correctemundoquote:Op woensdag 20 juli 2005 03:11 schreef Bennie_K het volgende:
commerciele bagger artiesten uit de vorige eeuwnoem je dat echte muziek?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 03:10 schreef 123RiK het volgende:
pink floyd
(net klaar met harvest moon te beluisteren, geniale plaat, al zeg ik het zelf)quote:Op woensdag 20 juli 2005 03:10 schreef 123RiK het volgende:
hoeveel van jullie 'pubertjes'.. kent nog echte muziek en komt namen als:
pink floyd
led zeppelin
neil young
the doors
bob dylan
king crimson
the beatles
rolling stones
alquin
en anderen ..
nog bekend voor ?
![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2005 03:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Hoezo nou echte muziek? Ongeïnspireerde bagger!
.
hoezo is dit de enige echte muziek ?? je discrimineert nu een zeer grote muziekschare dudequote:Op woensdag 20 juli 2005 03:10 schreef 123RiK het volgende:
pink floyd
led zeppelin
neil young
the doors
bob dylan
king crimson
the beatles
rolling stones
alquin
en anderen ..
nog bekend voor ?
![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 20 juli 2005 07:10 schreef dimage het volgende:
[..]
hoezo is dit de enige echte muziek ?? je discrimineert nu een zeer grote muziekschare dude
jouw smaak wil nog niet zeggen dat dit dan ook direct de echte muziek is.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 03:14 schreef 123RiK het volgende:
Guns n' Roses
quote:
Dat was echtwel een cool nummer!quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:02 schreef fons2 het volgende:
de gemiddelde boodschap van vandaag is "i wanna fuck you in the ass" en dergelijke...
Nee! Heb je ze gezien op LL? Wat een ongeinspireerd zooitje alles-lijkt-op-elkaar gitaa-bash-werk was dat zeg!quote:
Ik heb ze nooit live gezien maar ik vind de muziek die ze maken wel tof hoor.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee! Heb je ze gezien op LL? Wat een ongeinspireerd zooitje alles-lijkt-op-elkaar gitaa-bash-werk was dat zeg!![]()
Ik hoop dattie de volgende keer down in ze bottle blijft!![]()
als er iets model staat voor foute kutmuziek dan is het wel de dire straitsquote:Op woensdag 20 juli 2005 09:39 schreef mdsk21 het volgende:
Ik mis bij iedereen de Dire Straits...
Het is zelfs toffe muziek.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:33 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Ik heb ze nooit live gezien maar ik vind de muziek die ze maken wel tof hoor..
Ohjaquote:Op woensdag 20 juli 2005 10:53 schreef L.Denninger het volgende:
Aphex Twin etc.
Queenquote:Op woensdag 20 juli 2005 09:19 schreef Rutger1983 het volgende:
anders vergeet je ff Queen ofzo..
Yeah right, PF beter dan Shponglequote:
Veel geflame, weiing inhoud. Je mist het belangrijkste punt. Pink Floyd en Aphex Twin zijn echt totaal niet te vergelijken met elkaar. Ze hebben een andere doelgroep, andere soort muziek, andere instrumenten, alles is andersquote:Op woensdag 20 juli 2005 15:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Yeah right, PF beter dan Shpongle![]()
![]()
![]()
Jouw oppervlakkige kennis van muziek en bandjes belemmert je gelukkig niet in het maken van flauwe opmerkingen![]()
Als *iets* music-for-the-masses is zijn het wel de genoemde bandjes.
Joh, get over it, er is na de 70'er jaren ook nog muziek gemaakt hoor !
Je sandalen mogen uit en je mag je haar ook weer knippen !![]()
je gedraagt je net zo intolerant als de mensen die 'jouw' muziek maar herrie vonden en riepen dat je klassiek moest luisteren - maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel, je probeert met dit soort uitspraken alleen maar jezelf een soort morele superioriteit aan te praten omdat je eigenlijk een enorme saaie smaak hebt
Ik denk dat jij het punt mist!quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:04 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Veel geflame, weiing inhoud. Je mist het belangrijkste punt. Pink Floyd en Aphex Twin zijn echt totaal niet te vergelijken met elkaar. Ze hebben een andere doelgroep, andere soort muziek, andere instrumenten, alles is anders.
Gut het zit je wel hoog meid.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Yeah right, PF beter dan Shpongle![]()
![]()
![]()
Jouw oppervlakkige kennis van muziek en bandjes belemmert je gelukkig niet in het maken van flauwe opmerkingen![]()
Als *iets* music-for-the-masses is zijn het wel de genoemde bandjes.
Joh, get over it, er is na de 70'er jaren ook nog muziek gemaakt hoor !
Je sandalen mogen uit en je mag je haar ook weer knippen !![]()
je gedraagt je net zo intolerant als de mensen die 'jouw' muziek maar herrie vonden en riepen dat je klassiek moest luisteren - maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel, je probeert met dit soort uitspraken alleen maar jezelf een soort morele superioriteit aan te praten omdat je eigenlijk een enorme saaie smaak hebt
Mensen die van die rommel houden kunnen alleen maar flamen omdat ze het zien als heilig. Mij zal het een worst wezen wat iemand vindt van de muziek waar ik graag naar luister.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:04 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Veel geflame, weiing inhoud. Je mist het belangrijkste punt. Pink Floyd en Aphex Twin zijn echt totaal niet te vergelijken met elkaar. Ze hebben een andere doelgroep, andere soort muziek, andere instrumenten, alles is anders.
Mjah, ik ben allergisch voor domme en intolerante mensenquote:
Och, ik hoef m'n eigenwaarde niet op te hangen aan een vals gevoel van morele superioriteit,quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:27 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Mensen die van die rommel houden kunnen alleen maar flamen omdat ze het zien als heilig. Mij zal het een worst wezen wat iemand vindt van de muziek waar ik graag naar luister.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:08 schreef Miss.N het volgende:
Nirvana?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 03:10 schreef 123RiK het volgende:
pink floyd
led zeppelin
neil young
the doors
bob dylan
king crimson
the beatles
rolling stones
alquin
en anderen ..
nog bekend voor ?
![]()
Allemaal te coool ! maar ook Iron Maiden en Metallica blijven gewoon relax maar ook zeker Pink Floyd-Wish you were here en shine on your crazy diamond en comfortably numb geweldig geweldigquote:Op woensdag 20 juli 2005 03:10 schreef 123RiK het volgende:
pink floyd
led zeppelin
neil young
the doors
bob dylan
king crimson
the beatles
rolling stones
alquin
en anderen ..
nog bekend voor ?
![]()
Muse is op zich wel ok, maar ik heb geen zin om constant naar die depressieve muziek te luisteren. Maar af en toe kan dat nog wel.quote:Op maandag 25 juli 2005 18:52 schreef Eix het volgende:
Ik heb eergisteren lekker een Muse t-shirtje besteld met 2 posters.
Kost me wel wat (importeren uit Engeland) maar ik krijg wel een mooi shirt.
Iets met instrumenten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:31 schreef Gabry het volgende:
Wat is de definitie van "echte" muziek?
Moet het met middeleeuwse instrumenten gemaakt worden om "echt" te zijn?![]()
Waarom geen synthesizer, computer, draaitafel of een mix van oude en nieuwe technieken?quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:32 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Iets met instrumenten.
Gitaar , drums , bass enz
Gestolen muziek.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:35 schreef Gabry het volgende:
[..]
Waarom geen synthesizer, computer, draaitafel of een mix van oude en nieuwe technieken?
Waarom is dat niet "echt" dan?
Idd, en de helft van die rappers zijn nog criminelen ook.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:31 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind al die rappers wel triest
En dan worden ze rijk met gestolen muziek.
En dan playbacken ze ook nog eens alles
quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:08 schreef Miss.N het volgende:
Nirvana?
Je generaliseerd, en het is meestal ook niet het gevalquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:40 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Gestolen muziek.
Dat is niet zelf gemaakt.
Op die platen staat al muziek van andere muzikanten.
coveren is anders.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:44 schreef Gabry het volgende:
[..]
Je generaliseerd, en het is meestal ook niet het geval
Liedjes van queen zijn ook door tig andere "echte" artiesten "gecovered"
Dus rappers maken geen echte muziek bedoel je? aangezien hen het stelen..quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
coveren is anders.
Er wordt ook gezegt dat het van Queen is !
BV Die rappers stelen de melodieenmaar daar wordt dan niet gezegt van welke artiest die vandaan komen.
Bij echte covers van bands is dat wel.
kunnen dus wel "echte" muziek maken?quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:35 schreef Gabry het volgende:
Waarom geen synthesizer, computer, draaitafel of een mix van oude en nieuwe technieken?
Waarom is dat niet "echt" dan?
Rapp is gewoon geen muziek.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:52 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dus rappers maken geen echte muziek bedoel je? aangezien hen het stelen..
Dus
[..]
kunnen dus wel "echte" muziek maken?![]()
Waarom is rap dan geen muziek?quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:56 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Rapp is gewoon geen muziek.
Als het werk echt van hun zelf zou komen dan zeg ik ja. ( op de 2de vraag )
Zinnen die nergens op slaan oplezen is niks aanquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:00 schreef Gabry het volgende:
[..]
Waarom is rap dan geen muziek?
Eminem maakt toch echt vrijwel altijd z'n muziek zelf
het is eigenlijk gewoon de mannelijke Britneyquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:03 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Zinnen die nergens op slaan oplezen is niks aan
Het is niet eens zingen wat ze doen maar gewoon oplezen.
En de Muziek wat je hoort is gewoon van andere muzikanten.
Alleen het is niet zo bekend.
En "live" staat hij alleen maar te playbacken.
Ach gut, het is geen muziek omdat je er niks aanvind?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:03 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Zinnen die nergens op slaan oplezen is niks aan
Het is niet eens zingen wat ze doen maar gewoon oplezen.
Ja vast, die vage tonen van die muziek van eminem zijn eigenlijk van de beatles ofzo hehquote:En de Muziek wat je hoort is gewoon van andere muzikanten.
Alleen het is niet zo bekend.
Vooroordelenquote:En "live" staat hij alleen maar te playbacken.
Tijdens de optredens lezen ze ook niet op maar playbacken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:14 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ach gut, het is geen muziek omdat je er niks aanvind?
Of komt het teveel in de buurt van dichten?
Als ik een optreden van zo'n artiest zie zie ik ze trouwens nooit oplezen
Het enige wat ik uit dit stukje kan halen is dat je het alleen "echte" muziek is als je erbij zingt?
Dus akoestische of klassieke muziek is geen "echte" muziek?
[..]
Ja vast, die vage tonen van die muziek van eminem zijn eigenlijk van de beatles ofzo heh![]()
[..]
VooroordelenAls ze bijvoorbeeld een tour houden playbacken ze dus echt niet...
Ik zal je het voordeel van de twijfel gevenquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:20 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Tijdens de optredens lezen ze ook niet op maar playbacken.
Het klinkt gewoon als oplezen.
Die rappers staan met hun microfoon te zwaaien en dan gaat de muziek gewoon door.
En als ze net alsof doen als ze zingen dat klinkt het hetzelfde als op het bandje.
En het kan ook muziek zijn zonder zang.
Hetgeen wat ze al maken is nep/gestolen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:22 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik zal je het voordeel van de twijfel geven
Dus als je eenmaal je muziek geplaybacked heb is je muziek nep?
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Hetgeen wat ze al maken is nep/gestolen.
Optreden zijn anders en dingen die je gewoon live moet brengen !
Dus als alle artiesten die aan een muziekstuk hebben meegewerkt crediet krijgen voor hun werk is de muziek "echt"?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:20 schreef the_legend_killer het volgende:
En geen Beatles
Onderbekendere artiesten die jij niet kent maar ik wel
Dat is een mening, en irrelevantquote:Het originele klinkt daarbij ook nog eens mooier dan wat je bij het zogenaamde rap hoort
Mwha.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:24 schreef Gabry het volgende:
[..]
[..]
Dus voordat de muziek 'echt' is moeten alle artiesten die eraan hebben meegewerkt crediet krijgen voor hun werk?
[..]
Dat is een mening, en irrelevant
- Dus als je je muziek anders noemt; een cover dusquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:27 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Mwha.
Ze moeten de echte makers crediet geven en het een cover noemen.
Het is op zich niet van hunzelf.
Volgens mij is het zo dat als je een willekeurige onbenoemde mp3 download van queen, dan staat daar ook muziek opquote:mu·ziek (de ~ (v.))
1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid of als expressie van gevoelens
2 bladmuziek
Zoiets is lastig uit te leggen,quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:34 schreef Gabry het volgende:
[..]
- Dus als je je muziek anders noemt; een cover dus
- en je alle artiesten crediet geeft
dan is je muziek echt![]()
Hebben die dingen uberhaubt wel iets te maken met muziek
Even kijken wat de Van Dale daarvan denkt...
[..]
Als je een willekeurige onbenoemde mp3 download van queen dan staat daar ook muziek op
Ongeacht of die mp3 piet of queen heet
Onderbouwing 0quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:39 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Zoiets is lastig uit te leggen,
Maar Rapp kan ik geen muziek noemen.
Trance ook niet.
Daar staat gewoon iemand achter zo'n ding wat te draaien.
Muziek is pas echt als het met echt instrumenten zoals gitaar , drums, bas piano enz wordt gemaakt.
Welke stijl boeit niet.
Ik zie niet in waarom een gitaar wel een instrument is en een modern instrument nietquote:Maar het moet gewoon met instrumenten gebeuren.
Die moderne artiesten spelen ook wat ze echt mooi vinden of voelenquote:Zoiets wordt met hart en ziel gemaakt door de mensen die de instrumenten bespelen en dan klinkt het ook echt.
Muziek draait niet om tijdquote:Instrumenten bespelen steekt ook veel tijd in.
Irrelevant, je afkomst of je fans bepalen toch niet of je muziek "echt" is ofwel?quote:Rappers komen opeens van de straat en dan worden ze gewoon door breezer aanbeden omdat ze crimineel zijn
eensquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:39 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Zoiets is lastig uit te leggen,
Maar Rapp kan ik geen muziek noemen.
Trance ook niet.
Daar staat gewoon iemand achter zo'n ding wat te draaien.
Muziek is pas echt als het met echt instrumenten zoals gitaar , drums, bas piano enz wordt gemaakt.
Welke stijl boeit niet.
Maar het moet gewoon met instrumenten gebeuren.
Zoiets wordt met hart en ziel gemaakt door de mensen die de instrumenten bespelen en dan klinkt het ook echt.
Instrumenten bespelen steekt ook veel tijd in.
Rappers komen opeens van de straat en dan worden ze gewoon door breezers aanbeden omdat ze crimineel zijn
Dus als iedereen die muziek kan maken is het geen muziek meerquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:50 schreef the_legend_killer het volgende:
Bij de moderne instrumenten moet je dingen invoegen of platen op af spelen.
Dus weer gestolen muziek.
En om een goede muzikant te worden moet je er veel tijd in steken.
Iedereen kan trouwens voor DJ spelenof rappen.
Dus dat maakt het bespelen van een instrument bijzonder want niet iedereen kan dit.
Ik heb het al een paar keer uitgelegtquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:56 schreef Gabry het volgende:
[..]
Dus als iedereen die muziek kan maken is het geen muziek meer![]()
Persoonlijk vind ik het een beetje onzin om muziek als nep of echt te bestempelen..
Maja, ik ga eten![]()
Mark Knopflerquote:Op woensdag 20 juli 2005 03:10 schreef 123RiK het volgende:
pink floyd
led zeppelin
neil young
the doors
bob dylan
king crimson
the beatles
rolling stones
alquin
en anderen ..
nog bekend voor ?
Alleen gewone piano, of ook electrische piano ?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:39 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |