Maar vanaf welk bedrag begint met ongeveer te zaniken?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:03 schreef longinus het volgende:
Als je een koffer vol geld meeneemt staat de douane wel even achter de oren te krabben, hopelijk heb jij dan een goede verklaring.
Maar cash geld storten op een rekening waaraan een CC gekoppeld is levert ook vragen op of problemen met de fiscus.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:19 schreef longinus het volgende:
Neem in het buitenland een creditcard, kun je overal mee betalen.
Je mag ongelimiteerd alles naar binn en buiten brengen zolang je je maar aan de regels van financiele transacties houdt. Dat zal wel in houden dat je het moet aangeven, en kunnen aantonen dat dat geld wit is.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar wil ik ook wel meer info over hebben?
Verder zou ik ook wel de wetgeving willen weten over het aantal euro´s dat je land uit en weer binnen mag brengen.
Ah ja, als jij het kan aantonen dat het jouw geld is.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat valt wel op bij fouilleren toch?
Waarom geen bankrekening openen in het betreffende land?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Misschien heb jij wel een gold-card waarmee je 20.000 euro in de maand mee kan betalen maar ik kom niet verder dan een paar duizend euro.
En het gaat natuurlijk om grote bedragen, dus laten we zeggen meer dan 10.000 euro
In bepaalde landen kun je beter niet al te veel kapitaal op de bank hebben staan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom geen bankrekening openen in het betreffende land?
In Argentinie was je in 2001 75% van je geld kwijt geweest.quote:Waarom geen bankrekening openen in het betreffende land?
Waarom het geld dan in contanten meenemen, en niet gewoon in Nederland of een ander land laten staan, en betaalmiddelen zoals credit cards en debit cards gebruiken voor betalingen?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In bepaalde landen kun je beter niet al te veel kapitaal op de bank hebben staan.
Omdat het niet aan te raden is het geld in bepaalde landen te laten staan, omdat de boel flink kan devalueren. In Nederland zullen er al helemaal overijverige bankmedewerkers raar gaan doen of een douanier als je dat geld daar gaat afstorten.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom het geld dan in contanten meenemen, en niet gewoon in Nederland of een ander land laten staan, en betaalmiddelen zoals credit cards en debit cards gebruiken voor betalingen?
Dat raar gaan doen valt wel mee. Er zal hooguit gevraagd worden wat de herkomst is van het geld, en er zal een MOT worden gedaan. Wanneer het "zuiver" geld is, is dat echter geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Omdat het niet aan te raden is het geld in bepaalde landen te laten staan, omdat de boel flink kan devalueren. In Nederland zullen er al helemaal overijverige bankmedewerkers raar gaan doen of een douanier als je dat geld daar gaat afstorten.
Het beste dus gewoon in de VS op een bank zetten?
Mag jij vinden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is iig gare crap, vind ik dan. Je bent het niet gewend, dus niet doen.
Die melding wordt gedaan, met als gevolg dat een familielid zo'n melding op zijn/haar naam heeft staan, terwijl het mijn geld is. Dat is dus niet echt de bedoeling.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat raar gaan doen valt wel mee. Er zal hooguit gevraagd worden wat de herkomst is van het geld, en er zal een MOT worden gedaan. Wanneer het "zuiver" geld is, is dat echter geen enkel probleem.
De fiscus komt er echt wel achter als een rekening een Nederlandse isquote:En anders, kan je het niet naar jezelf sturen met een Western Union Money Transfer?
Dat je het erheen brengt, de code voor jezelf houdt, en in het buitenland weer opneemt...
kost wel iets, maargoed, misschien wel de oplossing
Dan kun je het topic net zo goed sluiten, want de intentie van deze mensen blijft nog steeds dat men een grote hoeveelheid geld nederland wilt uitsluizen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 08:01 schreef _-rally-_ het volgende:
OT verwijderd. Het topic gaat alleen om wat de regels zijn, niet om hoe je die regels kunt ontduiken.
Of Nederland in natuurlijk. En als je het volgens de regels doet is het geen uit of insluizenquote:Dan kun je het topic net zo goed sluiten, want de intentie van deze mensen blijft nog steeds dat men een grote hoeveelheid geld nederland wilt uitsluizen.
Als je hebt is het geen probleemquote:Je zit met de MOT, ik denk dat ze bij alles meer dan 10.000,= euro gaan miepen en dat je moet kunnen aantonen dat het 'eerlijk' geld is.
Vast wel, maar ik denk dat je het beste gericht per land kunt zoeken naar wat de regels zijn. Ik denk niet dat er een centrale site is die dit bijhoudt.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook op internet?
Een dollarrekening is ook vaak gekoppeld aan het land waar de bank staat en de liquiditeitspositie van de bank heeft invloed op jouw dollarrekening. Allemaal geen elementen waar je mee te maken wilt hebben in bepaalde republieken.quote:Op woensdag 20 juli 2005 08:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kun je het topic net zo goed sluiten, want de intentie van deze mensen blijft nog steeds dat men een grote hoeveelheid geld nederland wilt uitsluizen.
Dan kunnen ze wel met vreemde smoezen komen dat het geld te snel devauleerd voor de mensen die daar een rekening openen. Zouden deze mensen dan niet een dollar rekening kunnen openen?
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar cash geld storten op een rekening waaraan een CC gekoppeld is levert ook vragen op of problemen met de fiscus.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daarnaast is het vragen naar de regels een legitieme vraag. Als jij vraagt naar bepaalde regels dan zou het erg insinuerend zijn als ik er meteen vanuit ga dat jij deze regels gaat proberen te ontduiken.
Ja?quote:
jammer dat jij niet eens zelfstandig een huishouden kan runnenquote:Op woensdag 20 juli 2005 20:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die een beetje flexibel zijn met de belasting wetgeving zijn geen criminelen maar slim
Wanneer deze man opeens in mijn broekzak zit denk ik dat, zijn huidskleur is totaal niet van belang, maar verder denk ik wel vaak eerder dat juist de mensen die de grootste mond hebben over mensen die zich in de lagere regionen van de maatschappij bevinden, de grootste fraudeurs zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja?
Jij bent er zeker ook zo eentje die in de bus meteen denkt dat de negroďde man die naast je staat een crimineel is?
Doe dan maar euro, want met de dollar hoef je in grote getallen ook niet anoniem aan te komen....quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je zorgt natuurlijk voor gangbare valuta zoals dollars en Euro´s
Die zijn ook veel stabieler en populaider dan de lokale Mark, Peso, Yen of Pond
Dollars uitvoeren mag wel in Zuidamerikaanse landen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
veel landen verbieden uitvoer van cash (vaak lokale valuta( .! Dus let op. ik zou het vantevoren even navragen bij maatschappij, die kan dat wel vertellen.
Gaat dat geld vaak meteen door naar bijvoorbeeld Zwitserland of laten ze dat ook vaak in Uruguay staan? Want anders lijkt het me voor Uruguay niet zo interessantquote:Van Uruguay mag dat gewoon voor zover ik weet, dat doen veel mensen uit Argentinnie ook.
Als ze dat zouden stoppen zouden ze zichzelf flink in de vingers snijden.
Veel er van blijft daar gewoon op een rek staan, maar ook vaak gaat het gewoon de kluis inquote:Op donderdag 21 juli 2005 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gaat dat geld vaak meteen door naar bijvoorbeeld Zwitserland of laten ze dat ook vaak in Uruguay staan? Want anders lijkt het me voor Uruguay niet zo interessant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |