Dit vind ik mooie UIO! Voor al die mensen die de hele dag als een zombie in de file staan, of 's morgens en 's avonds met gebogen hoofd in de metro zitten en nergens aandacht voor hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Een gedicht:
Bij Loosdrecht
Als dit Ierland was,
zou ik beter kijken.
Van K. Schippers
Eigenlijk is het niet een quote over reizen, maar over de plaats waar je thuis bent. Maar ik vond hem wel toepasselijk in dit topic.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:06 schreef Litman het volgende:
Dit vind ik mooie UIO! Voor al die mensen die de hele dag als een zombie in de file staan, of 's morgens en 's avonds met gebogen hoofd in de metro zitten en nergens aandacht voor hebben.
Je kunt er ook een variant op bedenken:
Als het in de Lonely Planet had gestaan
zou ik beter kijken
Hik schrijf je toch met een k?quote:non sum uni angulo natus, patria mea totus hic mundus est
quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:19 schreef skiczukie het volgende:
'Als ik een atlas opensla, reis ik in gedachte' - skiczukie
Ja, die heb ik vaak genoeg gezien, maar die gaat er wel vanuit dat de wereld plat is, niet rond...quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:40 schreef k_man het volgende:
En hoe verder hij ging, des te langer was zijn terugweg - C.C.S. Crone
Staat op een huis langs het spoor in het Utrecht. Beetje open deur.
Travelling without moving is een album en een liedje van Jamiroquaiquote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:59 schreef ChrisJX het volgende:
We're travelling without moving
Jamiroqao (of hoe je dat ook schrijft)
Staat op een 3FM-poster van enkele jaren geleden. Komt wrs uit een liedje of een interview.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:37 schreef amr_diab het volgende:
Als je veel van de wereld wil zien moet je je vrouw laten kaartlezen
Ik had alle lettercombi's geprobeerd, maar ik kwam er maar niet uitquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:41 schreef femmeChantal het volgende:
Travelling without moving is een album en een liedje van Jamiroquai
Van wie is dat citaat?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:21 schreef Frank__NL het volgende:
"Al reizend ervaart men het leven vreemder,
overal anders en overal eender."
te lezen op de gevel van NS 's-Hertogenbosch centraal
J. van Sleeuwenquote:
bronquote:In memoriam Jan van Sleeuwen [*Made 1918 +Den Bosch, 6 december 2003]
Zaterdagmorgen 6 december 2003 is in zijn woonplaats Vught oud-docent drs. Jan van Sleeuwen 85-jarige leeftijd overleden.
De in 1918 Made geboren van Sleeuwen begon op 12-jarige leeftijd aan een priesteropleiding aan het seminarie Beekvliet, een keuze waarvan hij gauw terugkwam door de ‘beslotenheid van het seminarie’. De student ging vervolgens Nederlands met bijvak geschiedenis studeren. Bekend staat hij als docent Nederlandse Taal - en Letterkunde [vanaf 1946] vooral bij oud-lyceïsten van het St. Jans-en Marialyceum en ook van middelbare scholen in Boxtel, Oss, de HAS en de Kunstakademie. Daarnaast was hij rijk-gecommiteerde voor de lerarenopleiding. In de jaren 50-60 was hij mede-auteur van musicals opgevoerd bij gelegenheid van 60-jaar lycea en 50 jaar PNEM.
Behalve liefde voor de Nederlandse taal is hij ook bezeten van pianomuziek, Nederlandse Literatuur [‘een pakhuis met boeken’] en de film. In het amateurtoneel [ihkv Toneel Adviescommissie], de Willibrordstichting en de Vughtse bieb combineerde hij werk en hobby, zoals hij zelf zei..Van zijn hand verschenen een tiental gedichtenbundels [o.a. ’Promenade’] en tal van spreuken op Bossche gevels en straattegels.
Als blijvende herinnering aan zijn laatste reis die Van Sleeuwen dinsdag in een besloten stilte maakt: Al reizend ervaart men het leven vreemder; overal anders en overal eender’ [boven ingang La Gare ’s-Hertogenbosch].
En die hebben het weer uit Dune, vermoed ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:41 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Travelling without moving is een album en een liedje van Jamiroquai
Dus niks geen diepzinnige gedachten, wereldse inzichten of oneindige wijsheid. Wat een desillusie weerquote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:25 schreef heijx het volgende:
En die hebben het weer uit Dune, vermoed ik.![]()
(I have just folded space from Ix)
Uit de Guide natuurlijk.quote:This is an important announcement. This is flight 121 to Los Angeles. If your travel plans today do not include Los Angeles, now would be a perfect time to disembark.
reislust?quote:Bepaalde beelden (abstract en/of concreet) wekken het gevoel van reizen op, zoals het zien van een trein of een ansichtkaart van een eiland. Het kan, denk ik, van alles zijn. Maar er ontstaan reislustige gevoelens door. Misschien heeft iemand anders een betere omschrijving?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |