je weet dat business class gewoon reclame tijd is toch? iedereen die daar in de studio komt, betaalt er gewoon voor... niet echt een fijne plek om advies in te winnen...quote:op zondag 2 april 2006 11:46 schreef otto215 het volgende:
ik keek dus net business-class en hoorde (naam even kwijt, jerry ofzo??) hem zeggen dat de tijd van beleggingsfondsen wel voorbij is en we nu weer moeten gaan voor ondernemend beleggen. dus zelf tijd insteken in een goede portefeuille..
pennystocks zijn aandelen van een paar euro of lager?
ik weet niet? maar die gast komt er wekelijks..quote:op zondag 2 april 2006 11:57 schreef drive-r het volgende:
[..]
je weet dat business class gewoon reclame tijd is toch? iedereen die daar in de studio komt, betaalt er gewoon voor... niet echt een fijne plek om advies in te winnen...
waarom wil je voor t dividend gaan, de koers zakt daarna he,....quote:op donderdag 30 maart 2006 20:07 schreef merry77 het volgende:
ik hoop voor je dat ze omhoog gaan.
corus heeft een kans.
rood testhouse zie ik zelf in de komende maand/en terugzakken naar een bandbreedte tussen de 66 en 70 cent.
ik denk dat ik zelf in een aandeel belegd zou hebben wat rond de 10 euro staat en binnenkort dividend uitkeert rond de 3 a 4%. (elsevier, wessanen, of desnoods buhrman, die gaat binnenkort denk ik verder omhoog).
als je risicovoller wil beleggen probeer ahold op 6,25 op te pakken. of hagemeyer op 4,05 of logica cmg rond 2,60-2,70)
ik doe zelf niet in penny stocks. vind ik te risicovol.
[..]
bekijk waar hun voorraden liggen en waar ze momenteel op zoek zijn naar nieuwe reservoirs. dan weet je in ieder geval iets meer over de lange termijn. verder zit er, volgens mij, bij meeste oliemaatschappijen al aardig wat crisis verwerkt in de prijs...quote:op woensdag 5 april 2006 01:12 schreef richie_rich het volgende:
ik zit er aan te denken een (zeer) speculatieve positie aan te nemen omtrent olie. aangezien futures nog niet echt haalbaar zijn en ook erg grillig zit ik er aan te denken om relatief goedkoop oliemaatschappij aandelen te kopen. dan bedoel ik met name de <$3 met een goede intrinsieke waarde uit de vs.
zijn er voldoende te vinden,
dit alles met het oog op de eventueel komende iran 'crisis' en mogelijk problemen met venezuela
meningen?
ik wil me voornamelijk gaan richten op bedrijven die al die voorraad hebben en weinig doen aan zoeken. het betreft voornamelijk speculatief dus en absoluut niet voor de lange termijnquote:op woensdag 5 april 2006 08:47 schreef drive-r het volgende:
[..]
bekijk waar hun voorraden liggen en waar ze momenteel op zoek zijn naar nieuwe reservoirs. dan weet je in ieder geval iets meer over de lange termijn. verder zit er, volgens mij, bij meeste oliemaatschappijen al aardig wat crisis verwerkt in de prijs...
waarom zou je je richten op velden in de vs? dat zijn niet bepaald de meest productieve velden ter wereld en er wordt al helemaal niks meer gezocht (dus een meevaller zul je nooit hebben).quote:op woensdag 5 april 2006 12:37 schreef richie_rich het volgende:
[..]
ik wil me voornamelijk gaan richten op bedrijven die al die voorraad hebben en weinig doen aan zoeken. het betreft voornamelijk speculatief dus en absoluut niet voor de lange termijn
voornamelijk bedrijven met velden in de vs
wat zie ik over het hoofd?![]()
klopt, gevolg is dat er ook geen (of iig geen hoge) premium op de prijs zit. dus voor een speculatief ritje omhoog kan het daarom volgens mij wel interessant zijn aangezien deze bedrijven wel gewoon voorraden hebbenquote:op woensdag 5 april 2006 14:47 schreef drive-r het volgende:
[..]
waarom zou je je richten op velden in de vs? dat zijn niet bepaald de meest productieve velden ter wereld en er wordt al helemaal niks meer gezocht (dus een meevaller zul je nooit hebben).
ik zoek dus een beleggingsfonds die behoudend is maar eerder neutraal..quote:op dinsdag 4 april 2006 18:15 schreef otto215 het volgende:
zijn hier ook mensen die 'investeren' in beleggingsfondsen op korte termijn?
dit fonds heb ik op het 'oog': euro small capsfonds
aan te raden of niet doen(wachten op een soort van correctie?)
