abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31053244
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bent niet op de hoogte van de genocide op de palestijnen door de omringende buurlanden . de meeste palestijnen (paar miljoen geloof ik) zijn vermoord door arabieren.
Nee, daat weet ik niets van, enlighten me.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:15:19 #352
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31053254
Ik snap ook niet wat men hier zit te zeiken over wie wat gedaan heeft in het verleden, dit moet NU opgelost worden, screw the past, or the future will screw you!
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:16:36 #353
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31053289
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, daat weet ik niets van, enlighten me.
heb ik net gedaan. wat ik schreef is een feit, helaas, want het gaat nog altijd om mensen. je had het kunnen leren in de reguliere geschiedenislessen op zo'n beetje elke school.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31053313
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb ik net gedaan. wat ik schreef is een feit, helaas, want het gaat nog altijd om mensen. je had het kunnen leren in de reguliere geschiedenislessen op zo'n beetje elke school.
Ja, je kan natuurlijk ook ff een bron aanhalen en een bericht hier posten. Als ik zeg dat Sharon gister om 3 uur een scheet liet, KAN dat ook een feit zijn. Het maakt het echter geen feit door te zeggen dat het een feit is.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:17:38 #355
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31053317
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:15 schreef Hallulama het volgende:
Ik snap ook niet wat men hier zit te zeiken over wie wat gedaan heeft in het verleden, dit moet NU opgelost worden, screw the past, or the future will screw you!
helemaal mee eens. ik vond de terugtrekking van israel uit de bezette gebieden al een hele mooie handreiking. maar ja, dan komen er weer wat raket aanvallen en blijkt de buffer toch misschien harder nodig dan gedacht.
pi_31053353
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

helemaal mee eens. ik vond de terugtrekking van israel uit de bezette gebieden al een hele mooie handreiking. maar ja, dan komen er weer wat raket aanvallen en blijkt de buffer toch misschien harder nodig dan gedacht.
Het terugtrekken en dan aan de andere kant bouwen van Nederzettingen bedoel je Leuk schijngebaar inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:25:24 #357
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31053550
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Joden zijn niet superieur aan welk ras dan ook, het doet er dan ook daadwerkelijk geen reet toe hoeveel eerder ze dan arabieren in Nederland waren. (De Marokkanen hier in Nederland zijn voor 90% berbers, maar goed). Joden hier worden aangesproken voor de misdaden van Israel, onterecht natuurlijk. Maar ondertussen worden moslims ook aangesproken voor misdaden van terroristen, zoals Osama bin Laden. De tijden van meten met 2 maten moeten stoppen, hoe vaak moesten moskee'en het ontgelden? Varkenskoppen, racistische leuzen, bomaanslagen, etcetera. Sterker nog, zelfs scholen werden het doelwit, niet 1 of 2 keer. Vrouwen met hoofddoek worden bespuugd etcetera etcetera. Nee, de pijn is niet alleen voorbehouden aan Joden in Nederland, niet alleen Joden worden bedreigd en niet alleen Joden worden in een kwaad daglicht gesteld.
kijk dat is wel zo, en ja het zijn berbers. Berbers naar mijn weten zijn ook moslim...

elke keer gebeurt er iets waardoor die haat tegen moslims erger wordt. Ik keur het niet goed van het in de fik steken van moskeeën etc etc. Ik heb zelf moslim vrienden. Joodse gemeenschap tegenover de moslim gemeenschap is heel klein. In Nederland zijn er nog maar 300 echte joden, de anderen zijn allemaal gedeporteerd in de WOII. De overige paar duizend joden, zijn joden die half joods zijn van hun moeders kant ( zoals ik) of joden die hier naar toe zijn gekomen.

de Israëliers willen met rust gelaten worden, ik weet dit van mijn moeder mijn tante en de rest van mijn familie die daar woont. De mensen wachten niet meer op een verzoening ze geloven daar ook niet meer in. Als jij een dochter, zoon whatever bent verloren in die strijd, het enige wat je wil is rust en niets meer met die anderen te maken willen hebben.

Het kan altijd, kijk naar mijn ik ben zelf Half Israëlisch Half Duits. Mijn oma( die ondergedoken hier heeft gezeten) kwam wel uit NL die is na de oorlog naar het toemalige Palestina gevlucht. Haar dochter was weer met een Duitser getrouwd...

wie weet komt het ooit allemaal goed, al betwijfel ik het tenzeerstens
don't give me that fucking bullshit
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:26:30 #358
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31053581
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het terugtrekken en dan aan de andere kant bouwen van Nederzettingen bedoel je Leuk schijngebaar inderdaad.
ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, daar worden geen nederzettingen meer gebouwd, ze zijn echt weg.....

vrijdag 30 september 2005 @ 11:26:46 #359
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31053586
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:08 schreef Hallulama het volgende:
Het is Israel echt ernst, en ik begrijp niet waarom Israel en Iran niet gewoon toenadering tot elkaar zoeken, wat voor ego's zitten daar toch aan de top? Geez...
De vijandigheid komt eigenlijk geheel van de kant van de Iraanse leiders, oa de Israelische president Katsav heeft al eens te kennen gegeven dat er geen reden is voor vijandigheid.
Maar in Iran zwaaien de Ayatollahs de scepter, en dat zijn nou eenmaal een stel dwazen.
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:27:21 #360
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31053599
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, je kan natuurlijk ook ff een bron aanhalen en een bericht hier posten. Als ik zeg dat Sharon gister om 3 uur een scheet liet, KAN dat ook een feit zijn. Het maakt het echter geen feit door te zeggen dat het een feit is.
dus omdat ik en velen met mij geschiedenisles hebben gehad moet ik nu een bron voor jou gaan zoeken?
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:27:29 #361
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31053604
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:26 schreef SpugendeLama het volgende:

[..]

De vijandigheid komt eigenlijk geheel van de kant van de Iraanse leiders, oa de Israelische president Katsav heeft al eens te kennen gegeven dat er geen reden is voor vijandigheid.
Maar in Iran zwaaien de Ayatollahs de scepter, en dat zijn nou eenmaal een stel dwazen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:28:10 #362
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31053626
Mutant zijn bron is Al-jazeera
pi_31053703
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:25 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

kijk dat is wel zo, en ja het zijn berbers. Berbers naar mijn weten zijn ook moslim...

elke keer gebeurt er iets waardoor die haat tegen moslims erger wordt. Ik keur het niet goed van het in de fik steken van moskeeën etc etc. Ik heb zelf moslim vrienden. Joodse gemeenschap tegenover de moslim gemeenschap is heel klein. In Nederland zijn er nog maar 300 echte joden, de anderen zijn allemaal gedeporteerd in de WOII. De overige paar duizend joden, zijn joden die half joods zijn van hun moeders kant ( zoals ik) of joden die hier naar toe zijn gekomen.

de Israëliers willen met rust gelaten worden, ik weet dit van mijn moeder mijn tante en de rest van mijn familie die daar woont. De mensen wachten niet meer op een verzoening ze geloven daar ook niet meer in. Als jij een dochter, zoon whatever bent verloren in die strijd, het enige wat je wil is rust en niets meer met die anderen te maken willen hebben.

Het kan altijd, kijk naar mijn ik ben zelf Half Israëlisch Half Duits. Mijn oma( die ondergedoken hier heeft gezeten) kwam wel uit NL die is na de oorlog naar het toemalige Palestina gevlucht. Haar dochter was weer met een Duitser getrouwd...

wie weet komt het ooit allemaal goed, al betwijfel ik het tenzeerstens
Moet je eens aan je moeder vragen hoeveel Marokkaanse Joden er zijn. In Israel meen ik dat er iets van 400.000 Marokkaanse Joden wonen. In Marokko zelf nog iets van 70.000. Zelf zag ik in Fes dit jaar toen ik op vakantie was, doodgewoon Isrealische toeristen die met keppel en al door de straten liepen. Mijn ouders vertellen mij vaak nog verhalen over dingen die ze mee hadden gemaakt met hun joodse vrienden in Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31053712
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:26 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, daar worden geen nederzettingen meer gebouwd, ze zijn echt weg.....

"Aan de andere kant"... zegt je dat wat of niet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31053749
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus omdat ik en velen met mij geschiedenisles hebben gehad moet ik nu een bron voor jou gaan zoeken?
Ga je gewoon door met loos gepraat? Ik kan zelf met google niets vinden, ik weet ook niet hoe ver je terug wil gaan in de tijd hoor. Maar ik heb nooit gehoord van Palestijnen die met miljoenen tegelijk afgeslacht werden door de Arabieren (Palestijnen zijn ook arabieren btw )
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:33:07 #366
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31053772
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moet je eens aan je moeder vragen hoeveel Marokkaanse Joden er zijn. In Israel meen ik dat er iets van 400.000 Marokkaanse Joden wonen. In Marokko zelf nog iets van 70.000. Zelf zag ik in Fes dit jaar toen ik op vakantie was, doodgewoon Isrealische toeristen die met keppel en al door de straten liepen. Mijn ouders vertellen mij vaak nog verhalen over dingen die ze mee hadden gemaakt met hun joodse vrienden in Marokko.
I know, er zijn zat marokaanse joden, ik heb het ook niet over Fes. Ik heb het over Nederland hier in Den Haag ga jij niet met je david ster en keppeltje door de schilderswijk heen wandelen.

Het was mij zelfs verboden vorig jaar met mijn stage in een ziekenhuis om mijn david ster om te houden want dat zou aanstootgevend zijn voor de moslim zorgvragers. Oké het ziekenhuis stond aan de rand van de schilderswijk.....
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:33:18 #367
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31053783
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ga je gewoon door met loos gepraat? Ik kan zelf met google niets vinden, ik weet ook niet hoe ver je terug wil gaan in de tijd hoor. Maar ik heb nooit gehoord van Palestijnen die met miljoenen tegelijk afgeslacht werden door de Arabieren (Palestijnen zijn ook arabieren btw )
het is geen loos gepraat, maar het is voor mij wat lastig om nu geschiedenis boeken te gaan zoeken, deze te scannen en je dan te overtuigen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:33:44 #368
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31053798
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

"Aan de andere kant"... zegt je dat wat of niet?
ja dat zegt me wat, het enige wat ze nu aan het bouwen zijn is die muur...

daar ben ik helemaal voor
pi_31053812
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:33 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

I know, er zijn zat marokaanse joden, ik heb het ook niet over Fes. Ik heb het over Nederland hier in Den Haag ga jij niet met je david ster en keppeltje door de schilderswijk heen wandelen.

Het was mij zelfs verboden vorig jaar met mijn stage in een ziekenhuis om mijn david ster om te houden want dat zou aanstootgevend zijn voor de moslim zorgvragers. Oké het ziekenhuis stond aan de rand van de schilderswijk.....
Het leuke is dat niet alleen Joden dat probleem hebben, maar zoals ik al eerder stelde, moslims kennen dat zelf ook. Er is geen alleenrecht op zieligheid van Joden. Niet alleen Joden worden getreiterd, ook al lijkt het zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31053842
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is geen loos gepraat, maar het is voor mij wat lastig om nu geschiedenis boeken te gaan zoeken, deze te scannen en je dan te overtuigen.
99% van wat er in een willekeurige geschiedenisboek staat, kan je ook gewoon op het web vinden. Ik bedoel als het zo een bekend feit is, dan moet het toch wel op het web staan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31053926
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:33 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

ja dat zegt me wat, het enige wat ze nu aan het bouwen zijn is die muur...

daar ben ik helemaal voor
Nee, ze waren tijdens de terugtrekking aan de andere kant ook gewoon bezig met het doorbouwen van nederzettingen.
quote:
sraël stemt in met uitbreiding joodse nederzetting
Uitgegeven op 06 september 2005 om 07:47 uur, bijgewerkt om 10:54

(Novum/AP) - De Israëlische regering heeft ingestemd met de bouw van 117 wooneenheden in de joodse nederzetting Ariel op de Westoever. Dat hebben regeringsvertegenwoordigers dinsdag bekendgemaakt. Het bouwplan, dat in strijd is met de zogenoemde routekaart voor vrede, zal ongetwijfeld de woede opwekken van de Palestijnen, die willen dat alle joodse nederzettingen worden opgeheven. De Israëlische minister van onderwijs, Limor Livnat, zei dinsdag voor de radio dat de bouw in de nederzettingen door moet gaan, maar dat er om kritiek uit het buitenland te voorkomen beter geen ruchtbaarheid aan kan worden gegeven.

Israël maakte een aantal maanden geleden bekend op termijn drieduizend huizen te willen bouwen in Ariel. De nederzetting, waar 17.500 mensen wonen, zou daarmee bijna twee keer zo groot worden. De Verenigde Staten hebben Israël herhaaldelijk opgeroepen de uitbreiding van de nederzettingen op de Westoever te bevriezen. De Palestijnse onderhandelaar Saeb Erekat zei dat de bouwplannen vrede in de weg staan.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:39:51 #372
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31053996
Voorstel: On Topic?
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:40:45 #373
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_31054029
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:39 schreef Hallulama het volgende:
Voorstel: On Topic?
pi_31054045
Deze wordt gemerged met het Centraal topic Dus het is ontopic...

Maar ben benieuwd naar het antwoord van Haags elfje.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:09:20 #375
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31055006
Wat mij betreft ligt de eerste stap in de goede richting bij Iran. Ze moeten de dreiging terugnemen en Israel erkennen. Als we daar uit zijn kunnen we verder gaan met het schrijven van een brief aan de Iraanse ambassade.

"Dear Mr. ambassador,

This silly bunch of FOK!forum cyber infidels thinks that Iran should engage in apologising for and withdrawal of earlier made statements regarding the destruction of Israel, and recognize Israel as a sovereign state.

By taking this step, you will most certainly gain our respect, and I'm sure that the rest of the world will follow in making things better.

After all, it is love that feeds love, while hatred feeds hatred.

Kind regards,
etc."

Ofzoiets
pi_31062232
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:15 schreef Hallulama het volgende:
'The cynics are right nine times out of ten.' -- HL Mencken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')