quote:
Op zondag 24 juli 2005 00:53 schreef Douwe het volgende:[..]
Ik had laatst een hotel bij Gare du Nord, ik moest er dus wel s nachts heen
![]()
Voelde me zelfs daar niet onveilig, kwam misschien ook omdat het -naar ik meen- vroor, en er een ijzig koude wind stond waardoor geen levende ziel zich op straat waagde
![]()
Op loopafstand van Gare du Nord had ik ook eens een hotel. Vóór het station, waar het hotel zich bevindt, is het opzich wel gezellig. Alleen zodra je de hoek om gaat, richting achter het station begint het een beetje onguur te worden (daar zat de bank
![]()
). Je kan het ook al zien zodra je Gare du Nord binnenkomt met de trein: lnks en rechts 'gezellige' appartementen en de muren die vol zitten graffiti
![]()
Twee maanden geleden zat ik in Le Bourget. Hele gezellige wijk. Ik sliep in het Kyriad. Dat hotel staat pal voor je neus zodra je de snelweg afkomt, zag er allemaal heel leuk uit. Ook gezellige buurt met winkels en restaurantjes en praktisch tegenover het vliegveld. Echter dit was niet het goede hotel, er bleek er nog één te zitten (waar ik dan verbleef). Kyriad Prestige nog wel. Zit een end verderop de andere kant op. Goed hotel, alleen wat afgelegen en het terrein was helemaal afgesloten met hekken.
Gingen we een eindje lopen op zoek naar een restaurant, kwamen we in een soort van Bijlmermeer terecht, alleen met van die lage flatjes. Zien we een soort van winkelcentrum, dus daarheen gegaan in de hoop een restaurant tegen te komen, bleek alles al gesloten, alleen de supermarkt á la Lidle was nog open en een snackbar die vol stond
![]()
. Was helemaal niet leuk om daar rond te lopen. Omdat we wat opvallend gekleed waren (naar achterstandswijkse-begrippen dan) werden we constant aangegapen... etc...etc.
Kortom, mocht je eens logeren in het Kyriad Prestige hotel in Le Bourget, loop daar dan niet naar de eerste huizen die je ziet, in de hoop wat te vinden, maar rij/loop een stuk door tot het vliegveld en daar heb je een hele straat met tentjes om wat te eten (of rij gewoon naar Parijs Centrum)
tevens tvp'tje