wat ik dus wilde zeggen, is dat deze bedrijven juist geen voorraden hebben. er zit nu eenmaal niet zoveel olie in de vs. en de olie die er zit is moeilijk (en erg langzaam) te produceren, waardoor deze bedrijven minder goed in kunnen spelen op een groei in de vraag.quote:op woensdag 5 april 2006 16:55 schreef richie_rich het volgende:
[..]
klopt, gevolg is dat er ook geen (of iig geen hoge) premium op de prijs zit. dus voor een speculatief ritje omhoog kan het daarom volgens mij wel interessant zijn aangezien deze bedrijven wel gewoon voorraden hebben.
op grafieken van dit soort fondsen zie je dan ook gigantische pieken bij incidenten
hmm...dat is wel iets om over na te denken ja. ik heb redelijk klakkeloos de bewezen voorraad bbl genomen. maar over het algemeen zijn het daar geen enorme producties meer?quote:op woensdag 5 april 2006 17:53 schreef drive-r het volgende:
[..]
wat ik dus wilde zeggen, is dat deze bedrijven juist geen voorraden hebben. er zit nu eenmaal niet zoveel olie in de vs. en de olie die er zit is moeilijk (en erg langzaam) te produceren, waardoor deze bedrijven minder goed in kunnen spelen op een groei in de vraag.
er zijn nooit enorm producties geweest in de vs. natuurlijk zat er olie, maar het was (vergeleken met de rest van de wereld) altijd minimaal en erg slecht te produceren. de gemiddelde oliebron produceert in de vs bijvoorbeeld iets van 8 bbls per dag, terwijl een beetje bron in het midden-oosten zo'n 80.000bbls per dag doet. mensen hebben het altijd over de hoeveelheid bronnen in de vs, maar vergeten dat er bijna niks uit komt.quote:op woensdag 5 april 2006 17:58 schreef richie_rich het volgende:
[..]
hmm...dat is wel iets om over na te denken ja. ik heb redelijk klakkeloos de bewezen voorraad bbl genomen. maar over het algemeen zijn het daar geen enorme producties meer?
ik heb overigens ook weer wat fondsen gevonden doe in de voormalige sovjet unie zitten (kazakhstan, georgie, azerbadjan e.d.).
ik heb in een boek over olie (uit 1994) gelezen dat op dat moment geen enkel land meer olie heeft geproduceerd als de vs. puur omdat ze het al zo lang doen ook, dus er is toch best flink wat de grond uit gegaanquote:op woensdag 5 april 2006 18:07 schreef drive-r het volgende:
[..]
er zijn nooit enorm producties geweest in de vs. natuurlijk zat er olie, maar het was (vergeleken met de rest van de wereld) altijd minimaal en erg slecht te produceren. de gemiddelde oliebron produceert in de vs bijvoorbeeld iets van 8 bbls per dag, terwijl een beetje bron in het midden-oosten zo'n 80.000bbls per dag doet. mensen hebben het altijd over de hoeveelheid bronnen in de vs, maar vergeten dat er bijna niks uit komt.
goeie, maar risicovolle reserves zitten bij venezuela, de kust van west-afrika en de risico-gebieden in het midden-oosten. wat veiligere, goeie reserves liggen in de golf van mexico, kust van brazilie, regio kazachstan, australie en richting indonesië/maleisië en de kust van japan. ik zou eigenlijk wel willen weten wie er momenteel (buiten de grote maatschappijen) nog een beetje op zoek is naar wildcats, dat is een leuke risicoinvestering!
productie heeft niets te maken met de winbare voorraden. ten eerste betwijfel ik de statement in het boek. ten tweede zijn de amerikaanse voorraden gewoon al erg lang uitgebuit. de opec landen produceren gewoon heel erg langzaam, die hebben niet zo'n haast. toch hebben zij een enorm deel van de bewezen voorraden in handen.quote:op woensdag 5 april 2006 18:24 schreef richie_rich het volgende:
[..]
ik heb in een boek over olie (uit 1994) gelezen dat op dat moment geen enkel land meer olie heeft geproduceerd als de vs. puur omdat ze het al zo lang doen ook, dus er is toch best flink wat de grond uit gegaan
dat soort bedrijven zijn in deze markt best overgewaardeerd. beetje vergelijkbaar met biotech e.d. erg risicovol idd. maar daardoor is/kan het wel leukquote:op woensdag 5 april 2006 18:28 schreef drive-r het volgende:
[..]
olie blijft leuk, ben erg blij met mijn studie. toch zou ik inderdaad wel iets willen vergokken in wat kleine oliemaatschappijen die naar wildcats boren. helaas lijken al grote vondsten toch gedaan te worden door shell en vrinden...
welcome back on the stock market! where time is your friend and impulse your enemyquote:op vrijdag 7 april 2006 16:59 schreef chronic het volgende:
tvp'tje
ben ook weer actief aan het beleggen sinds kort.
waar doe je 't + ervaring ervan?quote:op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef denocorp het volgende:
[..]
welcome back on the stock market! where time is your friend and impulse your enemy
ik beleg bij de abn, maar ben er niet echt tevreden over. transactiekosten zijn behoorlijk hoog.quote:
dank dankquote:welcome back on the stock market! where time is your friend and impulse your enemy
binck is goedquote:op zondag 9 april 2006 14:30 schreef chronic het volgende:
[..]
ik beleg bij de abn, maar ben er niet echt tevreden over. transactiekosten zijn behoorlijk hoog.
[..]
dank dank
heeft iemand nog tips qua (beleggings)banken die minder transactiekosten rekenen? bij de abn moet je 12 euro betalen. ik vind het echt ronduit debiel.
je hebt daar dan een eigen rekening, je moet dus geld tussen je binck rekening en abn rekening heen en weer sluize dit gaat overigens redelijk makkelij.quote:op maandag 10 april 2006 04:43 schreef denocorp het volgende:
als je bij binck belegt, hoe zit dat dan met de onderliggende rekening vanwaar de bedragen worden af- en bijgeschreven? als ik nu bijv. bij abn zit, kan ik mijn rekeningen daar dan houden of moet ik bij binck een rekening openen en daar geld op zetten?
maar gaat het ook snel? ik heb geen zin om 2 dagen te moeten wachten totdat ik eindelijk het geld op m'n rekening heb en een transactie kan doen...quote:op maandag 10 april 2006 19:50 schreef dop het volgende:
[..]
je hebt daar dan een eigen rekening, je moet dus geld tussen je binck rekening en abn rekening heen en weer sluize dit gaat overigens redelijk makkelij.
www.todaysbrokers.nl is slechts 6 euro tot 4000 euro daarna 0,15% van het totale bedrag. dus dat zijn wel leuke transactiekosten. hij kwam ook goed uit de consumentengidstest.quote:op zondag 9 april 2006 14:30 schreef chronic het volgende:
[..]
ik beleg bij de abn, maar ben er niet echt tevreden over. transactiekosten zijn behoorlijk hoog.
[..]
dank dank
heeft iemand nog tips qua (beleggings)banken die minder transactiekosten rekenen? bij de abn moet je 12 euro betalen. ik vind het echt ronduit debiel.
hoi stevenquote:op dinsdag 11 april 2006 19:22 schreef steven184 het volgende:
[..]
www.todaysbrokers.nl is slechts 6 euro tot 4000 euro daarna 0,15% van het totale bedrag. dus dat zijn wel leuke transactiekosten. hij kwam ook goed uit de consumentengidstest.
bij mij weten is het bij mij altijd binnen 1 dag gebeurt, maar ik doe het ook niet zo vaak sinds ik de 1e keer vrijwel genoeg er opgepleurd had alleen de 1e identificatie storting liet wat langer op zich wachten.quote:op maandag 10 april 2006 22:37 schreef denocorp het volgende:
[..]
maar gaat het ook snel? ik heb geen zin om 2 dagen te moeten wachten totdat ik eindelijk het geld op m'n rekening heb en een transactie kan doen...
is het systeem een beetje werkbaar?quote:op woensdag 12 april 2006 01:49 schreef selang het volgende:
todaysbrokers gaat via interactive brokers.
ik heb een direct account bij interactive brokers. dan moet je echter wel een rekening in het buitenland openen. het voordeel is dat je via veel buitenlandse beurzen kunt handelen en ook buitenlandse opties en futures (maar helaas alleen electronische contracten, geen pit trading).
ik weet niet wie er beter is, ik heb namelijk geen ervaring met todaysbrokers.quote:op woensdag 12 april 2006 17:29 schreef chronic het volgende:
[..]
is het systeem een beetje werkbaar?
wat is precies zoveel beter aan binck dan aan todaysbrokers?
in wat voor fondsen zit jequote:op woensdag 12 april 2006 20:04 schreef mausb het volgende:
hello kurt![]()
vandaag weer eens actief begonnen, binnenkort bij binck, momenteel nog even met mijnpostbank.nl in wat aandelenfondsen. ben benieuwd naar de resultaten, goed bijhouden blijft belangrijk volgens mij..
quote:op donderdag 13 april 2006 13:14 schreef asspirine het volgende:
wat ben ik toch blijdat ik uiteindelijk wel voor hagemeyer ben gegaan
tis mss maar peanuts, maar momenteel zou ik ong 600 euro winst hebben
maareh, kan iemand mij een beetje uitleg geven bij de cum-vol?
dit gaat over de aantal aandelen die verhandeld worden? aankoop en verkoop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |