abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:17:23 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28947377
Ik ben erg benieuwd naar The Descent, de nieuwe film van Neil Marshall, maker van het in mijn ogen prima Dog Soldiers. Mijn aandacht werd gewekt door de volgende recensie, te vinden op www.empireonline.co.uk
quote:
Under the guidance of adrenaline junkie Juno (Mendoza), a sextet of spunky spelunker-ladies rappel into the depths of an Appalachian pothole seeking adventure... or at least some good stories they can tell back home. But, when things start to go wrong, it looks unlikely that any of them are ever going to see home, or indeed daylight, ever again...
Neil Marshall sure knows how to get your attention. Mere minutes into The Descent, he'll have made you jump half out your seat, sent your popcorn cascading ceilingward and left nervous titters bubbling around the theatre. Here's a man who truly, deeply, horribly knows his horror. Welding a fanboy mentality to a masterful grasp of genre-filmmaking, Marshall goes all-out to disturb, upset and downright terrify his audience for a relentless 100-odd minutes, pausing only occasionally to allow us the odd twitchy laugh or indulge in bit of visual-reference in-jokery (Aliens and Carrie are just two of the more obvious homaged movies).

The Geordie shockmeister first got our attention back in 2002 with his gruey, boisterous squaddies-versus-werewolves debut Dog Soldiers. Scrappy and shoestringy it may have been, but it marked Marshall out as a British talent to keep our beadies on. The Descent represents a logical progression. It's bigger-budget (or, at least, it looks it), better-looking, far scarier and will, no doubt fling small-fish Marshall into a much bigger pond... one ringed with tinsel.

Much of The Descent's success is due to the beautiful economy of the concept: six girls, one cave and a whole lotta pain. The subterranean setting is conducive to horror and Marshall grinds every last wince out of it. Even before the screams begin and the bones start snapping, the claustrophobia will get you, with the women elbowing and puffing their way through cheese-press tunnels, their hardhats scraping disconcertingly against stone, the rockdust snaking through the dank, stale air in the torchlight... And once we're all down in the dark, we're down there for the rest of the movie. There's no respite, no moment to sit back and breathe easy.

Thankfully, Marshall's inventive enough to make this work for, rather than against him. Some scenes are lit by the eerie crimson glow of a flare, others washed in the green of a glowstick, while in a few we can only see through the fuzzy, black-and-white nightsight of a camcorder. And when there's no light at all, he lets his creepy sound-design do all the dirty work.

Naturally there's far more to this than the vacation-gone-wrong set-up. For a start, there's the strained character dynamics, played out effectively by the cast as Sarah's (Macdonald) mental state becomes worryingly fragile, while Juno's (Mendoza) ballsiness soon teeters into recklessness. Then, even worse there's... Well, it's probably best we don't go there. The less you know, the more you'll enjoy. If, of course, being scared shitless is what you consider enjoyable.
De recensie op www.bbc.co.uk/film :
quote:
A grisly and gripping horror movie, The Descent follows six friends on a hellish trip underground. Arranged to help Sarah (Shona Macdonald) overcome personal tragedy, the caving expedition goes awry when they're trapped in the dark and realise they're not alone. What unfolds plays like Aliens meets Deliverance, with the action bloody, brutal and relentless. Dog Soldiers director Neil Marshall grabs the audience by the throat and just won't let go.

This movie plays on every primal fear: of darkness, claustrophobia, deformity, drowning and, um, being ripped limb from bloody limb by creatures with very pointy teeth. Dog Soldiers was playfully gory. This is a much darker, more intense horror affair.

From early on, the film unsettles. The impactful opening proves anything can happen. But where many modern horror movies, afraid of boring the audience, splurge their money shots straight away, The Descent takes its own sweet time, with an air of menace that never lets up.

Scrambling around the dark caves and tunnels, the cast nails the atmosphere of fear and panic. All impress, but Mendoza is a standout, giving her ambiguous character nuance. Macdonald, tasked with giving the butchery real-world emotion, is also excellent; like a young Sissy Spacek, with added sex appeal. She provides genuine sorrow amid the scares of the horror film of the year.
De trailer is hier te vinden en de officiële site hier.

Als iemand mij kan vertellen wanneer The Descent in Nederland uitkomt, zou ik erg blij zijn

V.

[ Bericht 1% gewijzigd door V. op 19-07-2005 17:39:58 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:32:56 #2
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_28947803
Ik heb hem al gezien.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_28948047
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:32 schreef type_29 het volgende:
Ik heb hem al gezien.
en wat vond je ervan?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 19 juli 2005 @ 17:16:29 #4
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_28949038
Het begon een beetje lafjes.

Toen ze in die grot terecht kwamen werd het echt een brute horror film, veel gore en lekker claustrofobisch.
Alleen die beesten waren zo leip, wat waren ze en waar kwamen ze vandaan vraag ik me af.
Een soort gollems uit lords of the ring.

Als van horror films houdt moet je deze wel gaan zien.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_30209508

Nieuwe film uit de UK van Neil Marshall, regisseur van de vermakelijke "Dog Soldiers".

Draait daar sinds een tijdje, en krijgt erg goede reviews.
Verhaal is overigens bijna hetzelfde als het ook dit jaar uitgekomen Hollywood"horror" PG-13 standaardwerkje "the Cave":

"A grisly and gripping horror movie, The Descent follows six friends on a hellish trip underground. Arranged to help Sarah (Shona Macdonald) overcome personal tragedy, the caving expedition goes awry when they're trapped in the dark and realise they're not alone. What unfolds plays like Aliens meets Deliverance, with the action bloody, brutal and relentless. Dog Soldiers director Neil Marshall grabs the audience by the throat and just won't let go."

http://www.imdb.com/title/tt0435625/
http://www.thedescentthemovie.com/
Trailer: http://www.thedescentthemovie.com/trailer/index.html

Ben erg benieuwd naar deze film en, tegen beter weten in, hoop ik dat we deze hier ook in de bios kunnen gaan bekijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door StrayDog op 02-09-2005 22:44:33 ]
pi_30310160
Ik wil hem ook heel graag zien. Dog Soldiers, van dezelfde regisseur, staat hier in mijn exclusieve DVD collectie, en dat kunnen niet veel films zeggen.

Naar wat ik gelezen heb, is the Descent een erg goede film. De IMDB rating is ook heel hoog voor een horror.

Zelf heb ik vorige week the Cave gezien en dat was een 13-in-een-dozijn film. Hoewel hij nergens zwak was, irriteerde ik me mateloos aan het feit dat het hele team uit supermodellen bestaat. Goed om 1,5 uur mee te vullen maar meer ook niet. The Descent zal ongetwijfeld vele malen beter zijn.

Lions Gate heeft de rechten in de VS, maar ik verwacht dat een release nog zeker een jaar op zich laat wachten
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30310181
DVD is wel eerder verkrijgbaar. Was bij Shaun of the Dead ook zo.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_30377174
Plaatje uit de openingspost doet het blijkbaar niet meer:
pi_32223576

Wat vonden jullie van deze steengoede film? Het verhaal gaat over een stel meiden die op een grotexpeditie gaan. De grot blijkt echter nog nooit verkend te zijn, en ze stuiten op wat kwaadaardigs wat in de grotten woont.

Heb zelf alleen wat moeite met het verklaren van het einde, maar dat mag je zelf gaan zien
  zondag 13 november 2005 @ 03:02:23 #10
3767 Herald
Come get some
pi_32223901
Toen iemand vroeg of je mee een film ging kijken over een stel meiden die vochtige grotten gingen verkennen dacht jij zeker meteen aan lesbopr0n of niet?

De regisseur heeft wel het geinige Dog Soldiers gemaakt, dus ben best benieuwd wat ie deze keer gemaakt heeft.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_32223905
Tja ... ik zet alles maar in spoilers. Voor die het nog niet gezien hebben, kijk ook niet in de spoilers. Het einde wordt "verklapt" en nog wat andere dingen. Maar het was inderdaad één van de beste horrors van de afgelopen tijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_32224276
quote:
Op zondag 13 november 2005 02:36 schreef KonnieKipke het volgende:

Wat vonden jullie van deze steengoede film?
U must be joking

Dit is dus verre van een steengoeie film!

Het begint met een dodelijk verkeersongeluk. De manier waarop dit voorval zich voordeed dacht ik al meteen 'dit wordt een matige film'.
Hierna wordt er wat spanning opgebouwd (gebeurt doordat je in het achterhoofd hebt dat het een thriller/horror is) met een groep vrouwen die een grot gaan verkennen.
In de grot is het best spannend, totdat er wezens in het verhaal komen die irl niet bestaan. Vanaf dat moment is de hele film verneukt (een hele killing spree doet zich voor) en is de voorspelling uitgekomen dat het een zeer matige film zou worden (7.6 op imdb is waaaaaaaaaaay overrated).

Mijn cijfer: 5 (de verzonnen grotbewoners doen 'm )

leuk om 1 keer te kijken (lees: downloaden, geld ervoor uitgeven is het zeker niet waard)

stellen dat het een steengoede film is heb je nog niet echt veel steengoede films gezien
pi_32224807
Leuk filmpje, de monsters deden het.
Alleen het einde bleef een beetje vaag, jammer genoeg.
pi_32225331
Ik heb hem pas gezien, en het is echt wel een spannende film. Alleen moet de film even op gang op gang komen.
De film komt heel claustrofobisch over en dat i.c.m met die monsters en goede schrik momenten maakt het een spannend geheel. Je moet hem echt zien en in het begin even volhouden, je zal denk ik aardig verrast worden ik in iedere geval wel.

Alleen het einde is vaag.

Ik geeft het een 7,5
  zondag 13 november 2005 @ 09:57:08 #16
130659 YoYootje
Look and you'll see
pi_32225454
Weet niet of jullie "the cave" al hebben gezien. Wie er nou eerst was weet ik niet, maar de een is een vies aftreksel van de ander.

Wat betreft deze film ben ik het helemaal eens met Hollandia2, zulke wezens verneuken echt de hele film gelijk voor me. En dan ook nog is die vrouw die ineens rambo binnen die grot wordt en al die wezens even vermoord, terwijl ze daarvoor nog zo supersnel waren? Nou nee.
pi_32225615
In horrorland is het een klassieker aan het worden

pi_32225623
@YoYootje, die vrouwtje ging inderdaad wel ver met haar acties tov die monsters. Aan de andere kant had ik daar ook een "heerlijk fight back!" gevoel van over.

Een heleboel acties waren rambo / cliffhanger achtig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb wel veel erger gezien in films wat het "rambo" zijn betreft, the cave en descent kwamen in dezelfde jaar uit... Maar the cave had meer "special FX" actie wat ook wel leuk was om te zien...alleen the descent was spannender naar mijn gevoel.
pi_32225632
Uit het 'gezien' topic:

THE DESCENT

Heerlijk. Ouderwets leuke monsterflick over een stelletje gleuven die beestjes tegenkomen als ze gaan afdalen in een grot.

Bestellen maar!

pi_32246712
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:13 schreef kinky_queen het volgende:
In horrorland is het een klassieker aan het worden

Niet verwonderlijk. Alleen denk je bij het begin van de film nog van het lijkt wel een soort Sex in the city.
pi_32249612
ik vind het wel een vette film omdat ik dat kruipgedeelde zo'n kutstukje vind.. ik bedoel zo benauwd en dan zakt het ook nog in.. superklote lijkt me het
en het begin is saai ja, met die stomme wijvenhumor erin
  zaterdag 19 november 2005 @ 00:52:58 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32389773
Goede film.
SPOILER
2000 light years from home
pi_32391982
Ik heb em op m'n PC, maar heb er bewust niet naar gekeken omdat het een vreselijk slechte camcorder kopie is. Ik wil hem in de bios zien
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32399292
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 04:16 schreef StefanP het volgende:
Ik heb em op m'n PC, maar heb er bewust niet naar gekeken omdat het een vreselijk slechte camcorder kopie is. Ik wil hem in de bios zien
Ik heb de dvd hier al een paar weken liggen, maar ik wil hem ook eerst in de bios zien.
12 januari komt hij in Nederland uit, beter laat dan nooit

Heb wel de eerste 5 minuten even gekeken en dat begint meteen goed
pi_32399361
Lijkt me een hele vette film
stond van de zomer een stuk over in de Empire waardoor ik geinteresseerd raakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')