En en en.... ?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:29 schreef pyl het volgende:
Welkom bij RJP voor Dummies
Opzet:
"RJP voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H. Ooit begonnen door Seborik, toen Yvonne hier de scepter zwaaide, gooide deze reeks spoedig hoge ogen op het wat reacties betreft tot dan toe kwakkelende C&H forum.
Langzaam is Raad-je-Plaatje geëvolueerd tot een bezigheid voor ingewijden. Dit kwam vooral doordat gaandeweg de te raden plaatjes steeds moeilijker werden en dus steeds minder deelnemers trok. Alleen door een beroep te doen op mighty Google zijn de afgebeelde personen uiteindelijk te raden. Dit geeft natuurlijk niet, zolang degenen die eraan meedoen er schik in hebben. Echter hierdoor is Raad-je-Plaatje wel enigszins verwijderd geraakt van de oorspronkelijke bedoeling. Namelijk probeer het plaatje te raden gebruikmakend van de juiste vragen en je parate kennis.
"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Misschien een vergeefse poging, we zullen wel zien.
Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, waaronder ik mezelf ook reken, kunnen dan terecht in "RJP voor Dummies
- 1e amendement: onraadbaar gebleken plaatjes kunnen, desgewenst, te vondeling worden gelegd bij onze goede buren van RJP
Opgezocht...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:37 schreef wyccie het volgende:
Oh...ik dacht dat ik haar naam al net had opgeschreven (had het opgezocht heel stiekempjes)
Behalve het gebruikelijke gewauwel heb je niets gemist.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:36 schreef pos het volgende:
uit zweden sooty? of heb ik wat gemist?
Komop. Je weet wie het is. De naam moet geen probleem zijnquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:40 schreef wyccie het volgende:
Sorry, niet zo boos kijken.... dacht dat sooty al genoegen nam met het feit dat ik wist dat zij het zusje van Victoria is. Maar ik wilde zelf nog weten hoe ze heet.
Ouwebrombeer..... Tssss je lijkt pyl wel,ook zo'n vaste klant van Twee voor twaalfquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:41 schreef tong80 het volgende:
Trek je niks aan van Fotoloog hoor, da's een ouwe brombeer die eigenlijk scheidsrechter ipv modje had willen worden.
Maar Soot, dat heeft ze toch al lang gezegd: "Heb het ff opgezocht, Madeleine dus"quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:43 schreef sooty het volgende:
Komop. Je weet wie het is. De naam moet geen probleem zijn
Mevrouw Pyl ?quote:
Mmmmmmmm...........meteen maar naar de kern hč?quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:46 schreef tong80 het volgende:
Elvis en z'n moeder ?
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:44 schreef wyccie het volgende:
Ik dacht dus eerst dat haar naam met een A begon... maar het is Madeleine. Ze is inderdaad knap.
Je moet je mening niet aan me opdringenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:49 schreef sooty het volgende:
[..]
![]()
De mooiste Europese prinses; Hoe moeilijk is dat![]()
Mevrouw overleed in 1995; het jongetje dat ze vastheeft is verder tamelijk onbekend gebleven; hij sneuvelde in 1944. Zijn jongere broers daarentegen werden erg beroemd.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:49 schreef wyccie het volgende:
Hintje?
Je doelt op de moeder van de Marx brothers? Nope.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:54 schreef wyccie het volgende:
Mevrouw Marx??
Niet oma Kennedy Tong, maar mama Kennedy, stichtster van de dynasty!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:55 schreef tong80 het volgende:
Oma Kennedy ?
Dat begrijp ik, maar ze is niet beroemd om haar kleinkinderen............quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:00 schreef tong80 het volgende:
Die bedoel ik ze is veelvoudig oma pyl
Oef, mocht ze willen..............quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:04 schreef pos het volgende:
sophia loren?
Jullie geven mevrouw wel grote complimenten. Zal ze vast blij mee zijn, maar wat mij betreft is ze niet hors categorie.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:05 schreef wyccie het volgende:
Zeker niet Raquel Welch?
Een H geloof ik.quote:Wa's dat op d'r knie?
Jouw een beetje kennende zal het wel Liz Burton zijn...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:11 schreef pyl het volgende:
Er circuleren duizenden foto's van mevrouw op het internet; dit is de enige die ik kon vinden waarop ze niet meteen herkenbaar is.![]()
doe even een ander danquote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:11 schreef pyl het volgende:
Er circuleren duizenden foto's van mevrouw op het internet; dit is de enige die ik kon vinden waarop ze niet meteen herkenbaar is.![]()
Nee joh, dat vind ik zo ongeveer de mooiste aller tijden........Deze is dat zeker niet, ofschoon ze wel even vaak getrouwd is geweest, meen ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:14 schreef fotoloog het volgende:
Jouw een beetje kennende zal het wel Liz Burton zijn...
Mevrouw speelde op latere leeftijd in een televisieserie die iedereen kent - en waarmee ze echt wereldberoemd werd.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:14 schreef wyccie het volgende:
Ik kijk alleen kwaliteitsfilms met A-actrices![]()
quote:
quote:
Nooit van gehoort, wiesquote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:42 schreef Diaan73 het volgende:
Jaap Stobbe?
grrrr, wat deed die Jaap Stobbe dan dat ie beroemd is?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:48 schreef tong80 het volgende:
Ik ga niet uitleggen wie Jaap Stobbe is, dat doe je bij Robert de Niro ook niet
Spekkie voor je bekkie, Tong!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:49 schreef cuall het volgende:
grrrr, wat deed die Jaap Stobbe dan dat ie beroemd is?
Wat deed ie niet ?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:49 schreef cuall het volgende:
[..]
Vast niet, ben al een ouwe sok hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:49 schreef Diaan73 het volgende:
Zeker voor jouw tijd Cuall?
Hij is acteur en o.a. bekend van de Poppenkraamquote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:49 schreef cuall het volgende:
[..]
de naam zegt me niks, maar zijn gezicht kwam me wel bekend voor, ben denk te oud voor hem, Bassie en Adriaan en de Poppenkraam keek ik niet naar.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hij is acteur en o.a. bekend van de Poppenkraam, Lowietje uit Baantjer en volgens mij ook veel stemmen in tekenfilms.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:55 schreef pyl het volgende:
Tja, da's David Bowie, je moet het wel wat moeilijker maken.........
Ach het is heel verschillend (zit trouwens ook nog niet zo heel lang hier), want moeilijke raden ze snel en makkelijk kan heel lang duren.... its all in the game...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:58 schreef cuall het volgende:
[..]
![]()
goed joh, nou ja ik moet toch ff wennen hier.
Zal het de volgende keer moeilijker maken
He er is geen bal op de tvquote:Op woensdag 20 juli 2005 00:05 schreef Diaan73 het volgende:
grrrr dat bedoel ik dus.... foto uit de film Calamity Jane... geweldige film, jeugdsentiment voor mij, heb ik vroeger grijsgedraaid en heb hem nu nog op video![]()
![]()
hahaha, ook uit mijn tijd ja..... maar dat vond ik altijd een stomme zinquote:He er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee
Ein Wiener operette
Nee er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk hem in en ga maar mee de bloemen buiten zetten
ow dan woon je bij nijmegen in de buurt... geeft niethoor ik ga ook zo, moet morgen weer werken en er dus ook vroeg uit, kan dan wel online en raden maar geen foto's posten. Misschien post ik er zo nog eentje... slaap lekkerquote:Op woensdag 20 juli 2005 00:09 schreef pyl het volgende:
Sorry Diaan, het bedje roept.
Morgenvroeg vanaf een uur of half vijf komen hier zo'n veertig duizend mensen door de straat gewandeld................
![]()
![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:09 schreef pyl het volgende:
Sorry Diaan, het bedje roept.
Morgenvroeg vanaf een uur of half vijf komen hier zo'n veertig duizend mensen door de straat gewandeld................
![]()
![]()
Dit zou ik als beledigend kunnen opvatten..............quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:11 schreef Diaan73 het volgende:
ow dan woon je bij nijmegen in de buurt... geeft niethoor
Haha zo bedoelde ik het niet hoor. Mooie omgeving en Nijmegen vind ik een leuke stad. Geeft niet hoor sloeg op je sorry....quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:13 schreef pyl het volgende:
[..]
Dit zou ik als beledigend kunnen opvatten..............![]()
Ja die foto bedoel ik.... ik was te snel met posten..quote:
heeft hij Engelse ouders?quote:
En dat is goed.... ken jij zoveel mensen Pyl?? Nav foto of hint? Goedemorgen trouwens!quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:46 schreef pyl het volgende:
Roger Whittaker, lijkt me.
Hoi Diaan.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:48 schreef Diaan73 het volgende:
En dat is goed.... ken jij zoveel mensen Pyl?? Nav foto of hint? Goedemorgen trouwens!
Okay! Plaats jij een nieuwe foto? Ik ben op mn werk...kan dus wel meeraden en probeer straks ook nog wel een fotootje te plaatsen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:52 schreef pyl het volgende:
[..]
Hoi Diaan.
De foto zei me dat ik hem kende, de hints wezen de weg waar te zoeken....![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:54 schreef Diaan73 het volgende:
Okay! Plaats jij een nieuwe foto? Ik ben op mn werk...kan dus wel meeraden en probeer straks ook nog wel een fotootje te plaatsen.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:56 schreef pyl het volgende:
[..]
Ha, ik ben ook op mijn werk - en ik heb nu het een en ander te doen.......
Dus geen plaatjes voor mij voorlopig - hooguit tussendoor wat raden.
![]()
Omdat je het zo beleefd vraagt, hier een hintje van mij: hij is vooral bekend van de radio.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:44 schreef pyl het volgende:
Uit de sector Nederlands entertainment waarschijnlijk? - ben ik helemaal niet in thuis..........![]()
Mag ik beleefd om een hintje vragen?
Hmmmmm...........dan moet ik echt afhaken. Verder dan Radio 1 en, zoals nu, Radio 4 kom ik echt niet. Zo'n grootverdiener zeker?quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:48 schreef Diaan73 het volgende:
Omdat je het zo beleefd vraagt, hier een hintje van mij: hij is vooral bekend van de radio.
Dank je, t'is nog even wennen, maar ik denk dat ik ''m hou......quote:btw je nieuwe avatar =![]()
Nee hoor geen grootverdiener, maar hij presenteert een bekend programma op Radio 3.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:57 schreef pyl het volgende:
[..]
Hmmmmm...........dan moet ik echt afhaken. Verder dan Radio 1 en, zoals nu, Radio 4 kom ik echt niet. Zo'n grootverdiener zeker?
[..]
doenquote:Dank je, t'is nog even wennen, maar ik denk dat ik ''m hou......![]()
Luister ook niet echt. Meer soort achtergrond geluid.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:33 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm Sky...is dat niet erg veel van dezelfde muziek?
Ow okay, mag je natuurlijk ook helemaal zelf weten, smaken verschillen.....quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:35 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Luister ook niet echt. Meer soort achtergrond geluid.
Vind de muziek meestal niks, maar Alicia komt weleens voorbij en dan is mijn dag goed.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:38 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow okay, mag je natuurlijk ook helemaal zelf weten, smaken verschillen.....
even een ander fotootje doen?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:40 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Vind de muziek meestal niks, maar Alicia komt weleens voorbij en dan is mijn dag goed.
Zeg het maar... maakt mij niet uit. Ik ben echter over een kwartiertje even een half uurtje weg... pauze houden in de stad.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:41 schreef mr_anonimous het volgende:
Wie moet dan posten?
Makkie dan:quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Zeg het maar... maakt mij niet uit. Ik ben echter over een kwartiertje even een half uurtje weg... pauze houden in de stad.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:46 schreef Diaan73 het volgende:
makkie??? pfff voor een slechte film/acteur/actrice kenner is dit toch niet zo makkelijk hoor![]()
Een acteur in ieder geval....
Er bekruipt me een gevoel dat ik me heel erg moet schamen, dat ik zn naam niet ken, tenminste er niet op kan komen. Zal vast oquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:49 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Een behoorlijk bekende ook nog.
Tja een aantal daarvan heb ik er gezien, onlangs Shipping News nog, maar kan maar niet op zn naam komen. Ik dacht al dat hij het was van American Beauty. Hij is een geweldige acteur... ow wat erg....quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:55 schreef mr_anonimous het volgende:
Even wat films van hem noemen?
Usual Suspects, Se7en, American Beauty, Shipping News, The life of David Gale en United States of Leland
American Beauty geloof ik.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:13 schreef Berkery het volgende:
Kevin Spacey!
Was dat een oscar voor Usual Suspects?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:25 schreef Z het volgende:
Is dat die jonge Argentijn die furore maakte op het jeugd-WK?
Ow gelukkig geraden zeg.... hoopte al dat iemand hem zou raden, heb een half uur lang allerlei acteurs door mn hoofd gehad.... maar inderdaad owquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:13 schreef Berkery het volgende:
Kevin Spacey!
Was dat een oscar voor Usual Suspects?
Lionel Leo Messi? Mooie naam. Die weten volgens mij mijn dj ook niet...quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:37 schreef mr_anonimous het volgende:
Berkery en Z ook al niet geloof ik. Leo Messi.
Nee, nee, hij wordt Leo genoemd maar heet voluit Lionel Messi.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:41 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lionel Leo Messi? Mooie naam. Die weten volgens mij mijn dj ook niet...
[afbeelding]
quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:42 schreef mr_anonimous het volgende:
Die van Diaan is Tina Turner?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:57 schreef Z het volgende:
Laura Pausini
Dus het is eigenlijk onze Pos die het liedje la solitudine zong.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:58 schreef Diaan73 het volgende:
Laura Posini(oid)
Hij geniet van de geluiden. Al sloeg hij wel mijn bier uit mijn handen tijdens de wave.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:01 schreef Diaan73 het volgende:
Ik gooi er maar eentje in, Andrea Boccelli (maar die is toch blind dus vraag ik me af wat hij op een tennisbaan doet..8)7
quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:15 schreef Z het volgende:
Monica Bellucci?
Sophie Neveu toch? Nee, Audrey is een goede keus denk ik.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:17 schreef wyccie het volgende:
Vinden jullie ook niet dat zij Sophie Langdon had moeten spelen?
stoer!quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:02 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Hij geniet van de geluiden. Al sloeg hij wel mijn bier uit mijn handen tijdens de wave.![]()
Ik Duchovny als Langdon en Bellucci als Vittoria Vetra in Het Bernini Mysterie.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:22 schreef wyccie het volgende:
hehe, Neveu ja.... 'k heb ze laten trouwen aargh.
Ik had tijdens het lezen meer iemand als Monica in mijn hoofd. En meer Robert Redford als Robert Langdon. Maar het gaat wel wennen.
Tom Hanks is alleen goed als hij een burgerlulletje mag spelen. Zoals in Money Pit en The Burbs.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:23 schreef Z het volgende:
Ik vind vooral dat ze die Tom Hanks niet hadden moeten casten, die kan alleen maar 'de Tom Hanks', enorm eenzijdig acteur vind ik.
De voetballer is Ronaldo toch?
En hij is ook waarschijnlijk meer into guys. Tot verdriet van mijn buurmeisje.quote:
Ow ja? Dat hoor je niet vaak van voetballers....quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:27 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
En hij is ook waarschijnlijk meer into guys. Tot verdriet van mijn buurmeisje.
Hij ontkent het met kracht en er was zelfs een tijdje een gerucht dat hij wat met Nelly Furtado had maar dat is bij geruchten gebleven. Maar hij heeft soms nichterige trekjes.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja? Dat hoor je niet vaak van voetballers....
Ow okay, bedankt voor deze achtergrondinformatie.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:31 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Hij ontkent het met kracht en er was zelfs een tijdje een gerucht dat hij wat met Nelly Furtado had maar dat is bij geruchten gebleven. Maar hij heeft soms nichterige trekjes.
Weet altijd wel dirt over voetballers te melden.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow okay, bedankt voor deze achtergrondinformatie.![]()
Als een pijl uit de lucht schiet hij in de roos....quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:33 schreef pyl het volgende:
Winnie Sorgdrager
quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:40 schreef Diaan73 het volgende:
vrouwtje theelepel
Geeft niks ieder zijn specialiteit.quote:
Ik zie alleen een kruisje en als ik de url in de adresbalk plak, krijg ike en foutmeldingquote:
Het was Candy Candy.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zie alleen een kruisje en als ik de url in de adresbalk plak, krijg ike en foutmelding
Pyl is (druk met) werken..quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:49 schreef mr_anonimous het volgende:
Die van jou ken ik niet. Pyl! Kom eens helpen!
Wat nou weer?quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:49 schreef mr_anonimous het volgende:
Die van jou ken ik niet. Pyl! Kom eens helpen!
Denk van voor mijn tijd.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:53 schreef pyl het volgende:
[..]
Wat nou weer?![]()
Dus jij hebt nooit naar Stuif-es-in gekeken?
Arme mr_a..........quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:53 schreef mr_anonimous het volgende:
Denk van voor mijn tijd.
Heb ik daar wat aan gemist dan?quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:56 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Heb ik daar wat aan gemist dan?
Ik ben gevorderd twintiger.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
was geweldig..... bleef je voor thuis.... tenminste ik wel.... van welk jaartal ben je?
Ja.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:56 schreef mr_anonimous het volgende:
Heb ik daar wat aan gemist dan?
Nou iets jonger hoor denk ik, beginnend dertiger...quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja.![]()
Iedere Nederlander tussen de 35 (schat ik) en 50 is met Ria Bremer en Stuif-es-in op de zaterdagmiddag opgegroeid..........daarna in bad, eten en in pyama naar Mies Bouwman en Een van de Acht kijken...........![]()
De gouden stuiver....quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja.![]()
Iedere Nederlander tussen de 35 (schat ik) en 50 is met Ria Bremer en Stuif-es-in op de zaterdagmiddag opgegroeid..........daarna in bad, eten en in pyama naar Mies Bouwman en Een van de Acht kijken...........![]()
Mies..quote:
quote:
Waar heb ik dat aan te danken?quote:
Ik heb in ieder gevonden dat het 18! jaar heeft gelopen, zal ook nog even meehelpen zoeken wanneer het is begonnen....quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:06 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Ik slaag er niet in te vinden in welke jaren Stuif 's in werd uitgezonden; ik schat van 1970 tot vroeg in de jaren tachtig.
Mies had ik wel eens gezien. Maar ik geloof wel dat ik de golden age of television ben misgelopen als ik jullie allemaal zo hoor.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Voor het geval je niet wist wie Mies Bouwman is of hoe ze eruit ziet..![]()
De lopende band...Een naaimachine,een viskoffer,een klapstoel,een blokhut..................quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:11 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Voor het geval je niet wist wie Mies Bouwman is of hoe ze eruit ziet..![]()
Ach weetje, toen waren er ook nog niet zo heel veel programma's op de tv.... ik ging ook altijd zitten voor de woensdagmiddag... met TopCat etc. geweldig vond ik dat. Volgens mij heette dat Avro's woensdagmiddagbioscoop oid.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:13 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Mies had ik wel eens gezien. Maar ik geloof wel dat ik de golden age of television ben misgelopen als ik jullie allemaal zo hoor.
Ik heb het gevonden!!!quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:06 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Ik slaag er niet in te vinden in welke jaren Stuif 's in werd uitgezonden; ik schat van 1970 tot vroeg in de jaren tachtig.
Dat was er ook nog toen ik klein was volgens mij. Battle of the planets, Candy Candy, Maya de bij, Heidi en Remi kwamen daar in geloof ik.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:15 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ach weetje, toen waren er ook nog niet zo heel veel programma's op de tv.... ik ging ook altijd zitten voor de woensdagmiddag... met TopCat etc. geweldig vond ik dat. Volgens mij heette dat Avro's woensdagmiddagbioscoop oid.
Mmmmmmmmmmwaoh........ja!quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:13 schreef mr_anonimous het volgende:
Maar ik geloof wel dat ik de golden age of television ben misgelopen als ik jullie allemaal zo hoor.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:17 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb het gevonden!!!In 1985 was de laatste uitzending en dan 18 jaar terug... dus vanaf 1967... tis trouwens wel een hele lange tijd.
24, Lost, Sopranos, Carnivale en Alias zijn wel leuk hoor.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:21 schreef pyl het volgende:
[..]
Mmmmmmmmmmwaoh........ja!![]()
Toen zat er ook troep tussen hoor, maar bij gebrek aan keuze keek iedereen naar hetzelfde. Alles was nieuw en moest met vallen en opstaan worden ontdekt. Er werd dus ook vaak gevallen, ja. Maar, het moet gezegd, zoveel goedkope, smakeloze, volstrekt inwisselbare en liefdeloze prut als er tegenwoordig op de televisie verschijnt, was er toen inderdaad in de verste verte niet. Zo.![]()
Juist, en dat bevestigt mijn stelling, want het komt neer op een half procent van het totale aanbod.........quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:23 schreef mr_anonimous het volgende:
24, Lost, Sopranos, Carnivale en Alias zijn wel leuk hoor.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:24 schreef fotoloog het volgende:
Hawaii Five-O........ heb ik als melodietje op m'n mobieltje![]()
Ik vond Wie is de Mol vorig jaar met die bekende Nederlanders ook zeer de moeite waard. Trouwens Desperate Housewives is ook leuk...quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:23 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
24, Lost, Sopranos, Carnivale en Alias zijn wel leuk hoor.
Ik heb die van 24.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:24 schreef fotoloog het volgende:
Hawaii Five-O........ heb ik als melodietje op m'n mobieltje![]()
Peking Express is ook erg leuk. En ik kijk ook graag naar The Shield en Third watch.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik vond Wie is de Mol vorig jaar met die bekende Nederlanders ook zeer de moeite waard. Trouwens Desperate Housewives is ook leuk...
Tja Peking Express is idd ook erg leuk, was het alweer bijna vergeten. Ook Expeditie Robinson is leuk... verder natuurlijk nog Meiden van de Wit en Rozengeur & Wodkalime, maar dat zijn een beetje vrouwenseries...quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:29 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Peking Express is ook erg leuk. En ik kijk ook graag naar The Shield en Third watch.
Moest naar Meiden van de wit kijken van mijn zus omdat zij in Australië zat vond het maar niks maar toen ze terug was bleef ik wel kijken.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Tja Peking Express is idd ook erg leuk, was het alweer bijna vergeten. Ook Expeditie Robinson is leuk... verder natuurlijk nog Meiden van de Wit en Rozengeur & Wodkalime, maar dat zijn een beetje vrouwenseries...
Ontopic: wederom geen idee![]()
Miniserie. Pas op Nederland 3 uitgezonden.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:45 schreef Diaan73 het volgende:
is ze uit een film? Hierbij roep ik dan ook maar de hulp in van Pyl.....
Dat deuntje is er ook nog.....quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:27 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Áls ik een mobieltje had, zou ik voor Thierry La Fronde kiezen......![]()
Idd de mooiste mental patient ever!quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:48 schreef pyl het volgende:
Mmmmmm...........hoe ze bij de burgerlijke stand bekend is, weet ik niet, maar in La meglio gioventú heette zeGiorgia
![]()
Mooie vondst, Foto! Maar dit is de intro; mij gaat het om het vervolg...........quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:47 schreef fotoloog het volgende:
Dat deuntje is er ook nog.....![]()
http://www.sonneries.fm/s/thierry_la_fronde,en_FR,301.html
Met die zwierige stem?quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:50 schreef pyl het volgende:
[..]
Mooie vondst, Foto! Maar dit is de intro; mij gaat het om het vervolg...........![]()
Yep.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:52 schreef fotoloog het volgende:
Met die zwierige stem?
Da's nostalgie....quote:
Ik kan me nog een tekstje herinneren dat we op die melodie zongen, althans het begin ervan:quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:55 schreef fotoloog het volgende:
Da's nostalgie....
Ja,herkenbaar,is wel prettig om hier over te babbelen,even alle shit van iedere dag vergeten...quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:58 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik kan me nog een tekstje herinneren dat we op die melodie zongen, althans het begin ervan:
Ik ben Thierry de Slingeraar
ik moet poepen maar weet niet waar
.......................................
(En net op de puntjes kwam de clou....)
Nou ja, ik was een jaar of zes...........![]()
Dat is nieuw jeugdsentiment, ik heb er een week naar moeten kijken, mn zoon van 3 vindt het geweldig...quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:01 schreef mr_anonimous het volgende:
Is die vrolijke beer ook oud jeugdsentiment of nieuwe tv?
Jee dit ken ik niet... wanneer was dat?quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:58 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik kan me nog een tekstje herinneren dat we op die melodie zongen, althans het begin ervan:
Ik ben Thierry de Slingeraar
ik moet poepen maar weet niet waar
(En net op de puntjes kwam de clou....)
Nou ja, ik was een jaar of zes...........![]()
Daar ken ik ook nog wel een deel vanquote:Op woensdag 20 juli 2005 16:05 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik ken die van Beertje Colagol nog.
Tja, guttegut, Foto, wat moet ik hier nou weer op zeggen? Je hebt gelijk natuurlijk. En ik ben ook een aartsmelancholicus........het was de tijd waarin de wereld nog één groot geheim was, terwijl je in je kinderlijke onschuld toch alles zeker wist en alleen maar zekerheden om je heen had. Nadien is alles er alleen maar minder op geworden......zei de oude man. Grappig is wel dat ik dat oude gevoel wel weer herken bij mijn kinderen. En nu houd ik erover op!quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:03 schreef fotoloog het volgende:
Ja,herkenbaar,is wel prettig om hier over te babbelen,even alle shit van iedere dag vergeten...
quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:08 schreef mr_anonimous het volgende:
Mag ik even mijn nicht op bellen, die heeft 3 kinderen in die leeftijdscatergorie.
