De eerste Fok! Clan meetingVanavond is het dan zo ver. We gaan met z'n allen met en op elkaar schieten. Om zoveel mogelijk glitches te voorkomen schud ik nu even uit de losse pols wat richtlijnen.
We spelen met de nieuwste patch. Deze patch is
hier te downloaden (direct download). Het kan voorkomen dat je de boodschap 'patch failed' krijgt. Op
deze en
deze pagina zijn hiervoor oplossingen tevinden. Dan werkt alles weer.
We gaan uit van de nieuwste versie 1.1.2484.0. Of je deze hebt kan je op twee manieren na gaan:
1. Start BF2 op, ga naar BFHQ en dan staat rechtsbovenin (onder de buttons) welke versie het is.
2. Start BF2 op, druk op alt+tab (dus terug naar Windows) en dan zie je in je taakbalk welke versie het is.
We spelen met de laatste versie van Punkbuster. -edit-
Zolang Punkbuster goed werkt moet je hier
niets aan doen. Ik heb de laatste update er over heen gegooid en het blijkt dat verschillende servers niet up tot date zijn. Hierdoor wordt je er dus steeds afgeschopt. Advies nu is dus gewoon van Punkbuster afblijven.
TeamspeakWe zullen vanavond in eerste instantie
geen gebruik maken van TS. Dit vanwege het feit dat je dan makkelijk kan horen wat de tegenstanders tegen elkaar zeggen en dat is niet de bedoeling. Mocht de ingame VOIP erg slecht werken dan schakelen we over op TS. Ursel zal dan twee TS servers open gooien en dan zit er even niets anders op dan ook van TS-server te wisselen als je van team wisselt. Zorg dus wel dat je TS hebt geinstalleerd, anders verlies je onnodig tijd. De laatste versie van Teamspeak is
hier te downloaden.
ServerWe zullen straks een server moeten zoeken waar we met z'n allen op kunnen. Op dit moment gaan we uit van een 32player server. Een 32 player server kunnen we denk ik goed vol krijgen met Fok! clanmembers. Voordeel t.o.v. 64 player is dat je elkaar vaker tegenkomt, de speelruimtes kleiner zijn, er minder onbekenden rond lopen en dat je minder lag zal ervaren. Een 16 player server is vanwege de 16 speler limiet uitgesloten aangezien ik stiekem verwacht dat we toch wel tegen de 20 spelers aan gaan zitten.
Ranked of nonranked maakt niet uit. We zullen proberen om als eerste een ranked server te vinden, uiteraard. Mocht dit niet lukken dan schakelen we net zo makkelijk over op nonranked. Het gaat nu toch vooral om het samenspel en niet om de punten.
Ping. Die gaan we proberen zo laag mogelijk te houden. Als je nou zelf een enorm hoge ping hebt dan is er voor jezelf weinig lol aan om te spelen, anderen kunnen hier echter ook last van hebben. We verzoeken je dan ook vriendelijk om even te rebooten en het opnieuw te proberen. Zorg dat je download programma's (Kazaa, Bittorrent etc) uit hebt staan. In principe moet het allemaal wel lukken. BF2 genereerde hier maar tussen de 3 en 5 kb aan upstream.
Maps. De server genereert deze dus hier hebben we geen invloed op.
Commander. Wie de commander wordt vechten jullie onderling maar uit
Teamkills. Een veelbesproken onderwerp, onderhevig aan menig vloekpartij. Laten we voor vanavond afspreken dat we iig niet voor voertuigen van andere gaan springen, we zijn allemaal (redelijk) volwassen en willen allemaal lekker spelen. Laten we daarbij ook afspreken dat we Teamkills vandaag niet punishen. Iedereen doet z'n best en probeert niemand op te naaien, laten we dan ook kijken of we het zonder punishen kunnen. Dan blijft het wel zo gezellig.
Ik wil pimpen!!Rustig maar, alle statistieken zal ik opslaan en de uitslagen ervan zal ik zo snel mogelijk publiceren.
AanvangWe gaan in principe van start om 20:00 vanavond. Veel van ons zullen al reeds aanwezig zijn en lekker aan het spelen zijn. Rond 20:00 zullen we op zoek gaan naar een server en die zal dan in dit topic gepost worden. We gaan dan allemaal die server joinen en lekker knallen maar. Wanneer we stoppen weet ik niet.
Heb je nou nog meer te lullen?Nee dit was het wel zo ongeveer. Op naar vanavond, op naar m'n eerste Purple Heart
[ Bericht 4% gewijzigd door UnleashMitch op 21-07-2005 18:18:33 ]
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server