abonnement Unibet Coolblue
pi_29194303
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:01 schreef niet_links het volgende:
@rob de rechter,

wat is jouw mening over de strafmaat, begrijp je dat hiermee mensen echt het OM en de politie niet meer serieus nemen ?
IK vind dat een veroordeelde die in herhaling valt, minimaal de dubbele straf moet krijgen van wat ie daarvoor gkregen heeft. De eerste keer is hem namelijk een strafmaat opgelegd waarin de hoop werd uitgesproken dat het bij een eenmalige fout bleef.
Dat vertrouwen heeft hij bij een tweede maal dus gruwelijk beschaamd en mijns inziens mag je dan best een jaar of tien zitten..

Maar ik kan me de walgelijke uittingen van zo'n advocaat wel inbeelden, iemand gisteren de pedofilie-zaak in Fankrijk gevolgd?
Yeah baby Yeah!
pi_29194310
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:21 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Ik zou de precieze cijfers moeten nazoeken, maar ik meen dat het component 'Lust' in zedenmisdrijven juist dé drijvende factor is.
Ik geloof dat mij een meerderheid juist macht de drijvende factor is. Lust is alleen een gelegenheidsverkrachter zijn motief.
Deze jongens vallen daar m.i. wel weer onder.
quote:
Buiten die discussie: natuurlijk ga je het toepassen van middelen als chemische castratie pas overwegen op het moment dat de resultaten bevredigend zijn. Anders moet je zoeken naar iets anders.
De resultaten zijn geloof ik niet om over naar huis te schrijven juist.
quote:
Natuurlijk kiezen we voor die kans. Maar vergis je niet, dat doen we sowieso: er bestaat geen samenleving zonder criminaliteit. Alleen het feit al dat we regels moeten stellen houdt in dat mensen die regels willen overtreden. Zonder dat gedrag hadden we de regels immers niet nodig.

Het gaat inderdaad allemaal om kansberekening: hoeveel kans op recidive afgewogen tegen de meer humane aspecten. En hoewel je kunt betogen dat die humane aspecten de overhand hebben, betekent dat naar mijn mening hoogstens een andere afweging, en niet het simpele afschaffen van die aspecten.
De kans op recidive wordt in Nederland echt heel erg gebagatelliseerd. Die TBS-er laatst was al meerdere malen (erg lang) weggebleven tijdens proefverloven. En toch laten ze m vrolijk weer de weide inhuppelen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29194377
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

IK vind dat een veroordeelde die in herhaling valt, minimaal de dubbele straf moet krijgen van wat ie daarvoor gkregen heeft. De eerste keer is hem namelijk een strafmaat opgelegd waarin de hoop werd uitgesproken dat het bij een eenmalige fout bleef.
Dat vertrouwen heeft hij bij een tweede maal dus gruwelijk beschaamd en mijns inziens mag je dan best een jaar of tien zitten..

Maar ik kan me de walgelijke uittingen van zo'n advocaat wel inbeelden, iemand gisteren de pedofilie-zaak in Fankrijk gevolgd?
Three strikes you're out!
Of two.
Recidive zou veel zwaarder moeten wegen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29194526
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:01 schreef niet_links het volgende:
@rob de rechter,

wat is jouw mening over de strafmaat, begrijp je dat hiermee mensen echt het OM en de politie niet meer serieus nemen ?
Ik kan niets over de strafmaat zeggen zonder dat ik het dossier van de zaak ken. Iedere zaak is verschillend en dus ook iedere straftoemeting. Een oordeel vormen op basis van de berichten in de media is nooit wijs, in mijn opvatting.
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Three strikes you're out!
Of two.
Recidive zou veel zwaarder moeten wegen.

Weet je hoe vol die bajesen zitten in Californie? Weet je hoeveel daling in criminaliteit is geweest daar sinds de 'three strikes and you're out' regeling? En weet je hoeveel mensen daar levenslang hebben omdat ze drie keer een snoepreep gejat hebben?

Three strikes and you're out is werkelijk waar het meest geldverslindende en vooral meest bezopen stuk regelgeving dat ooit bedacht is.
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
pi_29194536
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Three strikes you're out!
Of two.
Recidive zou veel zwaarder moeten wegen.
Zoiets ja, ik walg ook vaak van berichten dat iemand al voor de 20e keer ergens voor veroordeeld is en men blijkbaar zo'n persoon geen halt toe kan roepen.
Het strafsysteem moet gewoon exponentieel zijn en je leven in vrijheid een puntenleefbewijs..
Yeah baby Yeah!
pi_29194557
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:16 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Ik kan niets over de strafmaat zeggen zonder dat ik het dossier van de zaak ken. Iedere zaak is verschillend en dus ook iedere straftoemeting. Een oordeel vormen op basis van de berichten in de media is nooit wijs, in mijn opvatting.
[..]


Weet je hoe vol die bajesen zitten in Californie? Weet je hoeveel daling in criminaliteit is geweest daar sinds de 'three strikes and you're out' regeling? En weet je hoeveel mensen daar levenslang hebben omdat ze drie keer een snoepreep gejat hebben?

