abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:28:55 #251
136816 Otto215
I am Lite!
pi_36550393
waar staat dft voor
jammer
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:27:58 #252
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_36553330
quote:
op zaterdag 1 april 2006 14:28 schreef otto215 het volgende:
waar staat dft voor
de financiële telegraaf.
pi_36571938
ach, "pennystocks". ik vind ze juist wel leuk, beetje daytraders werk he, dat wel... sta tot nu toe een mooie 6% winst, even de handel afwachten op maandag en dan kijken of ik ze verkoop.

corus gaat wat minder op het moment maar op de lange termijn zie ik die wel stijgen, ik had ze alleen beter iets later kunnen kopen.
  zondag 2 april 2006 @ 11:46:24 #254
136816 Otto215
I am Lite!
pi_36572100
ik keek dus net business-class en hoorde (naam even kwijt, jerry ofzo??) hem zeggen dat de tijd van beleggingsfondsen wel voorbij is en we nu weer moeten gaan voor ondernemend beleggen. dus zelf tijd insteken in een goede portefeuille..

pennystocks zijn aandelen van een paar euro of lager?
jammer
pi_36572393
quote:
op zondag 2 april 2006 11:46 schreef otto215 het volgende:
ik keek dus net business-class en hoorde (naam even kwijt, jerry ofzo??) hem zeggen dat de tijd van beleggingsfondsen wel voorbij is en we nu weer moeten gaan voor ondernemend beleggen. dus zelf tijd insteken in een goede portefeuille..

pennystocks zijn aandelen van een paar euro of lager?
je weet dat business class gewoon reclame tijd is toch? iedereen die daar in de studio komt, betaalt er gewoon voor... niet echt een fijne plek om advies in te winnen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 2 april 2006 @ 12:07:13 #256
136816 Otto215
I am Lite!
pi_36572617
quote:
op zondag 2 april 2006 11:57 schreef drive-r het volgende:

[..]

je weet dat business class gewoon reclame tijd is toch? iedereen die daar in de studio komt, betaalt er gewoon voor... niet echt een fijne plek om advies in te winnen...
ik weet niet? maar die gast komt er wekelijks..
jammer
pi_36572696
otto215, wat voor de één een pennystock is is dat voor de andere niet, er zijn nogal wat interpretaties. voor de een is dat alle aandelen onder de 5 euro, de ander 1 euro, en dan heb je ze zelfs nog voor enkele centen. volgens mij wordt de 1 euro wel vaak als leidraad gebruikt.

de een ligt pennystocks totaal niet, de ander wel, het ligt er maar wat voor type belegger je bent. pennystocks kunnen gigantisch stijgen, maar ook gigantisch klappen, het risico is dus groter.

zelf vind ik dat er alleen nogal een groot verschil tussen pennystocks zit, de ene pennystock is de ander niet. corus is/was ook een pennystock, maar is bijv. een stuk stabieler dan een klein fonds dat een koers heeft van een paar centen. laatstgenoemde fondsen kunnen in een paar dagen gewoon met 150% omhoog gaan, maar ook in 1x failiet zijn. vaak staan die ook genoteerd op een andere beurs genoteerd met andere verplichtingen / voorwaarden aan de beursgang waardoor minder controle op het bedrijf mogelijk is.

er valt nog veel meer over te vertellen natuurlijk maar ik laat het hier maar even bij, daarbij ben ik een beginneling dus ik weet er ook niet het fijne vanaf
pi_36625003
quote:
op donderdag 30 maart 2006 20:07 schreef merry77 het volgende:
ik hoop voor je dat ze omhoog gaan.
corus heeft een kans.
rood testhouse zie ik zelf in de komende maand/en terugzakken naar een bandbreedte tussen de 66 en 70 cent.

ik denk dat ik zelf in een aandeel belegd zou hebben wat rond de 10 euro staat en binnenkort dividend uitkeert rond de 3 a 4%. (elsevier, wessanen, of desnoods buhrman, die gaat binnenkort denk ik verder omhoog).
als je risicovoller wil beleggen probeer ahold op 6,25 op te pakken. of hagemeyer op 4,05 of logica cmg rond 2,60-2,70)

ik doe zelf niet in penny stocks. vind ik te risicovol.
[..]
waarom wil je voor t dividend gaan, de koers zakt daarna he,....
dus dividend vind ik alleen een motivatie voor lange termijn beleggen...

true het gebeurt dat een stock t dividend weleens deels inloopt maar dit heeft meer met bepaalde uitspraken te maken die de topman vaak doet op de jaarvergadering (die vind plaats dag voor t dividend...)
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:15:26 #259
136816 Otto215
I am Lite!
pi_36647467
zijn hier ook mensen die 'investeren' in beleggingsfondsen op korte termijn?
dit fonds heb ik op het 'oog': euro small capsfonds

aan te raden of niet doen (wachten op een soort van correctie?)

[ Bericht 37% gewijzigd door Otto215 op 04-04-2006 22:57:21 ]
jammer
  woensdag 5 april 2006 @ 01:12:47 #260
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36661906
ik zit er aan te denken een (zeer) speculatieve positie aan te nemen omtrent olie. aangezien futures nog niet echt haalbaar zijn en ook erg grillig zit ik er aan te denken om relatief goedkoop oliemaatschappij aandelen te kopen. dan bedoel ik met name de <$3 met een goede intrinsieke waarde uit de vs.

zijn er voldoende te vinden,

dit alles met het oog op de eventueel komende iran 'crisis' en mogelijk problemen met venezuela

meningen?
pi_36664144
quote:
op woensdag 5 april 2006 01:12 schreef richie_rich het volgende:
ik zit er aan te denken een (zeer) speculatieve positie aan te nemen omtrent olie. aangezien futures nog niet echt haalbaar zijn en ook erg grillig zit ik er aan te denken om relatief goedkoop oliemaatschappij aandelen te kopen. dan bedoel ik met name de <$3 met een goede intrinsieke waarde uit de vs.

zijn er voldoende te vinden,

dit alles met het oog op de eventueel komende iran 'crisis' en mogelijk problemen met venezuela

meningen?
bekijk waar hun voorraden liggen en waar ze momenteel op zoek zijn naar nieuwe reservoirs. dan weet je in ieder geval iets meer over de lange termijn. verder zit er, volgens mij, bij meeste oliemaatschappijen al aardig wat crisis verwerkt in de prijs...
  woensdag 5 april 2006 @ 12:37:38 #262
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36669543
quote:
op woensdag 5 april 2006 08:47 schreef drive-r het volgende:

[..]

bekijk waar hun voorraden liggen en waar ze momenteel op zoek zijn naar nieuwe reservoirs. dan weet je in ieder geval iets meer over de lange termijn. verder zit er, volgens mij, bij meeste oliemaatschappijen al aardig wat crisis verwerkt in de prijs...
ik wil me voornamelijk gaan richten op bedrijven die al die voorraad hebben en weinig doen aan zoeken. het betreft voornamelijk speculatief dus en absoluut niet voor de lange termijn

voornamelijk bedrijven met velden in de vs

paar vragen waar ik zelf nog het antwoord op moet weten:
- hoe word er het meest in verhandeld (sommige fondsen zitten soms met vol. 0-300 en andere momenten weer 30.000). wat is de grondslag hierachter.
- transactiekosten, meesten zijn genoteerd in de vs. nu kan ik daar aandelen kopen maar is de vraag wat voor rendement er moet komen met die transactiekosten in achtneming.

http://finance.yahoo.com/q?s=teng.ob als voorbeeld even. absoluut een pennystock maar in de grafieken zie je duidelijk flinke sprongen bij de 'incidenten' van afgelopen jaar

wat zie ik over het hoofd?
pi_36674255
quote:
op woensdag 5 april 2006 12:37 schreef richie_rich het volgende:

[..]

ik wil me voornamelijk gaan richten op bedrijven die al die voorraad hebben en weinig doen aan zoeken. het betreft voornamelijk speculatief dus en absoluut niet voor de lange termijn

voornamelijk bedrijven met velden in de vs

wat zie ik over het hoofd?
waarom zou je je richten op velden in de vs? dat zijn niet bepaald de meest productieve velden ter wereld en er wordt al helemaal niks meer gezocht (dus een meevaller zul je nooit hebben).
  woensdag 5 april 2006 @ 15:42:46 #264
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_36676564
nou leuk. ik kan eindelijk mijn portefeuille een beetje meer met rust laten, hier en daar wat aanpassen, maar : ik heb een aantal maten bij elkaar gevonden waarmee ik de optie's induik. gewoon een bedrag per maand inleggen en alle winst doorbeleggen. eindelijk weer een beetje spel, terwijl ik de huidge boel de boel kan laten. kan ik gelijk eens kijken hoe optie's werken. wel een groep gemotiveerde betrouwbare maten natuurlijk en ook met de nodige kennis (handelaren).
  woensdag 5 april 2006 @ 16:55:28 #265
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36679656
quote:
op woensdag 5 april 2006 14:47 schreef drive-r het volgende:

[..]

waarom zou je je richten op velden in de vs? dat zijn niet bepaald de meest productieve velden ter wereld en er wordt al helemaal niks meer gezocht (dus een meevaller zul je nooit hebben).
klopt, gevolg is dat er ook geen (of iig geen hoge) premium op de prijs zit. dus voor een speculatief ritje omhoog kan het daarom volgens mij wel interessant zijn aangezien deze bedrijven wel gewoon voorraden hebben .

op grafieken van dit soort fondsen zie je dan ook gigantische pieken bij incidenten
  woensdag 5 april 2006 @ 17:46:17 #266
136816 Otto215
I am Lite!
pi_36681563
quote:
op dinsdag 4 april 2006 18:15 schreef otto215 het volgende:
zijn hier ook mensen die 'investeren' in beleggingsfondsen op korte termijn?
dit fonds heb ik op het 'oog': euro small capsfonds

aan te raden of niet doen (wachten op een soort van correctie?)
ik zoek dus een beleggingsfonds die behoudend is maar eerder neutraal..
maar natuurlijk wel meer redendement heeft dan een spaarrekening als is het niet een probleem als het anders uit pakt..
jammer
pi_36681765
quote:
op woensdag 5 april 2006 16:55 schreef richie_rich het volgende:

[..]

klopt, gevolg is dat er ook geen (of iig geen hoge) premium op de prijs zit. dus voor een speculatief ritje omhoog kan het daarom volgens mij wel interessant zijn aangezien deze bedrijven wel gewoon voorraden hebben .

op grafieken van dit soort fondsen zie je dan ook gigantische pieken bij incidenten
wat ik dus wilde zeggen, is dat deze bedrijven juist geen voorraden hebben. er zit nu eenmaal niet zoveel olie in de vs. en de olie die er zit is moeilijk (en erg langzaam) te produceren, waardoor deze bedrijven minder goed in kunnen spelen op een groei in de vraag.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:58:45 #268
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36681900
quote:
op woensdag 5 april 2006 17:53 schreef drive-r het volgende:

[..]

wat ik dus wilde zeggen, is dat deze bedrijven juist geen voorraden hebben. er zit nu eenmaal niet zoveel olie in de vs. en de olie die er zit is moeilijk (en erg langzaam) te produceren, waardoor deze bedrijven minder goed in kunnen spelen op een groei in de vraag.
hmm...dat is wel iets om over na te denken ja. ik heb redelijk klakkeloos de bewezen voorraad bbl genomen. maar over het algemeen zijn het daar geen enorme producties meer?

ik heb overigens ook weer wat fondsen gevonden doe in de voormalige sovjet unie zitten (kazakhstan, georgie, azerbadjan e.d.).
pi_36682152
quote:
op woensdag 5 april 2006 17:58 schreef richie_rich het volgende:

[..]

hmm...dat is wel iets om over na te denken ja. ik heb redelijk klakkeloos de bewezen voorraad bbl genomen. maar over het algemeen zijn het daar geen enorme producties meer?

ik heb overigens ook weer wat fondsen gevonden doe in de voormalige sovjet unie zitten (kazakhstan, georgie, azerbadjan e.d.).
er zijn nooit enorm producties geweest in de vs. natuurlijk zat er olie, maar het was (vergeleken met de rest van de wereld) altijd minimaal en erg slecht te produceren. de gemiddelde oliebron produceert in de vs bijvoorbeeld iets van 8 bbls per dag, terwijl een beetje bron in het midden-oosten zo'n 80.000bbls per dag doet. mensen hebben het altijd over de hoeveelheid bronnen in de vs, maar vergeten dat er bijna niks uit komt.

goeie, maar risicovolle reserves zitten bij venezuela, de kust van west-afrika en de risico-gebieden in het midden-oosten. wat veiligere, goeie reserves liggen in de golf van mexico, kust van brazilie, regio kazachstan, australie en richting indonesië/maleisië en de kust van japan. ik zou eigenlijk wel willen weten wie er momenteel (buiten de grote maatschappijen) nog een beetje op zoek is naar wildcats, dat is een leuke risicoinvestering!
  woensdag 5 april 2006 @ 18:24:09 #270
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36682561
quote:
op woensdag 5 april 2006 18:07 schreef drive-r het volgende:

[..]

er zijn nooit enorm producties geweest in de vs. natuurlijk zat er olie, maar het was (vergeleken met de rest van de wereld) altijd minimaal en erg slecht te produceren. de gemiddelde oliebron produceert in de vs bijvoorbeeld iets van 8 bbls per dag, terwijl een beetje bron in het midden-oosten zo'n 80.000bbls per dag doet. mensen hebben het altijd over de hoeveelheid bronnen in de vs, maar vergeten dat er bijna niks uit komt.

goeie, maar risicovolle reserves zitten bij venezuela, de kust van west-afrika en de risico-gebieden in het midden-oosten. wat veiligere, goeie reserves liggen in de golf van mexico, kust van brazilie, regio kazachstan, australie en richting indonesië/maleisië en de kust van japan. ik zou eigenlijk wel willen weten wie er momenteel (buiten de grote maatschappijen) nog een beetje op zoek is naar wildcats, dat is een leuke risicoinvestering!
ik heb in een boek over olie (uit 1994) gelezen dat op dat moment geen enkel land meer olie heeft geproduceerd als de vs. puur omdat ze het al zo lang doen ook, dus er is toch best flink wat de grond uit gegaan

bij het speuren naar aandelen kom je ook veel van dat soort bedrijfjes tegen. zal er binnenkort ene lijstje van geven, zijn er wel een aantal iig.
pi_36682654
quote:
op woensdag 5 april 2006 18:24 schreef richie_rich het volgende:

[..]

ik heb in een boek over olie (uit 1994) gelezen dat op dat moment geen enkel land meer olie heeft geproduceerd als de vs. puur omdat ze het al zo lang doen ook, dus er is toch best flink wat de grond uit gegaan
productie heeft niets te maken met de winbare voorraden. ten eerste betwijfel ik de statement in het boek. ten tweede zijn de amerikaanse voorraden gewoon al erg lang uitgebuit. de opec landen produceren gewoon heel erg langzaam, die hebben niet zo'n haast. toch hebben zij een enorm deel van de bewezen voorraden in handen.

ik vermoed trouwens dat jouw boek de golf van mexico waarschijnlijk bij de vs rekent, dat scheelt nog wel een stok op een borrel...

olie blijft leuk, ben erg blij met mijn studie. toch zou ik inderdaad wel iets willen vergokken in wat kleine oliemaatschappijen die naar wildcats boren. helaas lijken al grote vondsten toch gedaan te worden door shell en vrinden...
  woensdag 5 april 2006 @ 18:39:20 #272
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36682971
quote:
op woensdag 5 april 2006 18:28 schreef drive-r het volgende:

[..]

olie blijft leuk, ben erg blij met mijn studie. toch zou ik inderdaad wel iets willen vergokken in wat kleine oliemaatschappijen die naar wildcats boren. helaas lijken al grote vondsten toch gedaan te worden door shell en vrinden...
dat soort bedrijven zijn in deze markt best overgewaardeerd. beetje vergelijkbaar met biotech e.d. erg risicovol idd. maar daardoor is/kan het wel leuk

een of andere quote columnist dweept nogal met het bedrijf transmeridian exploration inc.
http://finance.yahoo.com/q?s=tmy
ken het bedrijf zelf niet maar ik ga er wel even induiken
pi_36713165
ik ga nog niet voor aandelen van buitenlandse bedrijven, de kosten zijn me iets te hoog en tegenover de lage investeringen die ik maak zou dat belachelijk zijn denk ik...
  donderdag 6 april 2006 @ 20:56:36 #274
136816 Otto215
I am Lite!
pi_36720305
ik ga binnenkort het klantencontract tekenen van de postbank voor een effectenrekening (zijn er trouwens ook kosten als je helemaal niets doet met die rekening, ff checken..)en dat ik ook in beleggingsfondsen kan investeren(is nieuw dat je contract moet tekenen en belegginsprofiel moet aangeven.

voorlopig eerst maar in beleggingsfondsen .

heeft iemand ervaring met de postbank en beleggen?
jammer
  donderdag 6 april 2006 @ 22:20:20 #275
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36723256
nope, ik hou het bij binck.

ik heb trouwens een vraag. hoe bepaal je nu eigenlijk de waarde van een bedrijf.
marktkapitalisatie (koers*uitstaande aandelen) vind ik niet bruikbaar.
enterprise value zoals yahoo finance gebruikt ook maar ten dele (marktkap+schuld -cash). dat is meer iets voor overnames e.d.

intrinsieke waarde is mij net weer even te beperkt omdat het geen rekening houdt met het toekomstig potentieel van het bedrijf. het gaat immers puur om het bezit minus schulden

koers winst zegt wel weer wat maar ik vind de verhoudingen wel erg scheef (lees: duurbetaald)

waar ga ik fout, of is veel op dit moment dik overgewaardeerd?
pi_36724091
meeste waarderingen tijdens overnames en dergelijke worden gemaakt op discounted cash flows... zo werken de meeste analisten ook, die doen winstvoorspellingen voor de komende paar jaar en bepalen daaruit de waarde van het aandeel...
pi_36743420
tvp'tje

ben ook weer actief aan het beleggen sinds kort.
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:39:44 #278
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36744690
quote:
op vrijdag 7 april 2006 16:59 schreef chronic het volgende:
tvp'tje

ben ook weer actief aan het beleggen sinds kort.
welcome back on the stock market! where time is your friend and impulse your enemy
Bankiertje
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:44:36 #279
136816 Otto215
I am Lite!
pi_36749780
quote:
op vrijdag 7 april 2006 17:39 schreef denocorp het volgende:

[..]

welcome back on the stock market! where time is your friend and impulse your enemy
waar doe je 't + ervaring ervan?
jammer
pi_36791531
quote:
op vrijdag 7 april 2006 20:44 schreef otto215 het volgende:

[..]

waar doe je 't + ervaring ervan?
ik beleg bij de abn, maar ben er niet echt tevreden over. transactiekosten zijn behoorlijk hoog.
quote:
dank dank

heeft iemand nog tips qua (beleggings)banken die minder transactiekosten rekenen? bij de abn moet je 12 euro betalen. ik vind het echt ronduit debiel.
  zondag 9 april 2006 @ 14:34:34 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36791630
quote:
op zondag 9 april 2006 14:30 schreef chronic het volgende:

[..]

ik beleg bij de abn, maar ben er niet echt tevreden over. transactiekosten zijn behoorlijk hoog.
[..]

dank dank

heeft iemand nog tips qua (beleggings)banken die minder transactiekosten rekenen? bij de abn moet je 12 euro betalen. ik vind het echt ronduit debiel.
binck is goed
en als je je via mij opgeeft krijgen we allebei 50 euro transactiekosten kado.
als je belangstelling hebt mail je maar: hard_en_diep@hotmail.com
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_36795301
dames en heren,

ik ben bezig met een klein onderzoekje en daarvoor heb ik alle beursgenoteerde bedrijven nodig van 2000...2005 aan de aex/amx/ams. ik wil gaan kijken naar de winstwaarschuwingen van deze bedrijven.

ik moet toch wel ergens een lijst kunnnen opvragen van aex 2000 listed comp (bv op 1 jan)?

kan iemand mij aub helpen?
Usericon Manager kapot?
pi_36796042
bij de rabo betaal je sowieso 7 euro aan kosten, en dan 0,35% op de aankoop die je maakt (mits je geen actieve belegger ben)

http://www.rabobank.nl/pa(...)abo_direct_beleggen/
pi_36810240
en bij binck selang?
  maandag 10 april 2006 @ 04:43:02 #285
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36812828
als je bij binck belegt, hoe zit dat dan met de onderliggende rekening vanwaar de bedragen worden af- en bijgeschreven? als ik nu bijv. bij abn zit, kan ik mijn rekeningen daar dan houden of moet ik bij binck een rekening openen en daar geld op zetten?
Bankiertje
pi_36818746
https://www.binck.com/nl/(...)kactive/tarieven.asp

kijk bij producten, kies de type belegger
actief, lite, enz.. en dan bij tarieven

het is nog altijd een hoge tarief, maar de percentage van aankoop/verkoop is wel lager dan bij rabo (bij actief)
  maandag 10 april 2006 @ 19:50:26 #287
545 dop
:copyright: dop
pi_36832854
quote:
op maandag 10 april 2006 04:43 schreef denocorp het volgende:
als je bij binck belegt, hoe zit dat dan met de onderliggende rekening vanwaar de bedragen worden af- en bijgeschreven? als ik nu bijv. bij abn zit, kan ik mijn rekeningen daar dan houden of moet ik bij binck een rekening openen en daar geld op zetten?
je hebt daar dan een eigen rekening, je moet dus geld tussen je binck rekening en abn rekening heen en weer sluize dit gaat overigens redelijk makkelij.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 10 april 2006 @ 22:37:10 #288
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36839617
quote:
op maandag 10 april 2006 19:50 schreef dop het volgende:

[..]

je hebt daar dan een eigen rekening, je moet dus geld tussen je binck rekening en abn rekening heen en weer sluize dit gaat overigens redelijk makkelij.
maar gaat het ook snel? ik heb geen zin om 2 dagen te moeten wachten totdat ik eindelijk het geld op m'n rekening heb en een transactie kan doen...
Bankiertje
pi_36863972
quote:
op zondag 9 april 2006 14:30 schreef chronic het volgende:

[..]

[..]

dank dank

www.todaysbrokers.nl is slechts 6 euro tot 4000 euro daarna 0,15% van het totale bedrag. dus dat zijn wel leuke transactiekosten. hij kwam ook goed uit de consumentengidstest.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_36872631
quote:
op dinsdag 11 april 2006 19:22 schreef steven184 het volgende:

[..]

www.todaysbrokers.nl is slechts 6 euro tot 4000 euro daarna 0,15% van het totale bedrag. dus dat zijn wel leuke transactiekosten. hij kwam ook goed uit de consumentengidstest.
hoi steven , toetsen gehaald? ik zal eens kijken, heb jij er ervaring mee dan?

even aanpassing , heeft uberhaupt iemand ervaring hiermee? want het klinkt me wel als muziek in de oren. zeker vergeleken met de 2 keer zo dure abn waar ik nu bij zit.

[ Bericht 17% gewijzigd door ChRoNiC op 11-04-2006 23:34:37 ]
  woensdag 12 april 2006 @ 01:49:56 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36876750
todaysbrokers gaat via interactive brokers.
ik heb een direct account bij interactive brokers. dan moet je echter wel een rekening in het buitenland openen. het voordeel is dat je via veel buitenlandse beurzen kunt handelen en ook buitenlandse opties en futures (maar helaas alleen electronische contracten, geen pit trading).
Mijn reisverslagen
pi_36877121
er gaan klappen vallen. of niet?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_36889466
quote:
op maandag 10 april 2006 22:37 schreef denocorp het volgende:

[..]

maar gaat het ook snel? ik heb geen zin om 2 dagen te moeten wachten totdat ik eindelijk het geld op m'n rekening heb en een transactie kan doen...
bij mij weten is het bij mij altijd binnen 1 dag gebeurt, maar ik doe het ook niet zo vaak sinds ik de 1e keer vrijwel genoeg er opgepleurd had alleen de 1e identificatie storting liet wat langer op zich wachten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_36893228
quote:
op woensdag 12 april 2006 01:49 schreef selang het volgende:
todaysbrokers gaat via interactive brokers.
ik heb een direct account bij interactive brokers. dan moet je echter wel een rekening in het buitenland openen. het voordeel is dat je via veel buitenlandse beurzen kunt handelen en ook buitenlandse opties en futures (maar helaas alleen electronische contracten, geen pit trading).
is het systeem een beetje werkbaar?

wat is precies zoveel beter aan binck dan aan todaysbrokers?
pi_36897695
hello kurt
vandaag weer eens actief begonnen, binnenkort bij binck, momenteel nog even met mijnpostbank.nl in wat aandelenfondsen. ben benieuwd naar de resultaten, goed bijhouden blijft belangrijk volgens mij..
  donderdag 13 april 2006 @ 01:56:02 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36909931
quote:
op woensdag 12 april 2006 17:29 schreef chronic het volgende:

[..]

is het systeem een beetje werkbaar?

wat is precies zoveel beter aan binck dan aan todaysbrokers?
ik weet niet wie er beter is, ik heb namelijk geen ervaring met todaysbrokers.
de uitvoering gaat via interactivebrokers. hoe dat precies in z'n werk gaat weet ik niet, dat kun je beter bij today's vragen. ik heb wel een direct account bij interactive.
Mijn reisverslagen
pi_36918753
wat ben ik toch blijdat ik uiteindelijk wel voor hagemeyer ben gegaan
tis mss maar peanuts, maar momenteel zou ik ong 600 euro winst hebben

maareh, kan iemand mij een beetje uitleg geven bij de cum-vol?
dit gaat over de aantal aandelen die verhandeld worden? aankoop en verkoop?
pi_36938242
quote:
op woensdag 12 april 2006 20:04 schreef mausb het volgende:
hello kurt
vandaag weer eens actief begonnen, binnenkort bij binck, momenteel nog even met mijnpostbank.nl in wat aandelenfondsen. ben benieuwd naar de resultaten, goed bijhouden blijft belangrijk volgens mij..
in wat voor fondsen zit je ?
jammer
pi_36938758
ik had ook op 3,90 500 aandelen bijgekocht. ga denk ik binnenkort maar eens winstnemen.
of zou de abn gelijk hebben met hun koersdoel van 6 euro?
zitten nu een beetje in unchartered territory. dat maakt het moeilijk voor een ta belegger.

had gisteren ook 300 wolters kluwer op 19,50 weten te scoren. toch mooi 150 papierenwinst in 1 dag. tegen de 20,40 er weer uit en proberen lager in te kopen.
helaas doen de abn en ingtjes het nu wat minder. dat trekt hopelijk binnenkort weer bij.

tip: abn op 23,90 (als ie zo ver zinkt, hij is er bijna)
dsm op 34,65 (als ie door de 35,00 zakt).
quote:
op donderdag 13 april 2006 13:14 schreef asspirine het volgende:
wat ben ik toch blijdat ik uiteindelijk wel voor hagemeyer ben gegaan
tis mss maar peanuts, maar momenteel zou ik ong 600 euro winst hebben

maareh, kan iemand mij een beetje uitleg geven bij de cum-vol?
dit gaat over de aantal aandelen die verhandeld worden? aankoop en verkoop?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  donderdag 13 april 2006 @ 23:24:42 #300
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36939297
ik kreeg vorige week van iemand de tip turbo long vedior 15.00

nu heb ik de ballen verstand van turbo's dus heb ik er niks mee gedaan. iemand die in turbo's zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')