abonnement Unibet Coolblue
pi_28954193
Vorige deeltje eindigde met een vraag over de veiligheid van de metro 's avonds.

Zal ongetwijfeld per buurt verschillen, maar volgens mij is dat over het algemeen geen enkel probleem. Het hotel waar ik tot nu toe steeds geslapen heb ligt vlakbij een metrohalte die je volgens de LP 's avonds zou moeten mijden, maar ik heb daar nooit ook maar iets engs of verdachts gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 22-07-2005 00:13:17 ]
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:37:20 #2
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_28955089
Ook vaak genoeg in het centrum en daarbuiten op 'ongure' tijden van de metro gebruik gemaakt, en ik heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld. Ja, rare types zie je wel enzo, maar onveilig voelen, nee

Parijs
pi_28991869
En als je je veilig voelt op de trappen van de Sacre Coeur jatten ze je tas terwijl je even niet oplet. Kortom: gewoon tassen op je lichaam houden (het liefst voor je) en logisch nadenken als je wordt aangesprokenof er iets gebeurt (hartaanval ofzo) (afleid-truc)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zaterdag 23 juli 2005 @ 18:40:28 #4
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29067665
hmmm er is mij in een half jaar nog nooit iets gebeurt terwijl we ook wel eens snachts in de nachtbus hebben gezeten
buurten waar je beter niet kan komen snachts zijn oachateau d,eau gare du nord, barbes, porte clingancourt. En bij drukke toeristisxche plekken moet je opletten nl maar dat spreekt voorzich.
Mijn ouders slapen regelmatig in etaps: verwacht het minimale/ bed en een douche. Er is geen airco en het ligt meestal erg lelijk.
of niet natuurlijk
  zondag 24 juli 2005 @ 00:53:46 #5
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29075318
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:40 schreef Leep het volgende:
hmmm er is mij in een half jaar nog nooit iets gebeurt terwijl we ook wel eens snachts in de nachtbus hebben gezeten
buurten waar je beter niet kan komen snachts zijn oachateau d,eau gare du nord, barbes, porte clingancourt. En bij drukke toeristisxche plekken moet je opletten nl maar dat spreekt voorzich.
Mijn ouders slapen regelmatig in etaps: verwacht het minimale/ bed en een douche. Er is geen airco en het ligt meestal erg lelijk.
Ik had laatst een hotel bij Gare du Nord, ik moest er dus wel s nachts heen
Voelde me zelfs daar niet onveilig, kwam misschien ook omdat het -naar ik meen- vroor, en er een ijzig koude wind stond waardoor geen levende ziel zich op straat waagde
pi_29083353
De metro is pas onveilig op het moment je het er zelf om doet, je eigen opstelling tegenover de buitenwereld is denk ik belangrijk. Er zijn mensen die continu worden aangesproken en worden lastiggevallen waar een anders niets overkomt. Denk vooral dat het puur aan jezelf ligt.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:43:24 #7
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29187433
ik hen ook een vrij lange periode in Paris gewoond. Geweldige stad, ik heb me ook nooit onveilig gevoeld. Alleen 's avonds kwam ik nooit graag in de buurt van Gallinie en Bangolet .. Oftewel het oosten van Paris. Ikzelf woonde in Courbevoie, CEDEX Paris la Defense. Dit is helemqql een goede buurt om te wonen, helqqs betaalde ik er ook na. Maarliefst 560 euro per maand voor een oppervlakte van 22 square meter. Momenteel woon ik in Brussel, hier voel ik me soms niet veilig, ik woon hier vlakbij het Gare du Nord in Schaerbeek, de rosse buurt van Brussel. Ik weet betere plaatsen, ik kan niet wachten terug te keren naar Paris
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_29188386
Vanaf maandag ga ik naar Parijs. Ben benieuwd!
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:17:11 #9
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29188435
ga je er studeren of werken ? Zoja waar ?
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  zondag 7 augustus 2005 @ 16:45:00 #10
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29487988
ik ben sinds gister weer terug
maar ik mis het nu al
of niet natuurlijk
pi_29495194
@Leep: Hoe was het? Waar heb je gewerkt? Verhalen? Belevenissen positief cq. negatief? Ik ben erg benieuwd!!! (of heb je een weblog bijgehouden?)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 8 augustus 2005 @ 09:29:27 #12
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29499496
Nouja het was geweldig.
Maar ik heb wel een flink aantal problemen gehad met de organisatie en het werk was natuurlijk verschrikkelijk. Meer details later
of niet natuurlijk
pi_29501294
Voor dat vele geld? Oef! Ik wacht af...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_29615558
Ik las trouwens in het oude topic over de plaatsen van Amelie. Zojuist vond ik deze Ameliewandeling: http://www.xs4all.nl/~couvreur/ned/reizen/paris/Amelie/intro.htm
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 14 augustus 2005 @ 10:58:12 #15
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29622999
ow daar kom je dan net te laat mee

Maar ik heb wel de deux moulin gezien
of niet natuurlijk
pi_29699424
Kan me niet voorstellen dat je Parijs kan missen en de Fransen al helemaal niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29699963
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 16:45 schreef Leep het volgende:
ik ben sinds gister weer terug
maar ik mis het nu al
Al voor 48 euro kun je dit najaar retour naar Parijs (aanbieding van de NS)
pi_29700120
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:14 schreef amr_diab het volgende:

[..]

Al voor 48 euro kun je dit najaar retour naar Parijs (aanbieding van de NS)
Verleidelijk...

Op deze manier moet ik nog af gaan wijken van het slechts eens per twee jaar brengen van een bezoekje aan Parijs. Je wordt bedankt...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2005 21:18:00 ]
pi_29700150
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 20:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je Parijs kan missen en de Fransen al helemaal niet
Kwestie van de juiste plaatsen met de juiste mensen vinden... Alsof Nederland en nederlanders allemaal zo tof zijn.
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:40:41 #20
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29700839
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:14 schreef amr_diab het volgende:

[..]

Al voor 48 euro kun je dit najaar retour naar Parijs (aanbieding van de NS)
betersss
en ik heb nu natuurlijk logeeradresjes
of niet natuurlijk
pi_29704044
quote:
Op zondag 24 juli 2005 00:53 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ik had laatst een hotel bij Gare du Nord, ik moest er dus wel s nachts heen
Voelde me zelfs daar niet onveilig, kwam misschien ook omdat het -naar ik meen- vroor, en er een ijzig koude wind stond waardoor geen levende ziel zich op straat waagde
Op loopafstand van Gare du Nord had ik ook eens een hotel. Vóór het station, waar het hotel zich bevindt, is het opzich wel gezellig. Alleen zodra je de hoek om gaat, richting achter het station begint het een beetje onguur te worden (daar zat de bank ). Je kan het ook al zien zodra je Gare du Nord binnenkomt met de trein: lnks en rechts 'gezellige' appartementen en de muren die vol zitten graffiti

Twee maanden geleden zat ik in Le Bourget. Hele gezellige wijk. Ik sliep in het Kyriad. Dat hotel staat pal voor je neus zodra je de snelweg afkomt, zag er allemaal heel leuk uit. Ook gezellige buurt met winkels en restaurantjes en praktisch tegenover het vliegveld. Echter dit was niet het goede hotel, er bleek er nog één te zitten (waar ik dan verbleef). Kyriad Prestige nog wel. Zit een end verderop de andere kant op. Goed hotel, alleen wat afgelegen en het terrein was helemaal afgesloten met hekken.

Gingen we een eindje lopen op zoek naar een restaurant, kwamen we in een soort van Bijlmermeer terecht, alleen met van die lage flatjes. Zien we een soort van winkelcentrum, dus daarheen gegaan in de hoop een restaurant tegen te komen, bleek alles al gesloten, alleen de supermarkt á la Lidle was nog open en een snackbar die vol stond . Was helemaal niet leuk om daar rond te lopen. Omdat we wat opvallend gekleed waren (naar achterstandswijkse-begrippen dan) werden we constant aangegapen... etc...etc.

Kortom, mocht je eens logeren in het Kyriad Prestige hotel in Le Bourget, loop daar dan niet naar de eerste huizen die je ziet, in de hoop wat te vinden, maar rij/loop een stuk door tot het vliegveld en daar heb je een hele straat met tentjes om wat te eten (of rij gewoon naar Parijs Centrum)

tevens tvp'tje
pi_29707067
quote:
Kwestie van de juiste plaatsen met de juiste mensen vinden... Alsof Nederland en nederlanders allemaal zo tof zijn.
Met Frankrijk zelf is niks mis alleen jammer dat er Fransen wonen

Niet alle Nederlanders zijn overigens tof, maar nog wel gemiddeld 100x toffer dan Fransen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:13:37 #23
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29712306
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Met Frankrijk zelf is niks mis alleen jammer dat er Fransen wonen

Niet alle Nederlanders zijn overigens tof, maar nog wel gemiddeld 100x toffer dan Fransen
vervelend hè cultuur verschillen
of niet natuurlijk
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:43:52 #24
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29713013
Hier in Brussel wonen de Nederlanders die Frans willen zijn maar toch een hekel aan Fransen hebben
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_29714588
Fransen zijn erg self-centered, maar je moet ze toch nageven dat ze 100x meer verstand hebben van "bien vivre" --- het goede leven. Het heet niet voor niets "leven als een god in frankrijk". Als je ze in het frans probeert te zeggen dat ze in een prachtig land wonen e.d. dan worden ze vaak een stuk minder koppig, arrogant enz.
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:45:16 #26
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29714635
hey Jean, als je mij verteld hoe lekker ik ben, hoe goed ik kan koken, en wat voor sexbeest ik ben, dan word ook ik een stuk minder arrogant, me dunkt ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_29714767
moet het wel zo zijn he!
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:51:11 #28
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_29714810
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:49 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
moet het wel zo zijn he!
haha no comment, ben wel hetero by the way
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_29756815
Iemand die een goedkoop, centraal hotelletje weet in Parijs?
pi_29757927
"Hôtel de la Herse d'Or" in Le Marais is wel okay en niet duur, of anders "Hôtel de Rohan" in Montmartre. Als je echt cheap wil dan kan je het beste gewoon een hostel proberen, maar dan heb je vaak slaapzalen e.d.
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:33:14 #31
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29766087
hotel parmentier ¤20 p/n zonder badkamer
of niet natuurlijk
pi_29788896
quote:
vervelend hè cultuur verschillen
Alleen Fransosen zijn vervelend
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29797601
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 23:21 schreef tim2308 het volgende:
Ik las trouwens in het oude topic over de plaatsen van Amelie. Zojuist vond ik deze Ameliewandeling: http://www.xs4all.nl/~couvreur/ned/reizen/paris/Amelie/intro.htm
Je bent geweldig deze site ga ik bewaren voor de volgende keer Parijs! Ik heb de laatste keer dat ik in Parijs was wel een stukje van die route gelopen. En hoe vond ik toen de route? Gewoon de film gekeken en elke naam die ik tegenkwam opgeschreven en later opgezocht op de kaart.

Cafe des 2 moulins is trouwens een erg leuk cafe en je kan er Kir drinken (net als in de film )
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29797658
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Met Frankrijk zelf is niks mis alleen jammer dat er Fransen wonen

Niet alle Nederlanders zijn overigens tof, maar nog wel gemiddeld 100x toffer dan Fransen
Dat is ook weer zo'n cliche over de Fransen he als je ze wat beter kent zijn het echt leuke mensen (en ik kom vaak in Frankrijk want mijn vader woont daar)
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:22:14 #35
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29797798
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:17 schreef Vava het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo'n cliche over de Fransen he als je ze wat beter kent zijn het echt leuke mensen (en ik kom vaak in Frankrijk want mijn vader woont daar)
Het kanaal st martin zou je ook eens moeten bekijken. Ligt niet op de route maar komt wel in de film voor (keitjes schieten) en is op een zonnige dag echt super mooi.
Als je van lopen/fietsen/skaten houd is het zoeizo een aanrader om langs het kanaal te gaan lopen van république naar parc vilette (als je tijd heb nog verder) wel op een zonnige dag doen natuurlijk

of niet natuurlijk
pi_29798390
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:22 schreef Leep het volgende:

[..]

Het kanaal st martin zou je ook eens moeten bekijken. Ligt niet op de route maar komt wel in de film voor (keitjes schieten) en is op een zonnige dag echt super mooi.
Als je van lopen/fietsen/skaten houd is het zoeizo een aanrader om langs het kanaal te gaan lopen van république naar parc vilette (als je tijd heb nog verder) wel op een zonnige dag doen natuurlijk
[afbeelding]
[afbeelding]
Canal St. Martin stond idd ook op mijn lijstje, alleen de laatste keer niet meer aan toegekomen. Volgende keer ga ik er zeker kijken! Alleen... ik kom meestal niet in de zomer in Parijs... nouja, in de winter kan het ook zonnig zijn daar! Ik heb er nog nooit regen gehad
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29798419
quote:
Dat is ook weer zo'n cliche over de Fransen he als je ze wat beter kent zijn het echt leuke mensen (en ik kom vaak in Frankrijk want mijn vader woont daar)
Niet Fransen zijn met uitzondering van misschien Lombardijnen en Zwitsers(stug) meteen leuke mensen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29798998
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet Fransen zijn met uitzondering van misschien Lombardijnen en Zwitsers(stug) meteen leuke mensen
Ehmm.... je zin is niet helemaal duidelijk? Okay het is laat maar iets duidelijker mag wel
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29811739
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Verleidelijk...

Op deze manier moet ik nog af gaan wijken van het slechts eens per twee jaar brengen van een bezoekje aan Parijs. Je wordt bedankt...
Ik heb van de aanbieding gebruik gemaakt

Nu nog eee hotel kiezen
pi_29811891
Op 5 en 6 november?
pi_29823279
quote:
Ehmm.... je zin is niet helemaal duidelijk? Okay het is laat maar iets duidelijker mag wel
Je zegt zelf dat Fransen best aardig zijn als je ze leert kennen. De meeste andere volken zijn gewoon meteen aardig als je ze leert kennen. Daarom zijn Fransen ook zo´n kutvolk omdat als ik er ben, ik er toch maar een paar dagen ben.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29825896
Parijs heerlijke stad.

Wil er in de kerst er nog een keer naar toe
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_29826075
Net tickets geboekt voor donderdag t/m dinsdag. Voor 38 euro heen en terug vanaf Brussel.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_29828551
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat Fransen best aardig zijn als je ze leert kennen. De meeste andere volken zijn gewoon meteen aardig als je ze leert kennen. Daarom zijn Fransen ook zo´n kutvolk omdat als ik er ben, ik er toch maar een paar dagen ben.
Nouja, misschien ben ik dan teveel aan de Fransen gewend, ik kan het nou geen kutvolk noemen. Er zullen uitzonderingen zijn maar die heb je overal....
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29828942
Mensen die vaak langer in Frankrijk wonen of gewoond hebben zijn wel te spreken over Fransen maar ik als een iemand die er afentoe komt vindt ze onsympathiek en arrogant
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29829335
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 01:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die vaak langer in Frankrijk wonen of gewoond hebben zijn wel te spreken over Fransen maar ik als een iemand die er afentoe komt vindt ze onsympathiek en arrogant
Mijn mening is ook niet objectief, mijn mening is namelijk gebaseerd op het feit dat ik een aantal Fransen persoonlijk ken en dat zijn allemaal erg leuke mensen!

En misschien is mijn mening over Fransen daardoor wel zo positief geworden dat ik ze over het algemeen allemaal erg leuk vind okay, er zitten chagerijnen bij, vooral in Parijs... maar och.. waar kom je dat niet tegen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29829634
Ik heb laatst voor een paar dagen een fiets gehuurd bij Paris a Velo c'est sympa. Dat was best relaxed.
Geen eindeloos geslenter van metro naar metro, maar gewoon op de fiets (vaak over de busbaan). Je ziet veel, je kunt de hele stad door, maar krijgt geen blaren op je voeten.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_29832133
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daarom zijn Fransen ook zo´n kutvolk omdat als ik er ben, ik er toch maar een paar dagen ben.
Hoe kun je nou zeggen dat "fransen" kutvolk zijn,terwijl je ze waarschijnlijk amper kent. Het gekke is dat als er nederlanders in Frankrijk komen(vakantie) dan noem ik dat eerder kutvolk.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  zondag 21 augustus 2005 @ 13:37:11 #49
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29837119
Mensen praten elkaar gewoon na. Als een iemand zegt dat Fransen niet leuk zijn vind iedereen dat meteen. Het is gewoon een kwestie van wennen ze zijn net een tikkeltje anders ingesteld.
Ik vind het eigenlijk ook onzin om te discusseren over de leukheid van een volk.
of niet natuurlijk
pi_29841290
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:13 schreef k_man het volgende:
Op 5 en 6 november?
Hoe raad je het
pi_29842016
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:13 schreef amr_diab het volgende:
Hoe raad je het
TRV-meet: nu internationaal! ?
pi_29855602
quote:
Hoe kun je nou zeggen dat "fransen" kutvolk zijn,terwijl je ze waarschijnlijk amper ken^
Goed genoeg voor een mening
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 08:59:13 #53
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29860080
Kennelijk zijn er mensen die niet helemaal begrijpen wat ontopic is. Ik zal het nog één keer uitleggen. Ontopic is in dit geval tips over Parijs. Dus niet een hele discussie over de Franse medemens.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:28:15 #54
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29861208
tnx
of niet natuurlijk
pi_29959927
Ik ben nog steeds bezig een kamer/appartement/huis daar te vinden. Het is niet echt makkelijk, en niet echt veel instanties die willen helpen. Particulier a particulier is tot nog toe het enige waar ik wat aan heb. Iemand andere tips?
pi_29960409
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:06 schreef boskov het volgende:
Ik ben nog steeds bezig een kamer/appartement/huis daar te vinden. Het is niet echt makkelijk, en niet echt veel instanties die willen helpen. Particulier a particulier is tot nog toe het enige waar ik wat aan heb. Iemand andere tips?
Als je voldoet aan de beschrijving "foreign researcher" zou je het kunnen proberen via science accueil

http://www.saclay-scientipole.org/science-accueil/uk_index.htm

Maar volgens mij, ook als je geen wetenschappelijk onderzoeker o.i.d. bent dan kan je het toch proberen. Ik heb erg goede ervaringen gehad met deze organisatie. Ze zijn alleen wel gericht op het gebied ten zuiden van Parijs, maar forensen naar het centrum is vaak makkelijk en snel met de RER.
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
pi_29960589
ow, en niet te vergeten, voor studenten:

http://www.cnous.fr/
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
pi_29961510
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:23 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
ow, en niet te vergeten, voor studenten:

http://www.cnous.fr/
ik ben een etudiant etranger, dus cnous kende ik inderdaad ook al, tnx iig
  donderdag 25 augustus 2005 @ 23:43:34 #59
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_29978117
tvparijs
Confidence through competence
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:02:49 #60
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_29985739
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:06 schreef boskov het volgende:
Ik ben nog steeds bezig een kamer/appartement/huis daar te vinden. Het is niet echt makkelijk, en niet echt veel instanties die willen helpen. Particulier a particulier is tot nog toe het enige waar ik wat aan heb. Iemand andere tips?
Mja dat is dus hèt probleem in parijs. Veel mensen huren een bestaand appartement in Parijs met zn tweeën. En je hebt ook mensen die dat dus al hadden maar waarvan een van de twe nu dus weg gaat en ze dus een plekje over hebben. Maar hoe dat heet, ik zal het eens vragen.
Ik heb een vriendin die ook woonruimte zoekt in Parijs.
of niet natuurlijk
pi_29988811
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 09:02 schreef Leep het volgende:

[..]

Mja dat is dus hèt probleem in parijs. Veel mensen huren een bestaand appartement in Parijs met zn tweeën. En je hebt ook mensen die dat dus al hadden maar waarvan een van de twe nu dus weg gaat en ze dus een plekje over hebben. Maar hoe dat heet, ik zal het eens vragen.
Ik heb een vriendin die ook woonruimte zoekt in Parijs.
Kijk, wij zijn met zes personen, dus er valt echt heel veel te combineren
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:20:04 #62
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_29990987
Na lang zoeken heb ik een paar hotels gevonden waar je voor 25-30 EUR per nacht in een tweepersoonskamer terechtkunt. Zijn hotels in deze prijsklasse doorgaans een beetje goed, als ze op grote (Nederlandse) boekingssites worden geadverteerd?

Enige andere optie is Formule 1 hotel nabij Porte de st Ouen, da's 20 EUR per nacht, maar daar zal mijn vriendin wel niet blij mee zijn.
Confidence through competence
pi_29991130
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:20 schreef Stereotomy het volgende:
Na lang zoeken heb ik een paar hotels gevonden waar je voor 25-30 EUR per nacht in een tweepersoonskamer terechtkunt. Zijn hotels in deze prijsklasse doorgaans een beetje goed, als ze op grote (Nederlandse) boekingssites worden geadverteerd?

Enige andere optie is Formule 1 hotel nabij Porte de st Ouen, da's 20 EUR per nacht, maar daar zal mijn vriendin wel niet blij mee zijn.
je kan altijd op nstravel.nl kijken, die hebben heel vaak uitstapjes naar parijs voor 60 euro voor drie nachten bijvoorbeeld!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:30:11 #64
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_29991375
Thanks, ik zal daar nu even snuffelen. Overigens hebben wij gisteren op nsintsernationaal.nl nog net op tijd voor de Flash-actie een thalys geboekt voor zaterdag 1 october - dinsdag 4 october: 48 EUR per persoon met 9:00 vertrekken uit Amsterdam en 18:00 uur vertrekken uit Parijs, perfecte tijden dus.
Confidence through competence
pi_30172595
ik ben gisteravond terug gekomen uit parijs en ik moet toegeven dat parijs 1000 x beter is dan ik had verwacht. Jezus wat is het relaxt om je vol te tanken met wijn onder het genot van stokbrood en een accordeon (die uiteraard bespeeld wordt) op de achtergrond.

Dit topic is een ode aan parijs
Extremistisch gematigd.
pi_30172810
Hoeveel betaalde je per glas?
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_30173000
Ben je ook in de metro geweest? Want die is góed daar.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_30173030
parijs is gaaf
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_30173073
Parijs is super
Ik ben er nu een keer of 6 geweest (van 2 dagen tot 2 weken) en het verveelt me nooit
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_30173334
quote:
en een accordeon (die uiteraard bespeeld wordt
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_30173847
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:58 schreef Martuh het volgende:
Ben je ook in de metro geweest? Want die is góed daar.
ooowjah, die heerlijke mix van lichaamsgeuren was misschien wel het lekkerste daar

en @ die andere: huiswijn: rond de 8 euro per halve liter. was goed te drinken
Extremistisch gematigd.
pi_30174652
Parijs
Ik ben dol op de stinkkaasjes die je op de markt in de Marais kunt kopen.
En natuurlijk de musea, en dat leuke eetcafeetje in de Git de coeur (Cafe Latin)
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 1 september 2005 @ 19:23:52 #73
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_30175375
parijs leuke stad idd. maar om nu over elke leuke stad een topic te openen.
london is ook supervet
net als victoria en vancouver, en amsterdam en tunis enz enz.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_30176218
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:23 schreef B_BOY het volgende:
parijs leuke stad idd. maar om nu over elke leuke stad een topic te openen.
london is ook supervet
net als victoria en vancouver, en amsterdam en tunis enz enz.
alle amerikaanse steden zijn kut. kijk maar naar new orleans. jezus wat een kutstad
Extremistisch gematigd.
pi_30176596
Parijs zeker een lache stad
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_30176629
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:49 schreef P8 het volgende:

[..]

alle amerikaanse steden zijn kut. kijk maar naar new orleans. jezus wat een kutstad
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  donderdag 1 september 2005 @ 21:06:14 #77
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_30179042
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:49 schreef P8 het volgende:

[..]

alle amerikaanse steden zijn kut. kijk maar naar new orleans. jezus wat een kutstad
gelukkig staan in dat lijstje van mij geen Amerikaanse steden. Leer je Topografie toch eens man.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_30183021
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:23 schreef B_BOY het volgende:
parijs leuke stad idd. maar om nu over elke leuke stad een topic te openen.
We zijn hier in TRV he? Niet in PUB of GC...

Parijs ben ik zelf enkele jaren geleden geweest, supergoed bevallen en wil graag nog eens terug. We hebben ons er 5 dagen prima vermaakt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30185854
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:06 schreef B_BOY het volgende:

[..]

gelukkig staan in dat lijstje van mij geen Amerikaanse steden.
my bad, ik dacht even dat vancouver in amerika lag

dat neemt echter niet weg dat amerikaanse steden kut zijn
Extremistisch gematigd.
  Moderator vrijdag 2 september 2005 @ 12:02:24 #80
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30197166
Ik dacht ik post hier nog wat info, maar dit topic is echt zwaar verkankerd door een stel lolbroeken.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_30197224
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:02 schreef Gert het volgende:
Ik dacht ik post hier nog wat info, maar dit topic is echt zwaar verkankerd door een stel lolbroeken.
Nee ga je gang uiteraard, alle tips zijn welkom. Er staan wat posts tussen die komen uit een merge van 2 topics, waarvan er eigenlijk 1 beter op slot had kunne gaan
pi_30207786
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:23 schreef B_BOY het volgende:
parijs leuke stad idd. maar om nu over elke leuke stad een topic te openen.
london is ook supervet
Over Londen is ook een apart topic hoor.
pi_30218342
Parijs is zo'n bijzonder leuke mooie stad, dat is best een topic waard

Als er topics over Chersonisos, Lloret de Mar enz... kunnen, moet een topic over Parijs en andere steden ZEKER kunnen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 7 september 2005 @ 17:45:27 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30359650
nog meer tips??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30359847
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nog meer tips??
ja, op de eerste zondag van de maand zijn alle musea gratis.. laten we er dan nou net zijn
pi_30360109
Het filmmuseum ook? Ontworpen door Frank Gehry (die van het Guggenheim in Bilbao).
  donderdag 8 september 2005 @ 10:58:15 #87
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_30380822
Neem een Paris Visite kaart, waarmee je onbeperkt gebruik kunt maken van het opnbaar vervoer in Parijs tussen 05.30 en 00.30 uur.
Met deze pas krijg je ook nog korting op veel bezienswaardigheden zoals de Tour Montparnasse, Disneyland Parijs, de de Champs-Elysées Grand Arch en je kunt gratis met de Finucilaire (tandradspoor bij de Sacre-Coeur).

Tour Montparnasse vind ik geweldig, de lift alleen al ! Maar het uitzicht dat je ziet als je eenmaal boven bent is adembenemend, echt een aanrader !
pi_30402427
Dat mensen steeds die Paris Visite kaarten aanraden snap ik niet hoor. Heb je wel eens uitgerekend hoe vaak je per dag met de metro moet om die er uit te halen? Als ik meerdere dagen in Parijs ben koop ik mijn metrokaartjes per tien.
pi_30405147
Ik koop mijn metrokaartjes ook altijd per 10 en als ik overheb gebruik ik die gewoon de volgende keer
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 8 september 2005 @ 23:56:33 #90
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_30405880
Krijg je dan een pakje credit-sized kaartjes mee, die je na gebruik weggooit?
Confidence through competence
pi_30406510
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:56 schreef Stereotomy het volgende:
Krijg je dan een pakje credit-sized kaartjes mee, die je na gebruik weggooit?
Ik koop ze meestal in zo'n automaat, komen gewoon 10 van die paarse kaartjes uit
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:43:03 #92
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_30433449
paris visite is idd ontzettend afzetterij koop dan gewoon een carte orange van een week
of niet natuurlijk
pi_30440343
Ik vind die 10 kaartjes wel handig, toch een stuk goedkoper dan losse kaartjes en mocht je onverhoopt minder vaak met de metro reizen, dan kan je ze bewaren tot de volgende keer of aan iemand anders geven
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 10 september 2005 @ 21:12:00 #94
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_30464936
mja mijn ervaring is dat het met een acrt orange toch een stuk relaxester is je kan lekker de nmetro nemen voor korte stukjes enzo
of niet natuurlijk
pi_30465167
Is ook wel zo, maar dan moet je er dus wel een week zijn eigenlijk. Voor een dag of vier is het niet zo aantrekkelijk.
pi_30465451
Ik ga meestal maar een dag naar Parijs. Mijn vader woont namelijk bij Honfleur (Normandie) dus dat combineer ik dan. Dan heb ik niets aan een kaart voor een week maar voor anderen kan het natuurlijk wel handig zijn .
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_30465564
Nou, volgens mij zijn we er uit:

- Paris Visite is niet aantrekkelijk;
- Kaartjes per tien kopen wél;
- Carte Orange ook, mits je er een week bent.

pi_30465932
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:27 schreef k_man het volgende:
Nou, volgens mij zijn we er uit:

- Paris Visite is niet aantrekkelijk;
- Kaartjes per tien kopen wél;
- Carte Orange ook, mits je er een week bent.



Bovendien, waarom zou je die kleine stukjes met de metro gaan bovengronds zie je veeeeel mooiere dingen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_30616917
Website over moderne kunst in Parijs: http://www.paris-art.com/
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:54:09 #100
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_30658327
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:35 schreef Vava het volgende:

[..]



Bovendien, waarom zou je die kleine stukjes met de metro gaan bovengronds zie je veeeeel mooiere dingen
Mja maar als je er (hebt ge)woont ken je die stukjes wel
of niet natuurlijk
pi_30660167
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:54 schreef Leep het volgende:

[..]

Mja maar als je er (hebt ge)woont ken je die stukjes wel
nog maar een paar maanden
  zaterdag 17 september 2005 @ 14:49:57 #102
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30664695
[quote
Bovendien, waarom zou je die kleine stukjes met de metro gaan bovengronds zie je veeeeel mooiere dingen
[/quote]

bovengronds .. Tis inderdaad prachtig, maar het is ook wee rniet zo dat de metro stations zo ontzettend dicht bij elkaar liggen hoor .. En als je al een hele periode in Parijs woont heb je die dingen op een gegeven moment welk gezien, dan pak je liever de metro (waar ik overigens ook een hekel aan heb).

Een Carte Orange is inderdaad het allerbeste om te nemen, of neem gewoon een carnet (die kaartjes per 10). Ik vind het overigens wel erg duur tegenwoordig om de metro te nemen in Parijs. In Madrid kan ik nu een carnet kopen voor 5 euro 80, das tenminste nog goed te doen.

Ik wil jullie trouwens op een leuk restaurantje wijzen. Tussen de metro stops Pere Lachaise en Belleville zit een heel klein restaurantje, ik ken de naam helaas niet. Het is een zeer multiculturele wijk en je zou het hier absoluut niet verwachten, wanneer je het restaurantje ziet weet je meteen wat ik bedoel. Het heeft een piepklein terrasje van hout en het heeft een zeer klassieke uitstraling. Het restaurantje is zeer bekend onder beroemde mensen (ik heb het getekende gastenboek mogen zien). Deze man spreekt vele talen en wil graag met zijn gasten in contact zijn. Ik ben er verscheidene malen geweest. Ik kreeg op een gegeven moment mijn maaltijd gratis omdat ik verscheine mensen had meegnomen naar zijn restaurantje. Ik heb echt uren met die man kunnen praten (hij spreek minstens 6 talen).

Volgende keer wanneer ik er weer in de buurt ben zal ik eens een adres noteren dan kan ik hem jullie geven, echt ZEER de moeite waard ...
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_30664803
Leep, klopt het dat arr. 19& 20 ongeveer de Bijlmer van Parijs zijn? Mijn fac zit daar en ik heb ook aardige studentendingen daar gezien..
  zaterdag 17 september 2005 @ 17:24:30 #104
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_30668563
quote:
Ik wil jullie trouwens op een leuk restaurantje wijzen. Tussen de metro stops Pere Lachaise en Belleville zit een heel klein restaurantje, ik ken de naam helaas niet. Het is een zeer multiculturele wijk en je zou het hier absoluut niet verwachten, wanneer je het restaurantje ziet weet je meteen wat ik bedoel. Het heeft een piepklein terrasje van hout en het heeft een zeer klassieke uitstraling. Het restaurantje is zeer bekend onder beroemde mensen (ik heb het getekende gastenboek mogen zien). Deze man spreekt vele talen en wil graag met zijn gasten in contact zijn. Ik ben er verscheidene malen geweest. Ik kreeg op een gegeven moment mijn maaltijd gratis omdat ik verscheine mensen had meegnomen naar zijn restaurantje. Ik heb echt uren met die man kunnen praten (hij spreek minstens 6 talen).
ow daar heb ik zo'n beetje gewoon joh, kwam daar ook vaak voor een terrasje ofzo maar dat restaurantje heb ik nog nooit gezien.

boskov sorrie ik zou het niet weten. Maar 20 is het arr dat hier boven beschreven wordt geloof ik. waar dus ook pere lachaise in ligt en daar heb je wel een hoop flats(maar niet bijlmer achtig!!) die veel mensen dus met zn tweeën huren. Ik had zelf het idee dat er veel studenten bij clichy woonde (17)
*edit* Ik weet nog dat ik toen ik een fietstocht maakte langs het kanaal st Martin (AANRADER) ik langs een oude fabriek kwam die nu werd omgetoverd tot studentenhuis. Echt fantastisch een grote oude fabriek met ramen van 2 meter hoog en langs het kanaal ik werd meteen jaloers op de studenten die hier in de toekomst gingen wonen.

Mijn vriendin in Parijs heeft gelukkig een appartementje gevonden bij een Frans meisje dat in Montparnasse woont. Toplocatie dus Heb ik ook weer een logeer adres;)

Verder ben ik nu 1,5 maand (en die 1,5 maand voelt echt als 5 jaar geleden) terug en het begint echt een beetje te knagen hoor Ik had niet verwacht dat ik echt heimwee zou krijgen maar het ziet er wel naar uit.

helpt ook niet dat ik nu een studie tuinarchitectuur doe, en dus tijdens mijn colleges aan de lopende band prachtige dias van luxembourg te zien krijg

Oja zal mezelf er dit weekend eens toe zetten om eens een verslagje te schrijven van mijn parijstijd
of niet natuurlijk
pi_30669106
Boskov, ik heb in het 19de en 20ste arr. gewoond en vond beide hele fijne buurten. Het 19de vind ik wat minder dan het 20ste,maargoed, beiden leeftbaar hoor en geen bijlmer sfeer...Ze zijn veel arrondissementen op het moment ook aan het verbeteren waaronder het 18de en ook het 19 en 20ste.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_30670442
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 17:45 schreef travelwoman het volgende:
Boskov, ik heb in het 19de en 20ste arr. gewoond en vond beide hele fijne buurten. Het 19de vind ik wat minder dan het 20ste,maargoed, beiden leeftbaar hoor en geen bijlmer sfeer...Ze zijn veel arrondissementen op het moment ook aan het verbeteren waaronder het 18de en ook het 19 en 20ste.
Mijn fac ligt aan de Quai de Seine, dus in de 19e. En ik heb daar omheen wel leuke mogelijkheden gezien om te wonen misschien, maar die waren er ook in andere arrondissementen. En ik woon liever 20 min van de fac af, dan dat ik in een ongezellige buurt zit
pi_30670525
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:42 schreef boskov het volgende:

[..]

Mijn fac ligt aan de Quai de Seine, dus in de 19e. En ik heb daar omheen wel leuke mogelijkheden gezien om te wonen misschien, maar die waren er ook in andere arrondissementen. En ik woon liever 20 min van de fac af, dan dat ik in een ongezellige buurt zit
Welke fac is het?
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_30670587
INSEEC

eigenlijk grande ecole

Overigens kwam ik er laatst pas achter dat : Ensuite, les Grandes Écoles sont plus prestigieuses que la fac pour plusieurs raisons..
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:54:37 #109
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30670730
Grand Ecole is zeker een stuk beter als Universiteit in Frankrijk .. Ik heb pole Universiatire Leonard da Vinci gedaan !
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_30670764
maar hoezo dan, staat een fac dan niet gelijk met de Nederlandse universiteit?
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:57:59 #111
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30670840
het verschil is dat in Frankrijk de Universiteit gratis is meestal, Grand Ecole is meestal privé en dien je grote bedragen voor te betalen, vandaar ook dat het niveau er een stuk hoger ligt .. Grande Ecole in frankrijk kun je het beste vergelijken met de universiteit in Nederland (misschien iets minder zwaar) ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_30670849
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:49 schreef boskov het volgende:
INSEEC

eigenlijk grande ecole
O ja,zie waar dat is. Is vlakbij metro Jaures wat een leuke buurt is
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_30670861
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:58 schreef travelwoman het volgende:

[..]

O ja,zie waar dat is. Is vlakbij metro Jaures wat een leuke buurt is
serieus? Want ik vond een studentenflat in een straatje echt in de buurt, en het leek me wel leuk enzo
pi_30670895
weet iemand wat dit inhoudt? : de niveau BAC +5
henk_telefoon misschien?
pi_30671121
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:59 schreef boskov het volgende:

[..]

serieus? Want ik vond een studentenflat in een straatje echt in de buurt, en het leek me wel leuk enzo
Ik vind het wel een zeer aangename buurt, misschien anderen niet. Misschien zou je er eens een kijkje moeten gaan nemen om zelf te kunnen beoordelen.
Er is daar in de buurt ook een heel fijn parc(metro Buttes Chaumont). Place des fêtes ligt er ook niet ver vandaan waar een leuke markt is 3 keer per week. Het enige nadeel was vond ik dat de metro verbinding omslachtig is in die buurt.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_30671183
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:00 schreef boskov het volgende:
weet iemand wat dit inhoudt? : de niveau BAC +5
henk_telefoon misschien?
Bac= eindexamen en de +5 houdt in de aantal jaren gestudeerd te hebben na de bac.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:15:32 #117
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30671350
bac + 5 is zeer goed, mijn vriendin heeft het ook (uuhm, nu ex vriendin) en begint maandag als product manager
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_30671554
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:07 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Ik vind het wel een zeer aangename buurt, misschien anderen niet. Misschien zou je er eens een kijkje moeten gaan nemen om zelf te kunnen beoordelen.
Er is daar in de buurt ook een heel fijn parc(metro Buttes Chaumont). Place des fêtes ligt er ook niet ver vandaan waar een leuke markt is 3 keer per week. Het enige nadeel was vond ik dat de metro verbinding omslachtig is in die buurt.
Ja, ik ga er hoe dan ook naar toe hoor , maar we zijn nu hard bezig om vanaf hier wat te zoeken, omdat we nu geen mogelijkheid hebben om daar naar toe te gaan, en daarom is dit soort info super handig
Maar hoe ik het op het kaartje zag (de keren dat ik in Parijs zat, ben ik nooit naar arr 19 en 20 geweest ) is het lopend best te doen van Gare du nord?
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:23:41 #119
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30671615
Ik vond de buurt iets minder, ik had sommige momenten dat ik me niet zo veilig voelde, terwijl ik dat in andere buurten in Parijs niet zo had. Maar zoals al gezegd werd, ze zijn hard op weg te verbeteren. China Town
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_30671747
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:23 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Ik vond de buurt iets minder, ik had sommige momenten dat ik me niet zo veilig voelde, terwijl ik dat in andere buurten in Parijs niet zo had. Maar zoals al gezegd werd, ze zijn hard op weg te verbeteren. China Town
grmbl, dus ik moet echt zelf gaan kijken.

Ik zat ook te denken aan het zuiden van parijs, is dat wel een optie? Dus onder het quartier latin enzo
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:41:24 #121
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30672187
Quartier Latin, Top Locatie !! Top prijzen (
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_30672557
Het is lopend inderdaad niet zo heel erg ver van het gare du nord. Neem eens een kijkje op www.ratp.fr of www.pagesjaunes.fr (hier kun je een plattegrondje bekijken van die buurt).
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_30672807
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:41 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Quartier Latin, Top Locatie !! Top prijzen (
ONDER Latin he
pi_30672835
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:51 schreef travelwoman het volgende:
Het is lopend inderdaad niet zo heel erg ver van het gare du nord. Neem eens een kijkje op www.ratp.fr of www.pagesjaunes.fr (hier kun je een plattegrondje bekijken van die buurt).
http://paris-a-la-carte-version-pl.paris.fr/carto/mapping/
de beste kaart ooit!


Maar hoe heb jij onderdak gevonden daar?
  zaterdag 17 september 2005 @ 20:23:42 #125
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_30673741
ik zou niet de andere kant van de seine nemen hoor. Lange metro tijden zijn te doen maar veel overstappen is verschrikkelijk (omdat je dan vaak ook nog een stuk moet lopen)
Jauès vond ik er zelf niet zo gezellig uitzien maar onveilig is het niet hoor
Maar ik kan het 20ste zeker aanraden
of niet natuurlijk
pi_30684696
@ Henk_Telefoon, ik ben wel benieuwd naar dat restaurant ik hou wel van zulke dingen. Ligt dat aan die olijfgroene metrolijn? Die rechtstreeks naar Gare St. Lazare gaat en langs Galieni komt?

Ik ben trouwens van plan om de volgende keer dat ik in Parijs ben naar het Canal St. Martin te gaan en natuurlijk moet ik nog een keer naar Pere Lachaise.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 18 september 2005 @ 02:25:54 #127
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30686601
Hey Vava, nee, hij ligt op de blauwe lijn (nummer 2) van Porte Dauphine naar Nation. Heerlijk wegdromen daar, de man kan heerlijk koken en maakt lekkere thee en koffie, echt een aanrader, ik zal eens achter zijn adres proberen te komen ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_30688968
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:58 schreef boskov het volgende:

[..]
Maar hoe heb jij onderdak gevonden daar?
Ikzelf heb in het begin gevonden via via en met PAP. Waar ik nu woon is via een agence.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_30759876
Kan iemand een beetje leuk, klein romantisch hotel in het centrum aanraden?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_30760638
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:56 schreef Strolie75 het volgende:
Kan iemand een beetje leuk, klein romantisch hotel in het centrum aanraden?
Hier staan nog wat hoteltips: TRV-meet: nu internationaal!
pi_30766391
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:56 schreef Strolie75 het volgende:
Kan iemand een beetje leuk, klein romantisch hotel in het centrum aanraden?
Budget?
pi_30766977
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:23 schreef k_man het volgende:
Budget?
Maakt niet zoveel uit...maar het hoeft niet de George V te zijn.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_30767138
Je hebt op het Ile St. Louis een aantal hotels zitten. Hartje Parijs, romantisch, maar wel behoorlijk aan de prijs.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:41:26 #134
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_30838698
lutece en les deux iles daar werkt een vriendin van mij
of niet natuurlijk
pi_30841564
@Leep: we wachten nog met smart op je reis/werkverslag!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 23 september 2005 @ 04:31:15 #136
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30848242
quote:
Op zondag 18 september 2005 01:03 schreef Vava het volgende:
@ Henk_Telefoon, ik ben wel benieuwd naar dat restaurant ik hou wel van zulke dingen. Ligt dat aan die olijfgroene metrolijn? Die rechtstreeks naar Gare St. Lazare gaat en langs Galieni komt?
Ik weet ondertussen de naam .. het is "le Troubadour" of "the Troubadour"
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_30863117
Le Troubadour Coffee House
70, boulevard Menilmontant
75020 Paris
Tél : 01-47-97-21-08
(brought to you by google.fr)
  vrijdag 23 september 2005 @ 19:22:51 #138
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31098807
Ik vertrek komende maandagochtend met de Thalys naar Parijs, voor 4 dagen, samen met mijn vriendin. Ze is nog nooit in Parijs geweest, dus alle bekende bezienswaardigheden zullen wel de revue passeren, maar dat vind ik niet zo erg. De laatste keer dat ik er was is ook alweer een jaar of 6 geleden, en ik heb ook nog niet al die dingen gezien.

Dit topic (en zijn voorganger) was wel nuttig, mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag
pi_31099437
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 22:12 schreef Jape het volgende:
Ik vertrek komende maandagochtend met de Thalys naar Parijs, voor 4 dagen, samen met mijn vriendin. Ze is nog nooit in Parijs geweest, dus alle bekende bezienswaardigheden zullen wel de revue passeren, maar dat vind ik niet zo erg. De laatste keer dat ik er was is ook alweer een jaar of 6 geleden, en ik heb ook nog niet al die dingen gezien.

Dit topic (en zijn voorganger) was wel nuttig, mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag
Ik was vorig jaar met mijn tante uit de Filipijnen in Parijs, zij was daar voor het eerst. We hebben gewoon zo'n stadstour van een ochtend gedaan met de bus. Ik vond het ook leuk ook al was ik al eerder in Parijs geweest alleen jammer dat je overal langs rijdt dus moeilijk foto's kan maken. Maar je krijgt wel een indruk van de dingen die er zijn dus kan je de rest van de tijd natuurlijk altijd terug aan naar dingen die je graag beter wilt bekijken
Veel plezier in Parijs!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 2 oktober 2005 @ 09:49:55 #141
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_31107035
die bustouren vind ik wel heel erg duur hoor!
Je kan dan beter zon rondvaartboot nemen
of niet natuurlijk
pi_31137118
Wij gaan in de kerstvakantie .
Ik houd dit topic scherp ind e gaten
  zondag 9 oktober 2005 @ 18:14:33 #143
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_31312517
Hallo,
samen met een stel vrienden ga ik dit weekend naar Parijs. Nu wilden we met de auto gaan, maar we willen het drukke stadsverkeer van Parijs zelf een beetje mijden. Ik heb wel eens gehoord dat er grote stations buiten de stad zijn waarvan je de stad in kan gaan per trein/metro.

Heeft iemand hier ervaring mee, welke stations zouden jullie aan kunnen raden, is het veilig om daar je auto te stallen en wat kosten de parkeerplekken daar?

Daarnaast weet iemand een goed youth hostel in de buurt van Montmatre (schilderswijk)?

Alvast bedankt!
pi_31313015
In het weekend kan je op veel plaatsen buiten de Périphérique (ring/rondweg) gratis parkeren. Vanaf maandag 9:00 uur zullen de parkeerkosten ongeveer op euro per uur uitkomen.

In de buurt van dit hotel zijn veel plaatsen vrij:
http://www.hotel-hermes.fr/

Het is makkelijk te bereiken. Ik ben er zonder file, in 4 en een half uur heen gereden (vanaf Rotterdam). Het is een vrij rustige buurt. Het metrostation is 1 minuut lopen vanaf dit hotel.

Succes!
Scroll maar verder naar benee!
pi_31313307
Vroeger ging ik wel eens in St Denis de parking en het hotel in. Het ligt nog voor Parijs maar met de metro/RER ben je in no time in het centrum.

Enne.... Paris ROCKS!
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:23:44 #146
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_31317122
Ik had er al een apart topic voor geopent maar zal m'n vragen nog is stellen in het centrale Parijs topic, want samen met een stel vrienden ga ik dit weekend naar Parijs. Nu wilden we met de auto gaan, maar we willen het drukke stadsverkeer van Parijs zelf een beetje mijden. Ik heb wel eens gehoord dat er grote stations buiten de stad zijn waarvan je de stad in kan gaan per trein/metro.

Heeft iemand hier ervaring mee, welke stations zouden jullie aan kunnen raden, is het veilig om daar je auto te stallen en wat kosten de parkeerplekken daar?

Daarnaast weet iemand een goed youth hostel in de buurt van Montmatre (schilderswijk)?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:27:33 #147
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_31628277
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:23 schreef marcom2 het volgende:
Ik had er al een apart topic voor geopent maar zal m'n vragen nog is stellen in het centrale Parijs topic, want samen met een stel vrienden ga ik dit weekend naar Parijs. Nu wilden we met de auto gaan, maar we willen het drukke stadsverkeer van Parijs zelf een beetje mijden. Ik heb wel eens gehoord dat er grote stations buiten de stad zijn waarvan je de stad in kan gaan per trein/metro.

Heeft iemand hier ervaring mee, welke stations zouden jullie aan kunnen raden, is het veilig om daar je auto te stallen en wat kosten de parkeerplekken daar?

Daarnaast weet iemand een goed youth hostel in de buurt van Montmatre (schilderswijk)?
Gallieni kun je je auto goed kwijt en zit aan het eind van metrolijn 3, prijs geen idee
http://www.paris-hostels.com
of niet natuurlijk
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:31:19 #148
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31632756
Ik zou mijn auto toch niet bij Gallieni wegzetten ... Dat is echt het enige gedeelte waar ik me nooit echt veilig voelde ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_31633575
Wat ik van de receptioniste van ons hotel had begrepen is dat de auto het beste bij Gare de Lyon (12e arr.) te zetten is (ligt er maar net aan uit welke richting je komt), en volgens mij zei ze dat het gratis was, lijkt me sterk, maar ik weet het niet zeker meer.

Het is wel een handig transferium: ligt aan de rand van de het centrum, bijna pal aan de snelweg als je Parijs via de A4 binnenkomt. Succes iig
pi_31633697
Ik ben via het welbekende weekendjeweg naar het Sofitel in de wijk La 'Defense geweest. Boekje gekocht bij de ANWB met een kaart en de top-tien sightseeing dingen en een TOP!!! tijd gehad. Het hotel was in 1 woord perfect, zaten op de hoogste verdieping de 19'de super kamer super prijs kortom geweldig. Ben op de Eiffeltoren geweest en wel naar het toppie. Metro is fantastisch..rijdt iedere 5 min. en alles is bereikbaar! Heb ook km's gelopen daar want dat is eigenlijk de manier om te genieten in Paris. Nu maar hopen op mooi weer!
pi_31733172
Weledelgestelde heren & dames,

eind december wil ik samen met m'n vriendin een dag of 4 naar Parijs. Nu kan ik wel via hotels.com een hotel vinden, erg veel zelfs, maar .. ik wil iets anders. Een hotel is eigenlijk nooit spannend, duur of niet.

Ik ben op zoek naar iets speciaals, een chateaux-tje, een penthouse of gewoon een bizar mooie locatie.

Hebben jullie nog suggesties?
Thanks.
pi_31733281
tvp..
pi_31733379
Disneyland!

Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:04:54 #154
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31761774
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:32 schreef dignus het volgende:
Ik ben op zoek naar iets speciaals, een chateaux-tje, een penthouse of gewoon een bizar mooie locatie.
Heb je nog een prijsgrens gekoppeld aan je mooie dromen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:28:21 #155
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_31804166

De eiffeltoren vanaf het dak van LaFayette

Ben vorige week met een paar collega's drie dagen in Parijs geweest. Algemene indruk: prachtige stad , betaalbaar eten , maar belachelijk dure drank . Ik heb nog nóóit 10 euro voor een gewone cola betaald . Vorige week dus wel.

Maaaar ik ga zeker nog een keer terug. Drie dagen zijn vanzelfsprekend véél te kort .
pi_31825821
Zeker op een terras op de Champs-Elysees... Is ook iets wat in alle reisgidsen wordt afgeraden

(trouwens, die straat is de duurste winkelstraat in Europa, dus die 6300 euro per vierkante meter moet wel worden terugverdiend...) (bron)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:36:06 #157
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31826287
Hmm, een beker koffie (wel in karton ) was er anders nog best te betalen. Evenals de Big Mac bij een niet nader te noemen hamburgerketen .

Erg handig trouwens: alle Macs in Parijs hebben gratis draadloos internet!
pi_31826641
Zoveel voor een eenvoudige cola In het Hilton betaal je nog minder voor je cola

Ik ga liever een Kir drinken in Cafe Des Deux Moulins in Monmartre
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:56:06 #159
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_31826794
quote:
Ik ga liever een Kir drinken in Cafe Des Deux Moulins in Monmartre
Daar ben ik laatst ook geweest maar vond het weinig van de sfeer overhebben. In 2001 (voor de film Amelie) ben ik daar met een vriend ook geweest, en alles zag er toen precies uit als in de film, incl. de tabac op de hoek naast de ingang. Nu is de Tabac weggehaald, de tafels staan geheel anders, en de sfeer is er veels te hip. Erg jammer.

Ze hebben er nog wel een grote Amelie poster hangen.
Confidence through competence
pi_31827221
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Daar ben ik laatst ook geweest maar vond het weinig van de sfeer overhebben. In 2001 (voor de film Amelie) ben ik daar met een vriend ook geweest, en alles zag er toen precies uit als in de film, incl. de tabac op de hoek naast de ingang. Nu is de Tabac weggehaald, de tafels staan geheel anders, en de sfeer is er veels te hip. Erg jammer.

Ze hebben er nog wel een grote Amelie poster hangen.
Hmm... ik ken het pas een paar maanden, er was idd geen tabac, dat vond ik wel het grootste gemis. Maar verder, dat plafond, de toilet met die telefoon
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31827332
Inderdaad het Amelie cafe!
We hebben er foto's van
Billie Holiday is Lady Day!
pi_31827393
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:16 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Inderdaad het Amelie cafe!
We hebben er foto's van
Ik heb alleen nu geen zin om ze op te zoeken en te uploaden komt morgen wel.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31827554
Zo, hier een aantal foto's.
Heb geen zin om ze te verkleinen, mensen die dat wel willen, mogen dat mij betreft best doen

De Poster:

De Verveelde klant van tegenwoordig dan dus :

De verbaasde ik, met achter me de niet meer sigarettenhoek
Billie Holiday is Lady Day!
pi_31827589
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:29 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Zo, hier een aantal foto's.
Heb geen zin om ze te verkleinen, mensen die dat wel willen, mogen dat mij betreft best doen

De Poster:
[afbeelding]
De Verveelde klant van tegenwoordig dan dus :
[afbeelding]
De verbaasde ik, met achter me de niet meer sigarettenhoek
[afbeelding]
Mijn luidheid Sweet merci!!!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31827873
Et voila: de Amelie wandeling
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_31828089
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:48 schreef tim2308 het volgende:
Et voila: de Amelie wandeling
Die gaan we volgende keer meenemen naar Parijs, Canal St. Martin (staat niet direct in die wandeling) wil ik ook nog wel eens zien dat schattige bruggetje uit de film
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_31828111
Leuk die wandeling!
Billie Holiday is Lady Day!
  Moderator dinsdag 1 november 2005 @ 16:13:44 #168
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31869475
Wij zaten de vorige keer in een hotel in de buurt van Pere Lachaise, het viel nog niet mee om terug te komen uit de stad als de metro's niet meer reden. Op zaterdag is het vechten voor een taxi en een nachtbus die kant op ging er ook niet.

Binnenkort zitten we in de buurt van de Place de la Republique. Mijn vraag is dan ook, of iemand toevallig bekend is met dit gebied, en ons een leuke uitgaansgelegenheid (bar) kan aanraden om de avond af te sluiten en dan terug te kunnen lopen naar het hotel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_32233032
wij gaan ook in december naar parijs, 3 nachtjes wrsch. Nou zijn we aan t twijfelen: een all-in-1 (thalys+ 3 dagen hotel), of zelf thalys en dan een hotelletje zoeken of vantevoren boeken.
Wat raden jullie aan? we zijn zelf redelijk doorgewinterde reizigers en eisen dus niet al te veel comfort (na 4 maanden afrika zijn we wel wat gewend zeg maar), maar het moet ook geen rattenhol zijn, het is ter ere van 6 jaar 'verkering', dus er moet toch wel wat romantiek in zitten.
Zijn er leuke guesthouses of jeugdherbergen een beetje in het centrum? of scheelt dat bijna niks qua kosten?

we willen in de week voor kerst gaan.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_32247688
Ha, ik ga met oud en nieuw naar parijs.. @knuppelhout onhou dat je bij hotels vaak per kamer betaalt, en youth hostels per persoon, soms ben je dus goedkoper uit met hotel terwijl dat op het oog dus niet altijd zo lijkt.

Zijn er nog goede nachtleven aanraders ?
pi_32247871
quote:
Op zondag 13 november 2005 15:34 schreef knuppelhout het volgende:
wij gaan ook in december naar parijs, 3 nachtjes wrsch. Nou zijn we aan t twijfelen: een all-in-1 (thalys+ 3 dagen hotel), of zelf thalys en dan een hotelletje zoeken of vantevoren boeken.
Wat raden jullie aan? we zijn zelf redelijk doorgewinterde reizigers en eisen dus niet al te veel comfort (na 4 maanden afrika zijn we wel wat gewend zeg maar), maar het moet ook geen rattenhol zijn, het is ter ere van 6 jaar 'verkering', dus er moet toch wel wat romantiek in zitten.
Zijn er leuke guesthouses of jeugdherbergen een beetje in het centrum? of scheelt dat bijna niks qua kosten?

we willen in de week voor kerst gaan.
Met zo'n arrangement naar een stad is vaak wel goedkoper dan het zelf regelen. De Thalys zelf is al duur, tenzij je een leuke aanbieding tegenkomt natuurlijk!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32305769
we denken er nu over na om zon bejaarden busreis te boeken, en dan zodra we er zijn te pleiten en ons eigen plan te trekken.
maar: kan dat? doen ze daar niet heel erg moeilijk over?

die reizen zijn er avanaf 109 euro incl alles, de thalys alleen al is 88 euro.
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_32315133
ik heb vandaag zoveel makelaars gebeld voor een appartement, maar zonder succes
pi_32321017
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef knuppelhout het volgende:
we denken er nu over na om zon bejaarden busreis te boeken, en dan zodra we er zijn te pleiten en ons eigen plan te trekken.
maar: kan dat? doen ze daar niet heel erg moeilijk over?

die reizen zijn er avanaf 109 euro incl alles, de thalys alleen al is 88 euro.
Kan volgens mij best hoor, ik zou het zelf ook doen als ik alleen maar naar Parijs zou gaan (ik ben nu meestal op doorreis naar Normandie en blijf dan een dagje in Parijs of ik ga vanuit Normandie een dag met de trein op en neer)
Maar vaak zit er toch alleen maar een stadstour inbegrepen bij zo'n busreis? Dat is namelijk best leuk als je niet erg bekend bent in een grote stad. En verder zou ik gewoon meegaan met wat je leuk vindt en verder gewoon doen wat je zelf wilt. Hun geld hebben ze toch al
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32321085
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:45 schreef boskov het volgende:
ik heb vandaag zoveel makelaars gebeld voor een appartement, maar zonder succes
Balen

Voor wanneer moet je iets hebben? Heb je niet op de een of andere manier contact met iemand die in Parijs woont en eventueel een kamer voor je weet of kan regelen?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32323551
quote:
Met zo'n arrangement naar een stad is vaak wel goedkoper dan het zelf regelen. De Thalys zelf is al duur, tenzij je een leuke aanbieding tegenkomt natuurlijk!
Ik ga met de Thalys op 10 december naar Parijs voor 3 nachten. Kosten:

1. Retourtje Thalys Rotterdam - Parijs --> 48 euro (was tijdje terug speciale aanbieding)
2. Hotel --> 52 euro (toeristenhotelletje midden in de stad, actie 3=2)

Was eigenlijk al aan het sparen voor de vakantie(s) in 2006, maar dit kon ik niet laten schieten.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_32329714
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:26 schreef Vava het volgende:

[..]

Balen

Voor wanneer moet je iets hebben? Heb je niet op de een of andere manier contact met iemand die in Parijs woont en eventueel een kamer voor je weet of kan regelen?
Ik ga de eerste week van januari. Ik zit echt alles te proberen. Twee vriendinnen van me gaan ook en we proberen dus een appartement met drie slaapkamers te vinden. Maar zodra je zegt dat je student bent, of dat je maar zes maanden wilt, helpt niemand je meer.
pi_32330396
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:14 schreef boskov het volgende:

[..]

Ik ga de eerste week van januari. Ik zit echt alles te proberen. Twee vriendinnen van me gaan ook en we proberen dus een appartement met drie slaapkamers te vinden. Maar zodra je zegt dat je student bent, of dat je maar zes maanden wilt, helpt niemand je meer.
Voor studie? Is er niks via een universiteit ofzo te regelen? En moet je zeggen dat je maar 6 maanden blijft of voor een bepaalde periode vastzetten? Anders zou ik gewoon zeggen dat je niet weet voor hoe lang het is.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32331184
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:35 schreef Vava het volgende:

[..]

Voor studie? Is er niks via een universiteit ofzo te regelen? En moet je zeggen dat je maar 6 maanden blijft of voor een bepaalde periode vastzetten? Anders zou ik gewoon zeggen dat je niet weet voor hoe lang het is.
De VU doet niks, en INSEEC die is ook niet echt behulpzaam, maar daar is nog een mogelijkheid misschien. Ze vragen gewoon hoe lang je blijft, en niemand praat Engels, oh en ze zijn allemaal erg arrogant. GRrr
pi_32342728
Topic helemaal gemist! Ik vertrek morgenochtend naar Parijs met een kennis. Even wat vrienden bezoeken daar, winkelen en twee nachten goed stappen! Uiteindelijk via expedia snel een hotel geregeld in Quartier Latin, 3 sterren en vrij netjes. Voor 2 man en twee nachten was het alles bij elkaar 130 euro ofzo, inclusief toeristenbelasting of wat dan ook. Verder gewoon daarheen met de auto en die bij een kennis parkeren, taxi naar het hotel nemen.
Mensen nog tips voor het winkelen/uitgaan? Ik ken de cultuur kant van Parijs, alleen nooit zomaar voor een fun weekend heen geweest. We moeten gewoon vast wat kerstinkopen doen en beetje rondkijken. Verder lekker lange nacht van maken en kijken of mijn vrouwelijke contacten in Parijs er nog ongeveer net zo appetijtelijk uitzagen als afgelopen zomer...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32351191
Mede namens DT en BHFH mag ik je Colette aanraden qua winkelen.
pi_32359296
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:00 schreef k_man het volgende:
Mede namens DT en BHFH mag ik je Colette aanraden qua winkelen.
Wat en waar is het?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 17 november 2005 @ 23:53:37 #183
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_32360379
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:57 schreef marky_mark het volgende:

[..]

Ik ga met de Thalys op 10 december naar Parijs voor 3 nachten. Kosten:

1. Retourtje Thalys Rotterdam - Parijs --> 48 euro (was tijdje terug speciale aanbieding)
2. Hotel --> 52 euro (toeristenhotelletje midden in de stad, actie 3=2)

Was eigenlijk al aan het sparen voor de vakantie(s) in 2006, maar dit kon ik niet laten schieten.
Cool. Wij hadden ook die aanbieding. 48 EUR is natuurlijk geen geld voor retourtje Parijs.

Wij zaten in een Etap hotel, iets minder dan 50 EUR per nacht. 20-30 minuten per metro vanaf het centrum, eigen badkamer met bad en toilet, elke dag nieuwe handdoeken, bekers en zeep, heerlijk opgemaakt tweepersoonsbed.
Confidence through competence
pi_32364146
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:18 schreef Vava het volgende:

[..]

Wat en waar is het?
Hipste warenhuis van Parijs. 213 Rue St. Honoré. www.colette.fr
pi_32384611
ik ben van plan in het laatste weekend van december naar parijs te gaan, weet iemand waar het vuurwerk word afgestoken? kan er weinig over vinden online.
pi_32386119
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 07:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Hipste warenhuis van Parijs. 213 Rue St. Honoré. www.colette.fr
Als het net zo leuk is als de site!! Die is erg grappig
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32386999
Ze hebben een heel duidelijk kaartje van waar ze zitten;



pi_32400604
mooi, vandaag geboekt bij globe reisburo (van OAD).
vanaf 19 dec. 4 nachten voor de prijs van 3, hotel Little, middenin parijs op n leuke plek.
Busreis los geboekt, via eurolines. we hadden mazzel: een retourtje was tijdelijk 47 euro pp en we konden ook nog gratis op n ander station terugkeren dan waar vandaan we vertrekken.
totaal prijs voor 2 personen: 288 euro inclusief 15e reservering en 20 euro boekingskosten.
prima!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_32400711
Hotel Little of Hotel Little Palace?

Edit: kzie het al, Hotel Little bestaat ook.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2005 16:43:48 ]
pi_32433760
Wij zitten ook in hotel Little, 23 dec tm 26 dec. Zou je hier willen posten hoe t was Knuppelhout?

Wij gaan met de Thalys en betaalden 187 p/p
  zondag 20 november 2005 @ 21:26:34 #191
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32436291
quote:
Op maandag 14 november 2005 00:22 schreef _Maarten_ het volgende:
Ha, ik ga met oud en nieuw naar parijs.. @knuppelhout onhou dat je bij hotels vaak per kamer betaalt, en youth hostels per persoon, soms ben je dus goedkoper uit met hotel terwijl dat op het oog dus niet altijd zo lijkt.

Zijn er nog goede nachtleven aanraders ?
Parijs vind ik dus niet leuk met oud en nieuw .. Zorg dus, en dat is een welgemeende tip, dat je niet op de Champs Ellysees of de Eiffetoren bent, want daar wordt traditioneel keihard gereld en alles gesloopt wat ze kunnen slopen .. Zoek een ander plaatsje op zou ik zeggen !!!
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_32442277
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:26 schreef Henk_Telefoon het volgende:

[..]

Parijs vind ik dus niet leuk met oud en nieuw .. Zorg dus, en dat is een welgemeende tip, dat je niet op de Champs Ellysees of de Eiffetoren bent, want daar wordt traditioneel keihard gereld en alles gesloopt wat ze kunnen slopen .. Zoek een ander plaatsje op zou ik zeggen !!!
Vriend van mij was vorig jaar naar Parijs met O&N, en ook op de Champs Ellysees en daar geen last gehad, misschien moet je idd niet wachten totdat iedereen ladder is, maar dat gaat denk ik overal op.
pi_32445107
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:02 schreef Ingridh007 het volgende:
Wij zitten ook in hotel Little, 23 dec tm 26 dec. Zou je hier willen posten hoe t was Knuppelhout?

Wij gaan met de Thalys en betaalden 187 p/p
doe ik zeker, maar we komen pas op 23 dec terug, wrsch om een uur of 9 savonds. ik hoop voor jou dat je thalys eerder vertrekt!

ik heb er echt zin in!!!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_32446151
hehehe, we zien mekaar wel bij de receptie, wanneer jij uitcheckt, check ik in.

Ik heb de Thalys die om 11 uur aankomt
pi_32482851
Parijs is zo gaaf!!!

Ben dit jaar begin mei, 1 week in Parijs zelf geweest.
En ben al 2x in DisneyLand geweest!

Vind de stad erg mooi, kan er mooie foto's maken. Er is veel te doen en te zien, alles is leuk
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_32518235
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:32 schreef dignus het volgende:


eind december wil ik samen met m'n vriendin een dag of 4 naar Parijs. Nu kan ik wel via hotels.com een hotel vinden, erg veel zelfs, maar .. ik wil iets anders. Een hotel is eigenlijk nooit spannend, duur of niet.

Ik ben op zoek naar iets speciaals, een chateaux-tje, een penthouse of gewoon een bizar mooie locatie.
Iemand... Budget ongeveer 150 pn.
pi_32518367
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:42 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Iemand... Budget ongeveer 150 pn.
Per persoon dan neem ik aan?
pi_32518390
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Per persoon dan neem ik aan?


Yes.

Periode is trouwens midden/eind januari.
pi_32519474
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:15 schreef k_man het volgende:
Is dit wat?

http://www.hotelsezz.com/
Lijkt heel erg op mijn hotel in Barca, ook een doorzichtige wand voor de douche.

Maar liever iets romantisch...
pi_32519849
Romantisch is meer klassiek?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2005 21:28:47 ]
pi_32520095
quote:
Gaaf

Maar helaas... Niet beschikbaar eind Januari
pi_32686765
Hoe veel kost bijvoorbeeld volgende week een retourtje naar Parijs met de trein?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32687125
Als je dat nou eens ff lekker eerst zelf uitzoekt. Zo moeilijk is het niet.
pi_32691304
Waf
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32706389
Retourticket is er al vanaf 65 euro, maar dan moet je wel op tijd boeken.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_32776955
ik heb waarschijnlijk een appartement in Parijs!! Volgende week even kijken!!
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:09:03 #208
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32777198
wow!
ik vroeg me gister net af hoe het met jou zou zijn nav dit topic.
Maar goed nieuws zeg!!!
waar? hoe veel? hoe groot? details!!!
of niet natuurlijk
pi_32796317
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:59 schreef boskov het volgende:
ik heb waarschijnlijk een appartement in Parijs!! Volgende week even kijken!!
Dat zou mooi op tijd zijn! Ben benieuwd, laten weten hier hoor

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32808205
Nou ja, als alles goed gaat, dan hoor ik morgen dus of we het kunnen bezoeken. Zo ja, dan ga ik vrijdag naar Parijs, en heb dan drie appartementen te bezoeken. Eentje in de 11e, eentje in St. Germain (en mooi!!) en eentje bij Place D'Etoile. ze kosten alle drie rond de 1000 euro, en het is voor mij en nog iemand. dus 500 pp, met twee slaapkamers, keuken en badkamer. Alleen die op Place D'Etoile heeft volgens mij een keuken die eigenlijk in de kamer zit. Dus ik hoop dat we het allemaal vrijdag mogen bezoeken, en dan ben ik zoo blij
  zondag 4 december 2005 @ 19:16:39 #211
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32814715
wow goedzeg
en voor een redelijke prijs
heb je ze al opgezocht op de foto site van page jaune??
11e heb ik gewoont, hele leuke buurt st germain geweldig en place etoile is natuurlijk mooi om mee op te scheppen
of niet natuurlijk
pi_32814770
wat is de fotosite van pauge jaune? Vertel!
  zondag 4 december 2005 @ 19:22:48 #213
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32814891
klik en ff t adres in voeren
of niet natuurlijk
pi_32816061
#1


  zondag 4 december 2005 @ 20:02:01 #215
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32816227
ooow is dat die in het elfde
die lijkt een beetje op waar ik woonde nl
of niet natuurlijk
pi_32816278
Ga de week voor kerst met m'n vriend heen. Zit in de wijk La Republique...
Mijn eerste keer naar Parijs, heb er zin in
pi_32816760
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:02 schreef Leep het volgende:
ooow is dat die in het elfde
die lijkt een beetje op waar ik woonde nl
[afbeelding]
nee, dit is bij Place D'Etoile. Van die in het elfde weet ik het adres nog niet.

Maar St. Germain
  zondag 4 december 2005 @ 20:20:51 #218
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32816840
wooooow!!!!
wat mooi zeg!!!!
woon je dan ook echt aan de cour kant???
of niet natuurlijk
  zondag 4 december 2005 @ 20:23:04 #219
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32816919
Maar moet je ook echt gaan hospiteren of is het al zeker dat je ze krijgt als je dat wil?
of niet natuurlijk
pi_32816981
Als het goed is, hoef ik niet te hospiteren. Ik moet maandag nog een mailtje krijgen dat ik het kan bezoeken, en als het ons bevalt kunnen we er volgens mij zo in!
Dus ik kan niet wachten tot vrijdag!
  zondag 4 december 2005 @ 20:26:24 #221
58560 Oksel
Gezellig.
pi_32817022
¤500,- per maand, per persoon, inclusief gas/water/elek. ?
  zondag 4 december 2005 @ 20:31:12 #222
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32817181
kan ik me voorstellen!!
Hopen dat het vanbinnen net zo mooi is als van buiten dan
ik ben echt stinkend jaloers. Zit er voor mij voorlopig nog niet in
of niet natuurlijk
pi_32817333
@Leep: we zitten nog steeds te wachten op een verslag van je horeca-ervaringen in Paris
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 4 december 2005 @ 21:44:24 #224
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32819459
jaaa jeetje ik moet het zowiezo eens voor mezelf gaan opschrijven.
ik ben van het van uitstel komt afstel
of niet natuurlijk
pi_32822928
Klinkt niet slecht boskov!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32825908
Ik ben van plan om 2 á 3 dagen naar Patrijs te gaan binnenkort en ik vraag me af of ik het beste met de trein kan gaan of toch met de auto?

Ik zag in deze topic dat een retourtje met de trein ongeveer 70 euro kost en met mijn vriendin komt het ongeveer op 150 euri uit. Nu is met de auto misschien wel iets goedkoper maar met de trein gaan spreekt me ook wel aan. Hoe lang duurt die reis ongeveer vanaf Den Bosch, Eindhoven of Tilburg met de trein?

Verder wil ik ook nog naar Eurodisney, is dat redelijk met het openbaar vervoer te doen vanaf Parijs centraal?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32827943

T blijft moeilijk om zelf wat dingen uit te zoeken he?

Vanaf Rotterdam doe je er 3 uur over naar Parijs met de Thalys. En Disney is prima te doen per openbaar vervoer (metro) vanuit Parijs, daar hebben de mensen van Disney wel voor gezorgd
pi_32906009
ik ga morgen
pi_32906605
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:25 schreef boskov het volgende:
ik ga morgen
Naar die huizen kijken? succes!!! en een goede reis veel plezier enzzz
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:18:58 #230
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_32956812
oeeeh en en en??
of ben je maar alvast gebleven;)?
of niet natuurlijk
pi_32965488
maandag over een week gaan we... zin in!!!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_32965992
pom, pom pom

Ja dus!!
foto's en uitleg komen straks, moet nu eerst als een idioot mijn tentamens leren.
pi_33012722
Het is dus in St. Germain. Een enorm herenhuis, echt gigantisch. Zeer luxe en een oud oma'tje dat een deel verhuurt.

Maar het is dus deze

Met een vriendin van me, twee kamers, keuken en badkamer
ben zo blij
  maandag 12 december 2005 @ 13:29:46 #234
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_33012894
500 ¤ per persoon ? Is niet al te duur, ik betaalde al ongeveer 600 ¤ voor 22m² op la Defense .. Was wel "nieuwbouw" .. Veel plezier, maar dat zul je zeker hebben !
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_33012959
het is 500 e pp, en we hebben ongeveer 60 m², in St Germain dus
dit is geen nieuwbouw, het gebouw dateert uit 1790
pi_33013816
St. Germain is nog een enorm gezellige buurt ook! Heel gaaf zo'n oud huis, lijkt me erg leuk om in te wonen. Ik kijk er altijd naar en dan stel ik me voor dat ik daar woon
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33013882
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:06 schreef Vava het volgende:
St. Germain is nog een enorm gezellige buurt ook! Heel gaaf zo'n oud huis, lijkt me erg leuk om in te wonen. Ik kijk er altijd naar en dan stel ik me voor dat ik daar woon
en luxe

marmeren vloer en trap, echt die woonkamer van het oma'tje, volgens mij heeft Napoleon er nog gezeten

  maandag 12 december 2005 @ 14:11:26 #238
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_33013937
Saint Germain, ook dicht bij de uitgaans gelegenheden, lekkere studentenbuurt verder ook wel ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_33013977
Is Latin niet de studentenbuurt?

Want ik zit bij Rue de Bac, vlak bij de Boulevard St Germain, maar ik vond het allemaal erg prijzig, een beetje een P.C Hooftstraat
  maandag 12 december 2005 @ 14:17:17 #240
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_33014047
Latin is inderdaad de studentenwijk, maar St Germain ligt er niet ver vandaan .. Ligt er ietsjes achter
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_33050049
Vandaag terug van een lang weekend Parijs. Heerlijk weer gehad (voor de tijd van het jaar). Aangezien het de derde keer in twee jaar tijd voor mij was, heb ik dit keer de wat minder bekende plekjes bezocht (en dat waren er tot mijn verbazing nog aardig wat).
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_33051789
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:01 schreef marky_mark het volgende:
Vandaag terug van een lang weekend Parijs. Heerlijk weer gehad (voor de tijd van het jaar). Aangezien het de derde keer in twee jaar tijd voor mij was, heb ik dit keer de wat minder bekende plekjes bezocht (en dat waren er tot mijn verbazing nog aardig wat).
Wat heb je gedaan dan?
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:46:09 #243
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33055473
ik ben ook een weekend in Parijs geweest! Ik ben qua toeristische plekjes in "Invalides" en centre Pompidou geweest, wat wel erg interessant was! en verder heb k bij wat Parijzenaars thuis geraclette en ben ik naar een Jazzconcert geweest! Ook heb ik weer een flink stuk gefietst. (was supermoooi weer)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:55:56 #244
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33055792
disclaimer: niet mijn fotos)


centre pompidou


invalides

)in invalides hielden ze artilleriedemonstraties, ook wel leuk. Maar jmet name leuk vond ik de zeer bekende schilderijen van Napoleon die ik eens in het echt wilde aanschouwen!

deze dus:

[img]

en dat schilderij met name dat hij zo sip in zn stoel zit na de val van parijs

Ook leuk dat zijn kamer op st helena is nagemaakt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:04:33 #245
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33056052
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:11 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Saint Germain, ook dicht bij de uitgaans gelegenheden, lekkere studentenbuurt verder ook wel ..
ben ik ook geweest, heb ik nog ergens gegeten. Ik viond ook in de "dure" wijken de prijzen nog best meevallen overigens in Parijs. Drankjes zijn redelijk duur. maar eten valt best mee. Zelfs in het Jazzcafe waar ik was betaalde je voor een biertje maar ¤4,50 (met gratis entree en liveband)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33113653
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan dan?
Ik heb o.a. langs het Canal St Martin gelopen, kerken als Ste Clotilde, Vâl de Grâce en de Basilique de Saint-Denis bezocht, door parken als Monceau en Buttes de Chaumont gewandeld. Niet echt plekken waar je komt als je voor de eerste keer in Parijs bent (het was mijn vierde keer, waarvan de derde keer in twee jaar tijd). En dan heb ik nog niet alles gezien!
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
pi_33123580
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:08 schreef marky_mark het volgende:

[..]

Ik heb o.a. langs het Canal St Martin gelopen, kerken als Ste Clotilde, Vâl de Grâce en de Basilique de Saint-Denis bezocht, door parken als Monceau en Buttes de Chaumont gewandeld. Niet echt plekken waar je komt als je voor de eerste keer in Parijs bent (het was mijn vierde keer, waarvan de derde keer in twee jaar tijd). En dan heb ik nog niet alles gezien!
Canal St. Martin ben ik ook wel benieuwd naar.

Dat vind ik het leuke van Parijs (voor mij dan want ik ben er al een aantal keren geweest), als je er vaker komt ga je op zoek naar de minder bekende dingen en dan kom je tot de ontdekking dat die eigenlijk ook heel mooi zijn zo heb ik ook al een paar parken bezocht
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 16 december 2005 @ 21:07:31 #248
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_33145043
boskov
wat ben jij een mazzelaar.
of niet natuurlijk
pi_33157899
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:07 schreef Leep het volgende:
boskov
wat ben jij een mazzelaar.


Nog 18 dagen

en twee tentamens en een scriptie in die 18 dagen
pi_33158847
Hier wil ik zeker ook nog heen, weet alleen nog niet wanneer
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 17 december 2005 @ 16:33:55 #251
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_33163591
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:23 schreef boskov het volgende:

[..]



Nog 18 dagen

en twee tentamens en een scriptie in die 18 dagen
wow maar dan kan je echt genieten
Echt, je wil niet weten hoe jaloers ik ben
of niet natuurlijk
pi_33165932
Ik ga maandag heen! Zo'n zin in!
pi_33168808
En wij vrijdag
pi_33172775
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:33 schreef Leep het volgende:

[..]

wow maar dan kan je echt genieten
Echt, je wil niet weten hoe jaloers ik ben
Hahaha ja ik ben ook jaloers! Zo cool om een tijd in Parijs te wonen!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33173980
Parijs is voor mij ongeveer 500 kilometer en nu vraag ik me af hoeveel het ongeveer kost om bijvoorbeeld van dinsdagmorgen tot vrijdagavond te gaan naar Parijs? Benzine kost me ongeveer 70 euro maar ik heb niet echt een idee wat ik kwijt zal zijn aan parkeren en tol.

Iemand die ongeveer een grove schatting kan maken?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:20:02 #256
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33174234
tol is 12 euro enkele reis. Parkeren moet je in een buitenwijk doen en dan met de (uitstekende) metro, RER , of trein.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33174485
Of met de bus van Eurolines, vanaf 19 euro
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33177906
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
tol is 12 euro enkele reis. Parkeren moet je in een buitenwijk doen en dan met de (uitstekende) metro, RER , of trein.
In een parkeergarage? En hoeveel betaal je dan ongeveer voor een dag?

Bus is geen alternatief, trein wel maar dat vind ik nu nog te duur
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33179594
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:48 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

In een parkeergarage? En hoeveel betaal je dan ongeveer voor een dag?

Bus is geen alternatief, trein wel maar dat vind ik nu nog te duur
Waarom is de bus geen alternatief? Als je met z'n 2en bent is het best gezellig hoor Ik heb een tijd geleden ook met de bus gegaan, was echt prima te doen. Ik zou alleen niet meer de nachtbus nemen (had ik wel op de terugweg) want dan kom je ergens midden in de nacht aan in bijvoorbeeld Breda maar dan rijden er nog geen treinen dus zit je daar uren te wachten in de kou.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33179702
Ik heb een trauma na 2 keer een lange bustocht naar Italie en Spanje.

Waar kan je bijvoorbeeld in Nederland opstappen en waar eindigt je trip in Parijs? Kan je bijvoorbeeld ook voor dubbelgeld een VIP plek nemen met meer ruimte?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33179774
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:44 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik heb een trauma na 2 keer een lange bustocht naar Italie en Spanje.

Waar kan je bijvoorbeeld in Nederland opstappen en waar eindigt je trip in Parijs? Kan je bijvoorbeeld ook voor dubbelgeld een VIP plek nemen met meer ruimte?
Je kan in Den Haag en Breda iig opstappen, andere plekken weet ik niet maar je zit max 6 a 7 uur in de bus denk ik. VIP plek kan volgens mij niet. En in Parijs kom je aan op het busstation Galieni aan de Periferique (geen idee hoe je dat schrijft maar je snapt me wel denk ik ) de metro is daar ook en in een half uur met de metro was ik op Gare St. Lazare waar ik op de trein naar Normandie ging.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33179857
Ik snap het

De trein bevalt me in elk geval een stuk beter omdat je A meer ruimte hebt en wat makkelijker een beetje rond kan gaan lopen. Het is alleen wel een heel stuk duurder
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33180368
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:50 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik snap het

De trein bevalt me in elk geval een stuk beter omdat je A meer ruimte hebt en wat makkelijker een beetje rond kan gaan lopen. Het is alleen wel een heel stuk duurder
Ja en vanwege de prijs ben ik dus een keer met de bus gegaan Trein is idd veel comfortabeler! Maar ik ga best vaak naar Normandie omdat mijn vader daar woont. Beetje prijzig om elke keer met de Thalys te gaan, tenzij er een aanbieding is, dan weet ik het wel
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33180763
In januari is er weer een aanbieding met de Thalys: 58 euro voor een retour
link
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_33180857
DIENSTREGELINGEN WINTER: 01/11/05 - 31/03/06


Prijswijzigingen en typefouten voorbehouden.


A - OOSTENRIJK
SALZBURG
WIEN

B - BELGIE
BRUSSEL

BAL - BALTISCHE STATEN
BALTISCHE STATEN

BG - BULGARIJE
SOFIA - VARNA

BIH - BOSNIE-HERZEGOVINA
MOSTAR
SARAJEVO

CH - ZWITSERLAND
BASEL - ZURICH
GENEVE

CZ - TSJECHIE
PRAHA - BRNO

D - DUITSLAND
HAMBURG - LUBECK - FLENSBURG
FRANKFURT - NURNBERG
HANNOVER - BERLIN
STUTTGART - MUNCHEN
LEIPZIG - DRESDEN

DK - DENEMARKEN
KOBENHAVN
AALBORG

E - SPANJE
OVIEDO
BARCELONA
VALENCIA - ZARAGOZA
ALICANTE -MURCIA
MADRID - SALAMANCA
LA CORUNA
SANTIAGO DE COMPOSTELA
ALMERIA - ALGECIRAS

F - FRANKRIJK
STRASBOURG - MULHOUSE
LYON - TOULON
GRENOBLE - ANNECY
CHAMONIX - ARGENTIERE
VAL D'ISERE
VAL THORENS
PERPIGNAN
TOURS - NANTES - RENNES
BORDEAUX - TOULOUSE
LILLE - PARIS
NARBONNE - CARCASSONNE

GB - GROOT BRITANNIE
LONDON
NATIONAL EXPRESS INFORMATION

H - HONGARIJE
BUDAPEST

HR - KROATIE
SPLIT
OSIJEK - VUKOVAR
BJELOVAR - VIROVITICA
ZAGREB - SLAVONSKI BROD

I - ITALIE
TORINO - MILANO
ROMA - NAPOLI - GENOVA
VENEZIA
L'AQUILA

IRL - IERLAND
DUBLIN

L - LUXEMBURG
LUXEMBOURG

MA - MAROKKO
CASABLANCA - TIZNIT
OUARZAZATE
NADOR

MD - MOLDAVIE
CHISINAU

MK - MACEDONIE
SKOPJE

N - NOORWEGEN
OSLO

PL - POLEN
GDANSK - OLSZTYN
POZNAN - WARSZAWA
TORUN - BIALYSTOK
KRAKOW - PRZEMYSL
LUBLIN

RO - ROEMENIE
BUCURESTI
BISTRITA - CONSTANTA

S - ZWEDEN
STOCKHOLM
GOTEBORG

SCG - SERVIE CRNA GORA
BEOGRAD

SK - SLOWAKIJE
BRATISLAVA
KOSICE

SLO - SLOVENIE
LJUBLJANA - MARIBOR

UA - OEKRAINE
KYIV

P - PORTUGAL
VIANA DO CASTELO
COIMBRA - LISBOA
SETUBAL
FARO - LAGOS
PORTO - BRAGA

Leuk dat opstappen in Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33180927
Je moet ook bij opstapplaatsen Nederland kijken

Hier dus: http://webapp.eurolines.nl/eurolines/index.asp?id=3
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33180970
Opstapplaatsen staan er wel bij maa rje kan niet boeken.

Ik wil dinsdag tot vrijdag gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33181024
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:38 schreef fernando_redondo het volgende:
Opstapplaatsen staan er wel bij maa rje kan niet boeken.

Ik wil dinsdag tot vrijdag gaan
Komende dinsdag al?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33181056
Ik zit nog ff te kijken, ik kan wel boeken voor komende dinsdag maar het is wel flink duurder dan wanneer je een lange tijd van te voren al boekt!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33187608
vava & leep komen jullie nog langs in parijs?
pi_33187673
Ik heb nog niks kunnen vinden op eurolines.nl
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33188650
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:38 schreef fernando_redondo het volgende:
Opstapplaatsen staan er wel bij maa rje kan niet boeken.

Ik wil dinsdag tot vrijdag gaan
En ook al dinsdag t/m vrijdag naar Londen. Keuzes maken is ook moeilijk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33188719
Voor mij niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33188770
Wat gaat het worden dan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33198682
morgen naar parij-hijs nanananana

heb er zin in
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_33198711
quote:
Op zondag 18 december 2005 19:25 schreef knuppelhout het volgende:
morgen naar parij-hijs nanananana

heb er zin in
Ik oook! Hoe?
pi_33198731
Ik zou ook naar Parijs gaan..
pi_33199190
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:12 schreef boskov het volgende:
vava & leep komen jullie nog langs in parijs?
Graag!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 18 december 2005 @ 19:48:30 #279
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_33199314
wie weet.
Ik wil zowiezo nog voor maart naar parijs want dan gaat die vriendin van mij die er nu woont weg!!
of niet natuurlijk
pi_33199705
quote:
Op zondag 18 december 2005 19:26 schreef Nouk het volgende:

[..]

Ik oook! Hoe?
avec l'autobús 'Eurolines', depard de rotterdam à huit-heures-et-demi et nous couchons a l'hotel 'little', et toi?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_33202912
Parijs meet
pi_33205875
quote:
Op zondag 18 december 2005 21:54 schreef boskov het volgende:
Parijs meet
Is al vaker geweest daar was ik niet bij maar het lijkt me best leuk!!!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33207034
leuk, dan drinken we vin en luisteren naar franse chansons in een literair cafe...
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_33207356
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:56 schreef Jaguarized het volgende:
Wat gaat het worden dan?
vriendin wel. denk parijs
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33207408
hallo allemaal, dit hoort volgens mij helemaal thuis in het Parijs-topic.

ik ben op zoek naar een reisgids met hierin routes en info over de filmlocaties van Amelie. en omdat het om een verjaardag gaat (ik heb nog maar een kleine week!!!!) ben ik op zoek naar een boek. dus niks online of zo!

wel heb ik uit dit topic de stadwandeling gehaald (http://www.xs4all.nl/~couvreur/ned/reizen/paris/Amelie/intro.htm). dus die is in de pocket. maar ik ben op zoek naar een boek. helaas moet ik de hele week werken en kan daarom niet rondneuzen in winkels. ik hoopte dat een van jullie het wellicht is tegengekomen.

alvast dankjewel voor alle reacties. oja, als jij mijn vriendje bent die zo jarig is dan mag je deze post NIET lezen!

p.s. ja de planning is Parijs. wordt waarschijnlijk wel feb/maart. maar het zal eraan zitten komen! (dat weet mijn vriend al wel ja)
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_33209525
Weet iemand misschien waar je ergens in een buitenwijk kan parkeren zodat je goedkoper kan parkeren?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33210205
In de bibliotheek van het Maison Descartes, Vijzelstraat 2A in Amsterdam hebben ze het boek van de film Amelie. Daarin staan ook alle locaties. Op de site van het MD (http://www.maisondescartes.nl ) staan de openingstijden.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_33212343
quote:
Op maandag 19 december 2005 01:43 schreef fernando_redondo het volgende:
Weet iemand misschien waar je ergens in een buitenwijk kan parkeren zodat je goedkoper kan parkeren?
Dan wordt het de Banlieu

Of Disneyland
pi_33214199
Waar ergens is dat, wat betaal je dan ongeveer, kan je auto in een parkeergarage zetten? Is het veilig?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33214658
google is toch niet zo moeilijk?
Een parkeergarage is de beste oplossing. Bij alle accommodaties staat duidelijk aagegeven hoe ver de parking zich bevindt. Kosten verschillen per wijk en liggen tussen de ¤ 16,- en ¤ 24,- voor 24 uur. Dit zijn openbare garages waar vooraf reserveren helaas niet mogelijk is.

En disneyland: http://www.disneylandpari(...)and_times/by_car.htm 8 euro per dag.

Je kan op ook CdG parkeren. Ik weet dat Bobigny een parkeergarage had waar het 8 euro per dag was ook.
pi_33217093
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:45 schreef tim2308 het volgende:
In de bibliotheek van het Maison Descartes, Vijzelstraat 2A in Amsterdam hebben ze het boek van de film Amelie. Daarin staan ook alle locaties. Op de site van het MD (http://www.maisondescartes.nl ) staan de openingstijden.
bedankt voor de tip! ik ga vandaag nog bellen. ik laat nog weten of het gelukt is!
Let's check out that wave, before it checks out us!
  Moderator maandag 19 december 2005 @ 14:48:24 #292
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33217214
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:42 schreef granuaile het volgende:
bedankt voor de tip! ik ga vandaag nog bellen. ik laat nog weten of het gelukt is!
Hé, granuaile is weer eens in TRV.

Leuk idee om al die filmlocaties af te gaan. Laat je ons weten hoe het was? Dat mag uiteraard gepaard gaan met foto's op de filmlocaties.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_33217689




Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33217780
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:13 schreef Vava het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

ooh ooh! had jij een boekje?
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_33217781
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hé, granuaile is weer eens in TRV.

Leuk idee om al die filmlocaties af te gaan. Laat je ons weten hoe het was? Dat mag uiteraard gepaard gaan met foto's op de filmlocaties.
bedankt voor je warme ontvangst! ja lang time no see. ik moet nog maar zien of het boek voorradig is. ik bekijk ondertussen ook bol.com & amazon.com. so far no catch!
ik was ook vrijwilliger bij het IDFA! wat grappig. maar dan bij de kassaaaas.
Let's check out that wave, before it checks out us!
  Moderator maandag 19 december 2005 @ 15:24:46 #296
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33217848
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:20 schreef granuaile het volgende:
ik was ook vrijwilliger bij het IDFA! wat grappig. maar dan bij de kassaaaas.
Meld je even in dat topic. Praten we daar verder.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_33218450
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:19 schreef granuaile het volgende:

[..]

ooh ooh! had jij een boekje?
Nee, de film bekeken met afstandbediening, pen en notitieboekje binnen handbereik steeds als er een straatnaam o.i.d. genoemd werd DVD op pauze en opschrijven en later de locaties op een kaart opgezocht.
Uiteindelijk in Parijs niet echt meer gezocht maar gewoon een beetje rondgelopen in die buurt, zo kwamen we ook bij het cafe terecht

Boekje is handiger
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33221468
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:42 schreef boskov het volgende:
google is toch niet zo moeilijk?
Viel wel mee toch? Ik vond het voor fernando nog niet eens zo'n heel stupide vraag.
pi_33221743
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:20 schreef granuaile het volgende:

[..]

bedankt voor je warme ontvangst! ja lang time no see. ik moet nog maar zien of het boek voorradig is. ik bekijk ondertussen ook bol.com & amazon.com. so far no catch!
ik was ook vrijwilliger bij het IDFA! wat grappig. maar dan bij de kassaaaas.
MD is een bibliotheek, waar je het boek kan inzien en als je lid bent (EUR 25,-) kunt lenen. Het boek is niet meer te koop, behalve tweedehands tegen te belachelijke prijzen...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_33231029
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:28 schreef tim2308 het volgende:

[..]

MD is een bibliotheek, waar je het boek kan inzien en als je lid bent (EUR 25,-) kunt lenen. Het boek is niet meer te koop, behalve tweedehands tegen te belachelijke prijzen...
neeheehee! boe!
ik was vergeten te bellen vanavond maar dat hoeft dus ook niet meer. shit he! hij heeft de dvd al, en een poster (die met het cafe erop. vandaar dat ik op het idee kwam). iemand nog een ander leuk idee? thanks!
Let's check out that wave, before it checks out us!
  maandag 19 december 2005 @ 23:15:21 #301
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_33231623
En vol
Confidence through competence
  Moderator woensdag 21 december 2005 @ 13:26:55 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33272510
Nu ook met verwijzing naar het vervolg: Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')