abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28934822

Programma
Terra Incognita is een nieuw avontuurlijk en mysterieus realityspel dat een stap verder gaat.
In een reis door het onbekende moeten de deelnemers alles wat ze kennen achterlaten en helemaal opnieuw beginnen op onbekend terrein. 18 onbekenden treden in de voetsporen van een bijna vergeten beschaving in een onbekende wereld met onbekende regels.

Wie kan zich het beste handhaven wanneer niets meer is zoals het was? Welke speler ontsluiert het mysterie?

Hun enige leidraad is een boek met daarin de eerste tekeningen en foto’s ooit gemaakt van de zeenomaden die zich steeds verder terugtrekken tussen de duizenden eilanden van de Andamanzee. De laatste bladzijden van het boek ontbreken...
Hoe dieper de deelnemers doordringen in het spel, hoe onbekender deze andere wereld wordt, maar hoe meer informatie ze krijgen over hun nieuwe omgeving. En zo verandert het spel in een avontuurlijke zoektocht naar het antwoord op een mysterie. Alleen die 3 deelnemers die zich het beste kunnen handhaven en het verst kunnen doordringen in Terra Incognita, ontdekken het mysterie en kunnen in de finale raken.

Maar wat is de beste manier om zo ver te komen? Alleen of samen? Speel je het spel of verlies je jezelf in deze nieuwe wereld?

De Spelers

Het eiland Koh Muk

v.l.n.r.: Pascal (B), Agnes (NL), Gianni (B), Bob (NL), Paulo (NL), Josephine (NL)

Het vasteland

v.l.n.r.: Janet (NL), Lex (NL), Lisa (NL), Machteld (B), Marina (B), Remco (NL)

v.l.n.r.: Steve (B), Sarah (B), Patrick (B), Maarten (B), Josha (NL), Els (B)

De presentators

Roos en Art

Promotiestrijd

In de promotiestrijd nemen deelnemers van het vasteland het tegen elkaar op in een promotiestrijd.
Wie deze strijd wint, mag naar het volgende niveau: Koh Muk

Levenswiel

Het Levenswiel speelt een belangrijke rol tijdens het degradatieduel. Elke week moeten de spelers die op Koh Muk verblijven, bij het Levenswiel kiezen wie mag blijven.
De eerste die zeker mag blijven wordt door het levenswiel zelf aangeduid. Daarna moet deze persoon een volgende aanduiden die ook zeker mag blijven.
De laatste 2 personen die overblijven, nemen het tegen elkaar op in de strijd tegen de degradatie!

Degradatieduel

Het degradatieduel is een duel tussen 2 personen die op Koh Muk verblijven.
Bij de keuze van de 2 personen, speelt het Levenswiel een belangrijke rol want het wiel duidt de eerste persoon aan die zeker mag blijven.
Daarna kiest deze persoon een volgende die mag blijven. Zo gaat het door tot er 2 personen overblijven die dan het degradatieduel moeten spelen.
Diegene die verliest moet terug naar het vasteland.
De andere persoon mag blijven.

Terra Incognita, elke donderdag op VT4, elke zondag op NET5

----

[ Bericht 95% gewijzigd door Duiveltja op 04-09-2005 23:10:26 (OP aangepast) ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_28934843
kan je daar toch vragen? Expeditie Robinson 2005 - deel 1
pi_28934872
Het is juist een nieuw programma, op een andere zender enzo. Dat lijkt me niet handig om in het ER topic te zetten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 19 juli 2005 @ 09:12:56 #4
54787 nweenink
Er is altijd wat te vieren!
pi_28935484
Overleven in een andere cultuur? Goh, als je even een paar jaartjes wacht hoeven die kandidaten niet eens meer Nederland uit...
pi_28935940
Geciteerd uit een artikel van Medialog ( http://medialog.blogspot.(...)-voor-expeditie.html ):
quote:
Ondanks de nog lopende juridische strijd tussen SBS en Talpa over de uitzendrechten voor Expeditie Robinson (zie eerder), is SBS ook al bezig met de voorbereidingen van een nieuw survivalprogramma: Terra Incognito. In deze variant van Expeditie Robinson moeten de deelnemers zien te overleven in een voor hen onbekende cultuur.
Terra Incognito zou al in september op tv te zien moeten zijn. De opnames zijn momenteel bezig in Tailand. Voor dit programma heeft de zender kandidaten geselecteerd uit de oude inschrijvingen van alle vorige Expeditie Robinson aflevering.(Medialog/Telegraaf)
Nederlands is makkelijker als je denkt...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 15:50:14 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28946434
TT aangepast.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 15:52:40 #7
111313 OnaNia
Per seconde bijster
pi_28946525
quote:
Schatje schreef:
Het zou leuk zijn als deelnemers uit voorgaande jaren van ER meedoen. Alleen betwijfel ik dat. Volgens mij gaat het gewoon om oude inschrijvingen.
Aangezien ER Allstars toch niet doorgaat zou het best kunnen dat er een paar Allstars in dit programma worden ondergebracht. Ik hoop dat Klaar en Nolleke er iig bij zitten.

Dit lijkt me overigens hoe dan ook een leuk concept voor een programma, met of zonder Allstars.
Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.
pi_28947072
Trouwens, het zou helemaal lachen zijn als dit beter gaat scoren dan ER op Talpa.

Verkijk je er niet op .
pi_28947320
Ik denk dat dit programma toch ook de ER kijkers gaat trekken. Hangt van het programma zelf af of die groep ook blijft kijken.

Het lijkt mij op zich wel interessant om te kijken, maar dat hangt natuuurlijk van de deelnemsers en de locatie van het programma af. Ik denk dat het gewoon een verkapte ER word dat net ietsje anders is.
pi_28947327
Als ze maar niet zo flauw zijn om het op hetzelfde tijdstip als ER te gaan uitzenden.

Het lijkt me overigens leuk. En ik wil ook . Nolleke. .
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:31:01 #11
16715 Mylene
*schatje*
pi_28947749
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Als ze maar niet zo flauw zijn om het op hetzelfde tijdstip als ER te gaan uitzenden.
Ja, daar ben ik eigenlijk wel bang voor.
quote:
Het lijkt me overigens leuk. En ik wil ook . Nolleke. .
Ja, en als ze dan weer terugblikken, een Nolleke die zegt dat ze zich helemaal niet heeft herkend in de getoonde beelden .

Maar goed, het zal allemaal wel niet gebeuren .

Nog gefeliciteerd met je verjaardig .
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:33:01 #12
111313 OnaNia
Per seconde bijster
pi_28947804
Je hebt toch een videorecorder.

Ik stond trouwens laatst met Nolleke bij de tramhalte, ze is niks veranderd. Ze keek erg intimiderend en had een sexy jurk aan. Ik ben een groot fan.
Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:36:45 #13
16715 Mylene
*schatje*
pi_28947908
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 16:33 schreef OnaNia het volgende:
Je hebt toch een videorecorder.
Ja, maar een programma kijken dat is opgenomen is minder leuk. Dan hoeft het van mij al niet meer zo.

Het is imo leuker om het 'live' te kijken, en dan ook nog eens gelijktijdig met Fok!.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 16:57:59 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28948551
We nemen gewoon alles op als het tegelijk komt. Ik wil dit zeker gaan proberen. Het klinkt leuk en als het 'de vervanger van ER' moet worden, wil ik het zeker een kans geven. Samen met fok! kijken doe ik toch al niet, dus daar mis ik niks aan.
*OUD heilige*
pi_28960288
Ik ben benieuwd! Klinkt erg leuk!
  zondag 24 juli 2005 @ 00:32:48 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29074845
En wat gaat dan de opzet worden van dit programma?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 24 juli 2005 @ 08:08:41 #17
1762 YPPY
Yppiaans
pi_29078880
Misschien droppen ze de deelnemers in een dorp en zeggen dan "Succes!" en dan moeten ze maar proberen met de dorpelingen mee te doen, die natuurlijk geen Engels o.i.d. spreken. Als je verhongert val je af en als je verdrinkt ook.
*OUD heilige*
pi_29110535
Terra Incognita is op zondag te zien op Net5.
Expeditie Robinson is op maandag te zien op Talpa.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:24:45 #19
116760 dutchheroin
heldinnen zijn schaars!!!
pi_29516117
Hey mensen! Wat een traktatie, net terug van vakantie en gisteren zond Net5 om half 9 wel 5 minuten of zo uit het nieuwe programma Terra Incognita uit. Dat zag er super uit, net als de preview van Robinson!!! volgens mij komt het filmpje vanavond om half negen weer op Net5! Weten jullie trouwens zeker of Terra Incognita en Robinson niet tegelijkertijd worden uitgezonden?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:06:48 #20
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29518459
Niet tegelijk dus? Mooi zo. .
Lijkt me een leuk programma, gaat het sowieso wel weer kijken.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:02:41 #21
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29525447
Tijdens de rust van de voetbalmatch Valerengen - Club Brugge die ze nu uitzenden op het Belgische VT4 geven ze een "voorsmaakje" van dit programma zag ik net, het zou in elk geval met Roos en Art zijn en is volledig gemaakt door de makers van Peking Express en Expeditie Robinson tot nog toe.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29525624
Dat wordt dit jaar dus alleen maar Terra Incognita, op maandag moet ik namelijk stage lopen
Ik heb het promofilmpje gezien daarnet op Net5 maar het ziet er echt net uit al ER
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:20:10 #23
88233 Steve
Still the best.
pi_29525756
Roos weer

En daarnaast, het programma lijkt me ook leuk. Als ze ook maar mooi die cultuur laten zien.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_29601709
Nou, dit is dus weer een programma wat ik ga volgen, promo zag er veelbelovend uit. Hoop alleen niet dat het al te veel op ER lijkt maar dat is de makers denk ik wel toevertrouwd. En Roos is back, das sowieso al een reden om te kijken.

Klopt het dat dit programma op 4 september begint?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_29601783
Tja, ik blijf het jammer vinden dat ER op maandag wordt uitgezonden. . Maar dan is dit wel een goed alternatief misschien voor de zondag.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')