeltje.
pi_29049847
ach mijn kater hou ik zowieeso het liefst zo veel mogelijk binnen
maar af en toem ag hij overdag wel even naar buiten
en dan komt ie om etenstijd weer binnen
jobensaskia.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')