Ergens eind jaren zestig, vermoed ik.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:07 schreef Diaan73 het volgende:
Jee dit ken ik niet... wanneer was dat?
Ik herken het ook hoor, we zijn onlangs bij een basisschool geweest om te kijken, jeetje heimwee gevoelens kwamen boven. Toen was het leven nog zo zorgenloos.... heerlijk gevoel.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:09 schreef pyl het volgende:
[..]
Tja, guttegut, Foto, wat moet ik hier nou weer op zeggen? Je hebt gelijk natuurlijk. En ik ben ook een aartsmelancholicus........het was de tijd waarin de wereld nog één groot geheim was, terwijl je in je kinderlijke onschuld toch alles zeker wist en alleen maar zekerheden om je heen had. Nadien is alles er alleen maar minder op geworden......zei de oude man. Grappig is wel dat ik dat oude gevoel wel weer herken bij mijn kinderen. En nu houd ik erover op!![]()
quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:13 schreef wyccie het volgende:
Vast de voorloper van Sesamstraat... een muisje (ieniemienie), een beertje/hondje (tommie), een groot geval (Pino), groen afvalbakbeest (OScar) en nog paarse dingen(???)
Gerard Cox & Frans Halsema....Geen ja,geen nee;quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:09 schreef pyl het volgende:
[..]
Tja, guttegut, Foto, wat moet ik hier nou weer op zeggen? Je hebt gelijk natuurlijk. En ik ben ook een aartsmelancholicus........het was de tijd waarin de wereld nog één groot geheim was, terwijl je in je kinderlijke onschuld toch alles zeker wist en alleen maar zekerheden om je heen had. Nadien is alles er alleen maar minder op geworden......zei de oude man. Grappig is wel dat ik dat oude gevoel wel weer herken bij mijn kinderen. En nu houd ik erover op!![]()
Barney of was dat die paarse dinosaurus. (Mr.A was vroeger buurtoppas)quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
dit is na Sesamstraat zoals heel veel. Sesamstraat is voor mijn gevoel net zo oud als de weg naar Rome. Het is wel een hele leerzaam kinderprogramma met bepaalde thema's en liedjes.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:18 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Barney of was dat die paarse dinosaurus. (Mr.A was vroeger buurtoppas)
Het grappige is dat je ook hele andere dingen van de televisie leert dan wordt beoogd. Zo kan ik me herinneren dat ik me voor het eerst echt realiseerde dat aan alle dingen een einde komt toen ik de laatste aflevering van Swiebertje zag; toen hij die lange weg afliep (dat duurde wel 10 minuten........) om naar Canada te emigreren............. Dat was in 1975 en ik nam op dát moment afscheid van mijn jeugd.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:16 schreef fotoloog het volgende:
Ik houd er ook mee op....
Effe gegoogled Barney was idd die paarse dinosaurus. Kinderen op wie ik moest passen wilden dat nooit missen. Ik ging dan meestal even een sigaretje opsteken.quote:
Ik ken Barney niet....quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:24 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Effe gegoogled Barney was idd die paarse dinosaurus. Kinderen op wie ik moest passen wilden dat nooit missen. Ik ging dan meestal even een sigaretje opsteken.
Grote Bruine Beer?quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:26 schreef Diaan73 het volgende:
hintje: de naam is wat je ziet.....
Joop Doderer,ook alweer ruimschoots de 80 gepasseerdquote:Op woensdag 20 juli 2005 16:23 schreef pyl het volgende:
[..]
Het grappige is dat je ook hele andere dingen van de televisie leert dan wordt beoogd. Zo kan ik me herinneren dat ik me voor het eerst echt realiseerde dat aan alle dingen een einde komt toen ik de laatste aflevering van Swiebertje zag; toen hij die lange weg afliep (dat duurde wel 10 minuten........) om naar Canada te emigreren............. Dat was in 1975 en ik nam op dát moment afscheid van mijn jeugd.![]()
![]()
Nog niet helemaal goed....1 woord teveel...quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:47 schreef Diaan73 het volgende:
Sinbad?
De tune van de tekenfilmserie uit de jaren 80.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:46 schreef wyccie het volgende:
huh wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |