Goedendag,
met drie anderen ga ik deze eind juli met de auto richting Frankrijk. We hebben inmiddels een leuke auto (Opel Omega 2.0i uit 1988), rijdt als een zonnetje. Om zeker te zijn van hulp in het buitenland dachten we aan zowel de ANWB als RouteMobiel.
Ik heb, als eigenaar van een andere auto, een abonnement bij RouteMobiel. We waren in eerste instantie van plan deze over te zetten naar de Opel Omega. Onderstaand is een quote van Routemobiel.nl
quote:
Alle klanten van Route Mobiel worden gratis geholpen bij pech onderweg. Wel heeft Route Mobiel besloten, vanwege misbruik van haar dienstverlening,. vanaf 1 maart 2005 geen nieuwe klanten meer aan te nemen binnen deze groep auto's van 12 jaar en ouder. Deze maatregel is alleen van toepassing op nieuwe klanten. De huidige klanten van Route Mobiel met een auto van 12 jaar of ouder blijven gewoon recht houden op gratis hulp
Het is al twijfelachtig of dit mogelijk is.
Dan heb je nog de ANWB:
de ANWB heeft op dit moment een leuke aanbieding, waarbij starters (jongeren) voor weinig geld een abonnement kunnen krijgen op hun service. Daarnaast kan je voor een klein bedrag (30 euro geloof ik) dekking in het buitenland regelen, waaronder bijv slepen naar Nederland valt.
Dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar toen ik de algemene voorwaarden bekeek zag ik het volgende.
quote:
Voor repatriëring, invoer en een vervangende auto geldt de aanvullende eis dat het kentekenbewijs van het voertuig ten minste drie maanden op naam van de rechthebbende staat
De auto is op 19 mei aangeschaft en over gezet op een andere naam. Aangezien we eind juli willen gaan valt de auto niet onder de belangrijkste services van de ANWB, en is het daarmee redelijk nutteloos.
Stel, Route Mobiel wil ook niet meewerken en we kunnen van beide bedrijven geen dekking krijgen. Zijn er alternatieven? Het lijkt me erg lelijk om straks de volle mep te moeten betalen, mocht er iets verkeerd gaan met de auto.
Alvast bedankt