Three strikes and you're out is werkelijk waar het meest geldverslindende en vooral meest bezopen stuk regelgeving dat ooit bedacht is.
Natuurlijk dient dat niet voor iedere misdaad te gelden, er is een gulden middenweg die Amerika vaak overslaat.
Een winkeldief hoef je ook niet zijn leven lang op te sluiten, daar moeten andere middelen voor mogelijk zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_29194645
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:17 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zoiets ja, ik walg ook vaak van berichten dat iemand al voor de 20e keer ergens voor veroordeeld is en men blijkbaar zo'n persoon geen halt toe kan roepen.
Het strafsysteem moet gewoon exponentieel zijn en je leven in vrijheid een puntenleefbewijs..
Criminologisch onderzoek heeft juist aangetoond dat dit niet een recidivist helpt: almaar de straf hoger laten worden.
Het is net als bij kinders, consequent optreden heeft de voorkeur. Dus niet eerste keer voorwaardelijk, twee keer een week, derde keer twee weken, vierde keer vier weken etc., maar gewoon iedere keer weer die week opleggen.
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
pi_29194738
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:23 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Criminologisch onderzoek heeft juist aangetoond dat dit niet een recidivist helpt: almaar de straf hoger laten worden.
Het is net als bij kinders, consequent optreden heeft de voorkeur. Dus niet eerste keer voorwaardelijk, twee keer een week, derde keer twee weken, vierde keer vier weken etc., maar gewoon iedere keer weer die week opleggen.
Ja, het rechtssysteem valt en staat bij consequentie, helaas is die ondanks jurisprudentie een utopisch streven, gezien de af en toe merkwaardige uitspraken.
Als je strafmaat in beginsel niet evenredig is aan de misdaad, heeft het weinig zin om die steeds te herhalen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:02:50 #109
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_29196960
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:55 schreef desiredbard het volgende:
Heb je het wel eens meegemaakt.........?


De politie..... laat me niet lachen.... wat deed je daar dan alleen...wat had je aan
Mensen veroordelen het slachtoffer te gemakkelijk
Al lopen ze naakt over straat, dan is dat nog geen uitnodiging voor een verkrachting.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_29197081
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:23 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Criminologisch onderzoek heeft juist aangetoond dat dit niet een recidivist helpt: almaar de straf hoger laten worden.
Het is net als bij kinders, consequent optreden heeft de voorkeur. Dus niet eerste keer voorwaardelijk, twee keer een week, derde keer twee weken, vierde keer vier weken etc., maar gewoon iedere keer weer die week opleggen.
Kinderen moeten opgevoede worden, zedendelinquenten NIET, een groot verschil bij het ontsporen..
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:31:07 #111
126143 har-el-darb
islam = extreem rechts
pi_29197795
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:55 schreef lionsguy18 het volgende:
Die groepsverkrachtingen zijn alleen maar mogelijk omdat meiden zo makkelijk over sex denken.
Mischien moet jij eens tegen je zin lekker hard genomen worden
GVD
Wat een kutopmerking

Al wil zo'n meid naakt rondlopen met 1000 euri tussen haar billen geklemd dan nog geeft dat niemand het recht haar te beroven en of te verkrachten

Ik ben met je eens dat eerst ja zeggen en het daarna nee maken fout is maar je zal gvd maar een avond uitgaan je leuk aankleden en dan een goser tegenkomen die alleen maar met zijn lul denkt

Moeten de vrouwen zich Alla(h) die sekte die ze islam noemen maar in Burka hullen zodat de kerels niet verleid worden

Man krijg een leven
Ik de vijand? In mijn eigen land?
wel da's jouw keuze, maar je kan het krijgen raar sektelid
pi_29197822
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:16 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Ik kan niets over de strafmaat zeggen zonder dat ik het dossier van de zaak ken. Iedere zaak is verschillend en dus ook iedere straftoemeting. Een oordeel vormen op basis van de berichten in de media is nooit wijs, in mijn opvatting.
[..]


Weet je hoe vol die bajesen zitten in Californie? Weet je hoeveel daling in criminaliteit is geweest daar sinds de 'three strikes and you're out' regeling? En weet je hoeveel mensen daar levenslang hebben omdat ze drie keer een snoepreep gejat hebben?

Three strikes and you're out is werkelijk waar het meest geldverslindende en vooral meest bezopen stuk regelgeving dat ooit bedacht is.
Uhhh. ik had het dus niet over een kopie van dit systeem (zoals igv winkeldiefstal ). In Californië is het idd uitgemond in een draak van een wet.
Bij zware delicten is het m.i. echter welzeker toepasbaar en een stuk bevredigender dan TBS-ers die te kust en te keur wegblijven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29199080
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 09:04 schreef rob_de_rechter het volgende:

Je geeft een slachtoffer nooit en te nimmer het gevoel dat de dader ''echt" wordt gestraft. Face it, als jouw dochter drie keer verkracht is door je buurman en hij gaat levenslang achter de deur, dan wordt hij nog niet voldoende gestraft voor het verpesten van het leven van je dochter.
In een zekere zin is dat waar. Echter, levenslang is een heel stuk bevredigender dan 18 maanden. Bij een straffen als deze neem ik zelf wel het recht in handen als vader van zo'n meisje.
pi_29199215
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:23 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Criminologisch onderzoek heeft juist aangetoond dat dit niet een recidivist helpt: almaar de straf hoger laten worden.
Criminologie , maar dit terzijde.

Natuurlijk helpen hogere straffen niet als de straffen sowieso al geen ruk voorstellen. Of het nu 1 week is of 2 weken, dat is geen straf.
pi_29202049
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:31 schreef har-el-darb het volgende:

[..]

Mischien moet jij eens tegen je zin lekker hard genomen worden
GVD
Wat een kutopmerking

Al wil zo'n meid naakt rondlopen met 1000 euri tussen haar billen geklemd dan nog geeft dat niemand het recht haar te beroven en of te verkrachten

Ik ben met je eens dat eerst ja zeggen en het daarna nee maken fout is maar je zal gvd maar een avond uitgaan je leuk aankleden en dan een goser tegenkomen die alleen maar met zijn lul denkt

Moeten de vrouwen zich Alla(h) die sekte die ze islam noemen maar in Burka hullen zodat de kerels niet verleid worden

Man krijg een leven
Rustig maar, denk aan je (te hoge) bloeddruk.

Het feit dat die meiden niet eens de moeite nemen om aangifte te doen zegt genoeg, zoniet alles.
En ga me nou niet vertellen dat ze dat niet doen omdat ze zich bedreigd voelen, want dat is ook flauwekul.
Zodra je thuiskomt en je ouders verteld dat je verkracht wordt dan gaat er echt wel iemand naar de politie.
Vertel jij me maar eens waarom dat niet gebeurd.
Ik weet het antwoord al.
Sex is voor die meiden even normaal als eten drinken en slapen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29202312
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:23 schreef rob_de_rechter het volgende:

[..]

Criminologisch onderzoek heeft juist aangetoond dat dit niet een recidivist helpt: almaar de straf hoger laten worden.
Het is net als bij kinders, consequent optreden heeft de voorkeur. Dus niet eerste keer voorwaardelijk, twee keer een week, derde keer twee weken, vierde keer vier weken etc., maar gewoon iedere keer weer die week opleggen.
Het feit dat het 'elke' keer is bewijst al dat het niet werkt. Het 'elke' keer zou terug moeten worden gebracht naar MAX 2 keer ofzo.
pi_29202352
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 13:12 schreef nikk het volgende:

[..]

In een zekere zin is dat waar. Echter, levenslang is een heel stuk bevredigender dan 18 maanden. Bij een straffen als deze neem ik zelf wel het recht in handen als vader van zo'n meisje.
Het is idd het verschil tussen 'het is kut, maar de dader komt nooit meer buiten' en 'shit, ik ben voor de 2e keer genaaid' om het maar populair te zeggen.
pi_29202425
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:42 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Rustig maar, denk aan je (te hoge) bloeddruk.

Het feit dat die meiden niet eens de moeite nemen om aangifte te doen zegt genoeg, zoniet alles.
En ga me nou niet vertellen dat ze dat niet doen omdat ze zich bedreigd voelen, want dat is ook flauwekul.
Zodra je thuiskomt en je ouders verteld dat je verkracht wordt dan gaat er echt wel iemand naar de politie.
Vertel jij me maar eens waarom dat niet gebeurd.
Ik weet het antwoord al.
Sex is voor die meiden even normaal als eten drinken en slapen.
Jij gaat er vanuit dat alle meisjes hetzelfde zijn?
Of:
1)) je hebt geen idee waar je het over hebt
2) jij bent zelf zo'n verkrachter die zijn daad probeert goed te praten
3) je bent zelf in aanraking gekomen met een zwakbegaafd meisje dat schijnbaar vrijwillig een groepje gasten (incl jou) eroverheen liet gaan, en die daarna aangifte heeft gedaan, waarna je een taakstraf kreeg (en daar nog boos over bent)
pi_29202571
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 09:04 schreef rob_de_rechter het volgende:

Volgens mij zijn er meerdere opties (injecties etc), maar goed daar gaat het hier niet over. We zijn het op dit punt wel eens: werkt het niet, dan hoef je het ook niet te doen.
[quote]
zie je wel, we kunnen er uit komen

[quote]
Mja, maar vergis je niet: in essentie is die hetzelfde als in het geval van niet-daders. Het gaat immers om het voorkomen van misdrijven. Het maakt een slachtoffer niets uit of ze verkracht wordt door een recidivist of door een nieuweling: de verkrachting is waar het om draait.
ja natuurlijk, maar als je daarna te horen krijgt dat jouw verkrachter zich al 2x eerder aan iemand heeft vergrepen en NOG vrij rondloopt, dan krijg je echt nog een trap na hoor! Want het HAD voorkomen kunnen worden.
quote:
Je geeft een slachtoffer nooit en te nimmer het gevoel dat de dader ''echt" wordt gestraft. Face it, als jouw dochter drie keer verkracht is door je buurman en hij gaat levenslang achter de deur, dan wordt hij nog niet voldoende gestraft voor het verpesten van het leven van je dochter.
Natuurlijk niet, maar dan is het nog een BETER gevoel dan dat ie na 1 jaartje weer vrolijk buiten rondloopt. Dat is nl de 2e trap na! En stel dat je hem later nog eens terugkomt als hij verhaal komt halen.....(want ja, ook dat gebeurt)
quote:
En natuurlijk bestrijd ik niet dat voorkomen moet worden dat delicten gepleegd worden. Maar gezien het feit dat delicten gepleegd worden door zowel mensen die eerder over de schreef zijn gegaan, als door mensen die ergens 'nieuw' aan beginnen, red je het niet met simpelweg iedereen opsluiten die wat mis doet.
Nee, maar wel weer de recidivisten. Al zijn het er maar 100, het zijn toch weer 100 klootzakken minder die tussen ons rondlopen.
quote:
Tot slot: welbewust kiezen voor het pad van zedendelinquentie, daar is eigenlijk nimmer sprake van.
Klopt, ik had het anders moeten formuleren:
"Aangezien persoon A welbewust heeft gekozen voor zijn DAAD lijkt voor mij de afweging makkelijk. "

[ Bericht 1% gewijzigd door LaTiNo op 28-07-2005 15:04:47 ]
pi_29202670
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:16 schreef rob_de_rechter het volgende:
Ik kan niets over de strafmaat zeggen zonder dat ik het dossier van de zaak ken. Iedere zaak is verschillend en dus ook iedere straftoemeting. Een oordeel vormen op basis van de berichten in de media is nooit wijs, in mijn opvatting.
mee eens
quote:
Weet je hoe vol die bajesen zitten in Californie? Weet je hoeveel daling in criminaliteit is geweest daar sinds de 'three strikes and you're out' regeling? En weet je hoeveel mensen daar levenslang hebben omdat ze drie keer een snoepreep gejat hebben?

Three strikes and you're out is werkelijk waar het meest geldverslindende en vooral meest bezopen stuk regelgeving dat ooit bedacht is.
Vind je? Wel eens bedacht hoeveel scum er anders rond had gelopen? Het is daar misschien wel dweilen met de kraan open maar dweilen is altijd nog beter dan niets doen. Natuurlijk willen we allemaal de misdaad voorkomen, maar zolang dat niet werkt MOET je aan symptoonbestrijding doen.

Denk aan de veelplegers hier in NL. Gooi die paar honderd (of duizend, weet ik veel hoeveel er zijn) de bak in en ik weet zeker dat je PER DIRECT een enorme daling aan kleine criminaliteit in de grote steden ziet. En natuurlijk komen er altijd 'nieuwe', maar zolang je die ook weg blijft stoppen kun je je autoradio misschien wel 20 seconden in je auto laten liggen in R'dam
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:03:23 #121
3767 Herald
Come get some
pi_29202695
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:54 schreef LaTiNo het volgende:
Jij gaat er vanuit dat alle meisjes hetzelfde zijn?
niet alle, maar het gebeurt toevallig steeds in Rotterdam, en je zult zien dat het toevallig allemaal dezelfde type meisjes zijn
quote:
met een zwakbegaafd meisje dat schijnbaar vrijwillig een groepje gasten (incl jou) eroverheen liet gaan, en die daarna aangifte heeft gedaan
kijk hier sla je dus de spijker op zijn kop. Ik weet niet of Lionsguy bedoelt eigen schuld dikke bult, wat menig Fok!ker normaal wel predikt als het over een onderwerp als bijvoorbeeld loverboys gaat, maar het zijn geen willekeurige verkrachtingen die plaats vinden. Die meisjes worden niet ergens naar toe gesleurd, die worden gevraagd om te komen, samen chillen, beetje rapmuziek luisteren, videoclipje bekijken over pimps en ho's en uiteindelijk loopt het uit de hand. En juist omdat het in hun leefwereld zo normaal is dat het gebeurd doen ze vaak geen aangifte en kan het dus vaker gebeuren. Natuurlijk wordt er wel gedreigd met fysiek geweld, maar zelfs dan doen ze geen aangifte en blijven ze optrekken met hun verkrachters.

Bekijk anders http://redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?20050512/zembla even, wordt dit fenomeen belicht
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_29203135
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:54 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat alle meisjes hetzelfde zijn?
Of:
1)) je hebt geen idee waar je het over hebt
2) jij bent zelf zo'n verkrachter die zijn daad probeert goed te praten
3) je bent zelf in aanraking gekomen met een zwakbegaafd meisje dat schijnbaar vrijwillig een groepje gasten (incl jou) eroverheen liet gaan, en die daarna aangifte heeft gedaan, waarna je een taakstraf kreeg (en daar nog boos over bent)
Hallucineert u wel vaker?
Tijd om uw huisarts eens te raadplegen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29203159
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:15 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Hallucineert u wel vaker?
Tijd om uw huisarts eens te raadplegen.
Jij kunt je niet voorstellen dat angst/schaamte de reden is dat niet iedereen aangifte doet?
Yeah baby Yeah!
pi_29203192
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:03 schreef Herald het volgende:

[..]

niet alle, maar het gebeurt toevallig steeds in Rotterdam, en je zult zien dat het toevallig allemaal dezelfde type meisjes zijn
[..]

kijk hier sla je dus de spijker op zijn kop. Ik weet niet of Lionsguy bedoelt eigen schuld dikke bult, wat menig Fok!ker normaal wel predikt als het over een onderwerp als bijvoorbeeld loverboys gaat, maar het zijn geen willekeurige verkrachtingen die plaats vinden. Die meisjes worden niet ergens naar toe gesleurd, die worden gevraagd om te komen, samen chillen, beetje rapmuziek luisteren, videoclipje bekijken over pimps en ho's en uiteindelijk loopt het uit de hand. En juist omdat het in hun leefwereld zo normaal is dat het gebeurd doen ze vaak geen aangifte en kan het dus vaker gebeuren. Natuurlijk wordt er wel gedreigd met fysiek geweld, maar zelfs dan doen ze geen aangifte en blijven ze optrekken met hun verkrachters.

Bekijk anders http://redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?20050512/zembla even, wordt dit fenomeen belicht
Dit is precies wat ik bedoel
Het is een bepaald type meisje wat dit overkomt.
En dat weten die jongens natuurlijk al te goed omdat ze er dagelijks mee optrekken.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29203274
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:17 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik bedoel
Het is een bepaald type meisje wat dit overkomt.
En dat weten die jongens natuurlijk al te goed omdat ze er dagelijks mee optrekken.
WIJ hadden het hier niet over de niche in de markt die groepsverkrachting van breezah-sletjes heet, maar verkrachting in zijn algemeenheid, waar eerder genoeme fenomeen slechts een zeer klein deel van uit maakt.
Yeah baby Yeah!
pi_29203358
Lees onderwerp: Lage Straf voor Groepsverkrachtingen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29203385
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Lees onderwerp: Lage Straf voor Groepsverkrachtingen.
Er was een nevendiscussie..

Lees eerst het topic zou ik zeggen..
Yeah baby Yeah!
pi_29203602
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:42 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Rustig maar, denk aan je (te hoge) bloeddruk.

Het feit dat die meiden niet eens de moeite nemen om aangifte te doen zegt genoeg, zoniet alles.
En ga me nou niet vertellen dat ze dat niet doen omdat ze zich bedreigd voelen, want dat is ook flauwekul.
Zodra je thuiskomt en je ouders verteld dat je verkracht wordt dan gaat er echt wel iemand naar de politie.
Vertel jij me maar eens waarom dat niet gebeurd.
Ik weet het antwoord al.
Sex is voor die meiden even normaal als eten drinken en slapen.
1. Er zijn genoeg mensen die daar geen aangifte van durven doen, ja uit angst, maar vooral ook uit schaamte...
2. Om diezelfde redenen vertellen die slachtoffers dat echt niet even onder het eten aan hun ouders... goh, pa en ma, wat ik nou toch heb meegemaakt.
En eigenlijk is dat om dezelfde reden die jouw mening is: zij denken (jij schijnt het te weten, detailverschil) dat het hun eigen schuld is.
We hebben het hier over groepsverkrachting he? Dus een groep gozers, die allemaal ouder zijn, en allemaal uit een niet al te lekker milieu komen... en jij denkt dat die meiden niet bang zijn?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:41:50 #129
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29204059
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:15 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Hallucineert u wel vaker?
Tijd om uw huisarts eens te raadplegen.
wat probeer je nou precies te suggereren? dat het hun eigen schuld is dat ze verkracht worden? dat het goed is dat ze verkracht worden, en dat er niets tegen gedaan hoeft te worden?

[ Bericht 11% gewijzigd door kLowJow op 28-07-2005 15:49:08 ]
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:48:44 #130
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29204301
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:41 schreef -erwin- het volgende:
Probeer eens wat minder persoonlijk te worden. Wat hij bedoelt is hierboven te lezen.
pi_29204429
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

1. Er zijn genoeg mensen die daar geen aangifte van durven doen, ja uit angst, maar vooral ook uit schaamte...
2. Om diezelfde redenen vertellen die slachtoffers dat echt niet even onder het eten aan hun ouders... goh, pa en ma, wat ik nou toch heb meegemaakt.
En eigenlijk is dat om dezelfde reden die jouw mening is: zij denken (jij schijnt het te weten, detailverschil) dat het hun eigen schuld is.
We hebben het hier over groepsverkrachting he? Dus een groep gozers, die allemaal ouder zijn, en allemaal uit een niet al te lekker milieu komen... en jij denkt dat die meiden niet bang zijn?
Zullen we er dan maar op houden dat al de meisjes die met Kaapverdianen, Marokkanen, Antillianen dagelijks omgaan in wezen allemaal willoze, angstige, zich schamende wezentjes zijn?
Jij maakt gewoon een karikatuur van die sletten.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:53:57 #132
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29204462
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:48 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Probeer eens wat minder persoonlijk te worden. Wat hij bedoelt is hierboven te lezen.
dus jij vindt dit soort uitingen van extremisme normaal?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:00:16 #133
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29204645
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:53 schreef -erwin- het volgende:

[..]

dus jij vindt dit soort uitingen van extremisme normaal?
Het gaat er niet om wat jij of ik van zijn mening vinden, maar hoe je hier tegenin gaat. Een discussie tussen mensen met verschillende meningen over een onderwerp is onmogelijk wanneer je niet de mening, maar de persoon aanvalt.

Overigens is die opmerking zeker niet voor jou alleen bedoeld.
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:02:41 #134
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29204727
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:00 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Overigens is die opmerking zeker niet voor jou alleen bedoeld.
laat dat dan goed duidelijk zijn.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_29205226
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:52 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zullen we er dan maar op houden dat al de meisjes die met Kaapverdianen, Marokkanen, Antillianen dagelijks omgaan in wezen allemaal willoze, angstige, zich schamende wezentjes zijn?
Jij maakt gewoon een karikatuur van die sletten.
Nee, ik zeg niet dat ze willoos, angstig en schamend zijn. Ik zeg dat ze dat zijn na een verkrachting. Nogal een verschil niet? Jij doet alsof iedere kaapverdiaan, marokkaan en antiliaan groepsverkrachters zijn, kom nou toch... Ik ging op die leeftijd (minderjarig dus) ook met iedereen uit de buurt om, dat is best normaal hoor.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_29211003
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat ze willoos, angstig en schamend zijn. Ik zeg dat ze dat zijn na een verkrachting. Nogal een verschil niet? Jij doet alsof iedere kaapverdiaan, marokkaan en antiliaan groepsverkrachters zijn, kom nou toch... Ik ging op die leeftijd (minderjarig dus) ook met iedereen uit de buurt om, dat is best normaal hoor.
Waar maak je uit op dat ik ALLE genoemde bevolkingsgroepen verkrachters vindt?
Dat is een nogal gewaagde uitspraak waar ik zeker niet achter sta.
Het is echter wel een feit dat de in de publiciteit gebrachte groepsverkrachtingen in alle gevallen met die mensen te maken hadden en daar kan je niet omheen.

En waarom zouden die meisjes zich na gebruik schamen? Ik heb dat nooit enige publicatie over gelezen en jij ook niet anders nodig ik je uit met een bron te komen.

Integendeel. De meisjes gingen vrolijk naar de volgende groepssex en gingen nog samen met die jongens een patatje eten.
Van kennelijke lichamelijke of geestelijke schade was niets te bespeuren.

En van aangifte bij de politie was ook al geen sprake, totdat de ouders van 1 meisje de politie inschakelden.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:35:25 #137
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29212410
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat ik ALLE genoemde bevolkingsgroepen verkrachters vindt?
Dat is een nogal gewaagde uitspraak waar ik zeker niet achter sta.
Het is echter wel een feit dat de in de publiciteit gebrachte groepsverkrachtingen in alle gevallen met die mensen te maken hadden en daar kan je niet omheen.

En waarom zouden die meisjes zich na gebruik schamen? Ik heb dat nooit enige publicatie over gelezen en jij ook niet anders nodig ik je uit met een bron te komen.

Integendeel. De meisjes gingen vrolijk naar de volgende groepssex en gingen nog samen met die jongens een patatje eten.
Van kennelijke lichamelijke of geestelijke schade was niets te bespeuren.

En van aangifte bij de politie was ook al geen sprake, totdat de ouders van 1 meisje de politie inschakelden.
het verschil tussen groepssex en groepsverkrachting is jou niet helemaal duidelijk? ik ga voor een mens met minderwaardige gedachten zoals jij niet op zoek naar een bron. die kun je zelf ook wel opzoeken. anders moet je misschien eens gaan praten met de betreffende hulpverlenende instanties. die kunnen je vast wel een paar gezellige verhalen vertellen.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_29213001
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:35 schreef -erwin- het volgende:

[..]

........ik ga voor een mens met minderwaardige gedachten zoals jij ..................
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:55:35 #139
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_29213096
Die hele jaren 50 mentaliteit van de meesten t.a.v "dames". Ik ben opgegroeid in een "normale" buurt maar op mijn 13e kon ik al leeftijdgenotes die zich in hun kont hadden laten neuken en/of zich af en toe eens heerlijk door meerdere (+18 jarige..) jongens lieten verwennen. Ik ken de zaak niet, maar het zal me niets verbazen als het gewoon eenzelfde soort mokkel is.
waarschijnlijk wel
pi_29213556
Je hebt helemaal gelijk.
Ik ken die meiden ook.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:48:52 #141
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_29214880
uit: selectief geblocked

Lief van je dat je het post, maar het mag dus niet

[ Bericht 80% gewijzigd door Dagonet op 28-07-2005 21:57:42 ]
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:50:20 #142
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_29214929
uit: selectief geblocked
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:48 schreef Dagonet het volgende:
Nee, posten namens een gebande mag ook niet
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_29218292
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat ik ALLE genoemde bevolkingsgroepen verkrachters vindt?
Dat is een nogal gewaagde uitspraak waar ik zeker niet achter sta.
Dat is dan nog een postieif ding tenminste, maar lees je vorige post, en het lijkt er verdacht veel op...
quote:
Het is echter wel een feit dat de in de publiciteit gebrachte groepsverkrachtingen in alle gevallen met die mensen te maken hadden en daar kan je niet omheen.
Ja, en dus, welke valide uitspraken denk jij daaruit te kunnen trekken?[/quote]
quote:
En waarom zouden die meisjes zich na gebruik schamen? Ik heb dat nooit enige publicatie over gelezen en jij ook niet anders nodig ik je uit met een bron te komen.
Slachtoffers van verkrachting gaan de publiciteit niet opzoeken. En hoe meer zij zich schamen, hoe minder het ze zullen doen.

bronnen:
http://www.telegraaf.nl/v(...)tage/?artId=18685141
http://www.azg.be/nl/actualiteit/vrouwendag/verkrachting.htm
http://www.azg.be/nl/actualiteit/vrouwendag/verkrachting.htm

etc.etc. de lijst is eindeloos hoor, maar je mag zelf lekker googlen als je me toch niet gelooft.
quote:
Integendeel. De meisjes gingen vrolijk naar de volgende groepssex en gingen nog samen met die jongens een patatje eten.
Van kennelijke lichamelijke of geestelijke schade was niets te bespeuren.
Hoe weet jij dat nou? Je was er bij ofzo??? Daarnaast, ik denk dat jij totaal geen idee hebt welke invloed seksueel misbruik op een jong mensenleven kan hebben, hoe mensen daarop reageren, hoe mensen zich gedragen om het van zich af te zetten, hoe ze het voor zichzelf proberen te rationaliseren, marginaliseren om nog een redelijk leven te kunnen becontinueren. Oordelen is zo makkelijk he...
quote:
En van aangifte bij de politie was ook al geen sprake, totdat de ouders van 1 meisje de politie inschakelden.
Nogmaals: zie die artikelen, of google eens op verkrachting of seksueel misbruik en schaamte en/of aangifte.... Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:24:53 #144
3767 Herald
Come get some
pi_29219800
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:36 schreef djenneke het volgende:
Nogmaals: zie die artikelen, of google eens op verkrachting of seksueel misbruik en schaamte en/of aangifte.... Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt.
nou eigenlijk is Lionsguy de enige die wél weet waar het over gaat. Het gaat niet om zomaar een verkrachting, of een incidentele groepsverkrachting, maar om een (groeps)verkrachting binnen een groep jongeren waar deze problemen structureel zijn. Zoals ik al eerder postte, het is niet voor niets steeds Rotterdam.

Weet je waarom Lionsguy zegt dat ze na de seks een patatje gaan eten? Omdat ze na de al dan niet vrijwillige seks gewoon een patatje gaan eten. En de volgende dag spreekt het slachtoffer wéér af met de daders. En nu worden er een paar jongens opgesloten, maar dan houdt de seksuele intimidatie niet op. Want hun vriendjes gaan gewoon stug door, omdat ze niet beter weten. En die meisjes laten zich nog steeds in met dat soort types, omdat zij ook niet beter weten. Omdat al hun klasgenootjes met dezelfde problemen zitten is het normaal voor ze.

Alleen dat dringt dus tot niemand door hier, je kan wel met feiten gaan gooien over andere verkrachtingen, hoe iemand van de fiets werd getrokken, of een oom zijn handen niet thuis kon houden, maar dat heeft hier niets mee te maken. Ik ben het niet met Lionsguy eens dat de slachtoffers sletten zijn omdat ze het toelaten, maar hij snapt in elk geval wel dat het een fenomeen betreft die bij hun cultuur hoort. Waar de mannen pimps zijn en de vrouwen ho's en bitches. Net als in de videoclips waar ze graag naar kijken.

Om ook even met linkjes te werpen, die wél relevant zijn aan het onderwerp:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/04/13/R134.htm
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=52785
http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7388
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_29220050
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:24 schreef Herald het volgende:

[..]

nou eigenlijk is Lionsguy de enige die wél weet waar het over gaat. Het gaat niet om zomaar een verkrachting, of een incidentele groepsverkrachting, maar om een (groeps)verkrachting binnen een groep jongeren waar deze problemen structureel zijn. Zoals ik al eerder postte, het is niet voor niets steeds Rotterdam.

Weet je waarom Lionsguy zegt dat ze na de seks een patatje gaan eten? Omdat ze na de al dan niet vrijwillige seks gewoon een patatje gaan eten. En de volgende dag spreekt het slachtoffer wéér af met de daders. En nu worden er een paar jongens opgesloten, maar dan houdt de seksuele intimidatie niet op. Want hun vriendjes gaan gewoon stug door, omdat ze niet beter weten. En die meisjes laten zich nog steeds in met dat soort types, omdat zij ook niet beter weten. Omdat al hun klasgenootjes met dezelfde problemen zitten is het normaal voor ze.

Alleen dat dringt dus tot niemand door hier, je kan wel met feiten gaan gooien over andere verkrachtingen, hoe iemand van de fiets werd getrokken, of een oom zijn handen niet thuis kon houden, maar dat heeft hier niets mee te maken. Ik ben het niet met Lionsguy eens dat de slachtoffers sletten zijn omdat ze het toelaten, maar hij snapt in elk geval wel dat het een fenomeen betreft die bij hun cultuur hoort. Waar de mannen pimps zijn en de vrouwen ho's en bitches. Net als in de videoclips waar ze graag naar kijken.

Om ook even met linkjes te werpen, die wél relevant zijn aan het onderwerp:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/04/13/R134.htm
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=52785
http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7388
Als zo'n meid verliefd is op een zo'n jongen, en daar seks mee heeft, of seksuele handelingen bij pleegt, betekent dat niet automatisch dat ze graag de hele groep over zich heen heeft. Kom nou toch...

Het is net zo iets als dat er nog altijd mannen zijn die denken dat mannen hun eigen vrouw niet kunnen verkrachten... ook al zo'n bullshit...

Ik denk dat jullie je niet zo bewust zijn van wat groepsdwang met mensen kan doen.... zowel met daders als met slachtoffers...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:58:53 #146
3767 Herald
Come get some
pi_29220648
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:33 schreef djenneke het volgende:
Als zo'n meid verliefd is op een zo'n jongen, en daar seks mee heeft, of seksuele handelingen bij pleegt, betekent dat niet automatisch dat ze graag de hele groep over zich heen heeft. Kom nou toch...

Het is net zo iets als dat er nog altijd mannen zijn die denken dat mannen hun eigen vrouw niet kunnen verkrachten... ook al zo'n bullshit...

Ik denk dat jullie je niet zo bewust zijn van wat groepsdwang met mensen kan doen.... zowel met daders als met slachtoffers...
jemig, je wil het echt alsmaar afdoen als gewoon een verkrachtinkje eh. Ik beweer niet niet dat slachtoffers een hele groep over zich heen willen. Over getrouwde mensen heb ik het al helemaal niet gehad, dus waarom je nog steeds met dat soort irrelevante verkrachtingsfeiten aankomt zetten snap ik niet.

Begin je wel een beetje door te krijgen dat het in de leefwereld van de bewuste daders en slachtoffers seksuele intimidatie heel normaal is? Misschien dat je daar iets over kwijt wil? Fijn dat je binnen het huwelijk verkracht kan worden, of door een leraar waar je een oogje op hebt, maar daar gaat het hier toch niet om.

Als jij naar een groep bekenden gaat, gewoon om een beetje te hangen, maar je hebt het vermoeden dat er wel iets meer zou kunnen gebeuren, zou jij dan gaan? En stel er is iets tegen je zin gebeurt, zou je de keer daarop wéér naar ze toe gaan? Want dat gebeurt in deze gevallen namelijk wel.

omdat je waarschijnlijk op geen enkele link hebt geklikt die ik heb gegeven een citaat:
quote:
"Linda heeft eigenlijk niks met de jongens waaraan ze dit keer is gekoppeld. Maar ze doet toch maar wat ze willen. Nadat ze de twee heeft bevredigd, loopt ze door het huis op zoek naar Wally.

Maar als ze een deur opentrekt zit daar haar beste vriendin, Roos, met het geslachtsdeel van háár vriend in haar mond. Wat een rotavond! Linda is kwaad. De twee hartsvriendinnen praten dágen niet met elkaar."
en dat vergelijken we met een citaat uit jouw bronnen:
quote:
Natuurlijk was Annelies, net als haar klasgenotes, onder de indruk van de coole docent die het zo goed kon vinden met tieners. "Ik was wel gevleid eigenlijk dat hij aan mij speciale aandacht besteedde."

Toen hij haar na afloop van het feest vroeg om een kopje thee bij hem te komen drinken, ging ze er dan ook op in. "Hij was getrouwd en had een kindje. Ik nam aan dat zijn vrouw thuis was." Dat was niet zo. Eenmaal thuis op zijn bank, maakte de dertiger avances. "Ik wilde niet, maar wist niet hoe ik hem kon stoppen. Toen ik in mijn onderbroekje op de bank zat, kwam ik bij zinnen. 'Ik moet hier weg, ik wil dit niet', dacht ik en ben via de achterdeur het huis uitgerend.

zie je dan nu het verschil? Annelies had meten door dat die leraar fout zat, Linda daarentegen vind het erger dat haar vriendin haar vriendje pijpt dan dat ze tegen haar zin in twee andere knullen oraal moest klaarmaken.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_29220847
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:58 schreef Herald het volgende:

[..]

jemig, je wil het echt alsmaar afdoen als gewoon een verkrachtinkje eh. Ik beweer niet niet dat slachtoffers een hele groep over zich heen willen. Over getrouwde mensen heb ik het al helemaal niet gehad, dus waarom je nog steeds met dat soort irrelevante verkrachtingsfeiten aankomt zetten snap ik niet.
Er is niet zoiets als een gewoon verkrachtinkje doe eens normaal. Dat over getrouwde mensen was een vergelijking! Het gaat erom dat als iemand gemanipuleerd wordt, en dus geen wilsintentie tot seks heeft, die aan te merken is als verkrachting! Duidelijk nu?
quote:
Begin je wel een beetje door te krijgen dat het in de leefwereld van de bewuste daders en slachtoffers seksuele intimidatie heel normaal is? Misschien dat je daar iets over kwijt wil? Fijn dat je binnen het huwelijk verkracht kan worden, of door een leraar waar je een oogje op hebt, maar daar gaat het hier toch niet om.
Dat het in hun wereld normaal is, wil niet zeggen dat het normaal is. Het moet dus bestreden worden!
quote:
Als jij naar een groep bekenden gaat, gewoon om een beetje te hangen, maar je hebt het vermoeden dat er wel iets meer zou kunnen gebeuren, zou jij dan gaan? En stel er is iets tegen je zin gebeurt, zou je de keer daarop wéér naar ze toe gaan? Want dat gebeurt in deze gevallen namelijk wel.
Ik ben dan ook geen beinvloedbare puber meer die bij iedereen in de smaak wil vallen, en zich aan de groep wil conformeren. Dat gebeurt ja. En dus is het vrijwillig? En daarmee geen verkrachting meer? Het is dom, naief en puberaal ja, maar dat doet verder helemaal niets af aan dat het verkrachting is.
quote:
omdat je waarschijnlijk op geen enkele link hebt geklikt die ik heb gegeven een kleine citaat:
Ik had ze allemaal al doorgenomen...
quote:
zie je dan nu het verschil? Annelies had meten door dat die leraar fout zat, Linda daarentegen vind het erger dat haar vriendin haar vriendje pijpt dan dat ze tegen haar zin in twee andere knullen oraal moest klaarmaken.
De schaamte en angst blijft hetzelfde voor elke verkrachting. Dus je punt is?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:31:35 #148
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29221460
6 maand en na 3 maand wegens goed gedrag
triest
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:32:29 #149
3767 Herald
Come get some
pi_29221479
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:06 schreef djenneke het volgende:
Dat het in hun wereld normaal is, wil niet zeggen dat het normaal is. Het moet dus bestreden worden!
Uiteraard, maar het topique ontspoorde in een standaard "straffen te laag en oorzaak van verkrachting" topique. Terwijl dit dus een bekend probleem is in bepaalde Rotterdamse wijken, maar daar rept niemand over. En de enige die er (al dan niet tactisch) wel over begint die wordt tot op de grond afgebrand.
quote:
Ik ben dan ook geen beinvloedbare puber meer die bij iedereen in de smaak wil vallen, en zich aan de groep wil conformeren. Dat gebeurt ja. En dus is het vrijwillig? En daarmee geen verkrachting meer? Het is dom, naief en puberaal ja, maar dat doet verder helemaal niets af aan dat het verkrachting is.

De schaamte en angst blijft hetzelfde voor elke verkrachting. Dus je punt is?
Maar is het in hun ogen wel verkrachting? De daders vinden in elk geval van niet. Ik vond het best een sterke opmerking van Lionsguy dat de ouders van slachtoffers degene zijn die de aangifte moeten doen, omdat dochterlief het niet nodig acht. Omdat die misschien zelf ook nog niet beseft dat het niet normaal is om misbruikt te worden. Dus mijn punt is of het wel dezelfde schaamte en angst is. Ik bedoel als je niet beter weet, waarom zou je je er dan voor moeten schamen? En zijn ze eigenlijk wel bang voor de dader(s), of alleen als er wordt gedreigd met geweld?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_29224679
Er was een maandje geleden een topic op Fok! waarin het uitliep op een discussie dat een hoer niet verkracht kon worden. Het gaat hier weer die kant op, lijkt wel.
Al heeft dat meisje de leuter van half Spangen in haar mond gehad, deze keer gaf ze duidelijk aan dat ze niet wilde. ("nee,nee" en "het doet pijn"). Eén van de daders zelf merkte op tijdens een verhoor "volgens mij wilde ze wel met eentje ballen, maar niet met allevier".
Hij merkte op dat ze niet wilde, en ze deden het toch. Da's verkrachting.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')