Coppiquote:Op donderdag 21 juli 2005 00:12 schreef Leatherface het volgende:
Noem ten minste 4 Italianen die op Alpe d'Huez wonnen.
Uhm Binda werd in 1927 wereldkampioen maar Girardengo in 1924 al. Ok het was een officeus wereldkampioenschap maar toch. In 25 en 26 werd er geen wk gehouden dacht ik.quote:
Tsja, maar officieus telt helaas nu eenmaal niet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Uhm Binda werd in 1927 wereldkampioen maar Girardengo in 1924 al. Ok het was een officeus wereldkampioenschap maar toch. In 25 en 26 werd er geen wk gehouden dacht ik.
Pas in 1927 was het WK officieel voor zover ik weet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Uhm Binda werd in 1927 wereldkampioen maar Girardengo in 1924 al. Ok het was een officeus wereldkampioenschap maar toch. In 25 en 26 werd er geen wk gehouden dacht ik.
Die vraag hebben we al gehad.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:14 schreef Zwansen het volgende:
Girardengo werd ook de 1e campionissimo genoemd maar dat terzijde.
Een olympische medaille.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Pas in 1927 was het WK officieel voor zover ik weet.
Wat won Eddy Merckx niet, wat zijn zoon Axel wel won?
In 1939 en 1947 werd ook de tour georganiseerd, maar de italianen waren toen niet welkom.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat te denken van Bartali. Won de laatste Tour voor de oorlog en de 1e na de oorlog. 38 en 48...
Eerst is goed, tweede niet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:20 schreef Zwansen het volgende:
Theo Bos, Peter Pieterse?
Pffff.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:25 schreef Leatherface het volgende:
Hij was succesvol voor de tweede wereldoorlog.
Hehe....quote:Dit doet denken aan het verhaal van Piet Moeskops, die in de twintiger jaren vijfmaal wereldkampioen op de sprint werd. Toen Moeskoeps achttien was, fietste hij rond met een mand met kippen, die hij voor zijn vader van de boerderijen ophaalde.
Op een dag zegt een boerenzoon tegen hem: "Wat heb jij een rotfiets!"
Moeskops antwoordt: "Ook al rijd jij op de mooiste fiets, dan ben ik nog eerder in Den Haag dan jij."
Het ging om een afstand van een kilometer of vijf. De boerenzoon komt aan met een mooie racefiets. Later hoort Moeskops dat hij wielrenner is en één van de beste rijders van het dorp.
Moeskops bleef eerst achter hem rijden en stampte toen de voortpezende boer voorbij. Hij bleef honderd meter voor hem rijden, keek zo nu en dan achterom en riep: "Kiep, kiep, kiep, kiep!"
Correct.quote:Op donderdag 21 juli 2005 00:33 schreef Leatherface het volgende:
De bolletjestrui werd toch pas veel later nadat het bergklassement werd uitgevonden ingevoerd?
Ik ga dan voor Van Impe.
Poupou?quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:15 schreef Ericr het volgende:
Dan houden we het maar op 2.
Welke renner won in 11 verschillende Tours minimaal 1 rit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |